Telenor TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Vi sliter med dårlig signal, vi har ikke tilgang til internett (oftest korte perioder) flere ganger pr. dag og ofte men korte perioder med dårlig tv signal. Dette har vært et problem i årevis, og kanskje et par ganger i året verre så vi kontakter Canal Digital, siste tlf. samtale "tok kaka" nei kan ikke hjelpe deg, ring Telenoreksperten, søk etter nr. Deres på nett, koster kr. 26, - pr. minutt... Og det når det ikke er vårt private utstyr det er feil på da det er avklart Telenor som leverer signalet fra Canal Digital og vi bet allerede ca. 1300 pr. mnd... Mange måter å gjøre "business" på. Heldigvis ringte jeg Canal Digital igjen og fikk snakke med en som tok meg alvorlig og som ser at vi har varierende signal og som bestilte tekniker.
"Trekk ut kabelen. " "Hold inn restart i 20 sek.." Jeg spurte om ruteren støttet upnp. Det visste han ikke hva var engang. Måtte vente ei uke til sammen på at teknikker skulle komme pga helg. Dette er helt uakseptabelt. Vi lever i 2017. Dette kunne vært akseptabel service og hurtighet i 1997. Man kan ikke gå uten nett i en uke i 2017. Jeg har hjemmekontor, og bruker internett til vanlig tv. Værste services jeg har opplevd!
Har abonnement på 500 bredbånd men Canal Digital klarer bare å levere en faktisk fart i området 50 til 75 (altså en 10-del av det jeg betaler for)
Ikke mye er bra. Dårligere nettverk, bare rot på kundeservice, brukte 1,5 år å montere anlegget i huset. Bare rot på faktura, har forsøkt å si opp tidal 3 ganger. Ok tuner. Styr unna dette firmaet. Helt elendig og angrer.
Ingen kundeservice, god dag mann økseskaft svar. Veldig dårlig opplevelse dessverre. Disse må være populære hos forbrukerrådet.
Blitt feilfakturert for et oppsagt tv-abonnement 3 måneder på rad. Beløpene er ettergitt, men kundeservice nekter for at selskapet har gjort feil, og har ikke engang beklaget. Svarer ikke på det jeg spør om og har total mangel på ydmykhet.
Useriøst firma, bestilte TV/Bredbånd abonnement grunnet flytting, da tidligere firma ikke kunne levere ved nye adressen. Estimert levering satt til 3-5 virkedager. De har etter 28 dager ved skrivende stund ikke greid å levere varen. Gjentatte ganger tatt kontakt med kundeservice (10 dager, 17 dager & 28 dager) forskjellig unnvikende svar og tilbakemeldinger hver gang. Sier de skal sende mail og ringe tilbake noe de ikke gjør. Kunne heller ikke nå gi noe mer konkret tilbakemelding på tidsaspekt, bare at det ordner seg snart. Hadde jeg tatt meg bryet å lese meg litt opp på kundefornøydhet i forkant hadde jeg aldri inngått avtale med de.
Jeg har opplevd store problemer med dekningen, den er kun god i et lite område rundt ruteren. Jeg mister ofte dekningen, eller det er lavt signal, hvis jeg sitter kun en etasje over der ruteren står. Selv etter tipsene fra kundeservice er nettet dårlig.
Vi bestilte 2 tv bokser + nett til rom, først fikk vi bare tv til det ene rommet, og de sa vi ikke hadde bestilt mer, så måtte vi betale 2000 til 3000 kr ekstra for å få det vi skulle få til samme pris 1 til 2 måneder senere... Og nå som vi har fått tv på begge rommene og nett til stasjonær pc, så har dem ikke lagt inn nett til t-we boksen. (Da funker ikke mange av funksjonene til boksen som f.eks å se på netflix, viaplay, flerromsbruk osv.) Vil ikke anbefale canal digital til andre etter dette. (Er vel "svindel" når vi bestilte dette ifjor sommer og fikk beskjed om at den ekstra tv boksen og montering ikke ville koste ekstra, så blir det 3000 kr mer og 1+ måned senere enn vi hadde bestilt det)
Darlig kundeservice, dyrt, og de "gjor seg vanskelige" dersom man onsker a si opp kundeforholdet. Anbefaler pa det sterkeste alle a sende oppsigelse rekommandert, slik at man har en skikkelig kvittering pa at oppsigelse er sendt. Ellers vil nok bare de manedlige regningene fra denne frekke leverandoren bare fortsette a komme!. De er heller ikke noe serlig villige til a fortelle deg hvor mye data du bruker pr. mnd, og det er ikke mulig a sjekke selv via min side.
Deres T-We dekodere, et bra produkt leveres i utgangspunktet med TV signal kabel for fremføring av TV signal. Når dekoderen er for TV og multimediesignaler bl.a. T-We tjenestene, og bruksanvisningen viser grafisk slik kabel medfølger, burde den følge med! To mottatte feilforsendelser en med samme TV kabel allerede mottatt, og en med en splitter, altså abonnerte tjenester kan ikke benyttes... Kundeservice kontaktet skriftlig og via telefon 9 ganger i løpet av 3 uker uten løsning.
Ble lovet oppkobling i november, har fremdeles ikke sett noe til det. Spurte gang på gang kundeservice om hvor jeg skulle legge trekkrøret men fikk ikke noe svar før det ble tele i jorden og umulig å grave. Etter å ha vært i kontakt med kundeservice flere ganger fikk jeg beskjed av entreprenør om at de skulle grave det ned for meg. Nå er det midten av januar, og det siste brevet jeg fikk sier at de HÅPER jeg skal bli koblet opp før slutten av februar. Altibox, som bygger ut sammen med CD har koblet opp sine kunder her.
3 ganger har de lovet pr tlf at tekniker skal ankomme for å utbedre feil på nettlinje. I tillegg er flere purringer pr epost sendt. Enda har ingen tekniker ankommet. Har foreløpig tatt 21 dager "and still counting"... Lurer på hvordan det hadde stilt seg om man gikk på butikken for å kjøpe et brød, betalte for brødet i kassen, men fikk deretter beskjed om at man må vente 3-4 uker før man får med brødet hjem.... Canal digital er totalt ubrukelig på service!!!
Grei kundeservice når en først kommer i gjennom, men jeg har måttet gå flere runder for hver sak jeg må ha løst. Roter med faktura for gratisperiode nå sist. Når jeg bestilte så brukte jeg to mnd på å få bekreftet bestillingen, for så å få enda 6 uker leveringstid på toppen av det. Da hadde Canal Digital i mellomtiden endret oppstartstilbudet sitt og jeg måtte diskutere med dem for å få det jeg hadde opprinnelig bestilt. Når man i tillegg er tvunget til å ta både tv og internett fra dem så blir dette alt for dårlig for et selskap som har monopol. I tillegg forventer jeg å ha hastigheten jeg betaler for på det trådløse nettet, ikke bare inn til ruteren. Da får de skru opp med 10-15 Mbit inn til ruteren. Hvem er det som bruker kablet nett i dag på mobilene liksom?
Tar man kontakt med kundeservice er de hyggelige nok, med problemene blir sjelden løst. Tv kanalene blir borte midt i en film, nettet detter ut hele tiden. Det virker som om de ikke har kapasitet til å levere.
Overtok ny leilighet og kontakt Canal Digital for å gi beskjed om flytting og overføring fra tidligere eiers navn til mitt. Lang historie kort, så har vi vært i kontakt med dem på telefon og mail i 7 dager nå, og dem har ikke klart å gi et likt svar to ganger. De er veldig hyggelige, men totalt inkompetente. Det har vært bingo utfra hvem man kommer i kontakt med, og totalt mangel på ydmykhet på at dem ikke har klart å gjøre jobben sin på en hel uke.