NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Sa opp mitt bedriftsabonnement etter mange år som kunde. Fikk 1500 kroner i gebyr som takk for mange års kundeforhold. Hadde jeg brukt en halv dag på å leite meg gjennom hjemmesidene deres kunne jeg sikkert funnet ut at det var avbrekksgebyr, men det var selvfølgelig ikke noe som ble nevnt når jeg kjøpte tjenesten. Det må en finne ut selv.
Hei, John! Man skal alltid få god informasjon ved avtaleinngåelse. Siden dette gjelder bedrift hos oss anbefaler jeg at du tar kontakt med vår bedriftavdeling per tlf: 38 10 00 81 eller [email protected] mvh Anders - NorgesEnergi
Vært kunde i mange år og er meget godt fornøyd. Pris og service sikkert Norges beste
Hei, Terje! Vi takker deg for din tilbakemelding. Hyggelig å høre at du setter pris på servicen vi leverer:) Om det skulle være noe du trenger hjelp med er det bare å ta kontakt med kundesenteret vårt. Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi
Prisoppgang etter 12 mnd er varslet. Ser meg om etter et billigere alternativ
Hei, Solveig! Takk for din tilbakemelding. Hyggelig å høre at du har vært fornøyd med oss, samtidig forstår jeg at du ønsker å se deg om etter en rimligere leverandør. Dersom det er noe vi kan hjelpe deg med er det bare å ta kontakt med vårt kundesenter. Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi
Jeg har veldig dårlig erfaring med dere. Jeg vet ikke at jeg har betalt stømforskning i 6 år. Uten at jeg hadde ikke sa ja til stømforskning. Jeg har sagt at jeg vil bare bli støm kunde. Jeg har ikke sagt ja til stømforskning.
Hei, Edith! Takk for din tilbakemelding. Man skal alltid få god informasjon ved avtaleinngåelse hos oss, både på strøm og på produkter. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi finner ut hva som har skjedd her. Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi
Jeg stiller kraftig spørsmålstegn ved NorgesEnergi sine salgsmetoder, spesielt mot borettslag. De ser ut til å fremstille seg selv som en offentlig aktør, som forvalter lovfestede fordeler til borettslag, noe som er direkte misvisende. Ordene 'strøm' og 'strømavtale' nevnes ikke i det hele tatt, noe som jeg anser som direkte villedende. Deres prisstruktur virker også svært problematisk. NorgesEnergi tar tilsynelatende en rekke høye avgifter, milevis over andre i markedet. Prisstrukturen gjør det vanskelig å oppdage dette før regningene kommer. For å tjene på denne virksomheten er de videre avhengig av lange oppsigelsestider i kontraktene deres, inntil 12 mnd, noe det heller ikke opplyses om når de tar kontakt. Dette virker helt urimelig i seg selv, særlig når forretningsmodellen er å fakturere en masse uforutsigbare og sjulte avgifter. Når de har lurt deg til å si ja til det som ikke en gang fremstod som en strømavtale eller et salg, skal du altså betale i dyre dommer i et år. Avtalen vil ikke være rettslig bindende, da aksepten gjelder noe helt annet enn hva de faktisk legger i det, men jeg kan ikke se for meg at nordmenn flest har ressurser til å ta dette selskapet til retten for å få satt avtalen til side, og ender opp med å betale. Dette oppnår de ved å bombardere styreledere i alle Norges borettslag helt til noen går fem på. Det ser ut som de utnytter mindre forbrukerrettigheter borettslag har sammenliknet med enkeltpersoner og forsøker å overtale til uklare avtaler av typen "bare si "ja" til å motta fordeler" uten å klargjøre at det dreier seg om strømsalg. Basert på disse observasjonene, stiller jeg spørsmål ved NorgesEnergi sine etiske standarder og salgsmetoder. Jeg mener noen bør vurdere lovligheten av deres praksis, og eventuelt gi passende sanksjoner.
Hei Kristina, Man skal alltid få god informasjon ved avtaleinngåelse. Slik du beskriver innsalget og forsøk på innsalg er ikke bra. Basert på hva du skriver antar jeg at dette gjelder en bedriftavtale, ta derfor gjerne kontakt med vår bedriftavdeling per tlf: 38 10 00 81 eller [email protected] mvh Anders - NorgesEnergi
Etter at jeg bestilte strøm til min bolig i Kongsberg har jeg ikke mottatt caschpoints hos Norwegian.
Hei, Stein! Takk for din tilbakemelding. Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Ta gjerne kontakt med kundsenteret slik t vi får sjekket opp i manglende cashpoints. Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi
Alt for dyrt,heile år, desember blir det verste måned
Hei, Monica! Takk for din tilbakemelding. Strømmen og strømforbruket er som regel høyest i desember, da blir det ofte høyere regninger også. Dersom det er noe vi kan hjelpe deg med må du gjerne ta kontakt med kundesenteret vårt:) Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi
Prisen gikk op fra min gamle avtale. Hadde lav månedspris og ingen påslag
Hei, Roar! Vi takker deg for din tilbakemelding:) Vi synes det er hyggelig at du er fornøyd med oss, men forstår også at vi ikke får den høyeste scoren basert på at avtalen din har gått opp i pris. Om det skulle være noe er det bare å ta kontakt med kundesenteret vårt :) Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi
Jeg er styreleder i et borettslag med mange enheter. Jeg ble en dag oppringt av en selger fra NorgesEnergi. Jeg ble lovet gull og grønne skoger. Dette kan jeg fortelle at bedriften ikke innfridde. Vær klar over at du som bedriftskunde har et oppsigelses gebyr. Så når du først skjønner at Norges Energi ikke kan levere det de tilbyr så kommer du deg ikke ut av avtalen. Dette ble ikke opplyst i min samtale med selger. Her har jeg litt av skylden selv, da jeg trodde at den samme prøveperioden gjaldt bedrift og privatkunder. Mitt største problem er dog at de ikke klarer å levere helt enkle ting som en samlefaktura. Jeg måtte purre 3 ganger på dette!
Hei Ola, Man skal alltid få god informasjon ved avtaleinngåelse, og jeg beklager dersom du føler du har mottatt utilstrekkelig informasjon. Basert på hva du skriver antar jeg at dette gjelder en bedriftavtale, ta derfor gjerne kontakt med vår bedriftavdeling per tlf: 38 10 00 81 eller [email protected] mvh Anders - NorgesEnergi
Slik omsetning av strøm er nå kan man fort tro man blir lurt.
Hei, Lars! Vi takker deg for din tilbakemelding:) Vi synes det er hyggelig at du er fornøyd med oss. Om det skulle være noe er det bare å ta kontakt med kundesenteret vårt :) Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi
Strømmåler ble byttet i en bolig jeg leide. Det ble lest av feil kilowattmengde og de sendte en strømregning som tilsvarte et årsforbruk omtrent. Det lokale strømselskapet prøvde å bistå med å sende inn korrekt avlesning. Norges Energi nektet å godta og bruke den nye informasjonen. Ble en kasteball mellom forskjellige behandlere. Noen gav falske løfter for å bli kvitt problemet selv, noen var bare sur og forbannet. Fikk inkasso og inkassobyrået var mer støttelig enn Norges Energi. Styr langt unna dette selskapet hvis du ønsker å sikre din egen økonomi for framtiden.
Hei Runar, Vi takker deg for din tilbakemelding. Ta gjerne kontakt med kundesenteret, så skal vi få sett på saken din. Om det er noen korrigeringer i forbruk går dette via nettselskap, nettselskap sender forbruk videre til strømleverandør, som i dette tilfellet er oss. Ta gjerne kontakt på telefon 38 10 00 80 eller [email protected] mvh Anders - NorgesEnergi
Jeg fikk en mail på at tilleggstjenesten 100% Fornybar energi skal gå opp….Hva ???? Hva er 100% Fornybar energi? Og har jeg dette????? Jeg ringer inn til dere og spør når dere startet med å belaste meg for dette gebyret på kr 49,- som jeg ikke har bedt om noen gang ( altså samme sum som fastbeløpet antagelig for å forvirre kunden)) Han kunne fortelle meg at dette ble lagt inn 19 mai 2020. Hva ??????? Hvem har gjort det ? Jeg kan med hånden på hjertet eller i min villeste fantasi tenke meg at jeg har takket ja til ekstra gebyr ??? Det er så ulikt meg at det kan ikke stemme. Har dere bevis for at jeg har samtykket til 3 slike «frivillig gebyr»? Når jeg går innpå for å se på faktura så får jeg meg et annet sjokk når jeg trykker på denne fanen tilleggstjenester får jeg se 2 gebyrer til Prisforsikring, og Strømforsikring HJELP!!!! Jeg ringer kundeservice og de kan bekrefte at dette også ble lagt inn mai 2020. Dere har uten at jeg har bedt om det lagt inn to avgifter til jeg ikke visste at jeg hadde!!!!!!!! Jeg har ufrivillig siden mai 2020 betalt 3 ufrivillige gebyrer på Kr 147 X 30 måneder = totalt frem til nå Kr 4.410 😰 Hver gang jeg har ringt dere så har jeg bedt dere om å se at jeg har den avtalen som er best for meg. Altså bedt om den avtalen som er billigst for meg, bare sjekk tlf- logger Jeg trenger en forklaring, bevis og en tilbakebetaling. Jeg kommer ikke til å gi meg på denne saken og vil koble inn forbrukerrådet m fl. Dette er alvorlig!
Hei, Johnny! Vi takker deg for tilbakemeldingen din. Send oss gjerne en e-post dersom du ikke allerede har gjort det, så får vi sett på saken din. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi
Eg vil helst ikke bytte leverandør med mindre eg får en meget go pris
Hei, Lindy! Vi takker deg for din tilbakemelding:) Vi synes det er hyggelig at du er fornøyd med oss. Om det skulle være noe er det bare å ta kontakt med kundesenteret vårt :) Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi
Ble lovet gode priser av selger, dette fungerte godt i et års tid.. Tillegg for alt mulig rart dukket opp, og på sommerhalvåret var prisen for alle tillegg like høy som selve strømforbruket. Velger da å bytte etter å ha irritert meg over dette lenge. Da kommer det et bruddgebyr fra norgesenergi på 3000 kr! For denne gjengen har nemlig 12 måneders oppsigelsestid. Styr unna!
Hei Sjur, Man skal alltid få god informasjon ved avtaleinngåelse, og jeg beklager dersom du føler du har mottatt utilstrekkelig informasjon. Basert på hva du skriver antar jeg at dette gjelder en bedriftavtale, ta derfor gjerne kontakt med vår bedriftavdeling per tlf: 38 10 00 81 eller [email protected] mvh Anders - NorgesEnergi
Jeg har kun positive erfaringer med Norges Energi.
Hei, Thor! Vi takker deg for din tilbakemelding:) Vi synes det er hyggelig at du er fornøyd med tjenestene vi tilbyr. Om det skulle være noe er det bare å ta kontakt med kundesenteret hos oss:) Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi
Det er vanskelig å forstå fakturaene Støtteordningen fra myndighetene er nesten borte fra i sommer
Hei, Arild! Vi takker deg for din tilbakemelding. Vi ønsker at du tar kontakt med kundesenteret slik at vi får hjelpet deg med fakturaforklaring, det er ikke alltid så lett! Håper du får en fin dag! Med vennlig hilsen Anders - NorgesEnergi