RiksTV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Rikstv, er et dyrt, dårlig og gammeldags tv tilbud. Underholdningsportalen, er en dårlig vits, hvis du prøver og spille av f. eks NRK i appen, klikker det hver gang, innlastningsløsningen er gammeldags, Antenne løsningen ubrukelig! Trenger du tv signaler, spar de pengene og stream heller signalene, billigere og mye bedre fra annen leverandør. Bra kundeservice, men det hjelper lite når tjenesten er dårlig og gammeldags! 🤔
Får kun inn NRK 1-2-3 på tv. På sidene til kundesenteret går man i en loop på chaten som starter med en robot som ikke kan svare på en dritt! Så spør den om du vil snakke med et menneske, hvis ja trykk på linken. Da kommer du til en side hvor du har tre valg du kan klikke på, SÅ kommer du til en side med forslag til hvordan du kan løse problemet selv - det har du jo allerede forsøkt en dullion ganger - uten hell!!! Akkurat det samme skjer hvis du klikker på "send mail" - hva slags problem har du? Klikk her - og dermed er du på samme side for å løse problemet selv!!! Etter 35 min. i telefonen uten å få svar ga jeg opp. Hel#%tes Rikstv!!!
Etter som RiksTV har fått mer og mer på streming så er det ikke like lett for alle å kunne forholde seg til dei, på en hytte vil dette ikke være så veldig bra. RiksTV sender ikke i den beste bilde kvaliteten. Noe dei har fått til bra men som mesteparten av alle operatører har er appen. Utenom det ser jeg ikke en fordel for folk å skaffe seg dette produktet. Etter som jeg har vært montør vil jeg si det er vanskeligere og stille inn en antenne en det det bør være.
Hatt problemer med signaler på hytta (ble lovet at alt skulle funke), Ringt de ved flere anledninger og seinest i dag ventet jeg 1 time og 30 minutter... da ga jeg opp!!!
Høy pris, middelmådig kanalutvalg. Dekning i distriktet er dårlig, nært sentrale strøk er det som regel greit.
Boksen henger seg opp flere ganger i uka, boksen slår seg av plutselig midt i et program, spoleknappen henger seg opp, underholdningsprogram en får jeg ofte opp: oida noe gikk galt. Har hatt Riks TV i snart 2 år og det har vært slik fra uke 1.
Websidene er helt under minstemål. Siste faktura ligger ikke på mine sider, det gjør ikke informasjon om priser på mitt abonnement heller. En chatbot dukker frem hele tiden, og når man skal fylle ut et webskjema må man gjennom en rekke valg før man kommer til skjema. Utrolig irriterende og må være den dårligste implementeringen av en kundeserviceportal jeg har sett. RiksTV hadde før den beste kundeservicen, nå er det helt på bunnen.
Elendig service ikke kan de reglene, når noe er galt hos kundene bryr deg seg ikke. Tar penger og en får ikke igjen når de sier opp.
Savner HD kvalitet. Er jo ikke HD når det står at det er det engang.
Har favoritter, men får aldri brukt det. Kontakter kundeservice veldig ofte, men de samme feilene dukker opp. Mangler kanaler nesten hele tiden. Og dette oppdager vi gjerne når kundeservice er stengt, så da blir det hele kvelden uten tv. De er vanskelige, og påstår at vi ikke.har kontaktet dem tidligere. Vi har snart hatt hele sommeren uten å få sett på kanaler. Enda får man ikke kompensasjon før man sier opp abonnementer. Styr unna...
Veldig elendig på både produkt og kundeservice. Hatt problemer i over 6 mnd og betalt full pris. De sender teknikere men problem fortsetter. De skylder på at vi har dårlig nett, noe vi ikkje har! Holder ikkje å legge skylda over på andre på den måten.Var faktisk en fornuftig person der vi hadde dialog med, men siste kundebehandler (som mest sannsynlig svarte på vegne av han pga ferie) var rimelig arrogant og nedlatende! Nå holder det faktisk... Blir ikkje mange positive ord om riks TV fra vår kant nei....
Chatte med kundeservice. Får opp må oppdatering på skjermen koble til nett på en dekoder uten nett.får til svar defekt boks utenfor garantien selv om den virket helt til varset oppdatering.kundeservice ville ikke engang godta at boksen virket frem til oppdatering men sendte pris på ny boks som eneste svar. Det virker som en arrogant ovenfra og ned holdning.kjøp nytt så slipper vi å bry oss. Har vært i kontakt med kundeservice der før og fått hjelp og fornuftige svar ved defekte bokser men nå er det blitt vi gidder ikke holdning.
Er en skam at rikstv leverer så lite hd kanaler, de kjøper Hd kvalitet av sine leverandører men leverer CRAP til oss kunder ..De tjener penger som gress men er ikke intressert i og endre noe på teknologien for at vi skal få flere HD kanaler. RiksTV sin teknologi går 15 år tilbake de leverer VHS kvalitet på bildene og noen få HD kanaler. Det er et fullstedig lavmål i forhold til sine konkurenter som leverer hd kanaler i fleng . Skygg unna og velg Viasat eller canal digital eller kjøp deg et iptv abn og bruk på en Magboks og få alle kanaler i full hd ..
Har sjelden hatt mulighet for å se et tvprogram sammenhengende siden jeg skaffet Rikstv fordi koblingen mellom deres smartboks II og borettslagets fiberbredbånd ikke samarbeider, forbindelsen faller ut hele tiden: svart skjerm gang på gang hele døgnet. Ante ikke at Rikstv hadde denne restriksjonen, tvang om "rett" fiberleverandør. Umulig med antenne her, noe Rikstv anbefaler. Synd Rikstv har denne tvangskoblingen, at man MÅ ha ett av 3 fiberleverandørselskap de samarbeider med for å kunne bruke tvpakker fra dem uten å bruke antenne i tillegg (jeg har ikke mulighet for det). Har bundet meg for 1 år. Men innholdet i deres tvtilbud er ok, om jeg fikk sjansen å se det. Kunderådgiverne er varierende både mht vennlighet og kunnskaper, fra null til topp. Savner å få råd om hvilke tvleverandører jeg kan benytte sammen med borettslagets fiber, det kan eller vil ikke Rikstv svare på. Fiberleverandøren leverer også tv, men dårligere tilbud og dyrt. De satser tydeligvis på internett og kan heller ikke gi råd om tv fra andre.
Det er rart med at når man kontakter RiksTV for å få hjelp med noe så innebærer det alltid at man må binne seg i 12 måneder. Om ikke ønsker dem ikke å hjelpe. RiksTV er helt okey, men grunnmuren har sprekker. Det skal så lite til, endre service Politiken deres å begynne å levere service, punktum. Ikke tvangs binne folk til et system dem allerede ønsker å være i, det får man til å revurdere hele systemet.
Har opplevd både glimrende og elendig kundeservice fra RiksTV. Dessverre er det så alt for mange flere av de dårlige erfaringene.