Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
RiksTV
2.0
318 verifiserte omtaler

RiksTV omtaler og erfaringer

Nøytral trend

RiksTV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.0
Dårlig
318 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
#2
Bra
RiksTV er rangert
#2 av 5 tv-leverandører
18%
Forferdelig
18% anbefaler RiksTV
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 317 omtaler om RiksTV

FILTRER OMTALER
24
16
35
42
200
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med RiksTV?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig kundeservice

Omtale av  Britt

Generelt et dårlig kundeservice. Ikke så blide og imøtekommende når vi ringer for å få hjelp. Gode kundebehandlere betyr veldig mye, og jeg håper at de forbedrer seg på det området, eller så vurderer vi rett og slett å bytte leverandør.

Er man datanerd? Da er RiksTV riktig

Omtale av  Martin H

Min mor på 60+ valgte uheldigvis RiksTV. Hun blir bedt om å resette boksen sin, men aner ikke hvordan. Da blir jeg nødt å komme å fikse det. For N-te gang. Klager igjen.. ikke ny dekoder, nå skal den resettes til fabrikk, med ei hel liste over ulike ting man må gjøre. Fortvilet ringer hun meg igjen og må ha hjelp. Get-boksen hennes fungerte feilfritt. Min boks fra Canal digital likeså. Men RiksTV boksen. På’n igjen! Hadde de bare hatt mer stabile dekodere!!! Og ikke forventet at noen i en alder av 60+ skal være dekoder- tekniker!! Argh!

Tvinger kunder som vil avslutte om å forbli kunde

Omtale av  Marie

RiksTV har svært dårlig kundeservice. Ville avslutte abonnementet, fikk beskjed om å avslutte i mars neste år. Gjorde så. Da fikk jeg ei ny regning på ny periode, de har forlenget abonnementet! Uten min vitende og vilje. Grunnlag: jeg har hatt en inkassosak, de sa det står i avtalen at har man hatt ei sak der forlenger de automatisk. Dette er feil, jeg hadde betalt forlengst, dvs ingen sak. Og ingenting om den regelen i avtalen. Derimot kutter de selv avtalen om man misligholder. Kundeservicen var svært dårlig, han ville presse meg for penger: 4000 kr om jeg avsluttet nå, fryser jeg abonnementet skal de ha 1100 kr pluss 1800 pluss forlenge avtalen. De sa jeg skulle ringe i august og avslutte. De kunne heller ikke garantere at jeg kunne avslutte da om jeg fikk en ny for sent betaling selv om jeg nedbetalt før avslutning. Dette minner om utpressing kundeservice er dårlig, signaler faller ut og det er kun repriser på tv, og de tvinger en til være kunder, og sender ny faktura på 1800 kr hver 3.mnd. enda det står i reklamen: kun 529 kr pr mnd...

Dårlig kvalitet på kanaler

Omtale av  John V

2019 og de tror at kundene fortsatt befinner seg i 2000. Latterlig få kanaler som sendes i HD selv om det er på fibernett med 1000/1000. Ser ut som sendingene sendes i VHS. Dekodere som bruker RF og IR signaler slik at universalfjernkontroller som Logitech Harmony er ubrukelige. Hadde Canal Digital før, og de hadde mye bedre kvalitet på sendingene.

Dårlig

Omtale av  Thessa

Dårlig kundeservice ved oppsigelse av abonnement pga bare hakking og feil på tv.

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ingen valgmuligheter og lite kanaler

Omtale av  Tore

Ingen valgmuligheter og lite kanaler. Programmer hakker og stopper opp. Dårlig opptaksmuligheter, program stopper før slutt eller begynner først å ta opp inne i programmet. Ofte kanaler som ikke virker.

Annen avtale en avtalt

Omtale av  Tore A

Tegnet avtale februar 2019 og skulle få dekoder å antenne samt 4 mnd. gratis, avtaler også kvartalsvis avregning. 4/3 mottar faktura for 4 mnd på 2000 kr. Kundeservice suger, ikke noe hjelp eller forståelse. Fraskriver seg avtalen, sier de har snakket med kollega og sånn er det bare. Hummbugg og lureri.

Helt ubrukelig

Omtale av  Oddvar E

Sitter midt i Moss med bobil, uten noen signaler. Fikk til svar at de ikke har sendere i Moss, og at dere ikke får lov til og sette opp noen heller. Hadde vi stått langt ute i skogen, kan jeg forstå det. Men når man står i en by i Østfold og null signaler, blir dette for dumt. Dette er langt fra deres reklame, tv overalt. Ren bløff.

Anbefales som leverandør på TV

Omtale av  Rs

Rask kundeservice som hjelper deg med problemet. Mange kanaler i Rikspakken og via nett. Brukervennlig app til mobil og nettbrett, samt Apple TV. Minus er få HD kanaler, og Strong PVR dekoder henger seg litt opp ved skifte av kanal eller når den settes på. Her var Grundig bedre. Ellers super fornøyd:)

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Svein A

Reklamerer for st du får beste dekoder. Men de har bare to typer, Smart boks II med og uten pvr. Riks Tv mener selvfølgelig at den uten pvr er beste dekoder. Boksen er virkelig ubrukelig å tungvint å bruke. Skal en bruke spolefunksjon som i følge manualen er ett enkelt tastetrykk unna, må en først starte programmet på nytt. Jeg vil veldig gjerne se en scoring på nytt jeg i det 89 minutt, men først må jeg starte programmet på nytt, spole meg igjennom 89 minutt så kan jeg se den. Med pvr er selvfølgelig denne funksjonen bedre. Men det er jo ikke den beste dekoderen. Ved bestilling så stod det jo aldri noen plass at en kunne oppgradere til boks med pvr funksjon. Jeg som trodde jeg fikk den beste dekoderern såg det ikke som nødvendig at en skulle endre den boksen. Først der inne etter å trykket på endrelinken står der at det finnes en bedre boks. Styr unna. Fungerer sikkert bra om du aldri trenger å bruke kundeservice.

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Hurra de satser på Appen ! (Og innhold). Jeg har RiksTV pga appen.

Omtale av  Ts

Appen utvikles fortløpende og blir bedre og bedre. Rikstv har fått en voksende pakke med strømmeinnhold mer innhold til både voksne og barn som ikke er fra de tradisjonelle TV kanalene.

Dårlig kvalitet på sendingene

Omtale av  Bjørn

Dårlig kvalitet på sendingene. Ser tidvis ut som dårlig livesending filmet med mobil. Hadde Canal Digital før. Angrer på byttet.

Superfornøyd

Omtale av  Torild S

Kan anbefale rikstv. Hyggelige kundebehandlere som hjelper meg til gode løsninger når det gjelder valg av utstyr og bytte av eier på abbonementet. Veldig fornøyd.

Forferdelig, anbefaler ingen Rikstv

Omtale av  Sandra

Jeg er veldig misfornøyd med måten de behandler kunder. Har vært i kontakt med dem 3 ganger på 1 mnd etter å ha flyttet over til rikstv. Har tidligere vært en fornøyd kunde hos Get i flere år., men måtte bytte over da borettslaget vi flyttet til hadde avtale med dem. Da vi kjøpte leiligheten sto tven på forrige eier, på telefon fikk jeg beskjed at eierskiftet er ikke noe de kan fikse for meg og at jeg må ordne alt selv og sende beskjed til dem med bekreftelse fra styret. Personen jeg snakket med var uhøflig og var til ingen hjelp eller trøst. Etter å ha tatt kontakt med styret ble jeg sendt tilbake til Rikstv da de har aldri hørt om at andelseiere selv måtte ordne dette. Andre gangen jeg ringte ble jeg møtt av en kundebehandler som var hyggelig og til stor hjelp, han ordnet alt for meg og beklaget på vegne av forrige man. Også kommer vi til i dag. Jeg ringte fordi jeg ønsket å betale ekstra og oppgradere pakken min. Personen jeg snakket med ville ikke hjelpe meg og ba meg selv om å snakke med styret i borettslaget og finne ut hvor mye de betaler til Rikstv for så å lage regnestykket for og trekke det fra prisen for en Rikspakken og ta igjen kontakt med dem. De må virkelig lære seg mye om kundebehandling fordi dette er ikke slik man behandler kunder som ringer for å få hjelp. Om kunder må ordne alt selv uansett hvorfor har de i det hele tatt noen på call senteret? Bytt ut alle med chatboter, mye billigere i drift og kundene slipper å forvente hyggelige medarbeidere som tar opp telefonen.

Billig abonnement og veldig billig Common InterFace card for å kunne se uten dekoder.

Omtale av  Ole C. N

Da de har en god markedspris i den rå kampen om kunden og en av de mest populære TV-leverandører så jeg har fått en meget god kvalitet på Pris, Common InterFace card så jeg får digitale kanaler med høy kvalitet på bildet så ser jeg nå TV uten dekoder da det CIC card settes inn i TV og stabilitet er mye bedre og høy oppløsning på skjermen da man bruker den digitale kanalen som er mye bedre istedenfor dekoder via HDMI kabel som ikke kan sammenlignes. Topp karakter til RiksTv.

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig utvalg og ustabilt bilde og fjernkontroll

Omtale av  Skuffet

Ustabilt bilde. Utvalget er uinteressant og fjernkontroll med skarpe stålkanter er allergifremkallende. Ingen alternativ å bytte.

Har tilegnet profilen
RiksTV deltar på Bytt.no

RiksTV har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
RiksTV besvarer omtaler

RiksTV har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
RiksTV henter ikke inn tilbakemeldinger

RiksTV benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR