Unifon opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Oppsigelsestid etter og ha vært kunde i mange år. Gebyrer blir høyere og høyere.
Hei Jan, Vi er lei oss for at du opplever at våre vilkår er uklare. Hos oss er det slik at nye kunder normalt tegner en to-årig bedriftsavtale. Etter denne perioden vil kundeforholdet være løpende, med en tre måneders oppsigelsesperiode etter at du har gitt oss en skriftlig beskjed. Oppsigelsestid er vanlig bransjepraksis og noe som de aller fleste av våre konkurrenter også har i sine avtalevilkår. Vilkårene fremgår i kundeavtalen og ligger også tilgjengelig på våre hjemmesider. Dersom du har flere spørsmål knyttet til oppsigelse av ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS
Første og hittil eneste gang. Meget bea, både høflig, hyggelig og lyttende. Tok seg tid til å kvalitetssikre svaret sitt. Bra! Meget god opplevelse.
Hei Sverre, Tusen takk for fin tilbakemelding! Service og tilgjengelighet er vårt hovedfokus, og det er godt å høre at du opplevde nettopp dette. Det at du er fornøyd, gjør oss fornøyd 😊 Hilsen Emilie Unifon AS
Meget fornøyd med UNIFON sin håndtering av min henvendelse. Jeg ble under litt tvilsomme omstendigheter innrullert i UNIFON sine abonnement, noe som var en negativ opplevelse for meg. Jeg grunnet litt på hvordan dette skjedde, og bestemte meg etterhvert for å rette en skriftlig klage. Jeg valgte likevel å ta en telefon først til UNIFON, og fikk etterhvert kontakt med ei meget imøtekommende teamleder for kundekontakt. Jeg fikk overbrakt min frustrasjon om selskapet, og orienterte henne om at en klage ville bli utarbeidet og oversendt. Vi ble likevel enige om at jeg skulle avvente min klage inntil hun hadde fått satt seg litt inn i saken min. Etter relativ kort tid ble jeg oppringt igjen og fortalt at de hadde gjennomgått saken, og beslutningen var at jeg var fristilt fra selskapet på det tidspunkt jeg hadde fått ordnet med transportering av nummeret til annen telefonoperatør. Jeg hadde selvfølgelig på forhånd lest i gjennom alle de negative kommentarer om selskapet her inne, men jeg kan forsikre dere at jeg nå er meget tilfreds. Selskapet har nok hatt noen litt for ivrige telefonselger, men i direkte kontakt med selskapet er de meget imøtekommende og kundevennlig. Min oppfordring blir da, ta kontakt pr. telefon.
Hei Svein, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Så bra at vi fikk ordnet opp i saken din! Det er godt å høre at du fikk en god opplevelse ved å kontakte vårt kundesenter, og jeg lover å bringe kommentaren din videre. Hilsen Emilie Unifon AS
Det er helt utrolig at et selskap ikke kan respektere at man sier at man ikke er interessert. Vet ikke hvor mange ganger de har ringt fra ulike nummer (jeg blokkerer etter hver samtale), og det går kun kort tid så ringer de på nytt. Tror de virkelig at jeg etter SEKS dager fra forrige nei, plutselig endrer mening??
Hei Tove, Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Hilsen Emilie Unifon AS
I går ble jeg oppringt fra en Unifon-selger. Jeg presiserte 2 ganger at jeg ville ha tilbudet skriftlig for å vurdere det. Underveis i samtalen fikk jeg beskjed om at jeg skulle få skriftlig info om jeg svarte JA på «melding». Mitt «Ja» var til skriftlig info, IKKE EN BESTILLING. Siden dette skjedde mens jeg snakket med selgeren, var jeg dum nok til å svare Ja uten å lese teksten. Jeg avsluttet samtalen med å si at det foreløpig ikke var noen bestilling. Jeg har ikke mottatt forventet e-post i dag. Med den fremgangsmåten er jeg ikke interessert i kontakt med Unifon - til tross for tilbud om kr 2000 som kunne brukes til ny mobil eller «høreapparat», som selger sa.
Hei Trine, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. For en liten tid tilbake ble vi gjort oppmerksom på at noen av våre innleide selgere ikke har opptrådt ryddig. Dette har vi nå gjennomført en rekke tiltak for å rydde opp i. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Den siste tids hendelser har ført til en grundig gjennomgang med alle som leverer salgstjenester til oss. Dette har resultert i en innskjerping og en avvikling av samarbeidet med selgere vi mener ikke har opptrådt ryddig. Kunder som er forledet eller lurt får naturligvis anledning til å avslutte avtalen med oss helt kostnadsfritt. Et av tiltakene vi nå har innført, er en såkalt «onboarding-samtale» med alle nye kunder vi får inn. Dette håper vi vil avdekke evt. misforståelser og er noe ganske nytt og unikt innen vår bransje. Det betyr at vi nå gjennomfører en oppfølgingssamtale med alle nye kunder. Både for ønske dem velkommen – men også for å verifisere at de er blitt kunder på vilkår de er innforstått med og som de forstår. Dersom noen opplever å ha misforstått, vil de gjennom denne samtalen få anledning til å terminere umiddelbart. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Emilie, Unifon AS
Feil opplysningar når det kom til oppsigelsestid, og det gjekk ikkje å reversere avtalen når det blei påpeika av underteikna. Lite profesjonelt. Ellers er det Telenor-dekning og lite kluss.
Hei Aleksander, Takk for tilbakemeldingen din. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Hilsen Emilie Unifon AS
Fakturagebyr: Kr 99,- eks mva for faktura på epost. Kr 69,- eks mva for EHF Kr 39,- for autogiro. Elektronisk fakturering bør ikke koste noe for kunden. Husk å følge opp slik at abonnementet blir satt opp som avtalt. Bestilte 12GB, men fikk 2GB. Hyggelig kundebehandler hos kundesenteret er bra. Hun rettet opp feil i bestillingen umiddelbart, men kunne selvsagt ikke gjøre noe med fakturagebyret.
Hei Lorentz, Takk for hyggelig tilbakemelding om vårt kundesenter. Jeg ser at du ikke er tilfreds med å ha fått fakturagebyr på din faktura hos oss. Fakturagebyr er helt alminnelig i bedriftsmarkedet. Dette er for å dekke kostnadene til produksjon og distribusjon av faktura og gebyret fremgår av våre kundeavtaler og standardvilkår. Vilkårene våre ligger tilgjengelig her, under «øvrige priser»: www.unifon.no/generelle-priser/ Dersom du mener vi har gjort en feil med din faktura, eller har andre spørsmål knyttet til ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS