Phonero opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Now that I switched my mobile phone provider from Phonero to Ice, I don't want to waste any more time over Phonero. But I just have to advise others that they can find better provider in Norway. Just Do Not Use Phonero! They over charged me for over a full month for the subscription I cannot use and asked in advance to cancel it. The customer service was there only to say "no, you have to pay because faktura is already sent".
Elendig kundeservice! Har fått skriftlig bekreftelse på at avtalen kunne heves når de gikk fra Telenor til Telia om ikke dekningen var like god som før. Telia fungerer ikke her vi bor og jobber. Likevel tviholder de på at vi må betale bruddgebyr på 15000!
Phonero er tilsynelatende ganske rimelig, men la deg ikke lure. Tar seg betalt for mange tilleggstjenester som er inkludert hos mange andre og prisene i USA, Sveits ol er ekstremt høye. Jeg har bl. a. noen utgåtte mobilabonnement med lav månedspris, men de opererer med minimumspris fakturert pr mnd som er mye høyere. Jeg er avhengig av Telenors dekning, og da Phonero gikk over til å bruke Telia sitt nett, ble jeg tvangsilagt store bruddgebyr ved bytte av operatør. Phonero opererer med 2 års binding som automatisk forlenges med ett år hvis du ikke sier opp 3 mnd før. Ligner på god, gammeldags husmannskontrakt.
De opererer med en avtale som løper i 24 mnd. Jeg hadde 7 ansatte og nedbemannet til 3 i den perioden. Dersom jeg da skulle avslutte abonnementene for de ansatte som hadde sluttet måtte jeg betale 3000 pr abonnement. Avtalen fornyes så automatisk for ytterligere 12 mnd, og de motsetter seg at oppsigelsen er levert rettidig da de mener avtalen må sies opp på dagen for utløpet av 24 med perioden. De kalkulerer åpenbart med å kunne tjene kr. 3000 + mva for hver kunde som bytter leverandør eller arbeidsgiver.
Generelt dårlig dekning, bruker mye mer data en en tidligere mobilabonnement. Bruker lang tid på å koble opp anrop. Bare klunder og heft. Skal aldri mer ha Phonero!!!
Vi så at prisene steg jevnt og trutt og at fakturaene snart var like høye som med Telenor. Brukte man bare LITT data over "sin pakke" ble det svindyrt. Da vi leste at Telia hadde kjøpt opp Phonero bestemte vi oss for å gå over til en operatør med Telenor-dekning, fordi vår erfaring er at Netcoms gamle nett ikke holder mål. Telia skryter i markedsføringen at de har bygget ut så og så mye, det må de vel gjøre siden de allerede er så mye dårlige enn Telenor i bl.a. utkantstrøk.. Jeg leste etterhvert omtaler om Phonero på nett og ble da oppmerksom på deres tvilsomme bindingstid- og oppsigelsespraksis. Man må si opp på dagen 3 mnd. FØR kontraktsperioden utløper, ellers blir abonnementet automatisk fornyet for 12 nye mnd.! Var bortreist på den aktuelle dagen ang. dette og da jeg kontaktet kundeservice til Phonero et par dager senere, ble jeg fortalt at brøt vi avtalen da (ved å si opp iht. til 3 mnd. oppsigelsestid), ble det av dem ansett som et kontaktsbrudd. Kostnaden er kr. 3.000,- + mva. Man må altså passe på å si opp avtalen med Phonero på en eksakt dato, ellers definerer de oppsigelsen som avtalebrudd. Jeg kan ikke se at Phonero informerer om sin noe spesielle oppsigelsespraksis noe sted heller og vi mottok heller aldri noe skriftlig om dette fra dem. Dette er den mest tvilsomme praksisen jeg har vært borte i noensinne, ligg unna Phonero. Når de opptrer slik mot kundene sine er det kanskje ikke så rart at de skryter at de har over 30.000 kunder...
Arrogante, krever deg for mye mer en hva som er lovet. Rett og slett svindel på høyt nivå.