NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Norges energi burde vært stilt for retten med bakgrunn i sin svindel av kundene. De opererer med fantasipriser på strøm, og lurer kundene med sin variable pris. Forrige måneds strømpris vart satt til 599 øre per kWh av Norges Energi, samtidig som høgste spotpris var 270 øre for hele md.. når de etter 10 dager justerer variabel pris, fortsetter de med fantasipris og setter variabel pris til 500øre per kWh. I samme periode er spotpris på 28 øre. Kort fortalt, Norges Energi tar et påslag på 400% på strømmen de tilbyr gjennom sin variabelpris. SVINDEL! STYR UNNA!
Hei Fredrik! Vi informerer alltid kunder om variabel pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. I Oktober var det en uvanlig markedssituasjonen. Hovedårsaken klarte verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Det var trist å høre at du ikke var fornøyd med NorgesEnergi og du skal vite det at du alltid er velkommen tilbake dersom du ønsker å gi oss en sjanse til. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
er bare til forå høste mest mulig profitt.bytt så fort som mulig.det koster meg 22000kr ekstra i året,forhoid til biligste avtale.
Hei Richard! Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. Det er Spotprisen som avgjør hva som er billigst mtp Spotpris og Variabel pris da ingen vet fremtidens Spotpris som har vist seg å være veldig uforutsigbar. Variabel pris er satt ut ifra estimert pris på "NASDAQ-indeksen". Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Hadde variabel fastpris på strøm med topp 5 garanti. Ut av ingenting øker Norgesenergi sin pris med 10-15 ganger spotprisen. Samtidig som de endrer varsel fra 15 til 30 dager. De setter helle ikke ned prisen nevneverdig etter 30 dager. Nå tilbyr de ikke lenger disse avtalene ser jeg (foreslått forbud fra forbrukerombudet) da dette var å betrakte som svindel av eksisterende kunder. Kontakt med deres kundeservice var ikke mulig (loopsystem angivelig på grunn av for mange klager)
Hei Bjørn! Det stemmer at vi alltid informerer kunder om variabel pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. I Oktober var det en uvanlig markedssituasjonen. Hovedårsaken klarte verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. På grunn av denne uvanlige situasjonen tilbyr vi ikke variable avtaler for øyeblikket, men håper å kunne tilby det i nærmeste fremtid da mange er interessert i forutsigbarhet i en tid hvor Spotprisen også er veldig uforitsigbar. Merk at Variabel pris har vært mer lønnsom enn Spotpris til tider også. Angående ventetiden så må vi bare beklage denne. Vi har fått veldig mange henvendelser den siste tiden og jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Vi er bevisst på situasjonen og er i en prosess for å ansette og lære oopp dyktige og kvalifiserte kundebehandlere. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Det står bare ett telefonnummer som aldri kommer gjennom på nettside, ingen epost kan brukes. Jeg har ringt kanskje hundre ganger, hver gang ble jeg fortalt at ventetid var over 40 minutter. Det er forståelig nok at det er mange som ringer, men det hjelper hvis dere kunne ringe tilbake eller det er en epostadresse som kunder kan bruke.
Hei Elise! Angående ventetiden så må vi bare beklage denne. Vi har fått veldig mange henvendelser den siste tiden og jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Vi er bevisst på situasjonen og er i en prosess for å ansette og lære oopp dyktige og kvalifiserte kundebehandlere. Du kan nå oss på telefon, epost eller Facebook. Epostadressen vår er: [email protected] Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne! Ha en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Tilgjengelighet og respons ved førespøsler har vært god. Derfor velger vi å fortsette en stund til, men vi er ikke helt fastlåste. Følger mer med nå når strømprisen er så jagende opp og ned.
Hei Per! Takk for en meget hyggelig omtale! Det var godt å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi! Det går andre veien også da vi er veldig fornøyd og takknemlig for å ha deg som kunde. Viktig å følge litt med på strømprisen i disse tider og da er det flere gode valgalternativer som kan brukes som verktøy, blant annet MinSide og Appen vår. Igjen, tusen takk for en hyggelig kommentar! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Vi ble lurt og forledet til å tegne et bedriftsabonnement. Jeg/vi angrer. Da får jeg vite at det er 12 mnd bindingstid. Umulig å gå kontakt med kundeservice. Uoversiktlig nettside!
Hei Bjørn F Vi beklager at du sitter igjen med en følelse av å ha blitt lurt etter å ha vært i kontakt med oss. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale, og at informasjonen som gis er forståelig. Når det gjelder bedriftsavtale kan du ta direkte kontakt med kundesenteret for bedrift på telefon 38 10 00 81 eller sende en epost til [email protected]. Vi håper du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i hva som har skjedd her og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica NorgesEnergi
Hold dere langt unna dette firma. Lurer kundene sine til avtaler som gjør det dyrt for deg og lønnsomt for de
Hei Kaja Vi synes det er leit å høre at du føler deg lurt hos oss. Alle våre strømavtaler er konkurransedyktige i dagens strømmarked. Du skriver ikke noe om hvilken avtale du har hos oss, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Vi vil gjerne høre mer om dine erfaringer hos oss og hjelper deg gjerne med å finne den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Kontakt gjerne vårt kundesenter på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica NorgesEnergi
Her er det en avtale om topp 10, og det at dere har valgt å benytte variabel pris betyr vel at dette må vel være en avtale om topp 10 dårligste og dyreste avtale i hele norden! Ikke bare føler man seg ranet...
Hei Kenneth N Vi har den siste tiden hatt stor pågang til vårt kundesenter og i den forbindelse jobber vi med ulike tiltak for å bedre på situasjonen slik at kundene kommer raskere i kontakt med oss. Vi beklager ulempen den lange ventetiden medfører. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med avtalen du har hatt hos oss. Vi har overholdt Topp 10 garantien alle årene vi har tilbudt denne avtalen. En variabel avtale vil vanligvis ikke endre seg like ofte i pris. Den går både senere opp i pris og senere ned i pris enn en spotprisavtale og det er derfor vanlig at den ligger både under og over spotprisen i perioder. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Det har vært store variasjoner og stor usikkerhet knyttet til strømprisene i hele år og det har tidvis ført til en større forskjell mellom Spotpris og Variabelpris enn det som historisk sett har vært vanlig. Dersom du ønsker å endre til Spotpris kan du gjøre dette på min side eller ta kontakt med vårt kundesenter så ordner vi det for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste løsningen for deg. Mvh Monica NorgesEnergi
Ble oppringt av en meget overbevisende selger som « lurte» meg til å signere en variabel strømavtale. Skulle være forutsigbart og trygt. Endte med å betale 13800kr for en mnd i oktober. Sikkert juridisk innafor men det er spekulativt fra strømselskapets side som tenker kun profitt
Hei Line S Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med strømavtalen din hos oss. De variable prisene holder seg mer stabile over tid og kan gå både over og under spotprisen i perioder. Frem til første November var man pliktet til å varsle prisendringer 14 dager i forkant. Etter første November ble dette endret til 30 dager i forkant av prisendringen. Det kan i den forbindelse oppstå uventede endringer i spotprisen før varslet pris trer i kraft. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Dersom du ønsker å endre til Spotpris kan du gjøre dette på min side eller ta kontakt med vårt kundesenter så ordner vi det for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Monica NorgesEnergi
Ser det er flere som ligger under i spotpris og uten mnds avgiften. Burde fjerne denne her og. Burde og senke kWh prisen slik att dere faktisk er billigst.
Hei Jostein! Med en spotprisavtale hos oss får du strøm til innkjøpspris. Det vil si at vi kjøper inn strømmen til prisen på markedet og selger til deg som forbruker til samme prisen. Som bedrift er vi nødt til å tjene penger og dersom du har en Spotprisavtale hos oss er det faktisk kun 49 kr/mnd vi tjener på ditt kundeforhold + (eventuelt valgfrie tilleggsprodukter). Det er mange leverandører som operer med minuspåslag slik at kWh-prisen går under Spotprisen. Vi i NorgesEnergi mener at dette er forvirrende lokkeavtaler hvor det ofte er noen haker bak. Vi ønsker å være en ryddig strømleverandør som gjør det enkelt for kunden å forstå hva du som kunde betaler for. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Ble oppringt av Norgesenergi som lovpriste fordelene med sesongpris mht. stabilitet og forutberegnelighet, uten å nevne bakdelene som grelt kom til uttrykk i regningen for oktober: grisehøy strømpris på det mangedobbelte av spotpris - kombinert med veldig liten strømstøtte. Ble heller ikke tilfredsstillende informert om hva sesongpris innebærer, og finner ingen forståelig forklaring på selskapets ellers så fyldige nettsider. Leser i Bergens Tidende at et annet strømselskap tilbakebetalte differansen ned til spotpris. Hva med Norgesenergi? Venter litt og ser før jeg skifter leverandør. Vennlig hilsen Bent L.
Hei Bent! For den som er ute etter forutsigbarhet er Sesongpris (nå Variabelpris) den riktige avtalen for deg. Det er en avtale hvor man konstant er bevisst på kWh-pris da man får varsel dersom prisen går opp (forvarsel 14 dager) og instant varsel dersom prisen går ned. Da vat du akkurat hvilken kWh-pris du har til enhver tid og du slipper å ta utgangspunkt i svingningene i Spotprismarkedet som har vist seg å være veldig uforutsigbart. Dessverre har det vært en veldig spesiell markedssituasjon som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Det var godt å høre at du ønsker å gi oss en sjanse til. Det setter vi stor pris på! Ta kontakt dersom det skulle være noe! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Ikke verdt å velge dem. Du kastet bort din tid. Flink til å gi løkkeavtaler. Og endrer dem uten å varsle kunden.
Hei! Det var beklagelig at du ikke ble fornøyd med NorgesEnergi. Vi jobber alltid for å være et konkurransedyktig selskap som kan bidra med topp service og gode priser. Dessverre er det mye uforutsigbarhet i disse tider da det har vist seg å være en veldig spesiell markedssituasjon de siste måndene. Dette gjør det vanskelig å fastsette variable avtaler eller fastprisavtaler. Vi gir alltid forvarsel i god tid dersom en endring skal trå i kraft. Vi sender ut 14 dagers forvarsel ved prissendring og vi oprerer uten bindingstid (med unntak av elkjøpavtale) slik at våre kunder står fritt til å ta egne valg dersom de ønsker å utføre produktendringer eller å bytte leverandør. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Ser at norgesenergi med variabel pris er nesten dobbelt så dyr som andre selskaper.
Hei Birgitta! Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Anbefalte fastpris til 449 pr kW. i sept og okt da spotprisen var billig.
Hei Inger! Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og fastprisen i Oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. Det er ikke alltid lønnsomt å binde fastpris da strømmarkedet har vist seg å være veldig uforutsigbart den siste tiden. Heldigvis for kunden sin del så er det kunden selv som aktivt på "Bekrefte fastpris" når tilbudet sendes ut. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Hadde spotpris frem til august og var fornøyd. Norges Energi tar da aktivt kontakt med meg på telefonen, og forteller meg at det vil være lurest og mest forutsigbart for meg å bytte til fastpris og binde prisen i 2 måneder. Jeg informerer om at jeg er alenemor og har store økte utgifter pga renteøkninger, og at jeg derfor ønsker å ha den absolutt billigste strømavtalen fremfor forutsigbarhet. Jeg, som alle andre her i landet, er ingen strømekspert. Vi er ikke vant til å spekulere i strømpriser, men vi har nok alle lært mye de siste månedene. Beklageligvis forstod jeg ikke så mye om dette i august, som jeg gjør nå. I tillegg var jeg naiv og lot meg lure, fordi jeg er vant til fra andre leverandører (f.eks mobiloperatører) at de faktisk tilbyr rimelige løsninger for å beholde kundene sine. Jeg fikk en strømregning for noen dager siden, som er dobbelt så høy som vanlig. Alenemor, rett før jul… Jeg er enormt skuffet over salgsavdelingen til Norges Energi, og føler meg lurt! Jeg vil gjerne få tilsendt lydopptaket av samtalen dere hadde med meg da jeg inngikk denne avtalen, for å undersøke med advokat om dere har gjort noe ulovlig her! Det er nok langt flere enn meg som har gått på en helt unødvendig smell økonomisk i oktober, pga salgsmetoder som ikke burde ha vært lov! Dere kan velge mellom å kompensere for det jeg tapte på forrige faktura, eller miste meg som kunde fremover. Håper mange flere gjør det samme, så dere ikke lurer kundene deres på samme måte igjen.
Hei Renate! Dette vil vi gjerne undersøke videre. Ta gjerne kontakt med oss på Telefon, Mail eller Facebook så skal vi grave litt videre i hva som har skjedd eller blitt sagt mellom deg og selger hvis du ønsker at dette skal undersøkes. Våre selgere ringer til tider ut om fordelsproduktet "Prissikring" som er et fordelsprodukt som har vært lønnsomt i veldig mange perioder. Dessverre var det ikke så lønnsomt i Oktober da hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Vi ønsker alltid det beste for kunden og dersom du føler at du vil ha svar på noen spørsmål så er det bare å ta kontakt med vårt kundessenter så skal vi sørge for at du får god hjelp! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Fikk ingen varsler om at avtalene jeg hadde var meget ugunstige
Hei Ketil! Dersom du har en variabel avtale sender vi alltid ut varsel enten via SMS eller MAIL. Dersom prisen skal øke sender vi 14 dagers forvarsel og vi sender instant varsel dersom prisen går ned. Som kunde hos NorgesEnergi finnes det flere valgmuligheter. Som kunde kan du velge Spotpris, variabelpris eller fastpris i form av 2 måneder av gangen ved hjelp av "Prissikring". Hva som er mest gunstig mtp avtaler er veldig vanskelig å forutse da det er Spotprisen som styrer det meste. Spotprisen har vist seg å være veldig uforutsigbar den siste tiden og har vist seg at den kan svinge like raskt nedover som den kan oppover. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir.