Å Strøm opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg hadde fastpris fra Los fra juni til oktober og sparte mye penger på det. Kun i oktober gikk det med tap. Da tilbudet om fastpris på kr. 6,50 kom i september satte jeg meg ned med en strømpriskalkulator og regnet hva ut hva prisen ville bli med forbruket jeg hadde fjor med og uten fastprisavtale. Jeg la inn spott snittpriser i intervaller på 50 øre og så raskt at jeg tok mye større risiko ved å velge fastpris enn om jeg valgte å stole på strømstøtta. Jeg brukte denne kalkulatoren: https://www.smartepenger.no/96-bolig/3681-stromstotte
Har coop avtalen til los. Ok inntil signering av los forutsigbar nov/des. Veldig bra at de har utvidet angrefristen! Seriøst selskap!
Hei, Er en av de som har blitt lurt. Når Los vet at spotpris må opp over 40kr/kw før denne avtalen går i null eller at du sparer penger, så er det et simpelt faktum at vi har blitt lurt. Hørte på uttalelse fra Forbrukertilsynet i dag 10.11på NRK der de sier rett vi kan trekke oss fra avtalen da angrefristskjema ikke er vedlagt avtalen. Setter meg ned nå og sender brev til LOS. Mvh EMS
Har hatt LOS som leverandør i mange år. Veldig høy pris og treig til å følge prisen på market. Dårlig og oversiktlig avtaler. Skygg unna!
Hei! Vi LOS har flere typer strømavtaler. Har man spotpris-avtale betaler man det strømmen koster i den timen man bruker den. Har man en variabel avtale har man en fast pris over tid. Variabel avtale passer for kunder som ønsker å følge markedet, men samtidig ha forutsigbarhet for en periode og få varsel når det skjer endringer. Kunder med variabel strømavtale får den samme strømstøtten som kunder med spotprisavtale, men utslagene vil kunne variere fra måned til måned. Dette fordi statens strømstøtte regnes ut etterskuddsvis basert på spotprisen som har vært, mens prisen på flytende strømavtale settes i forkant av perioden. Prisen på de variable avtalene endrer seg seinere sammenliknet med spotpris. For å illustrere dette kan vi ta august og september som eksempler. I august var spotprisen rekordhøy. Spotprisen endret seg time for time og variasjonene var store. De variable avtalen var mer stabile, og hadde et etterslep av sommerprisen. På grunn av at endring av prisen må varsles 14 dager i forkant av endringen, så tok det lenger tid før prisen økte på de variable avtalene. Kunder på variable avtaler hadde dermed lavere pris enn kunder på spotpris. Prisen på de variable avtalene økte mot slutten av august i takt med prisen i markedet. I løpet av september snudde markedet og spotprisen gikk ned. På samme måte som det gikk litt tid før prisene økte, så tok det litt tid før prisene sank igjen i september. Det resulterte til at regningen ble noe høyere for september måned – sammenliknet med august måned. Det er ingen binding på våre variable avtaler så her kan man velge å benytte seg av annen type avtale når ønskelig. Ta gjerne kontakt igjen dersom du har flere spørsmål. Hilsen oss i LOS
Har vært fornøyd med min strømleverandør.Med tilbudet på 6.49.- for november og desember var jeg i tvil og nå viser det seg at det var en bommert. Får se hva januar og februar blir. Mulig jeg beholder spotprisen.
I september med forholdsvis mye skriverier om at strømmen bare ville bli enda dyrere, kom LOS med et tilbud på 6,49kr/kw og uten å si det direkte så lå det i kortene at strøm prisen skulle bli veldig høy. Mange hoppet på, meg inkl. Fikk bekreftelse fra LOS på avtalen, men det medfølgte ikke noe utfylt angreskjema. LOS hevder nå gjentatte ganger på Facebook at det har det gjort, Men det lå bare en link til avtalen på den mailen jeg fikk om tilbudet, ikke noe angreskjema som fulgte med etter avtale inngåelse. Har prøvd å sende mail til dem, men uten svar på 13 dager. Blir nok å kontakte forbrukertilsynet og høre med dem. Etter 30 års kundeforhold går nok dette ganske fort over nå.
Hei! Vi har forståelse for at dette kan være en vanskelig situasjon for mange. Forutsigbar-tjenesten har som hensikt å gi kundene en mulighet til å sikre pris på forkant, så man vet hva man skal forholde seg til frem i tid. Vi i LOS har ikke profitt på det mellom spot og fastpris, her har vi kjøpt kvantum på vegne av kunden på forhånd. Så store variasjoner som man har sett i strømmarkedet de siste månedene har man ikke tidligere sett og disse store prisvariasjonene påvirker alle typer fastpris-avtaler. Grunnet den ekstra ordinære situasjonen i markedet er det gitt kundene som har benyttet seg av fastpris-avtale for november og desember en ny mulighet til å angre avtalen. Som informert våre kunder som har benyttet seg av fastprisavtalen for november og desember vil det bli gitt en ny sjanse for å angre avtalen. Dette vil da gjelde for hele perioden, hele november og hele desember. Om du angrer vil det ikke fremkomme bruddgebyr. Ønsker du å angre din fastpris-avtale? Du kan utøve den fornyede angreretten på følgende måte: Print og fyll ut angreskjemaet og send dette på e-post til kundesenteret på [email protected] eller pr. post. Skjemaet er ferdig utfylt med referanse til LOS Forutsigbar. Angreskjemaet ligger her: https://www.los.no/kundeservice/angreskjema/ Du kan også enkelt svare på e-posten som er sendt de det gjelder ([email protected]) der du erklærer at du vil benytte angreretten, eller sende et skriftlig brev per post til LOS AS, Kjøita 18, 4630 Kristiansand. Det er fint om du også opplyser navn og kundenummer tydelig i e-posten. Merk at det vil forekommer noe behandlingstid etter du har sendt inn ditt svar før du mottar bekreftelse. Ta gjerne kontakt om du har noen spørsmål https://www.los.no/kundeservice/kontakt-skjema/ Hilsen oss i LOS
De markedsfører ugunstige avtaler. I tillegg presser de folk med veldig kort akseptfrist. Hold dere unna!
Jeg har inngått en fastpris avtale hos Los. Nå betaler jeg 6.5 kr per kw når det har blitt mye billigere. Da jeg ble ringt sa han ikke noe om at det skulle være să stor forskjell. Mitt råd: aldri mer fastpris avtaler. Spesielt nå de sier at for å si opp avtalen da må jeg betale 6000 kr i gebyr.
Hei! Vi har forståelse for at dette kan være en vanskelig situasjon for mange. Forutsigbar-tjenesten har som hensikt å gi kundene en mulighet til å sikre pris på forkant, så man vet hva man skal forholde seg til frem i tid. Vi i LOS har ikke profitt på det mellom spot og fastpris, her har vi kjøpt kvantum på vegne av kunden på forhånd. Så store variasjoner som man har sett i strømmarkedet de siste månedene har man ikke tidligere sett og disse store prisvariasjonene påvirker alle typer fastpris-avtaler. Grunnet den ekstra ordinære situasjonen i markedet er det gitt kundene som har benyttet seg av fastpris-avtale for november og desember en ny mulighet til å angre avtalen. Som informert våre kunder som har benyttet seg av fastprisavtalen for november og desember vil det bli gitt en ny sjanse for å angre avtalen. Dette vil da gjelde for hele perioden, hele november og hele desember. Om du angrer vil det ikke fremkomme bruddgebyr. Ønsker du å angre din fastpris-avtale? Du kan utøve den fornyede angreretten på følgende måte: Print og fyll ut angreskjemaet og send dette på e-post til kundesenteret på [email protected] eller pr. post. Skjemaet er ferdig utfylt med referanse til LOS Forutsigbar. Angreskjemaet ligger her: https://www.los.no/kundeservice/angreskjema/ Du kan også enkelt svare på e-posten som er sendt de det gjelder ([email protected]) der du erklærer at du vil benytte angreretten, eller sende et skriftlig brev per post til LOS AS, Kjøita 18, 4630 Kristiansand. Det er fint om du også opplyser navn og kundenummer tydelig i e-posten. Merk at det vil forekommer noe behandlingstid etter du har sendt inn ditt svar før du mottar bekreftelse. Ta gjerne kontakt om du har noen spørsmål https://www.los.no/kundeservice/kontakt-skjema/ Hilsen oss i LOS
Med mediehysteriet rundt høye strømpriser kommende vinter, og kun 2 dagers frist for å bestille forutsigbar strømpris på kr 6.50 for november og desember, føler jeg meg veldig frustrert nå. LOS utnyttet situasjonen! Nå er strømprisen under en krone, så den refusjonsordninga for strømstøtte hjelper lite da den beregnes utfra markedspris. Jeg mener LOS burde sette ned fastprisen, evt la folk løsrive seg fra avtalen uten bruddgebyr. Nå mot jul så er det frustrerende å tenke på at det koster rundt 1300 kroner i uka i strøm. Har minimert bruken. Men med 4 stk i huset, dusj, tøyvask, litt varme, så er det ikke så mye å gå på.. LOS har utnyttet mediehysteriet, attpåtil ga LOS kundene sine kun 2 dagers frist!
Mottok i august et tilbud fra LOS med svært kort svarfrist, på binding i to måneder, til en pris som viste seg å være skivebom i forhold til prisutviklingeni markedet. Og istedet for å komme oss som ville ut av avtalen i møte, før fastpris-perioden i det hele tatt har begynt, ble vi krevet for differensen mellom "tilbudet" og faktisk markedspris. For min nyere enebolig fikk jeg krav på over 6800,- ! for bare å få kansellere avtalen !!!
Hei! Jeg vil anbefale på den absolutt sterkeste å holde seg unna LOS. Det er en grunn til at over 80% gir dette selskapet 1/5 stjerner, de driver veldig skitten markedsføring og "lurer" folk til ekstremt ugunstige avtaler som det koster veldig mye å komme seg ut av. styr unna.
De er flinkere å sende regninger enn å fikse tekniske problemer med innlogging, Begge med appen og på nettsiden
En gjeng med banditter som ringer deg og fanger deg i avtaler som kostet skjorta. Snakket med NVE, de sa at de er klar over åssen de fanger folk i slike avtaler grunnet ey hull i lovverket.
Det er lettere å bytte leverandør enn å bytte avtale på LOSs nettsider.
Eg har hatt de in 3 år snart. Veldig bra selskap egentlig. Lite mas og lite ekstra ting egentlig. Men ble no med pånforsigbare strømpriser. Fikk tilbud i september om å få fastpris i nov/des for totalt 6.45(4 kr og noe uten påslagg og moms) dette tilbudet kom når alt stod på det verste i september og det var meldt verre. Fikk et tilbud om fastpris og mindre enn et døgn å bestemme. Var dum å hoppet på det. Fikk 2 ukers angrefrist men det hjelper ikke når den gikk ut i september på det verste også. Så no sitter eg med en strømpris på 6kr når den er så vidt 1. Bra selskap men ikke ta noen ekstra produkter. Du kommer til å svi for det.
Veldig bra at man får 2% tilbake til coop utrolig bra pris bra med velkomstbonus --------------------------------------------------------------- min side har vært lenge ustabil. blitt kastet ut av min side flere ganger de fikk en ny min side. den var bedre og mer stabil men helt lik den gamle. er utrolig dårlig på og se hva ca regningen blir på når man er i mnd Kjøpte oss brikken fra de har vært mye tull med denne fra starten ---------------------------------------------------------------- og har blitt kontaktet med at du kan ikke kontakte los så mye med det samme ting hver gang og vis dette forsetter blir du kastet ut når vi som kunde lurer på noe og til slutt ikke tør og kontakte det selskapet vi har for vi kan bli kastet ut når vi har fått flere advarsel om dette tør man ikke mer og kontakte de om andre ting Nå er jeg glad jeg går vekk fra de snart