Unifon opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Imøtekommende personale og rask hjelp når jeg tok kontakt 😊
Hei Eli, Takk for så hyggelig tilbakemelding! Det er utrolig gøy å høre at du fikk så rask hjelp når du var i kontakt med den flotte kundeservicen vår! 😊 Vi håper du fortsetter å være en fornøyd kunde i mange år fremover. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS
Selger ringte meg fra Nortel og ga meg tilbud på å skifte mobil operatør, først ville jeg ikke jeg skifte og han ringte meg flere ganger. Han sa at Nortel ville dekke bruddgebyr så det var ingen problem, det var bare å sende over kopi av faktura så fikk jeg pengene tilbake. Han økte også data mengden fra 12 til 15 GB med rollover, så da etter litt i tenkeboksen så aksepterte jeg dette. Alt var helt fint til jeg fikk faktura fra Phonero der de krevde Avbestillingsgebyr men også Debitering av tidligere kreditert utkjøp på kr. 12000 for to mobil abonnemang. Selger hos Nortel hadde jobbet tidligere hos Phonero og kjente til dem, så da burde han ha vist at de krevde Debitering av tidligere kreditert utkjøp, ikke bare 3000,- i bruddgebyr pr. telefon. Dette er opplysninger som ikke kommer frem i samtalen med ham, og jeg får ingen opplysninger om at dette kan skje. Så her meiner jeg at dere ikke har opplyst meg nok informasjon, for hadde dette vært sagt til meg så hadde jeg ALDRI skiftet til Nortel. Når jeg får svar fra Nortel så vil de bare betale bruddgebyret på kr. 6000,- eks. mva men de ville bare trekke det av på månedlige faktura slik at ikke betaler faktura fra dem på ca. et år. Jeg svarer at dette ikke er en del av avtalen og at jeg ikke aksepterer dette. Da får jeg tilbake svar at de enten kan betale ut 6000,- eks. mva til men konto eller at de dekker kr. 8000,- men jeg må binde meg for 3 år hos dem. Det vil si at jeg tape kr. 4000,- eks mva hvis jeg godtar deres løsning. Jeg tar da kontakt med Phonero og der de tilbyr meg å komme tilbake og kreditere hele kravet på bruddgebyr og utkjøp av tidligere utkjøp. Nå jeg så sier til Nortel at jeg vil gå tilbake til Phonero så truer de med at de vil fakturere meg med bruddgebyr på kr. 6000,- eks mva noe jeg mener er urimelig da de ikke har betalt noe bruddgebyr for meg samt ikke har holdt sin del av avtalen som selgeren til Nortel lovet. Tok dette til Brukerklagenemda, men tapte saken og måtte betale Nortel. Men det er slik Desse selskapene tjener penger med å lure, presse og skriver andre avtaler en det som blir sagt på telefonen.
Hei Ken, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg. Du kan kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Håper på å høre fra deg. Hilsen Vilde Unifon AS
Angret hver dag siden vi skiftet fra Telenor til Unifon (eller Nortel, som de het i november 2023). Ingen av prisene vi fikk oppgitt av selger samstemte med priser på faktura, og vi ble fakturert for store mengder data til tross for at abonnementene hadde ubegrenset data. Tok månedsvis før dette ble løst opp i. I perioden faktura sto på vent av deres tilbakemelding ble vi bombardert av inkassokrav og trusler om nedstenging. Ba om refusjon av bruddgebyr på 27 000,- som vi hadde fått lovet, dette er fortsatt ikke fullt gjort opp (vi er nå 7 måneder inn i avtalen og betaler regninger samtidig som de er skyldig oss 30% av bruddgebyret). Nå har vi en ansatt som har sagt opp, og vi må ut med 6000,- i bruddgebyr, aldri vært borti så høye bruddgebyr før, og kan ikke se annet enn 3000,- i avtalen. Slike "overraskelser" får vi med jevne mellomrom. Vi må gå gjennom hver eneste faktura med lupe (det er alltid noe som ikke stemmer) og når vi har spørsmål og oppdager feil tar det dagevis eller ukesvis før vi får svar på våre henvendelser. På 20 år har vi aldri hatt problemer med Telenor, mens her har det vært utfordringer på alle områder fra første dag. Vi skulle absolutt sjekket ut sider som denne før vi byttet leverandør. Nå ser vi oss nødt til å skifte leverandør igjen, noe som medfører mye merarbeid med en stor maskinpark og mange ansatte som må skifte ut alle sine sim-kort. Vi har som policy at vi gir alle nye leverandører minimum 1 år før vi vurderer bytte, men her er det ikke mulig å gi de mer tid. Hvis man ikke har uendelig med tid til overs, og elsker å diskuterer og lete opp gamle avtaler/tilbud, så burde man holde seg unna Nortel.
Hei Kristin, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg. Du kan kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Håper på å høre fra deg. Hilsen Vilde Unifon AS
Jeg ringte inn og var meget irritert (vel om merke uten å måtte bruke mine trønderske gloser) da vi plutselig fikk krav om oppsigelses gebyr pga. det unifon påstod har vært avtalebrudd (noe vi var meget uenige i), men jeg møtte på en meget hyggelig kar med navn (Anonymisert navn) som både klarte å få meg til å trekke på smilebåndet og som hjalp oss iallefall med å forsøke og få til en løsning på problemet ved å gi oss en utsettelse pluss sende klagen vår til en høyere i systemet.
Hei Linda, Hehe, det er veldig godt å høre at du kom frem til en så behjelpelig kunderådgiver og at han fikk deg til å trekke på smilebåndet 😊! Ikke nøl med å ta kontakt dersom det er noe vi kan hjelpe deg med! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS
Kundeservicen hos Unifon er flott. Ventetiden er veldig kort, de ansatte er profesjonelle og vennlige, og de løser alle problemer jeg har veldig raskt. Vi er seilere og tilbringer mye tid langt fra land, og både telefon- og internettjenesten er svært pålitelig. Vi har prøvd andre selskaper, men kom tilbake til Unifon fordi forholdet mellom kvalitet og pris er veldig bra.
Hei Maria, Takk for en så hyggelig tilbakemelding! Det er virkelig så hyggelig å lese om folk som har vært i kontakt med den flotte kundeservicen vår som vi er så stolte av 😊 Og veldig koselig at etter å ha prøvd andre operatører så er dere tilbake hos Unifon! Vi håper dere fortsetter å være fornøyde kunder hos Unifon i mange år fremover 😊 Ønsker dere en flott dag videre! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS
Ble svindlet av selger. Opprinnelig ringte de fra Nortel, ble byttet over til unifon etter en måneds tid. Etter inngåelse av bedriftsabonnement gikk data-bruken i været uten forklaring, ble så fakturert for bruk over grensen. Var ikke mulig å få en forklaring på hvorfor. Hell i alt hell var at jeg forhandlet frem at vi ikke skulle ha bruddgebyr og bindingstid på 24 mnd, "slapp unna" med 3 mnd oppsigelsestid da vi sa opp. Bare svindel og lureri, styr langt unna!
Hei Silje, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg. Du kan kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Håper på å høre fra deg. Hilsen Vilde Unifon AS
Meget bra og hurtig hjelp, kan absolutt anbefales.
Hei Egil, Takk for hyggelig tilbakemelding! Veldig hyggelig å høre at du hadde en så bra opplevelse når du tok kontakt med kundeservicen vår 😊 Vi håper du fortsetter å være en like fornøyd kunde i mange år fremover! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS