NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Nårtid ble strømavtalen min forandret. Siden september har strømregningen vært veldig høy og toppet seg i oktober med 10047kr ser ikke andre feil enn at dere har forandret avtalen vekk fra 10 på topp spott . Etter deres opplysing er gjennomsnitt pris i oktober kr 165 ca dersom dette ikke rettes opp finner jeg en ny leverandør hilsen Edris og Agnar
Hei Edris For å kunne finne ut hva som har skjedd her trenger vi at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan finne din strømavtale hos oss. Avtalen Topp 10 garanti er en variabel avtale slik at dersom det er denne avtalen du har hatt hos oss er det en variabel pris du har hatt også med denne. En variabel avtale vil vanligvis ikke endre seg like ofte i pris. Den går både senere opp i pris og senere ned i pris enn en spotprisavtale og det er derfor vanlig at den ligger både under og over spotprisen i perioder. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medførte at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Det har vært store variasjoner og stor usikkerhet knyttet til strømprisene i hele år og det har tidvis ført til en større forskjell mellom Spotpris og Variabelpris enn det som historisk sett har vært vanlig. Dersom du ønsker å endre din avtale kan du gjøre dette på min side eller ta kontakt med vårt kundesenter så ordner vi det for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste løsningen for deg. Mvh Monica NorgesEnergi
Har prøvd i heile dag å nå dere på telefon uten å lykkes. Det er aldeles håpløst og ikke i det akseptabelt at det skalk være slik.
Hei Birger! Beklager lang ventetid på telefonen. Vi har veldig mange henvendelser for tiden da vi har en overbelastning av vårt kundessenter. Det finnes flere måter å kontakte oss. Du kan for øyeblikket nå oss på telefon, mail og Facebook. Vi er bevisst på situasjonen og jobber med ansettelse av nye kundeservicemedarbeidere for å redusere ventetiden til vårt kundessenter. For å sikre at våre kunder får dyktige folk som kan hjelpe til med henvendelser så velger vi som alltid kvalitet foran kvantitet. Vi ønsker at våre ansatte skal få hjelp av folk som brenner for god kundeservice og kan bidra med solid kompetanse. Merk at vi utfører endringer med tilbakevirkende kraft. F.eks. hvis du sender mail med ønske om å gjøre en endring på din avtale fra 21.11 og vi svarer deg fra 25.11 så vil endringen fortsatt gjelde fra 21.11. Ønsker deg en god dag! :) Mvh Aaron NorgesEnergi
Norgesenergi har en bra pris og er greit nok. Men hele markedet er sykt. Har ingen tillit til hverken kraftselskaper eller politikken som føres.
Hei Trond! Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Det har i lang tid vært stor uforitsigbarhet når det kommer til strøm. Strømmarkedet kan på mange måter sammenlignes med aksjemarkedet da det har svingt opp, ned, høyre og venstre. Vi i NorgesEnergi har alltid et ønske om å være konkurransedyktige og jobber hardt for å tilby best mulig produkt og kundesservice til våre kunder. Vi som strømleverandør er nødt til å ta høyde for endringene som skjer i strømmarkedet. Det er mange faktorer som påvirker prisenene i strømmarkedet som vær, vind, i og -ulandspolitkk, krig, energiforsyning etc. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Trodd jeg skulle bli billigere å bytte, men føler at det blei motsatt. Som trygde er dette ikke noe for meg, for det blei like galt som den forige leverandør.
Hei Roar! Det er ikke alltid så lett å forutse hva som er det billigste i markedet da Spotprisen (markedsprisen) styrer det meste og den har vist seg å være uforutsigbar over lang tid nå. Ta gjerne kontakt med vårt kundessenter via Telefon, Mail eller Facebook dersom du ønsker en grundig forklaring på hvorfor prisen ble som den ble. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Bare å holde seg unna! De har gitt inntrykk av at de har meget konkurransedyktige priser, fakturaen jeg mottok i går er nesten 3 ganger dyrere enn mange av mine venner og kollegaer har fått. 4000kr for 750 kw/t det blir ren science fiction!
Hei Jørgen! Du henviser mest sannsynlig til vår variable avtale som var dyrere i Oktober enn Spotprisen. Selv om det først og fremst er økt forutsigbarhet som er hovedargumentet for å ha denne avtaleformen, så har variabel-prisen vært mer lønnsom enn den gjennomsnittlige spotprisen over flere måneder i både 2021 og 2022. Nå i oktober derimot kom kunder med variabel-avtaler svært dårlig ut. Det skyldes den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Håper dette var oppklarende :) Mvh Aaron NorgesEnergi
Jevnlig informasjonsoppdatering. Kan bli raskere ute med gunstige avtaler.
Hei Eva! Takk for din gode tilbakemelding! Vi skal ta tipset ditt videre da vi alltid ønsker å forbedre oss slik at våre kunder kan være trygge på at de har en konkurransedyktig leverandør i oss. Igjen, tusen takk! Ønsker deg en god dag! :) Mvh Aaron NorgesEnergi
Det var bra til å begynne med. Men så får jeg en tariff jeg ikke har bedt om. Hvis dette ikke endres til en gunstigere tariff skifter jeg leverandør av strøm
Hei Ivar! Henviser du til vårt tilleggsprodukt "Prissikring" som gir deg mulighet til å binde fastpris over 2 måneders tid? Dette er et fastpristilbud som kunden selv må akseptere da vi ikke har lov til å bekrefte ovenfor kunden. Det er helt valgfritt å binde fastpris. Ta kontakt med vårt kundessenter så kan vi prøve å finne en løsning dersom du ikke er fornøyd med inngått fastpris, dersom dette er tilfellet. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Ikke mulig å bytte strømavtale på nett, heller ikke mulig å komme gjennom på telefon til kundeservice. Har sendt mail og bedt om å bli kontaktet, men heller ikke dette har noen virkning. Har vært kunde siden 2015(!!!) men nå vurderer jeg seriøst å bytte. MAKAN!!!
Hei Erland! Beklager lang ventetid på telefonen. Vi har veldig mange henvendelser for tiden da vi har en overbelastning av vårt kundessenter. Det finnes flere måter å kontakte oss. Du kan for øyeblikket nå oss på telefon, mail og Facebook. Vi er bevisst på situasjonen og jobber med ansettelse av nye kundeservicemedarbeidere for å redusere ventetiden til vårt kundessenter. For å sikre at våre kunder får dyktige folk som kan hjelpe til med henvendelser så velger vi som alltid kvalitet foran kvantitet. Vi ønsker at våre ansatte skal få hjelp av folk som brenner for god kundeservice og kan bidra med solid kompetanse. Merk at vi utfører endringer med tilbakevirkende kraft. F.eks. hvis du sender oss en mail med ønske om en produktbytte den 21.11 og får bekreftelse av dette den 25.11 så vil produkendringen fortsette gjelde fra 21.11. Ønsker deg en god dag! :) Mvh Aaron NorgesEnergi
Har hatt Norges Energi gjennom Lo avtale i mange år og vært fornøyd. Siste regning skremmer meg imidlertid. Har ikke problemer med å betale regningen, men skremmende å se hvordan en strømavtale en har stolt på jumper til med pris på nesten kr 6,- kWh. Det reklameres med Topp 5. Konkurransedyktig variabel pris. Ikke få meg til å le. I en alder av 80 år har jeg stolt på Lo avtalene og NorgesEnergi. Variabel pris, ja men det får være måte på. Fjordkraft har blitt hengt ut for sin prispolitikk. Sannelig følger ikke Norggesenergi godt på. Grunnet sykdom og alder har jeg stolt på NorgesEnergi til nå. Sannelig om jeg vet om det fortsetter. Med produksjonspriser på bare noen øre/kWh er disse prisene rett og slett en skam.
Hei Per! Det var trist å høre at du ikke er fornøyd med NorgesEnergi etter å ha vært kunde i så mange år. Det er mange som har reagert på siste fakturaen. I dette tilfellet er hovedårsaken den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Håper dette var oppklarende. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Link til avtalebytte en selv kan gjøre via Mine sider "virker ikke" på grunn av "strømstans".... Alternativet med å ringe strømselskapet er ikke reelt, ettersom kapasiteten til kundeservice må anses som fraværende med 1,2 time ventetid.
Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Vi har hatt problemer med min-side den siste uken hvor man fikk opp feilmelding etter man klikket på lenken. Dette problemet har nå blitt fikset og nå skal det være mulig å bytte avtale inne på nettet. Kundeservicen opplever ekstremt mye pågang det er derfor det er vanskelig å komme gjennom til oss. Kundebehandlerene våre jobber så effektivt som mulig mot å gi alle svar. Her er det heldigvis muligheter, du kan skrive en skriftlig henvendelse med info fra hvilken dato du ønsker endringen på avtalen. Heldigvis kan vi tilbakeføre bytte av avtalen din. Epost: [email protected] Telefon: 38100080 Mvh Morten NorgesEnergi
Vi stolte på denne leverandøren, men der tok vi feil. De bløffer for å få kunder ,sier en ting og gjør noe helt annet. En regel for denne leverandøren er .: tenk før dere tuller. Dere lurer kunder. Jeg er en skuffet kunde,som går videre.
Heisann, takk for din tilbakemelding! Det var virkelig leit å høre at du har opplevd oss slik! Må bare beklage hvis det har vært vanskelig å komme gjennom til oss, vi har hatt mye pågang i den siste perioden. Vi kan jo gjerne ta en prat om hva det er du ikke så fornøyd med. Som en bedrift med mange kunder vil vi alltid prøve og forbedre oss, men da er det viktig at vi vet hva flere kunder blir plaget når det kommer til strøm fra NorgesEnergi. Gjerne sende oss en mail! Epost: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi
Har vært en av de billigere leverandørene over lang tid.
Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Godt å høre at du er fornøyd med prisene våre, vi strekker oss ut for å være så billige som mulig. Du kan alltid ta kontakt med oss hvis du har noen spørsmål! Mvh Morten NorgesEnergi
Ventetiden på kundeservice vet i dag, 17.11.22, på 1 time og 11 minutter. Jeg fikk ingen god forklaring på hvorfor
Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Vi har opplevd ekstremt høy pågang i den siste perioden, derfor vil det ta en stund å nå oss via telefon og mail. Våre kundebehandlere jobber ekstremt hardt med å være effektive og gi kundene våre et godt svar. Heldigvis har vi mange muligheter når det kommer til utsettelse, og vi kan tilbakeføre avtaler. Noe som vil si at du kan ringe inn mot slutten av måneden og få en spotpris gjeldende for hele November. Jeg hadde anbefalt deg å prøve å nå ut til oss via mailen våre Epost: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi
NorgesEnergi selger noe de selv mener er det beste produktet i markedet til alle som har egen bedrift, dvs har du et ENK så vil de kontakte deg for denne avtalen. De reklamerer for at de har slått spotpris med 25-30% siste året. Det de ikke sier er at dette ikke har noenting med hva de fakturerer deg som kunde! Etter avtalen ble inngått som selvsagt hadde 1 års oppsigelsestid (ikke bindingstid), oppdager jeg både at avtalen hadde 1 års oppsigelsestid noe selger ikke nevnte, og at NorgesEnergi ikke garanterer deg som kunde noe annet enn at de skal slå spotpris og vanligvis ligger litt under vanlig spotpris. Etter mye mail fram og tilbake fikk jeg vekk bindingstid/oppsigelstid og kan da si opp avtalen når jeg måtte ønske. Bestemte meg for å prøve denne avtalen en stund til da de garanterer å slå spotpris, selv om det bare er marginalt. Etter å ha mottatt de første fakturaene begynner jeg å bli mistenksom da jeg ser at NorgesEnergi stadig fakturer noe over spotpris. Bestemmer meg da for å sjekke opp i dette og samt fokusere på å bruke strøm når den er billigst og begrense bruken når det er dyrt. F eks lading av elbil om natten. For oktober hadde jeg da et forbruk som skulle tilsi et timekorrigert forbruk på ca 10 øre/kWh eks mva lavere enn NordPool sin snittpris for oktober, men NorgesEnergi fakturerte 6 øre/kWh høyere enn dette for oktober. Med andre ord renspikka svindel. Har meldt inn saken til NorgesEnergi, men selvsagt ingen respons derfra. NorgesEnergi er bare å holde seg unna! Kommer aldri til å bli kunde der igjen. Selgerne har en ekstremt spekulativ måte å legge fram NorgesEnergi sine produkter, så vær på vakt!
Hei Lars J. Det er leit å høre at du føler deg lurt etter å ha inngått strømavtale med oss. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale, og at informasjonen som gis er forståelig. For å kunne finne ut hva som har skjedd her trenger vi at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan finne deg og din strømavtale hos oss. Kundesenter for bedrifter kan kontaktes på telefon 38 10 00 81 eller på epost [email protected]. Vi håper du tar kontakt med oss slik at vi sammen kan se på dette og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica NorgesEnergi
Nesten 2 timer ventetid på telefon. Over 60 personer i kø foran meg. Kontakt opplysninger: Ingen e-mail eller chat. Faktura: Kan bare se betalte, utsendte med forfall fram i tid vises ikke. App: Feilt navn ved visning av faktura. Faktura for september benevnes Nov, riktig er Okt.
Heisann, takk for tilbakemeldingen din! Jeg må beklage for ventetiden på telefon, vi opplever svært høy pågang i den siste perioden, her jobber vi med forbedringer hele tiden og dette vil bli forbedres snart. Vi skal få tilbake chat på nettsiden vår. Mail: [email protected] Det kan hende at fakturaen du har mottatt er såpass ny at den ikke vises. Det kan også være at fakturaen ikke er sendt ut, vi sender faktura 5.20 hver måned. Det hørtes rart ut at du ikke får opp riktig navn på faktura. Gjerne send oss en skriftlig henvendelse på mail med kundenummer slik at vi kan ta en titt på dette. Mvh Morten NorgesEnergi
Jeg hadde en gunstig avtale med Norges energi. Ingen problemer. Så flyttet jeg og da hadde megleren satt meg opp på variabelavtale, noe jeg ikke viste hva var før nå nylig. Plutselig fikk jeg en regning på 4700,- på en 65 kvm leilighet. Når jeg ringte Norges energi(1time ventetid) fikk jeg vite at det var etterslep på prisen på variabelavtalen. For min del var det 2 mnd. Når prisen på spot var 60 øre var rammeavtalen på 599 øre. Neste mnd var det 299. Kundebandeler nevnte at flere strømselskaper gir eindomsmeglere bonus for å få kjøper over på en variabelavtale, så da er det vel neppe en god avtale for forbruker. Det hjelper ikke å spare noen få øre i forhold til andre selskaper hvis du plutselig får to regninger på 4000. Da har du tapt alt du har spart og mer til.
Heisann, takk for din tilbakemelding! Variabel avtalen er en dyr avtale å komme inn på i denne perioden. Her er det mulig å få en vurdering på om vi bare kunne tilbakeført abonnementet ditt til spotpris. Må bare beklage for at prisen på variabel avtalen har vært så dyr, men som du sier så henger den etter spotprisen. Når spot er billig vil variabel avtalen være dyr, men også motsatt. Gjerne ta kontakt med oss igjen enten skriftlig eller muntlig om du har noen flere spørsmål. Epost: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi