Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg synes at strömprisene har steget betraktelig de senere årene og selv om jeg pröver å holde forbruket lavt så har det blitt en tung post på de månedlige utgiftene. Varmt vann leveres av Obos så det reduserer vannforbruket. En mulighet til å redusere strömforbruket er å finne fram skurebötta.
Hei Lars! Det er veldig forståelig at du ønsker å holde forbruket lavt ifht de volatile strømprisene. Om du ønsker bistand eller hjelp fra oss kan du gjerne kontakte oss direkte via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Vi bistår gjerne med energirådgivning, samt optimalisering av din avtale! Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
Har vært hos Fortum en liten stund, veldig fornøyd så langt. ble solgt til av en hyggelig selger. og er veldig fornøyd med kundeservicen, de svarte fort å løste problemet mitt. de ga meg også noen gode bonuser, de ga meg et tilleggsprodukt som heter grønt valg. det var helt knall for meg
Hei Bjarne! Takk for denne hyggelige tilbakemeldingen! Vi synes det er veldig stas å høre at du er fornøyd med din avtale og hadde en ryddig, hyggelig overgang til oss. Det synes vi er viktig! Tusen takk igjen, og ikke nøl med å kontakte vårt kundesenter ved en senere anledning om du har behov for bistand fra oss! Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
Byttet til fortum, april 23. Selv med første måned som også skulle by på supertilbud og april som var en forholdsvis billig måned i forhold til vintermånedene. Valgte heller ingen tilvalg for el bil o.l. Så fikk jeg faktura på 3900,- har lagt jevnt på 2000-2500,- med norgesnett. Nesten en dobling av månedsfakturaen.. Selgeren trygget meg med at omtalene her inne var fra "oppstartsfasen" til fortum og alle problemer var nå løst opp i. de har tydeligvis ikke ordnet opp i de kriminelle prisene... Derfor 1* på alle punkter, rein svindel. STYR UNNA!!
Hei Remy! Dette er veldig leit å høre om, og vi ønsker å bistå deg med dette, men vi er avhengige av å motta en direkte henvendelse for å undersøke dette videre, samt finne en tilfredsstillende løsning. Send oss gjerne en epost; [email protected], eller kontakt oss via telefon; 21494949, slik at vi kan oppklare dette. Ønsker deg en super dag videre! Vennlig hilsen Fortum
Blei kontakta av Fortum etter å ha svart på ein konkurranse på FB, kunne vinna eit drivhus. Utruleg påståeleg seljar, vart så overført til Fortum. Sende inn angrerettskjema dagen etter. Har likevel fått faktura for 14 dg i Fortum. Dei påstår at eg har vore kunde i to veker. Styr unna!
Hei Solveig! Det er veldig leit å høre at du har hatt en slik opplevelse, og at du ble overført tilsynelatende uten at det var ønsket. Ved registrert angring blir man kun fakturert for spotpris fra Nord Pool, så man blir kun fakturert for reelt strømforbruk i perioden, uten fastbeløp og påslag. Uten innsikt i saken er dette utfordrende å si om er tilfellet, men det fremstår slik basert på den oppgitte informasjonen. Du kan gjerne kontakte oss direkte, slik at vi kan bistå deg videre vedrørende dette via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
Umulig å få oversikt. App som ikke virker. Appen finner ikke anlegget??. Umulig å få innsyn i faktura! Elendige oversikter. Ting er pakket inn for at kunden ikke skal få oversikt. Dette er t selskap du bør styre unna. Fakturering skjer fra et helt annet selskap som har like dårlig kundeservice. I tillegg må du skrive 300 tegn minimum for å gi en omtale. Bytter leverandør i dag!
Hei Bjarne! Det er forståelig at du er frustrert, og her skulle vi gjerne bistått deg tidligere med dine utfordringer ifht app, da det ikke skal være slik du nevner. Vi er avhengige av å motta direkte henvendelser om slikt som dette for å kunne melde inn feil eller rettstille videre. Om du fortsatt opplever utfordringer kan du gjerne kontakte oss direkte, men vi håper dette har gått i orden til nå. Vi kan nåes via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Ønsker deg en super dag! Vennlig hilsen Fortum
Dårlig kundeservice! Og når jeg sa opp la de inn at jeg hadde flytta, så ringte nett eieren og sa de ville stenge strømmen min om 2 dager fordi jeg ikke hadde meldt inn ny eier, men jeg har jo ikke flytta?! Og etter det låste de slik at jeg ikke fikk bytte strømleverandør, så den nye strømleverandøren måtte legge inn det 2 ganger for å få det igjennom. Dessuten er de DRIT DYRE! Og selger det inn med at de er så billig!
Hei Aj! Det er leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse som dette. Når vi mottar beskjed om oppsigelse direkte til oss vil vi sette første mulige termineringsdato, som er to dager frem i tid. Dette er grunnet informasjonsflyt i databaser, for å sikre at det ikke forekommer feil eller kluss. Man står alltid fritt til å endre avtale ved å bytte leverandør, men dersom man melder oppsigelse til oss vil både strøm- og nettleiekontrakt avsluttes. Dette kunne blitt hindret ved at du kontaktet din ønskede leverandør, og direkte overførte avtale til dem, uten å kontakte oss angående oppsigelse først. Dette er standard prosedyre hos alle strømleverandører. Vi har ingen mulighet til å "låse" strømmen, men dette kan oppstå hos netteier el. Vi er ikke kjent med dette som en etterfølge av oppsagt kontrakt. Kontakt oss gjerne direkte om du har spørsmål vi kan oppklare for deg i forbindelse med dette, også håper vi du får en bedre opplevelse neste gang du er i kontakt med oss. Vi kan nåes via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum
Ble lokket med tilbud om energirådgivning som skulle danne grunnlag for støtte fra det offentlige. Jeg fikk dermed avtalen som heter "grønt valg", som gir ekstra påslag på strømmen, i tillegg til en kostnad på 2kr per dag. Dette ble mye dyrere for meg enn den avtalen jeg hadde gjennom Polarkraft tidligere. Heldigvis ringte Polarkraft meg opp, og jeg har nå byttet tilbake. Det kan godt være dette var noe de opplyste om i telefonsamtalen, men det er umulig å få med seg alt når de selger på telefon.
Hei Gabrielle! Dette var veldig leit å høre om! Vi ønsker gjerne å bistå deg med dette. Kontakt oss gjerne direkte via tlf; 21494949 eller epost; [email protected], men vi forstår det slik at dette allerede har blitt løst. Vi beklager denne feilinformasjonen, og håper du har en bedre opplevelse med oss neste gang vi er i kontakt. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
Er reservert.. Etterhvert som jeg blokker så dukker det opp nye nummer... De må ha hundrevis av tilgjengelige nummer å ringe fra.. De gir seg aldri
Lot meg prate rundt til å ta med en masse tilleggstjenester som kostet meg månedlig og ga meg cirka null uttelling. Appen er ikke god.
Jeg ble ifjor oppringt av en ivrig telefonselger som ville selge meg strømavtale med Fortum. Til tross for at jeg ba om å få opplistet alle gebyrer i e-post, påløp det ukjente og skjulte gebyrer allerede i første faktura. Fortums svar er at disse er inkludert i vilkår jeg aldri har sett og aldri har godtatt. Jeg håper alle tenker nøye gjennom hva de begir seg ut på før de velger Fortum. Kundeservice kan dere glemme og bli ikke overrasket om det plutselig er skjulte gebyrer og avgifter.
1. Appen er gjennomtenkt og smart. Den forteller deg hvordan du bruker strømmen på detaljenivå samtidig som den estimerer ca pris for neste strømfaktura. 2. Ingen overraskelser. Nettleien inngår i strømregningen deres. 3. Gode betingelser dersom du har Obos-medlemskap. 4. Mulighet for smart elbil-ladning når strømmen er billig. 5. Smart varmestyring gjennom at du kobler elektrisk ovn til deres app. 6. Dersom du har solcellepanel har de muligheten til å kjøpe overskuddsstrømmen du produserer. 7. Sparetips i appen om hvordan du kan redusere strømforbruket/energieffektivisere boligen. Jeg har ikke hatt noe problem med Fortum som strømleverandør. Jeg sliter faktisk litt med å finne andre alternativer som kan matche godt for meg. Jeg håper Fortum kommer med flere måter å smart strømstyre boligen i appen deres.
Hei Kaj! Takk for en utrolig hyggelig tilbakemelding, det setter vi veldig stor pris på! Smart varmestyring er den siste funksjonen vi jobber med å utvikle, så morsomt å høre at du er i gang med og bruke denne! Selv om den fortsatt er i en pilotfase så jobbes det kontinuerlig med å videreutvikle den, slik at vi kan tilby enda flere smarte løsninger og funksjoner til kundene våre :) Ikke nøl med å ta kontakt med oss om det er noe du lurer på! Vennlig hilsen Fortum
Ble lokket med aktiv forvaltingsavtale som skulle slå spotpris over tid. Sjekket nylig med kundeservice hva de i realiteten har oppnådd med forvaltningen. Etter lang tid fikk jeg svar. De har vært betydelig dyrere enn spotpris HVER MÅNED de siste 3 årene. Da jeg sa opp fikk jeg vite at jeg hadde 12mnd oppsigelsestid. Opplever selskapets praksis som uetisk. Noe postivt?: "Min side" på nettet virker OK
Hei Tom E. P. Veldig beklagelig å høre at du er misfornøyd med strømavtalen du fikk hos oss. Ut i fra hva du beskriver så høres det ut som om du har hatt bedriftsavtale, og strømavtaler for bedriftskunder har andre vilkår enn for våre privatkunder. Vi aktiverer likevel aldri strømavtale på noen kunder uten å ha skriftlig informert om avtale og avtalevilkår, og mottatt aksept på dette, men det er likevel veldig beklagelig om du i utgangspunktet har fått anbefalt en avtale som vist seg og ikke være gunstig for deg. Selv om du har byttet selskap ønsker vi veldig gjerne å få kontakt med deg, slik at vi kan finne en hyggelig løsning på problemet. Ta gjerne kontakt på tlf 21 49 49 49 eller [email protected]. Håper å høre fra deg. Vennlig hilsen Fortum Strøm
De sa at strøm og nettleie kom på en faktura, det er feil. Har ikke avtale med min nettleverandør
Hei Anne L. L. Vi har gjennomfaktureringsavtale med de aller fleste nettleverandører i hele landet, men det er jo dessverre noen få vi ikke har det med. Om netteieren din er en av disse få er det veldig beklagelig, spesielt dersom vi skal ha tilbydd deg det ved avtaleinngåelse. Selv om vi dessverre ikke kan løse problemet rundt gjennomfaktureringsavtalen umiddelbart ønsker vi veldig gjerne å finne en hyggelig løsning slik at du blir fornøyd. Vi kan nås på tlf 21 49 49 49, [email protected] eller via chat på nettsiden vår: https://strom.fortum.no/kundeservice Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Fortum Strøm
Jeg kan ikke logge inn og se mit forbruk og betale fakturaer… jeg har gentagne gange henvendt mig for at få tilgang til min konto. Fortum svarer ikke på mine henvendelser og sender mig rykkere på fakturaer som ikke er betalt. Fakturaer kan kun kun ses ved at logge inn, men når jeg ikke kan få tilgang til kontoen min er det veldig svært. Forum tager ikke kunderne sin seriøst
Hei Khalid. Det er veldig beklagelig å høre om din opplevelse hos oss og at du ikke har fått svar på dine henvendelser. Har du sendt henvendelse til vår e-post [email protected] eller via kontaktskjema? Ved henvendelse til en av disse skal du ganske umiddelbart få en e-post med et saksnummer. Vi hadde satt veldig stor pris på om du kunne tatt kontakt via chat på vår nettside: https://strom.fortum.no/kundeservice. Der har vi for tiden veldig lite trafikk, og svarer deg umiddelbart i våre åpningstider 09-15. Noter også gjerne saksnummeret du har fått tilsendt ved tidligere henvendelser, da vi veldig gjerne vil få søkt opp dette i våre systemer for å se hva som har skjedd. Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Fortum Strøm
Fikk byttet til Aktiv bedrift via en telefonselger for noen mnd siden, og så langt har alt jeg ble lovet blitt overholdt. Fikk fjernet påslaget jeg hadde fra Fjordkraft, og strømprisen ble jevnt over billigere. Meldte meg opp på avtalen Aktiv bedrift, og sålangt fornøyd med dette. Litt skeptisk til oppsigelsestiden, men opplever så langt Fortum som en seriøs aktør.
Hei Håkon. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi veldig stor pris på! Vennlig hilsen Fortum Strøm
Gunstig avtale. for FORTUM! Fortum kontaktet oss og tilbød en avtale som het: "Aktiv Bedrift" Dette skulle være en gunstig avtale med Fortum som jaktet billig strøm, og skulle kunne selge oss strøm til en pris som var bedre enn Spot-prisen. Flott! Nå har vi vært kunde i 4 mndr. Ingen mnd har de greid det de lovte. Fasit: 10 % over spot pris i snitt. + mange unødvendige tillegg som jeg heldigvis har fått avbestilt de fleste. Men dette er lureri fra ende til annen. STYR UNNA! I tillegg så har de 12 måneders oppsigelses tid. Så nå sitter vi i klisteret! Ketil G.