Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
En hyggelig selger ringte meg for å tilby billig strøm. Han sa at jeg hadde følgende garanti: Hvis jeg fikk et tilbud fra en annen leverandør, kunne jeg bare ringe kundeservice og få den samme prisen (evt. f.eks. to måneder med gratis strøm) hos Fjordkraft. Etter å ha vært kunde i noen dager, ringte jeg til Fjordkraft og sa at jeg hadde fått tilbud om gratis strøm fra en annen leverandør. Men det holdt ikke. Fjordkraft matcher kun tilbud som ligge åpne på nettet som gjelder for alle, altså ikke spesialtilbud man kan få pr. telefon. Hva er da vitsen? Plutselig var det andre altså regler som gjaldt. Jeg fikk beskjed av kundeservice at alt selgeren hadde sagt i telefonen ikke var gyldig. I prinsippet kan de sa hva de vil for å lure folk på kroken. Jeg fikk de til å lytte til opptaket av samtalen jeg hadde med selgeren. Og alt dette ble altså bare plutselig ugyldig. Jeg fikk en e-post der de beklager at jeg hadde fått uriktig informasjon. Jeg ville derfor benytte meg av den såkalte "Fornøydgarantien" som gir penger tilbake hvis man ikke er fornøyd. Jeg fikk da dette svaret av Fjordkraft: "Da avtalen din er avsluttet hos oss får vi ikke trukket fra fastbeløpet på din neste regning. Da fastbeløpet er på 19 kr, kan vi ikke utbetale dette beløpet da det er under 200 kr." Fjordkraft er altså ikke annet enn svindel fra ende til annen. Styr unna!
Hei, og takk for tilbakemeldingen. Det du sier om vilkårene til Prismatch er riktig. Vi matcher prisen dersom du som kunde får tilbud om tilsvarende avtale til lavere pris hos en konkurrent og kan fremlegge dokumentasjon på dette. Prisene må være dagsaktuelle og allment tilgjengelige. (https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/). En muntlig avtale vil dermed dessverre ikke være gyldig for Prismatch. Hvis selgeren som du har vært i kontakt med har gitt deg uriktig informasjon rundt Prismatch må vi bare beklage, for slik skal det ikke være. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Spotpris var plutselig Garantistrømavtale. Betalt ca 500kr for mye ifjor sammenlignet ned feks tibber
Hei Jan. Så leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg dessverre ikke mulighet til å kunne se hva det er som har skjedd i denne situasjonen. På generelt grunnlag kan jeg likevel si at vi ikke endrer spotprisavtaler til garantistrømavtaler, så dette høres veldig rart ut. Jeg vil oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice slik at vi kan avdekke om det har skjedd en feil. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Styr unna Fjordkraft! De er ikke billige ! , og de har meget ukompetente kundebehandlere og sjefer. De holder heller ikke det de lover , ifht. avtaler. Imidlertid er de enkle å få tak i på tlf, noe som er et pluss.
Hei Beathe, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Så leit å høre at du er såpass misfornøyd med oss. Her skulle jeg gjerne visst hva det er som har skjedd, slik at jeg kan ta en nærmere kikk på dette for deg. Hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Etter at Trønderenergi solgte sin enhet for strømsalg til Fjordkraft ble jeg automatisk kunde hos Trøndelagkraft som Fjordkraft kaller sin enhet i Trøndelag. Oppdaget plutselig at de flyttet meg over på en dyrere avtale enn den jeg hadde inngått og tok derfor flere ganger kontakt med deres kundeservice (som er hos Fjordkraft i Bergen) som serverte en masse svada og lovte å flytte meg tilbake til avtalt avtale noe som ikke skjedde. Til slutt gikk jeg lei og inngikk avtale med Gudbrandsdal Energi (GE) og først da reagerte de og ville tilby meg en gunstigere avtale enn hos GE. De ringte meg flere ganger men nok var nok og de var dessuten ikke konkurransedyktig med avtalen jeg hadde inngått med GE. Fjordkraft har dessuten en merkelig rutine for varsling av prisendringer, ikke til kundens e-post adresse eller via SMS men via Min side så en får ingen forvarsel på e-post eller telefon men må følge med på Min side noe jeg antar de fleste ikke gjør men sikkert lønnsomt for dem, på samme måte som deres såkalte prisgaranti på Trønderavtalen spotpris: "Med Trønderavtalen er du sikret at strømavtalen din vil være lavere enn prisen på tilsvarende strømavtale hos NorgesEnergi (Topp-10), NTE (Topp 5), Hafslund (Direkte Variabel), NEAS (Basispris), Gudbrandsdal Energi (Variabel Kraftpris)." Sitat slutt Toppen av prisjuks er å sammenligne deres spotprisavtale med bl.a. konkurrentenes variable kraftpris.
Hei Asle, og takk for tilbakemeldingen. Det er utrolig leit å høre at du har hatt en såpass dårlig opplevelse av tiden din som kunde hos oss. Når det gjelder meldinger om prisvarsel så kan vi opplyse om at vi har gjort dobbel varsling til standard for alle kunder. Dette er en del av forberedelsene til sertifiseringsordningen Trygg strømhandel. I tillegg til melding på Min side får alle våre kunder nå en e-post ved prisendringer. Vi har informert alle kunder som ikke har registrert sin e-postadresse hos oss om at de bør registrere denne på «Min side». Kunden kan selv velge å få varsel på SMS dersom man foretrekker det. Ellers tror jeg kanskje det har oppstått en misforståelse rundt TrøndelagKrafts "Trønderavtalen", da dette er en variabelavtale og ikke en spotprisavtale. Dette står tydelig i punkt 4 i avtalens vilkår: "Trønderavtalen er en variabel kraftprisavtale." Jeg håper dette var oppklarende! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Selger på døren skrøt av garantert lavest pris, hevdet jeg ville spare mye ved å bytte over, og viste meg helt urealistiske priser jeg skulle få hos Fjordkraft. Jeg var sløv og fulgte ikke med på regningen, ikke godt nok i hvert fall, og etter å ha sjekket rundt på nett ser jeg nå at avtalen jeg fikk ikke bare var en av de dårligste på markedet, den var en av de dyreste til Fjordkraft også... Legg til at selskapet virker mer opptatt av bonusavtaler og tilleggsavtaler enn billig strøm, og du har oppskriften på et selskap jeg for alltid vil holde meg unna. Svært pågående var de også da jeg ville avslutte kundeforholdet, (jeg fikk 3 telefoner, 2 SMS og et par emails), enda jeg gjorde det klinkende klart at jeg ikke ønsket mer kontakt da jeg sa opp avtalen. Ikke mye respekt for kundens ønsker der i gården.
Hei Erik, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du er såpass misfornøyd med opplevelsen du hadde som kunde hos oss. Ettersom jeg ikke vet hvem du er, og heller ikke hvilken avtale du har hatt, blir det dessverre vanskelig for meg å gi deg et godt svar på denne henvendelsen. Men på generelt grunnlag må jeg forsikre deg om at våre selgere aldri skal fortelle usannheter i møte med potensielle kunder, og at dette er noe vi tar svært alvorlig. Hvis dette er noe du ønsker å melde videre til oss så er dette noe vi svært gjerne ønsker å få mer informasjon om. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft sender ulovlige purregebyrer. Dagens lovlige satser for purregebyr og innkasso gebyr er kr. 35,-. Fjordkraft sitt gebyr er på 340,- !
Hei Esila, og takk for tilbakemeldingen. Her tror jeg nok det har oppstått en misforståelse, for vårt purregebyr er på 35,- som du sier. Beløpet på 340,- er et inkassosalær, og disse settes ikke av oss men av Lindorff. Eventuelle klager på dette gebyret må derfor tas med dem. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Hei, ble svindlet av Fjordkraft da jeg kjøpte høytaler på Power. De spurte om jeg var Fjordkraftkunde, noe jeg bekrefte. De kunne tilby 200,- i avslag. Flott tenkte jeg, 200,- i avslag er bra med Fjordkraft fordel som de kaller det, det vil jeg benytte meg av. Ingen snakk om bytting av strømavtale hvis jeg gjorde det. Oppdaget etter en stund at de hadde bytte min strømavtale uten mitt samtykke til en MYE dårligere strømavtale for meg fordi jeg hadde fått 200,- i avslag??? Og når jeg spurte de om hvorfor jeg skulle bytte avtale for 200,- i avslag som allikevel ble spist opp på første regning med den nye avtalen, hadde de selvfølgelig ikke noe svar. Har holdt på langt og lenge med de, ang det jeg mener er svindel fra deres side. De innrømmet først og ville betale tilbake, og så har de bare kødda det til. Hold dere langt unna Fjordkraft og deres metoder, prissamarbeid etc. Har nå byttet til Tibber og er kjempefornøyd. Ingen skulte kostnader eller påslag kun 39,- pr mnd👍
Hei Lars, og takk for tilbakemeldingen. Her høres det ut som selgeren hos Power har gitt deg mangelfull informasjon, og det beklager vi veldig. Her skulle du fått informasjon om avtalebytte i form av en brosjyre, noe det ikke høres ut som du har fått. Men i tillegg til denne brosjyren får man all informasjon om strømavtalen automatisk på SMS, og denne må man aktivt svare på for at strømbestillingen skal gå i orden. Når man svarer på denne SMSen har man samtykket til at bestillingen skal gjennomføres, og dette kommer tydelig frem meldingsteksten. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen du har hatt hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft