Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Blir ilagt gebyr for tilleggstjenester jeg ikke har bedt om. Fikk opplyst om at jeg hadde bindingstid når jeg inngikk avtalen, når jeg skal si opp nå etter at oppsigelsestiden er over blir jeg belastet med bruddgebyr. Da var det plutselig 12 mnd oppsigelsestid som gjaldt!
Hei Espen! Dette er veldig leit å høre om. Vi har ingen avtaler med bindingstid, men med noen av våre bedriftsavtaler har man altså et bruddgebyr. Vi vil anbefale deg å kontakte vår bedriftsavdeling for videre bistand vedrørende dette. De kan nåes via epost; [email protected], samt tlf; 21494949 og tastevalg bedrift. De kan bistå deg med å oppklare dette videre, samt forhåpentligvis finne en tilfredsstillende løsning :) Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum
Verste strømfirmaet jeg har hatt + kjempe dårlig kundeservice, som ikke tar kundene sine på alvor
Hei Al! Dette var veldig leit å høre om. Det er viktig for oss at våre brukere føler seg ivaretatt og har en avtale de er fornøyde med. Ved misnøye er vi på kundesenteret alltid tilgjengelige for bistand eller fortløpende endringer, og vi kan nåes via epost; [email protected], samt tlf; 21494949. Vi tar gjerne en gjennomgang med deg av ditt saksforløp og din misnøye, slik at vi forhåpentligvis kan finne en fin løsning på dette. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
Fortum lokker kunder med lav 'spot' , legger så automatisk på tilleggstjenester som 'APP' eller portal som for det første ikke virker og som for det andre antakelig har info som hentes gratis på www.elvia.no Ikke villig til å refundere tilleggstjenester som ikke har vært tilgjengelig,
Hei Stig! Det er leit å høre at du føler deg lurt i forbindelse med signering av avtale hos oss. Vi har ikke mulighet til å legge til tilleggstjenester uten å motta bekreftelse på dette ved signering, og kostnader for Min Side og App hos oss er bakt inn i din avtale, så man betaler ikke ekstra for dette hos oss. Ved kontraktoppstart får man automatisk tilgang til innlogging. Dersom tilleggstjenester er feilaktig oppført, så har vi grunnlag og mulighet til å refundere dette, men uten videre informasjon om ditt kundeforhold er dette utfordrende å oppklare. Vi kan dessverre ikke motta eller utgi informasjon om ditt kundeforhold i offentlige kanaler uavhengig av om vi mottar informasjonen, av hensyn til ditt personvern. Kontakt oss gjerne direkte via epost; [email protected], evt via telefon; 21494949, så bistår vi gjerne videre! Vennlig hilsen Fortum
Ble oppringt av en selger i forbindelse med en konkurranse der en kunne vinne en varmepumpe. Han ville tilby meg et supert tilbud. Tilbudet viste seg å kunne være akseptabelt i de to månedene det var 0 i månedsgebyr. (I ettertid viste det seg at det gikk ca i null pga høyt påslag). Selger var veldig aggressiv, og det var vanskelig å få gode svar på det jeg lurte på. Valgte til slutt å ta tilbudet (brøt min egen regel om aldri å kjøpe på telefonsalg). Skulle få vilkår på mail, men det kom aldri. Hadde også en måned gratis med tjenesten ID-vakt. Var veldig skeptisk til denne, så drøyer med å aktivere, men til slutt så ringte det en selger-dame som ikke lot meg få fred før jeg hadde aktivert avtalen. La inn alarm på å deaktivere tjenesten før det påløp gebyr, og sendte mail til ID-vakt i god tid (fant ingen måte å deaktivere tjenesten på). Det viste seg at denne mailadressen ikke var i bruk. Fikk til slutt ringt ID-vakt. De visste ikke at mailadressen var feil. De kunne derimot ikke hjelpe meg; kundeforholdet mitt var med Fortum. Kontaktet deretter chatten deres for å få avsluttet tjenesten. Etter lang tid konkluderte hun med at hun ikke kunne ikke hjelpe meg, men skulle se på det og kontakte meg. Hørte aldri noe mer. Ny runde med kundeservice da jeg fikk ny mail med månedsrapport fra ID-vakt. Denne gangen på mail. Fikk da bekreftet at tjenesten var deaktivert. Men hvorfor fikk jeg da fremdeles månedsrapport fra ID-vakt? Valgte på dette tidspunktet å bytte strømleverandør, da jeg fikk bedre app og bedre pris hos Tibber. Heldigvis kom det ingen faktura for ID-vakt, men det tikket inn noen digre fakturaer for nettleie som de hadde brukt en evighet på å viderefakturere til meg. Ny måned og ny månedsrapport fra ID-vakt. Nå var jeg ikke lenger kunde, så bad de om å deaktivere tjenesten, og slette alle mine personopplysninger. Fikk bekreftelse på at dette var fikset. Ny måned og ny månedsrapport fra ID-vakt. Nå sendte jeg ny mail og forklarte at ting ikke var slettet som avtalt, og at jeg fremdeles mottok månedsrapport. Fikk som svar at tjenesten var deaktivert. At de ikke hadde slettet personopplysninger som jeg bad om, ble ikke kommentert. Så nå får de en siste mulighet til å rydde opp etter seg før de blir meldt til Datatilsynet for brudd på personvernforordningen. De sitter på masse opplysninger om meg i sin tjeneste som jeg ikke vet om er trygt lagret.
Hei Thomas! Det er veldig leit å høre at du har hatt en opplevelse som dette, og at det har vært så utfordrende for oss å håndtere dette videre. Vi forstår at du har forsøkt å kontakte oss angående dette tidligere, men dersom du kan sende oss en epost til [email protected] kan vi ta en nærmere titt på dette, samt undersøke om tjenesten er avsluttet eller ikke. Vi håper vi kan finne en tilfredsstillende løsning på dette snarest! Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum
God avtale, litt vanskelig app,men generelt fornøyd
Hei Leontine! Takk for denne hyggelige tilbakemeldingen! Det er viktig for oss at våre brukere føler seg ivaretatt, så jeg ønsker gjerne å oppfordre deg til å kontakte oss direkte via epost eller telefon for bistand med app og Min Side om du har noen spørsmål til disse plattformene. Vi hjelper deg gjerne med å oppklare og løsne opp i dette videre! Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
obos-avtalen opphører og jeg vil bytte. har fastpris på kr 7 i måneden og nå stiger den til 29
Hei Hakon! Det er hyggelig å høre at du har vært fornøyd med OBOS medlemsavtale som vi har hatt tilgjengelig tidligere. Denne er nå dessverre avviklet, men vi har andre gode avtaler som vi tror kan passe for deg. Kontakt oss gjerne via tlf; 21494949 eller epost; [email protected], slik at vi kan bistå deg med dette videre! Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
Plutselig har jeg avtale om ID-vakt som jeg aldri har bedt om og ser de har trukket for i lang tid. Da jeg ringer og sier fra sier de bare det ikke er noe å gjøre. Lureri og elendig service.
Hei Veronika! Det er leit å høre at du har blitt oppført med tjenester du ikke kjenner deg igjen i. For å føre opp avtaler eller tilleggstjenester har vi behov for å motta bekreftelse fra kontraktinnehaver etter utsendt tilbud for å aktivere tjenesten(e). Vi kan ikke føre opp dette uten bekreftelse, og tjenesten vil forsette å løpe frem til vi mottar informasjon om at den skal avsluttes. Om ikke dette har blitt rettet opp i enda kan du gjerne kontakte oss via tlf; 21494949 eller epost; [email protected], slik at vi kan ta en titt. Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum
De lurte meg inn i en småbedriftsavtale hvor strømmen skulle være så billig. Resultatet har vært kjempedyr strøm. Etter 1,5 år ønsket jeg meg ut av avtalen ifm flytting og da må jeg jammen meg betale 3000 nok i gebyr for brudd på avtale, ettersom de har 12(!) måneders oppsigelse tid. Du må altså si opp 12 måneder i forveien!! At det er lov!! Styr virkelig unna!
Hei Cecilie! Det er leit å høre at du er misfornøyd etter å ha benyttet en bedriftsavtale hos oss. Det stemmer at noen av bedriftsavtalene har bruddgebyr, men vi vil anbefale deg å kontakte vår bedriftsavdeling direkte for videre bistand vedrørende dette, om det ikke har blitt løst enda. Fortum Bedrift kan nåes via tlf; 21494949 og tastevalg bedrift, evt via epost; [email protected]. Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum
Via OBOS lav månedspris nå dessverre opphørt. Det var ingen som kunne måle seg med den.
Hei! Det er veldig forståelig at du synes det er leit at OBOS medlemsavtale avvikles, men vi har andre avtaler som forhåpentligvis kan passe godt for deg videre. Kontakt oss gjerne direkte via tlf; 21494949 eller epost; [email protected] for videre bistand, samt informasjon om våre avtaler! Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
Fortum har avsluttet samarbeidet med OBOS og øker prisen. Fortum er selvfølgelig ikke eneste part som kan endre på ting og jeg satte derfor livet på vent i to minutter mens jeg fant noen andre som tar seg mindre betalt for det samme. Appen til Fortum har vært helt grei i bruk, og jeg har fått strøm i leiligheten i bytte mot betalte fakturaer i perioden jeg var kunde uten noe krøll. Akkurat som med alle andre strømleverandører altså.
Hei Alexander! Det er forståelig at dette er leit, og vi synes det er hyggelig å høre at du trivdes med OBOS-avtalen. Denne har altså blitt avviklet, men vi har andre avtaler vi tror kan passe for deg, så kontakt oss gjerne direkte om du er interessert i en gjennomgang av avtaler vi kan tilby deg. Vi kan nåes via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
Fikk melding fra Fortum at OBOS-avtalen avsluttes og erstattes av en dyrere. Da er det på tide og bytte. Alt har vært OK.
Hei Erik! Så hyggelig å høre at du har vært fornøyd med vår OBOS medlemsavtale! Det er leit at denne har blitt avviklet, men kontakt oss gjerne direkte om du er interessert i en annen avtale hos oss. Vi har et bredt utvalg avtaler og bistår deg gjerne med å kartlegge hvilken som kan passe for deg. Kontakt oss gjerne direkte via epost; [email protected], evt tlf; 21494949. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
Fortum klarte aldri å sende faktura til riktig adresse. Når jeg ringte sa de at jeg ikke var kunde, noe jeg var. Valgte derfor å bytte leverandør og fikk da bruddgebyr på 3000,- jeg klaget på dette og ble da tilsendt inkassovarsel, noe de ikke lovlig kan gjøre da det er en tvist. Alt kan dokumenteres med På Fortums vis er all dokumentasjon «borte». Hold dere langt inne denne elendige levrandøren!
Hei Bjørn! Dette var veldig leit å høre om. Slik skal det ikke være etter kontakt med oss! Vi ønsker gjerne å ta en nærmere titt på dette, og vår bedriftsavdeling kan nåes direkte via tlf; 21494949 og tastetrykk bedrift, evt via epost; [email protected]. De kan bistå deg videre med å oppklare dette, og forhåpentligvis finne en tilfredsstillende løsning! Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum
Fikk et telefontilbud hvor selger garanterte pris lavere enn Tibber. Etter noen mnd. og høyere pris, henviser jeg til avtale. Da påstår Fortum at opptak av samtalen er slettet og vi må forholde oss til det skriftelige. Påklaget dette i epost allerede i desember, beskrev at jeg følte meg lurt og har foreslått at kontakten heves med bakgrunn i https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27 § 30. I abonnementet setter de deg også automatisk opp med tilvalg som koster en del pr. mnd., og som du aktivt må velge vekk. Stille fra kundeservice nå og har ikke svart på 13 dager nå. Styr unna.
Hei Bent! Det er leit å høre at du ikke opplever å motta svar fra oss enda. Vi regner med at saksbehandlingen pågår, og håper dermed du har mottatt, eller mottar, svar på dette innen kort tid. Om du fortsatt ikke har mottatt svar er det veldig fint om du kan sende en henvendelse til, feks via epost, slik at vi kan undersøke saksgangen på dette, og hvor det evt har stoppet opp, slik at vi kan finne en tilfredsstillende løsning. Vi hjelper deg gjerne, og kan nåes via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
Flott, ryddig og meget konkurransedyktig avtale. Godt fornøyd.
Hei Rune! Takk for denne hyggelige tilbakemeldingen din! Det er flott å høre at du har vært fornøyd med OBOS medlemsavtale hos oss. Ikke nøl med å kontakte oss for videre bistand, endringer eller spørsmål vedrørende dette! Vi kan nåes via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Ønsker deg en super dag videre! Vennlig hilsen Fortum
Strømmen er dyr fra før, med avtale i Fortum ble den ennå dyrere, er låst i en ett års avtale nå, og trege meg syk. Styr unna dette selskapet
Hei Andreas! Dette var leit å høre om, og vi ønsker gjerne å bistå deg med en løsning på dette. Ingen av våre privatavtaler har bindingstid el, men noen bedriftsavtaler har bruddgebyr og dette fremstår derfor som en bedriftshenvendelse. Vi vil oppfordre til å kontakte vår bedriftsavdeling direkte for bistand med dette, feks via epost; [email protected], evt via telefon; 21494949. Vi håper vi kan finne en tilfredsstillende løsning på dette! Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum
Delvis bra app. Lover masse på telefon, endrer alt fra første faktura. Pass på og få alt skriftlig ellers gjør de som de vil.
Hei Andre! Det er leit å høre at du har hatt disse utfordringene. Vi har ikke mulighet til å gjøre endringer i dine fakturaer, men kontakt oss gjerne direkte for videre bistand med dette slik at vi kan ta en titt på hva som har oppstått her. Vi kan nåes via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Vi er avhengige av å motta bekreftelse vi sms eller epost på utsendte tilbud for å føre opp tjenester el, så vi ønsker gjerne å ta en nærmere titt på dette for deg. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum