Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har vært kunde i morgen år. Nå fikk mail om nye priser osv som fører til at jeg prøver å finne en annen leverandør dessverre. De fjerner avtalene vi hadde fra før :( Fra Fortum: Den generelle prisveksten i samfunnet gjør at det nå koster mer enn før for oss å kjøpe inn, administrere og levere strøm til deg. Derfor ser vi oss nødt til å øke prisen på din strømavtale fra fastbeløp 39 kr/md. uten påslag til fastbeløp 49 kr/md. med påslag 3,90 øre/kWh fra og med 1. desember 2023. For private husholdninger i Nord-Norge (prisområde NO4) som er fritatt for mva. blir prisene endret fra fastbeløp 31,20 kr/md. uten påslag til fastbeløp 39,2 kr/md. og påslag 3,12 øre/kWh fra og med 1. desember 2023.
Flinke kundebehandlere raskt svar på det du lurer på. Fin App.
Bra App og pålitelig en stund, men så kom en betydelig prisøkning på kort varsel.
Hei Andreas, Hyggelig å høre du er fornøyd med appen. I motsetning til hva man kanskje skulle tro, tjener ikke strømselskapene mer penger når strømprisen er høy, og dette er hvorfor: De fleste i Norge har spotprisavtaler. Det betyr at du som kunde betaler det samme for strømmen som det strømselskapene kjøper den inn for. Spotprisen som strømleverandørene kjøper strømmen inn for er lik per kWh uavhengig av hvilken strømleverandør du har. Det eneste strømleverandørene tjener penger på er et månedlig fastbeløp (administrative avgifter) og et eventuelt påslag per kWh Årsaken til at vi øker prisene handler utelukkende om at prisveksten i samfunnet gjør at det nå koster mer enn før å kjøpe inn, administrere og levere strøm til deg. Prisøkningen trer i kraft fra 01.12.2023.
En telefonselger lurte min gamle svigerfar til en fastprisavtale som overhode ikke passet hans forbruk. Han brukte mye mindre enn det avtalen gikk ut på. Saldoen sto i over 8000 i hans favør da vi fikk sagt opp. Oppsigelsestiden spiste opp 3000. Han har enda ikke fått utbetalte resterende 5000 kronene. Det har gått 6 måneder og vi har purret flere ganger. Hver gang har de lovet å tilbakebetale. Nå har svigerfar gått bort. Når jeg nå ringer vil de ikke snakke om det uten at jeg legger frem en skifteattest. Jeg har aldri opplevd en like bakstreversk uvennlig behandling av noe kundesenter i noen sammenheng. Ikke rart de får så elendig omtale overalt. De fortjener ikke at noen handler strøm hos dem. Aldri bli kunde hos Fortum!!
Aldri godta bedriftsavtale, da mister du dine rettigheter i forbrukerkjøpsloven. De legger på mange tilleggstjenester selv om du eksplisitt sier du ikke vil ha det, og de tildekker at det tar ETT HELT ÅR fra du sier opp avtalen til du får forlate den. Ellers må du betale 3000kr. Du får også automatisk papirfaktura til 99kr i mnd: alle tillegg er vanskelig å komme seg ut av. Kundeservice på klagebehandling oppfattes arrogante.
Ok med høyepriser på månedlige basis.Derfor syns jeg at det er på tide til å stå ved sikre side
Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi henter ut strømprisene fra den nord-europeiske strømbørsen : https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Dayahead/Area-Prices/ALL1/Monthly/?view=table på lik linje som alle leverandører og vi har dessverre ingen innvirkning eller mulighet for å endre disse. Dersom du ønsker å undersøke om vi kan bistå med optimalisering av din avtale så kan du kontakte oss direkte. Vi er avhengig av å motta direkte henvendelser for å endre avtaler, men vi har flere forskjellige og vi bistår gjerne med en gjennomgang. Kontakt oss gjerne på telefon 21 49 49 49.
Pass på de spør om du kan ta det opp på bånd og de er dyre! Presser folk i telefonen fordi om man sier man vil se avtale først. Jeg sendte svar nei nei på sms og fikk sms Fra et annet nummer !
Hei Sigrid! Det er leit å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Det er viktig for oss at våre brukere er inneforstått med vilkår og betingelser for avtale, og generelt hva slags avtale ol som er gjeldende ved oppstart. Vi tar opp samtaler for å innhente, samt dokumentere, aksept, i tilfelle situasjoner som dette oppstår. Vi har også 14 dager angrerett, som man også kan benytte seg av om man ikke er fornøyd. Det er derfor trist å høre at din opplevelse motsier dette, men kontakt oss gjerne direkte, slik at vi kan ta en nærmere titt på dette og bistå deg. Du kan også reservere ditt telefonnummer gjennom våre nettsider om du ikke ønsker å bli kontaktet igjen av oss. Vi kan nåes via tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Vi hjelper deg gjerne via din foretrukne kanal! Vennlig hilsen Fortum