Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Å Strøm
3.1
364 verifiserte omtaler

Å Strøm omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Å Strøm opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
364 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#36
Bra
Å Strøm er rangert
#36 av 88 strømselskaper
57%
Middels
57% anbefaler Å Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 364 omtaler om Å Strøm

FILTRER OMTALER
136
68
34
25
101
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Å Strøm?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Veldig fornøyd

Omtale av  Barnet

Behjelpelig på tlf og jeg får svar på spørsmålene mine. Appen er også oversiktlig og bra.

Billig og oversiktlig

Omtale av  Ronny

Los er billig, oversiktlig. Ikke masse endringer som snikes inn.

Coop strømavtale

Omtale av  Frode W

Flott kundeservice!@ Grei kontakt på chat litt lenge å vente på telefon .

ikke helt fornøyd med appen

Omtale av  Arne S

Bra priser og fint med rabatt som blir overført til coopmedlemskontoen ,men jeg synes at appen kan bli mer oversiktlig.

Spot price versus fixed price

Omtale av  Karen

LOS told us it is better to be on a fixed price but FAILED to let us know that only when the spot price exceeds 40 NOK will it be beneficial after state subsidy. They knew this but still sold us it as the safe way to control costs - it was a LIE!

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Ventet 1 time i telefonkø , da var jeg halvveis i køen og gadd ikke mer

Omtale av  Anne L. L

Må vel finne andre leverandører som har kapasitet til å svare kunden . Fikk melding om at jeg hadde bundet meg til en avtale og at jeg kunne sende klageskjema , Jeg har ikke bundet meg til noen avtale , men det går jo ikke an å få svar fra en kundebehandler å få svar på dette .

Styr unna , her er det mykje rot!

Omtale av  Husmori

Eg var nøgd med slik heimesida fungerte , og oppdateringar på straumpris. Men då eg flytta til Luster Energi, opplevde eg at det starta eit rot utan like. Eg prøvde å bestille ein ladar til bilen min, rett før eg slutta som kunde. Dette fekk eg ikkje svar på. Men etter lang tid fann eg ein mail om dette i søppelposten min. Eg vart skremt då eg oppdaga at dei hadde teke meg tilbake som kunde utan mitt samtykke. Dermed fekk eg fleire faktura, og dei ser eg ikkje på mi side meir. Eg fekk nyleg ein mail om straumavtale som eg kunne bruke angrefrist på. Eg vart litt skremt på om eg på nytt var teken tilbake. Det var eg ikkje, men eg hadde to inkassvarsel, kunne han fortelje. Eg kunne kontakte Kredinor. Eg har ikkje motteke noko inkassovarsel nokon stad, so korleis kan eg ringe dit. Eg håpe ingen vert ute for slik behandling. Eg vurdere faktisk Forbrukerklagenemda for hjelp.

Grei pris

Omtale av  Per I. R

Her får vi litt igjen for pengene. Koser oss med Los dager og bare det koster mer en jeg kan spare hos andre selskap. Litt Rot med appen, men funker nå. Strømprisen er jo dyr uansett👍

god service

Omtale av  Rune

De gir godt med informasjon og veldig god kundeservice.

Umulig å få kontakt med kundeservice på tlf og mail.

Omtale av  Berit M

Ville bytte avtale og ringte Los fikk opplyst "du er nr 52 i køen"!! Da la jeg på. Sendte mail men nå har det gått 14 dgr uten å fått annet svar enn at det tar 1 uke på svar. Nå er jeg lei av dårlig service så imorgen bytter jeg strømselskap etter 50 år hos Los. Adjø!!

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

‘Skjult’ avtale i tekst, umulig å endre på nett.

Omtale av  Mosken

Svarer ikke på tlf, først ett par uker etter sendt mail. Ei heller svar på spørsmålene! Umulig å endre, si opp avtale på nett! Umulig å lese at vår avtale var ‘variabel’ !!! Ufullstendig app..kun forbruk pr dag ikke time! Hatt los i alle år, både hjem og hytte! Aldri mer!! Sleip kundebehandling! Bytter i dag!

Oversiktlig og trygt

Omtale av  Hilde

Los sin coop avtale, beregner time spot, gir meg all info jeg trenger i appen og gjør meg trygg på at jeg har den beste avtalen som er mulig for meg. Det viser analysen i bytt.no

Grovt lureri

Omtale av  Grethe R

Med Los TOPP 5 avtale med prisgaranti har jeg blitt lurt! Med denne avtalen går jeg til og med glipp av den lovte strømstøtten! Og det har Los ikke informert om. Å stå på denne avtalen har medført at eks oktober-regningen ble unødvendig 4 x høyere enn den skal være. Nå fører denne dårlige avtalen til at jeg må slå av all strøm (jeg kan) og leve i innetemperatur på 10 grader for å ha råd til å betale strømregningen. Er det mulig!!!? Tipper alle ansatte i Los står på denne gode avtalen selv? Kundeservice hos Los er ikke tilgjengelig heller, og har over flere dager prøvd i timesvis å komme i kontakt. Dette er BUNN! Og skettes ikke Topp som det ble reklamert med.

Svar fra Å Strøm
23.11.2022 12:00

Hei! LOS har flere typer strømavtaler. Har man spotpris-avtale betaler man det strømmen koster i den timen man bruker den. Har man en variabel avtale, som Topp-5, har man en fast pris over tid. Variabel avtale passer for kunder som ønsker å følge markedet, men samtidig ha forutsigbarhet for en periode og få varsel når det skjer endringer. Kunder med variabel strømavtale får den samme strømstøtten som kunder med spotprisavtale, men utslagene vil kunne variere fra måned til måned. Dette fordi statens strømstøtte regnes ut etterskuddsvis basert på spotprisen som har vært, mens prisen på flytende strømavtale settes i forkant av perioden. Prisen på de variable avtalene endrer seg seinere sammenliknet med spotpris. For å illustrere dette kan vi ta august og september som eksempler. I august var spotprisen rekordhøy. Spotprisen endret seg time for time og variasjonene var store. De variable avtalen var mer stabile, og hadde et etterslep av sommerprisen. På grunn av at endring av prisen må varsles 14 dager i forkant av endringen, så tok det lenger tid før prisen økte på de variable avtalene. Kunder på variable avtaler hadde dermed lavere pris enn kunder på spotpris. Prisen på de variable avtalene økte mot slutten av august i takt med prisen i markedet. I løpet av september snudde markedet og spotprisen gikk ned. På samme måte som det gikk litt tid før prisene økte, så tok det litt tid før prisene sank igjen i september. Det resulterte til at regningen ble noe høyere for september måned – sammenliknet med august måned. Det er ingen binding på våre variable avtaler så her kan man velge å benytte seg av annen type avtale når ønskelig. Ta gjerne kontakt igjen dersom du har flere spørsmål. Hilsen oss i LOS

LOS har fortsatt en av markedets beste strømavtaler

Omtale av  Mads

Min strømavtale "Los God Energi" (timespot) som jeg har hatt i mange år er fortsatt blandt markedets beste, også gjennom strømkrisen i 2022. Ved strømavtalen målt mot Forbrukerrådets kriterier, så landet vurderingen på "svært god strømavtale". NB: lavt forbruk/ år (<4000 kwh). LOS kan kanskje bli bedre på kundeservice ellers er jeg godt fornøyd med dem.

Ser på dette som økonomisk kriminalitet!!! Et virvar av utregninger som ikke kan kontrolleres.

Omtale av  Jan K. Z

Full pris for 13630 kwh/11 siste måneder NOK 52000,-. Faktura totalt NOK 41685,-.... Hvem fyller opp bank kontoene. Brukt samme selskapet i 45 år. Nordre deler av Norge er pris pr KWH nærmest normal. Det er ingen unskyldning fra Strømselskapene at nivåene i vannmagasinene er lavt , og at el kraft kan ikke overrføres fra nord til sør. Dette er rene Mafia metoder. Et virvar av kontrakter på el strøm til forbruker må reduseres til et6 minimum . Eklsisterende kontrakter er lurendreikontrakter som kun strømseskapene tjener på. Hvor formålsparagrafen om rimelig el strøæm til befolkningen blitt av????

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Rundlurt av LOS

Omtale av  Thor

I oktober var gjennomsnittsprisen i vår region på kr 132 øre/kWh og det gjorde at vi fikk 69 øre/kWh i strømstøtte, mens LOS fakturerte oss med en gjennomsnittspris på 604,9 øre/kWh. Det er landeveisrøveri! Vi bytter til Agva og kjører spotpris i stedet. Morn'a LOS!

Svar fra Å Strøm
23.11.2022 12:04

Hei! Vi har forståelse for at dette kan være en vanskelig situasjon for mange. Forutsigbar-tjenesten har som hensikt å gi kundene en mulighet til å sikre pris på forkant, så man vet hva man skal forholde seg til frem i tid. Vi i LOS har ikke profitt på det mellom spot og fastpris, her har vi kjøpt kvantum på vegne av kunden på forhånd. Så store variasjoner som man har sett i strømmarkedet de siste månedene har man ikke tidligere sett og disse store prisvariasjonene påvirker alle typer fastpris-avtaler. Grunnet den ekstra ordinære situasjonen i markedet er det gitt kundene som har benyttet seg av fastpris-avtale for november og desember en ny mulighet til å angre avtalen. Som informert våre kunder som har benyttet seg av fastprisavtalen for november og desember vil det bli gitt en ny sjanse for å angre avtalen. Dette vil da gjelde for hele perioden, hele november og hele desember. Om du angrer vil det ikke fremkomme bruddgebyr. Ønsker du å angre din fastpris-avtale? Du kan utøve den fornyede angreretten på følgende måte: Print og fyll ut angreskjemaet og send dette på e-post til kundesenteret på [email protected] eller pr. post. Skjemaet er ferdig utfylt med referanse til LOS Forutsigbar. Angreskjemaet ligger her: https://www.los.no/kundeservice/angreskjema/ Du kan også enkelt svare på e-posten som er sendt de det gjelder ([email protected]) der du erklærer at du vil benytte angreretten, eller sende et skriftlig brev per post til LOS AS, Kjøita 18, 4630 Kristiansand. Det er fint om du også opplyser navn og kundenummer tydelig i e-posten. Merk at det vil forekommer noe behandlingstid etter du har sendt inn ditt svar før du mottar bekreftelse. Ta gjerne kontakt om du har noen spørsmål https://www.los.no/kundeservice/kontakt-skjema/ Hilsen oss i LOS

Har tilegnet profilen
Å Strøm deltar på Bytt.no

Å Strøm har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Å Strøm besvarer omtaler

Å Strøm har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Å Strøm ønsker tilbakemeldinger

Å Strøm benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR