Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg valgte å bytte til Fjordkraft da jeg så de annonserte en tilsynelatende billig strømavtale: "Fjordkraft variabel online". Etter flere forsøk på å opprette en avtale på deres nettside, som forøvrig ikke var mulig pga. en rekke tekniske problemer på siden, ringte jeg og bestillte gitt avtale over telefon. Da regningen kom fikk jeg sjokk. Jeg var blitt satt opp på en helt annen avtale, men som hadde relativt likt navn: "Fjordkraft variabel". Denne avtalen var dobbelt så dyr, og må trolig være Norges verste strømavtale. Det var ikke dette jeg valgte å bytte til Fjordkraft for. Jeg tok kontakt og sa jeg ikke hadde fått den avtalen jeg hadde bestilt. Da fikk jeg bare beskjed om at den avtalen jeg ønsket måtte bestilles over nett. Dette var tydeligvis min feil, ikke han jeg snakket med på telefon. "Men de skulle sette meg over på den avtalen jeg hadde bestilt". Da neste regning kom, var jeg fortsatt på denne ufattelig dårlige avtalen som jeg aldri hadde bestilt. Etter å ha forsøkt å ta kontakt en rekke ganger fikk jeg til svar at jeg måtte opprette avtalegiro for å få den avtalen jeg ønsket. For å opprette avtalegiro trenger en et kundenummer, men dette kunne de ikke gi meg, da de var i en overgangsfase med BKK. "De skulle sette meg over på avtalen jeg ønsket enn så lenge". Neste regning kommer og jeg står fortsatt på feil avtale. Jeg tar kontakt med de, men nekter å svare på spørsmål eller fortelle hvordan de har regnet ut faktura. Kundeservice forsøker bare la være å besvare spørsmål og håper det blir glemt. Har aldri opplevd så dårlig kundeservice i mitt liv, og måten de opererer på grenser til svindel. Advarer alle mot å holde seg langt unna.
When Fjordkraft toke over the billing from BKK they sent me a bill for 2 monthes even though i asked for a bill for one month. I contacted them and asked to be able to pay that bill in 2 monthes because it was very large. They agreed to that and when i paid the bill i made a mistake and paid it all at once. Then i contacted Fjordkraft asking to get half of the money back and got a NO. I asked to speak to a manager and was told a manager would return to me, the next day i called again and asked again and again was told a manger would call me. No one called back. I called 6 times and asked for a manger in total and every time no one calls back. Terrible service. Stay away if you want any kindness from your Power company.
Spotpris med avtalegiro har fungert utmerket. Fikk gjennom et kjøp av rabbaterte hvitevarer, feil strømavtale. Men etter en samtale med KS ble dette endret tilbake. Ligger (når jeg sjekker) lavt med sine spotpriser. Kan alltids justere ned sitt påslag noe :)
Det er kjent praksis hos fjordkraft at de selger en relativt rimelig avtale til deg, bare for å justere opp prisen gradvis. Det endte med at vi doblet fakturaprisen på 1 måned pga dette. Fra 1400kr til 2990. Jepp! Når jeg spurte hva er bakgrunnen for dette, får jeg helt enkle svar tilbake fra kundeservice om at "slik er det bare" og "det koster mer enn det smaker med oljeovn i huset"? Ok uansett, jeg anbefaler ingen dette selskapet og jeg har gått over til en konkurrent og fikk halvert prisen! Jeg kommer aldri til å si noe godt om Fjordkraft til noen.
Kunnskapsløs dørselger. Ingen er tjent med at selskapet bruker slike personer for å få nye kunder.
Etter at Fjordkraft begynte å sende ut faktura, har de inngått en avtale med Kredinor innkasso, som overtar ved første gangs purring, dette blir fort veldig dyrt, skulle du glemme regningen en gang så øker beløpet utrolig kjapt. Måte på til aggressive innkrevere skal man lete lenge etter, her kommer de til å miste utrolig mange kunder.
De selskapene og avtalene man måler seg mot er langt fra de billigste i markedet. Meget sleipt.
Faktura fra Fjordkraft er så uforståelig at de måtte lage en video for å forklare den (helt sant!) I tillegg har de lurt oss ved å tilby et abonnement de sa var billigere over telefon, men som viste seg å være dyrere eller minst like dyrt som det vi hadde, fordi fastprisen blir skrudd opp tilsvarende differansen. Ubrukelig!
Avtalegiro faller stadig ut slik at regninger kommer med purregebyr. Inngikk avtale om billigste alternativ, som nå få måneder senere er den dyreste. Hyggelig kundeservice, men dessverre behov for å ringe altfor ofte.
Benyttet med av tilbud om en måned fri strøm, den måneden dukket ikke opp på faktura, når jeg klaget tilbød de meg å få neste måned med fri strøm, det kom heller ikke på plass.
Jeg ble lovet Eurobonuspoeng, men det viste seg at de først ville bli godskrevet i 2018.
Når han finnet ut at jeg ikke vil fortsette å være kunde hos Fjordkraft så slenger han bare på røret. Meget uprofesjonelt.
Har i dag hatt en særdeles urovekkende opplevelse ved tlf. Kontakt med kundeservice. Det bør være et minstekrav at vedkommende kan både lese, oppfatte budskapet til kunden samt vite hva en bindestrek står for. Det er selvsagt mulig at dette var første dag på" jobb " men da burde det vært opplyst om dette. Denne samtalen hvis en kan kalle det en samtale, var rett og slett bortkastet. Fjordkraft reklamerer mye med god service, men kan ikke se at det var noen service fra vedkommende i min siste henvendelse.
Mye dyrere enn lovet, anbefaler ingen å bytte til fjordkraft! Lover og lyger, dårlig dårlig dårlig.
Selger lover billigste, holder ikke. Differanse nå 18 øre/kWh. Ved bestilling til dørselger, ber jeg om Spot, men abonnement som legges inn er årlig beregnet snitt. Selger lover kr 500 ved misfornøyd, holder ikke, bare tre mnd fastbeløp, som er kr 19,-. Tungt å få endret abonnement ved kontakt. Ved klage så justerer de noe, men greier ikke å bytte til Spot. Nettsidene inneholder for lite relevant informasjon, ikke mulig å bytte program fra nettsidene. Rotete organisering. Tungvint pålogging. Ved forsøk på skriftlig tilbakemelding er det ikke automatisk kundenummer og kontaktinfo i meldingen, alt må skrives hver gang.
Hadde spotpris ble anbefalt Best av 5 Kraftselskap. Dette skulle være billigere. Hatt det nå ca et år og betalt ca kr. 3.600, - mer enn spot.