Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Dårligste kundeservicen jeg har vært borti. De har gode priser, men ikke når jeg nå har holdt på i 5 mnd med feil fakturaer, regninger som er sendt til min gamle adresse, betingelser som ikke stemmer etc. Dette etter å ha pratet med dem og gjentatte ganger prøvd å opplyse om ny bostedsadresse og om at fakturaer er feil. Fortsatt ikke ferdig og har også 4-5 inkassosaker som ble begynt siden Fortum aldri gjorde noe som helst:) hipp hurra. I samtale med kundeservice fikk jeg spørsmål om jeg trengte ordbok og om jeg skjønte noe som helst og at alt de hadde gjort var riktig og at jeg prøvde å utnytte systemet. Veldig saklig når jeg bare prøvde på å få fakturaene sendt til min adresse og når jeg fikk dem var de på mellom 6-700kr når jrg hadde blitt lovet fastpris på ca 400.
Telefonselger som farer med løgn og fanteri. Lurte meg til å si ja til en avtale som ikke stemte overens med det han lovet meg. Styr unna dette selskapet.
Opplevde at strømpriser gikk opp MASSE, etter 3 mnd. Lureri. ALDRI mer kunde der.
Ble kontaktet av selger på telefon som ville tilby meg og mitt ENK en bedriftsavtale som skulle være kjempebra. Når jeg mottar fakturaen blir jeg belastet for følgende: -Grønt valg -Donasjoner til regnskogfondet -Opprinnelsesgarantier fornybar strøm -Prisfrys -Papirfakturagebyr Dette er tjenester jeg IKKE ble gjort oppmerksom på over telefon, og jeg har aldri hatt en så stor strømregning noen gang. Mildt sagt jævlig skuffa, og forbannet. Styr unna.
Jeg ble over telefon overtalt til å tillate kartlegging av strømforbruk for å få et skreddersydd tilbud. På SMS viste det seg at dette var en bestilling av abonnement. Jeg vil ikke bestille abonnement og føler meg lurt. Jeg sendte umiddelbart e-post til Fortum om dette. Jeg fikk registreringsnummer på sak, men har ellers ikke hørt noe. Ellers gjør jeg aldri bindende avtaler over telefon og ser alvorlig på at et strømselskap går frem på denne måten. -Frode
Veldig fornøyd med at min avtale er blant de beste i markedet for spotavtaler
Her ble jeg rundlurt. Som jeg sa til dem, har jeg aldri i mitt liv har så høye strømregninger, som hos dem Fortum. Og da ble jeg lovet på tro og ære det stikk motsatte. De har flere ganger direkte løyet, fått meg til å tro annet fordi de vrei på sannheten OG unnlatt å fortelle om tilleggs kostnader. Fastbeløpet de skrøt over som er kun på 50,-, fikk de meg til å tro var fast nettleie. Og alle tilleggene som grønt valg og donasjone, sa de var en del fra strømbeløpet, og ikke TILLEGG til forbruket. De nevnte heller ikke papirfaktura gebyr på kr 99,-. OG de visste også at jeg ikke er momspliktig, og likevel ble det pålagt mva på fakturaene, det nevnte de heller ikke. På under 3 mnd har jeg betalt mer i strømregning til Fortum enn jeg gjorde til Fjordkraft på 1 helt år, hvorpå de bedyret at det ville bli billigere for meg å bytte til dem. Så STYR UNNA !!