Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Pågående selgere pr.telefon som "unnlater" å fortelle ...alle detaljer, og selger "strømavtaler til privatpersoner ,,som har ett org. nr på små ENK
Bare rot med faktura, efaktura som ikke fungerer med avtalegiro og ubrukelig kundeservice som ikke kan hjelpe. Har feks ikke mottatt efaktura eller faktura på mail uten å etterspørre dette når jeg har fått purring. Lovnad om bedring hver gang. Kjøpte itillegg til strøm abonnement wallbox ladder som sluttet å fungere. Meldte inn feil i august, nå er det oktober og de har aldri fulgt opp. Må ringe de for å få vite noe somhelst. Svaret er at jeg får beskjed fra elektriker når de har mulighet til å komme, dette har de sagt i 3 mnd.
Dersom du har Fortum bør du sjekke faktura for om du abonnerer på tilleggstjenester; Jeg hadde, uten å vite det, abonnert på noe som kalles "Grønt valg". Bakgrunnen er at da jeg kjøpte leilighet jeg nå bor i ba megler meg om å oppgi hvilken strømleverandør jeg ønsket. Valget falt på Hafslund, som nå er Fortum. Megler fylte deretter inn informasjonen min. "Grønt valg" er noe som garanterer at strømmen du får er 100% fornybar. Når vi bor i Norge? Hvor nesten all energien vi bruker i husholdningen er fornybar i utgangspunktet?? Lite visste jeg at jeg hadde betalt 2kr per dag + 1.52øre ekstra per kWh. Som over en tidsperiode på over et år hadde bikket over 800kr i merkostnader før jeg merket det som et lite ledd i fakturaen. (Ja det er min egen feil at jeg ikke sjekket tidligere. Jeg var dum nok til å anta at strømleverandøren handlet i "good faith") Etter kontakt med kundeservice fikk jeg refundert 200kr, men er fortsatt over 600kr i minus. I etterkant av refusjon og avbestilling av "grønt valg" har telefonselgere ringt og prøvd å få meg til å "aktivere mine kundefordeler som grønt valg". Helt latterlig! Jeg vet også om andre bekjente som har abonnert på "Grønt valg" uten å vite om det, og det var nylig et avisoppslag med et tilsvarende tilfelle. Grønt valg bør IKKE være default settingen. Dette bør være noe man aktivt må inn og bestille via nettportalen/appen, hvor man skal signere med BankID for å godkjenne.
ble noe feil med den ene strømmålern da telefonselger ringte, men de fikset raskt opp i det, og ga med kompensasjon for feilen som ble gjort.
Får e-post med " har du glemt oss" dette har skjedd 4 mnd på rad, uten at jeg har fått regning etter avtale. Ringer inn får falske lovnader hver gang, att dette ikke skall gjenta seg. Må vente lenge på tlf for å få kontakt med kundeservice. Hold dere unna dette firmaet
Dette har jeg aldri opplevd før. En strømleverandør som nekter deg å benytte deg av angreretten. Jeg har fylt ut skjema om angrerett som dem har på hjemmesiden, men dem nekter å annullere avtalen. Helt utrolig at jeg skal bruke en hel arbeidsdag på dette. Pass dere for Fortum!
Lurte meg trill rundt og veldig dårlig kundeservice. Ubrukelig selskap. Holder tilbake informasjon bare for å få gjennomført et salg av en enkel liten selger.
Alle selskaper som tilbyr strøm kan ikke sende avtale per epost. Har sagt det flere ganger men selgeren ønsket ikke å høre på meg. Til slutt selger har lagt tlf. Skam Fortum!
Fortum bruker lister for ny etablerte firma. De ringer deg og sier du har mulighet til å få firdelene med deres beste bedrifts abnomang på privat huset. Men i realiteten lurer de deg med å oppgi priser uten mva og fjerner alle dine forbruker rettigheter. Det er en av de dårligste erfaringer jeg har hatt med en leverandør. Det går heller ikke an å se dinw kostnader på strøm. Siden deres bedrifts portal ikke har app eller strømpriser for den private bedriftsavtalen. Håper ingen andre blir lurt.
Forstår av andre omtaler her at Fortum har et pågående salgsapparat. Har ikke denne erfaringen med dem selv ettersom jeg har vært kunde i mange år. Vil bare si at jeg har en helt grei avtale prismessig. God oversikt over forbruk og Fortum har et bra belønningsprogram som gir deg penger tilbake på strømregningen om du tar en mijøutfordring hver måned. Kundeservice er også lett tilgjengelige og hyggelige å snakke med. Alt i alt er jeg godt fornøyd.
Ble oppringt av en selger for 2 uker siden, tilbydde meg frysavtale på 2.98 pr kWh i de 2 neste måndene, med dagens priser så tenkte jeg jackpot, ja takk. Han sa du er kunde fra og med nu!! Det viste seg at det ikke stemte og at jeg kunde 10 dager senere i stedet. Når jeg nå ringer kundesenter og spør om hva som skjer med frysavtalen på 2.98 sier de at det kan de ikke garantere og at fortum jobber med saken med å løse problemet for de nye kundene. Så sier jeg Ahaa så det er flere en meg som har blitt juger til? Ja svarer hun og sier at vi jobber med å få inn de kundene på den prisen de har blitt lovet. Jeg venter fortsatt på svar, tibber abonnementet er sagt opp og jeg går uviten om hvilken pris jeg har nå. Dette er ren svindel og utnyttelse av sårbare strømforbrukere. Jeg har bedt om å få tilsendt samtalen som ble tatt opp, de sier at de sliter med å finne den. Jeg lover at jeg ikke gir meg i denne saken!!!!
Fant oss plutselig fanget i en ugunstig lik betalingsavtale hvor selger underkommuniserte justeringer i markedet på en tydelig måte. Mye rot med bytte av lik betalingsleverandør fra Fortum til Tellier. Dårlig kommunikasjon her også.
Svært pågåande og aggressiv telefonselgar. Påstod at Forbrukerrådet anbefalte fastprisavtalen deira, at den var kåra til den beste strømavtalen. Skikkeleg dårleg oppleving!
Ble oppringt i dag med noe som for meg virket som en lureavtale. Tredje gang jeg sa at jeg ikke var interessert sa selgeren : du får kose deg med de høye prisene dine og så la han på. Hvis noen i Fortum leser dette. Vennligst aldri, aldri ring meg igjen.
Bruker over en uke på å svare på en enkel forespørsel om faktura. Ville se mine fakturaer for 3 år tilbake og fikk til svar at de var slettet og jeg kunne ikke se disse. Har flere opplevelser med Fortum som gjør at jeg nå bytter selskap, elendig kundeservice!
Fortum tok kontakt med min sønn og laget en dårlig strømavtale uten at jeg ble informert. Sønnen sa klart og tydelig at han måtte snakke med meg og avtalen. Han ble lovet gratis strøm første faktura. Fikk faktura på over 2600 kr. Det verste er at jeg mister god strømavtale på 0,94 kr kilo watt hos min tidligere strøm leverandør. Avtalen er blitt sagt opp. Synes også det er spesielt at di kan ta kontakt med en person som ikke har noe med strøm måleren og gjøre. Her burde det være en form for bedre kontroll og vanskeligere for og bytte.