⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Rett og slett dårlig på alt

Omtale av  Nicolai

Ble flyttet over til meget dyr avtale uten samtykke. Kundeservice er dårlig

Svar fra NorgesEnergi
02.12.2022 08:58

Hei Nicolai! Regner med at du henviser til oppryddingen av gamle kampanjeavtaler som skjedde 14. November. Vi beklager at dette ikke har blitt gjort på rett måte, og vi retter oss etter tilsynets anmerkning og innfører nye rutiner som ivaretar kravet til aktivt samtykke. De som allerede er overflyttet til nye produkter, flyttes tilbake til opprinnelig avtale. Det betyr at alle kunder vil få tilbake sin gamle strømavtale, uten at de trenger å foreta seg noe. De vil få faktura for november i tråd med sin opprinnelige avtale. Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Ikke lik kundebehandling!

Omtale av  Terje

Gikk fra topp 10 garanti til Spot 25 okt. etter anbefaling fra Norgesenergi. Fikk så dobbel så stor regning i oktober som vanlig, med samme forbruk og lavere strømpris??? En kollega gjorde akkurat det samme, han ringte å klagde og FIKK DERMED SPIT PRIS FOR HELE OKTOBER, dermed kraftig reduksjon på strømregning. Når jeg ringer får jeg beskjed om at jeg ringer for sent?? Har prøvd å ringe i 1 mnd ikke lett med kø på 50+. Jeg har kundeforhold på over 10 år. Dette er fryktelig dårlig kundebehandling. Ring meg NE, her er det ikke kø….

Svar fra NorgesEnergi
05.12.2022 12:18

Heisann Terje! Spotprisen har blitt anbefalt for okt-nov siden den har vært billigere. Det ser ut som endringen gjaldt fra 25.okt og derfor vil regningen din inneholde variabel pris (Top 10 garanti) frem til 25.okt. og de siste 6 dagene med spotpris. Vi etterskudds-fakturerer så hvis du får en regning fra oss i oktober så vil perioden i fakturaen være for september. Regningen du får i november vil være gjeldene for oktober. Må bare beklage for køen, men vi har opplevd utrolig mye trafikk på linja i den siste perioden. Jeg anbefaler deg å ta kontakt så tidlig som mulig, vi åpner linjene kl 08:00. Når du kommer gjennom til oss kunne vi ha tatt en prat og laget litt forståelse her. Mvh Morten NorgesEnergi

Nyttig (0)

misfornøyd med Sesong avtale.

Omtale av  Kjell

Føler at jeg ble lurt inn i en avtale som faktisk viste seg å være en variabel avtale pakket inn som en god avtale, rett og slett svindel. så jeg kommer til å bytte både hjemme og på hytta. Dessuten håpløst å komme i kontakt med de, etter en times vente tid, fikk jeg kontakt med en som beklaget så mye men som ikke kunne gjøre noe :(

Svar fra NorgesEnergi
05.12.2022 12:28

Heisann Kjell! Det var trist å høre at du føler deg lurt. Sesongpris er en avtale der du får spot om sommeren og variabel om vinteren. Hele meninga med avtalen er at du skal få vært med på spot om sommeren når Spotprisen som regel ligger lavest. På vinterstid endrer det over til variabel for å gi forutsigbarheten Spotprisen mangler. Prisforskjellene mellom spot og variabel ble større enn forventet, Derfor vil det føles veldig surt å stå på den avtalen. Tidligere år så funket denne avtalen veldig bra for kundene som ønsker en slik løsning. Må bare beklage for ventetiden for å komme gjennom til oss. Grunnet høye prissvingninger bygger køen seg opp utrolig fort. Vi jobber hardt for å forbedre oss her, slik at alle kundene kan få svar raskt. Mvh Morten NorgesEnergi

Nyttig (0)

Styr unna!

Omtale av  Lennart

Ble lurt inn på en strømkonto-avtale. Det vil si at du betaler inn på konto, og strømregningen blir trukket fra dem. Er du på minus-siden, så må du betale renter, og er du på pluss-siden, så får du ingenting. Samme hvor mye du søker på nettsiden deres, så får du ikke oppgitt hvilke renter det er snakk om, men kan forsikre om at det er i kreditt-kort klassen. Så er det bare å holde seg på pluss-siden da, tenker du sikkert? Men de driver og justerer dette beløpet hele tiden, så hvis du ikke bruker en masse tid og krefter på å administerere dette, så sørger de for at du stort sett alltid er på minus-siden. I tillegg, så hadde jeg samme erfaring som Sindre forteller om i sitt innlegg for 5 dager siden. De legger på tilleggs-avtaler som aldri har blitt bestilt. Oppdaget at de hadde lagt på noe som heter "vintertrygghet" og en til som jeg ikke husker navnet på. Disse hadde jeg betalt på i et år før jeg oppdaget dem. De driver og ringer hele tiden for å tilby forskjellige ting, så jeg har en misstanke om at selgerne legger dette på uten samtykke, for å motta provisjon. Her bør nok NorgesEnergi gjøre en liten opprydding i egne rekker..

Svar fra NorgesEnergi
02.12.2022 13:41

Hei Lennart! Det var trist å høre at du føler deg lurt. Med strømkonto setter vi et "anbefalt beløp" basert på det estimerte åsforbruket ditt og transaksjonene fra strømkontoen. Hele poenget er man jevner ut betalingen av strømregningene over hele året og i den perfekte verden vil avregningene være helt like som det estimerte årsforbruket. Dessverre er det ikke alltid slik at avregningene er helt nøyaktig med det estimerte årsforbruket da du som kunde kan bruke mer strøm enn estimert eller at prisene på strøm stiger. Da vil naturligvis avregningene stige. Du velger helt selv hvor mange innbetalinger og -hvor mye du ønsker å betale inn til strømkontoen, men vi anbefaler selvfølgelig det "anbefalte beløpet" som er summen på fakturaen (en sum som kan endres i nettbanken). Dersom du havner i minus på strømkontoen vil vi skru opp det "anbefalte beløpet". Dette er for din egen skyld da er det beste for alle parter er at det betales inn nok penger på strømkontoen. Effektiv årlig rentesats ved benyttet kreditt står på NorgesEnergi.no og så "Strømkonto": Hver faktura har et minstebeløp som er minimumsbeløpet for å dekke fakturakravet. Om man vil betale inn mindre enn det anbefalte beløpet har man mulighet til det også så lenge det betales over minstebeløpet. Som kunde med strømkonto har man mulighet til å få 2 betalingsfrie måneder i året. Dette er lurt å gjøre dersom man har tilgodepenger på saldoen, Betaler du inn mer enn det som avregnes havner blir dette tilgodepenger. Betaler du inn mindre vil det havne i minus på kontoen og da vil det naturligvis bli renter på minussaldoen da dette er lånte penger som har dekt strømavregningene. Her er den effektive årlig rente ved benyttet kreditt: kr 5 000,- 21,76% kr 10 000,- 15,88% kr 15 000,- 13,92% Prosedyren ved avtaleinngåelse er at du får avtalen tilsendt skriftlig. Der står alle detaljer. Grunnavtale og tilleggsprodukter. Du som kunde må selv bekrefte avtalen og etter inngåelse vil alle detaljer fremkomme på faktura. Alle detaljer vil også vises på MinSide. Tilleggsproduktene våre er valgfrie og kan fjernes når som helst. Vi har selgere som ringer for å tilby produkter som kan komme deg som kunde tilgode ved å tilby gode produkter som vi har fått veldig gode tilbakemeldinger på. Vi ønsker alltid det beste for våre kunder! Ømsker deg en god dag og en god helg når den tid kommer. Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Dårlig app, fungerer sporadisk..

Omtale av  Kenneth

Strømmen er bra. Appen fungerer dårlig, mye nedetid. Kundeservice kan helt klart bli bedre, lang ventetid

Svar fra NorgesEnergi
02.12.2022 09:14

Hei Kenneth! Vi jobber alltid for å forbedre oss og tar til oss kritikk når vi får det. Appen er relativt nyutviklet og vi er bevisste på hva kundene våre ønsker at skal forbedres i den sammenhengen. Dette jobbes med daglig av vår konsulent. Angående ventetiden så beklage vi dette. Vi har veldig mange henvendelser for tiden og er for tiden i en prosess for å ansette flere kvalifiserte kundeservicemedarbediere. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Svært godt fornøyd!

Omtale av  E

God informasjon, gode og oversiktlige nettsider, hyggelige og hjelpsomme ved kontakt med kundeservice. Alt i alt svært godt fornøyd!

Svar fra NorgesEnergi
02.12.2022 09:04

Hei! Tusen takk for en hyggelig anmeldelse. Det setter vi stor pris på. Du er alltid velkommen til å ta kontakt dersom det skulle være noe. Ønsker deg en god dag og en god helg når den tid kommer! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Obs! Pass på og styr unna!!!

Omtale av  Jarle

Dersom du får telefon fra Norgesenergi, med tilbud om bedriftsavtale til deg som er privatperson med organisasjonsnummer, så styr unna! De skal selge deg avtale med 12 måneders oppsigelsestid, så du er rimelig stuck dersom du forsøker å komme deg ut av dette. Praksisen er rett og slett en omgåelse av forbrukerkjøpsloven og du har ingen angrerett dersom du takker ja til dette. Har forsøkt å argumentere med dem (på telefon og e-post), at fremgangsmåten de her benytter er direkte uetisk, men de tar på ingen måte selvkritikk. På toppen av det hele var responstiden på telefon, temmelig nøyaktig 7 timer og svar på e-post tok 9 dager!

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 12:52

Hei Jarle, Vi beklager å høre at du ikke har hatt en god opplevelse hos oss. Det er aldri hensikten at våre kunder skal tegne avtaler de ikke fullt og helt forstår. Jeg ser du referer til en av våre tidsbestemte bedriftsavtaler, stemmer dette? Man får en full oversikt over våre bedriftsavtaler på nettsiden vår https://norgesenergi.no/bedrift/stromavtaler/ Om du skulle ha noen spørsmål angående en spesifikk avtale, så er du hjertelig velkommen til å nå oss på tlf 38 10 00 81 og e-post [email protected]. Mvh Silje, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Skuffende

Omtale av  Leif H

Norges energi er lite kundevennlig.Viktigst er selskapets profitt.Hva kundens må betale for alle endringene er av liten betydning for kundene.Endringene skjer hyppig, og blir ikke til fordel for de som blir berørt.Her må selskapet ta affære.

Svar fra NorgesEnergi
30.11.2022 12:14

Heisann Leif! Det er leit å høre at du opplever oss sånn! Her i Norgesenergi prøver vi å være så fair som mulig, vi vil alltid gjøre en vurdering som er ulik for hver enkelt sak. Vi har gjennomført en del endringer i det siste. Disse endringene var nødvendige for å rydde opp i systemene våre. Vi prøver å være så rimelige på pris som bare mulig. Vi tilbyr Spotprisavtale uten påslag av den grunn. Grunnet høy pågang har det vært vanskelig å komme i kontakt med kunder i den siste perioden. Her forbereder vi oss hver dag innen bedriften for å være så effektive som bare mulig. Mvh Morten NorgesEergi

Nyttig (0)

Svindel, bedrag, useriøst og elendig kundeservice

Omtale av  Nina

For det første føler jeg meg lurt, akkurat som en hel del andre pga såkalt "variabel" strømpris og en skyhøy faktura for oktober! Dere selger dette inn og beskriver det som en "forutsigbar" avtale, men dette er jo alt annet enn forutsigbart. Hadde dere vært lojale, ville dere informert deres kunder om dette. Kunder som ønsker en forutsigbar strømavtale ville mest sannsynlig valgt fastpris! For å bli oppfattet som seriøse, må dere slutte å lure folk inn i avtaler man ikke skjønner noe av! Jeg har i tillegg kontaktet kundeservice via mail for å endre på avtalen, jeg sendte mail mandag 21.november, idag er det 27. november og jeg har fortsatt ikke fått svar. Dette er elendig kundebehandling.

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:15

Hei Nina! Vi informerer alltid kunder om variabel pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. I Oktober var det en uvanlig markedssituasjonen. Hovedårsaken klarte verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Beklager lang ventetid på mail! Vi har veldig mange henvendelser for tiden. Merk at dersom du kontakter oss den 21. November angående en produktendring og vi svarer deg noen dager etterpå så vil selve handlingen fortsatt skje fra dagen du kontaktet oss med tilbakevirkende kraft. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Veldig fornøyd, både med pris og kundeservice

Omtale av  Morten S

Billigste strømselskap jeg har brukt, er super fornøyd med service og med billigere strøm, Hadde Fjordkraft før, ville ALDRI gått tilbake

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:19

Hei Morten! Tusen takk for en hyggelig omtale! Det setter vi stor pris på! Vi ønsker å være konkurransedyktige og tilby den beste prisen for våre kunder. I tillegg er vi veldig opptatt av god kundebehandling. Vi er alltid tilgjengelig på telefon, epost, chat og Facebook i hverdagen mellom 08-16 dersom det skulle være noe du lurer på! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

seriøse, lette å forstå,

Omtale av  Kari

Brukervennlig og seriøst har hatt Norges Energi i flere år (Hafslund)

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:20

Hei Kari! Tusen takk for en hyggelig omtale! Vi ønsker alltid å være konkurransedyktige og tilby den beste prisen for våre kunder. I tillegg er vi veldig opptatt av god kundebehandling. Vi er alltid tilgjengelig på telefon, epost, chat og Facebook i hverdagen mellom 08-16 dersom det skulle være noe du lurer på! Takk for ditt lange kundeforhold! Vi er stolte av å ha deg som kunde! Ha en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Overfører meg til en dyrere avtale.

Omtale av  Ivar

Norges Energi har overført meg fra en nåværende avtale til en dyrere avtale uten å oppgi prisøkningen.

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:24

Hei Ivar! Vi overfører aldri en kunde over på en avtale uten å gi forvarsel i god tid. Regner med at du henviser til vår opprydding av gamle kampanjeavtaler. Når strømprisene er høye er det ekstra viktig å ha kontroll over strømforbruk og kostnader.  I arbeidet med å gjøre det enklere å være strømkunde i NorgesEnergi, har vi derfor besluttet å redusere antall strømavtaler.  Vi har fortsatt noen kunder hos oss som er aktive med gamle kampanjeavtaler.  Ved å overføre denne kundegruppen til en felles strømavtale – Strøm til Spotpris. Dersom du ikke er fornøyd med denne avtalen har du alltid mulighet til å bytte til denne: https://norgesenergi.no/stromavtaler/spotpris/ Ha en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Uetisk og lureri

Omtale av  Anders

Norgesenergi utnytter strømsituasjonen. Fikk regning på 8000,- for en rekkehus som tidligere har hatt et snitt på 2000 i måneden. Vi hadde variabelavtale noe som innebærer at de fakturerte oss med augustpriser i oktober. (I august var prisene spesielt høye). Dvs at vi sitter med en regning hvor vi får et høyere strømforbruk til en høyere pris. Opp mot 660øre kw i en periode hvor snittprisen har vært 164øre Når jeg spør de om hvor mellomlegget går hen svarer de at "dessverre går til de". På fakturaen står det at de kun tjener 63 kroner, dette er uriktig. Forbrukere har ikke samme innsikt i strømmarkedet som strømleverandørene. Ingen fra Norgesenergi har ringt oss og varslet om at variabelavtalen medfører en 4 dobling i pris (og det etter strømstøtte). Ei heller har de avsluttet avtalen på eget initiativ. Jeg sitter igjen med et en følelse at jeg for Norgesenergi er en dum forbruker som ikke har byttet til spotprisavtale. Dette er for meg en situasjon Norgesenergi åpenbart har utnyttet til det fulleste. Tillitsforholdet ble totalt brutt av dette. Styr unna!

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:27

Hei Anders! Vi informerer alltid kunder om variabel pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. I Oktober var det en uvanlig markedssituasjonen. Hovedårsaken klarte verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Grei nok, men dårlig kundeservice

Omtale av  Kari

Brukervennlig og god nettside. Enkelt å følge med på forbruk og priser. Kundeservicen er altfor dårlig med mindre du vil vente på timesvis i telefon eller ikke bryr deg om å få respons på skriftlige henvendelser.

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:29

Hei Kari! Det var godt å høre at du er fornøyd med vår nettside. Det skal vi ta videre! Vi ønsker alltid å lytte til tilbakemeldinger som vi bruker som data i vårt arbeid om å alltid fremstå som en ryddig og oversiktelig strømleverandør. Beklager lang ventetid på telefonen. Vi har veldig mange henvendelser for tiden. Heldigvis er vi bevisst på situasjonen og er i en prosess for å å få inn flere godt trente og kvalifiserte kundemedarbeider slik at kundene våre kan få så rask og effektiv hjelp som overhodet mulig. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Lureri

Omtale av  Tom

Selger folk abonnement som 3-4dobler prisen på strøm, Nå har de besluttet å slutte å selge sesongpris da de lurer kundene trill rundt.

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:30

Hei Tom! Regner med at du henviser til Variabel pris i Oktober. Vi informerer alltid kunder om variabel pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. I Oktober var det en uvanlig markedssituasjonen. Hovedårsaken klarte verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

telefonterror og suspekt endring uten å si ifra

Omtale av  Sindre E

har hatt norgesenergi siden juni og har måte ringt 3ganger for å fjerne tilleggstjenester som var blitt lagt på uten å si ifra. nå sist overførte dem meg til en variabel strømavtale uten å si ifra noe som kostet ca 2000kr ekstra den mnd. utenom direkte ulovlig drift ringer dem konstant gjerne mange ganger i mnd for å selge, kanskje dem bruker dette for å endre avtaler uten å si ifra?" OBS OBS, styr unna!!

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:36

Hei Sindre! Vi oppretter ikke en avtale uten kundens samtykke da prosedyren fungerer slik at vi trenger en skriflig bekreftelse. Etter at avtalesigneringer er i boks sender vi ut avtalebekreftelse på mail. NorgesEnergi er sertifisert med "Trygg strømhandel" av nettopp dette. Når det gjelder variabel pris informerer vi alltid kunder om pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabel avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. Det var uansett trist å høre at du ikke var fornøyd med NorgesEnergi og du skal vite det at du alltid er velkommen tilbake dersom du ønsker å gi oss en sjanse til. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR