Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Useriøst

Omtale av  Arne

Rot med faktura, elendig kundeservice, sender rett til inkasso hvis fakturaene krysser. I tillegg til dette jobber dette selskapet aktivt i mot ytringsfriheten her i landet. Styr unna!

Svar fra NorgesEnergi
10.05.2019 20:05

Hei Arne. Vi synes det er veldig leit at du ikke liker oss så godt og at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi synes det er leit at du ikke har vært fornøyd med vår kundeservice og dersom det er noe spesielt du har opplevd må du gjerne ta kontakt med oss om det. Når det gjelder fakturering er vanlig rutine at det først sendes ordinær faktura. Denne sendes per post dersom ikke e-faktura er registrert. Kort tid etter forfall på denne sender vi en vennlig påminnelse på sms dersom denne fremdeles er utestående for at kunden skal ha mulighet til å betale denne før det sendes skriftlig betalingspåminnelse med gebyr. Ytterligere noen dager etter sendes det en betalingspåminnelse per post. Dersom ikke denne betales vil saken kunne sendes videre til inkasso dersom vi ikke hører noe fra kunde. Dersom vi blir kontaktet i forkant er vi behjelpelige med eventuelle utsettelser eller nedbetalingsplan. Vi setter pris på om du vil kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken her og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (8)

Har etterspurt hvem avtalen er inngått med og av hvem. Ingen svar.

Omtale av  Alfheim 2. 2. E

Fikk melding fra Hafslund om at vi avsluttet avtalen med dem. Dette medfører ikke riktighet. Har sendt 3 email til Norges Energi for å finne ut hvem som har inngått avtale med de. Får ikke svar. Vi er ett sameie og bare styret v/ styreleder kan inngå avtale på vegne av sameiet. Dette har ikke skjedd. Virker som rent bondefangeri. Vet ikke om en enkel sameier har byttet og at det er oppfattet som på vegne av alle.

Svar fra NorgesEnergi
10.05.2019 20:04

Hei Alfheim. Den siste tiden har svartid på e-post vært 1-2 virkedager så her vil jeg anbefale å ta kontakt igjen dersom du ikke har hørt noe. Vi håper du vil ta kontakt med oss da vi også ønsker å finne ut hva som har skjedd her. Det stemmer at det ikke skal være mulig å inngå avtale på vegne av andre og vi har gode rutiner rundt dette. Du kan gjerne ringe vårt kundesenter på telefon 38100080. Vi har åpent Mandag til Fredag kl. 08.00 - 16.00. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (4)

Skuffende

Omtale av  Petter

Hold deg unna dette selskapet. Er flinke på annonsering og lokkende markedsføring, men tjenestene de leverer er veldig langt unna pari. Vår familie endte opp med regninger langt høyere enn hva som hadde vært tilfelle uten dette selskapet involvert. De er også håpløse i forhold til kundeservice.

Svar fra NorgesEnergi
16.05.2019 10:59

Hei Petter. Som lavprisaktør er våre strømavtaler til en hver tid konkurransedyktige i markedet. Vi har flere forskjellige avtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov. Prisene generelt i strømmarkedet har vært en del høyere det siste året enn tidligere år. Her du lese mer om hvorfor: https://www.norgesenergi.no/stromsmart/derfor-er-stromprisen-hoyere-enn-normalt/ . Det er mange som har opplevd å få høyere fakturaer enn normalt den siste tiden. Når man sammenligner priser er det viktig at man sammenligner for samme periode da prisene er i stadig endring. Hva som lønner seg vil også i stor grad avhenge av forbruk. Vi synes det er leit at du ikke har vært fornøyd med vår kundeservice og vi håper du vil gi oss en ny sjanse og ta kontakt med oss slik at vi kan sjekke at du har den beste avtalen for ditt forbruk og om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (4)

Dette firma ønsker ikke holde på kundene

Omtale av  T

- På første purring bruker de ordet "Inkasso" noe som er antagelig ulovlig da ordet skal kun brukes av inkasso-selskap. - De skriver at man kan se bort fra henvendelsen om man har betalt " de siste dagene", men du må betale purregebyret likevel. Noe som er klart i strid med inkasso-skikk. De tolker brevet man får pr.tlf, på en helt annen måte enn det som står med klare ord i brevet. - De forholder seg ikke til yttringsfriheten (lov), og kaller enkelte media for rasister før denne er dømt for noe som helst. Jeg har sagt opp og VIL ALDRI gå tilbake !!!

Nyttig (6)

Også elendighet koster penger

Omtale av  Fryser

Gjør forskjell på mennesker og støtter politisk ensporing. Kan ikke anbefales for frie mennesker i ett demokrati. Styr unna, ingen skam å snu.

Nyttig (9)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Håpløst

Omtale av  Theodor

Håpløs hjemmeside! Steinalderside! Glad jeg har byttet selskap.

Nyttig (3)

Kommer med lokketilbud, men endrer avtalen din til det dobbelte med en gang uten varsel.

Omtale av  Marian Ø

Kommer med lokketilbud, men endrer avtalen din til det dobbelte med en gang uten varsel. Kundeservice koster penger å ringe til, noe som ikke står oppgitt.

Nyttig (6)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR