NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Strømsjokk fra kr 3183,95 for ca.3000 kWh i Desember 2022 - fauk strømfakturaprisen i Januar 2023 til kr 8837,90 fra en måned til NESTE... Økning på 275 % fra måned til måned, med ca. samme forbruk. DETTE medfører at ANNEN LEVRANØR må vurderes ! Har heller ikke fått noen KOMPENSASJON selv om strømmen låg på 231,66 øre kWh på Januar faktura. NÅ MÅ REGERING OG MYNDIGHETER snart trå inn og STYRE kWh prisen. Karl Hansen
Hei Karl H Strømprisene styres av innkjøpsprisen på den nord-europeiske strømbørsen, Nordpool. Alle strømleverandører kjøper inn strømmen fra samme strømbørs og innkjøpsprisen/spotprisen er derfor den samme hos alle leverandører. Vi som strømleverandør har dessverre ingen innvirkning på denne. Vi fakturerer etterskuddsvis for strømmen slik at du til en hver tid mottar fakturaer for strømmen brukt måneden før. Strømprisene endrer seg til en hver tid. Det var en stor økning i Spotprisen i alle prisområder fra November til Desember. Fakturaene for Desember ble derfor høyere en fakturaene for foregående måned. Prisene i alle prisområder gikk en del ned igjen i Januar og vi krysser fingrene for at det fortsetter slik. Når det gjelder strømstøtte er det den lokale netteieren som er ansvarlig for dette. Dersom vi samfakturerer med din netteier vil dette komme til fratrekk på vår faktura. Sender netteier sin faktura direkte til deg skal de tilbakebetale deg strømstøtten du har krav på. Ta gjerne kontakt med oss dersom du er usikker på din faktura slik at vi kan ta en gjennomgang, sjekke at alt er som det skal og gi deg en forklaring. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Monica - NorgesEnergi
Alltid imøtekommende på telefon, hører på meg og gir god informasjon på telefon, med andre ord god service.
Hei Kirsti! Takk for en fin tilbakemelding. Vi er glade for å ha deg som kunde. Ta gjerne kontakt dersom det skulle være noe. Mvh Norges Energi
Har vært kunde hos NorgesEnergi i en årrekke og er fornøyd. Kunne tenkt meg at selskapet gikk tilbake til ordningen hvor nettleia inngikk i samme faktura.
Hei Lillian! Takk for din tilbakemelding. Vi er glade for å høre at du er fornøyd med oss. Vi jobber hele tiden med å gjøre fakturaen så enkel og oversiktlig som mulig for våre kunder. Fra og med oktober 2022 gikk vi tilbake til gjennomfakturering med følgende nettområder: Agder Energi BKK Elvia Glitre Energi Nett AS L-nett Lede Norgesnett AS Vi vurderer fortløpende om vi skal gjennomfakturere med flere netteiere. Mvh Norges Energi
Prosessen med inngåelse av avtale var under enhver kritikk. Vilkårene kommer ikke fram, du må svare "ja" på en sms du ikke får anledning til å lese skikkelig, mens du sitter i telefonen med en aggressiv selger. Det er ikke samsvar mellom det som blir sagt og den sms-en du må svare "ja" på. Jeg solgte eiendommen, og ville i den forbindelse si opp strømavtalen, som normalt er. Og da blir jeg presentert et bruddgebyr, gitt! På på 4,6 øre/kWh for estimert forbruk i gjenværende kontraktsperiode, minimum beløp kr 3.000,- pr strømmåler. Jadda.... mine argumenter blir konsekvent slått ned med tydelig standardiserte svar. Dette er svindel og bedrag, ikke-eksisterende kundeservice og uproffesjonell og uhøflig opptreden hver gang jeg prøvde å komme i kontakt med dem. For den egen del, vær så snill å velg et annet selskap!!!
Hei Mimosa! Det var leit å høre at du opplever oss slikt. Vi har vilkår i forhold til hvordan inngåelse av avtaler funker og du skal få klar info om hva du svarer ja til, ved å lese tekstmeldingene. Vi tar slike saker veldig seriøst. Ta gjerne kontakt med oss igjen sånn at vi kan se hvilken avtale du hadde oss hos da du var kunde, og sjekke hvorfor du fikk bruddgebyr. Telefon nr vårt er 38100080 og du kan også sende skriftlig til [email protected] Mvh Norges Energi
Får tilbud om fastpris i 2 mnd. Jeg har 4 avtaler. Det står ikke i tilbudet hvilken avtale det gjelder. Når jeg svarer at jeg ønsker fastpris til et tilbud får jeg bekreftelser tilbake om hvilken avtale men ikke til hvilken pris. Jeg går utifra at den prisen jeg takket ja til gjaldt alle disse avtalene. Senere viser det seg at de har satt meg på en helt annen fastpris på to av avtalene (569,99 øre/kwt) noe jeg IKKE har svart positivt på. Har nå" kommunisert " med dem siden november. De har slettet den feile fastprisen på disse to. Stadig nye kundebehandlere og ingen dokumentasjon som jeg har bedt om. Arrogante
Heisann! Dette var ikke noe greit å høre! Vi tar slike saker veldig seriøst. Du kan gjerne ta kontakt med oss på nytt så kan vi registrere en ny klage sak angående behandlingen din. Forhåpentligvis kan vi gjøre noe for å gjøre deg fornøyd! Du kan også sende oss en mail med klagen også, mailen vår er: [email protected]. Mvh Norges Energi
Hvis du mot formodning trenger hjelp på kundeservice, så anbefaler jeg heller si opp avtalen. Da er det mye større sjanse for at du for den hjelpen du trenger. Eller får et strøm-selskap som klarer å sende korrekte faktura-detaljer. Vi har sendt inn en enkel henvendelse om å få rett faktura-merking nå, siden sommeren ifjor. Etter uttalige henvendelser gjennom høst og vinter, ble nå dette forandret. De klarte da å merke feil på nytt, så like langt der altså. I tillegg så ble det en ny avtale, så all strøm-historikk forsvant også...... Hadde de som jobbet på kundeservice forstått enkle ting, og ordnet opp i enkle ting, hadde jeg aldri skrevet anmeldelsen. Det er bare så utrolig frustrerende å ikke bli møtt med noe hjelp eller forståelse fra den kanten. Ønsker alle en fin dag, med et strømselskap som ivaretar kundene sine :-)
Heii Tore! Det var trist å høre at du ikke var fornøyd med hjelpen du fikk. Vi ønsker alltid det beste for våre kunder og jobber på spreng for å hjelpe til med henvendelser så raskt og effektivt som mulig. Send oss gjerne en mail til [email protected] så kan vi undersøke dette videre. Håper du gir oss en sjanse til. Ønsker deg en god dag! Mvh Norges Energi
Vell, hva kan man egentlig si om et strømselskap? Man kan jo ikke vurdere produktet på noen måte, så lenge lyset slår seg på er vell det greit nok. Men Man kan vurdere hvordan selskapet hjelper og er forståelig. Hvor da NorgesEnergi faller for kort. Gode selgere, sugent opplegg. For det første så kommer steømstøtten 1 måned på etterskudd, noe som er latterlig, siden strømprisen endrer seg mer sporadisk, enn politikeres uttalelser. Om man skal prøve å ringe de, er det pokker ventetid lengre enn dagen er lang. Det samme gjelder for mail, men det er jo ikke rart, når hele kundekretsen prøver å få tak i de! Du blir nok mer fornøyd med en fastmontert sykkel, så får nå man litt mosjon når man skrur på lyset
Hei Andreas! Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Når det gjelder strømstøtten din, er det din lokale netteier som sender oss denne. Dersom det har skjedd at du har fått strømstøtten 1 måned på etterskudd, kan det hende at vi har fakturert før netteier har sendt oss din nettleie. - vil anbefale deg å dobbelsjekke med netteieren din. Når det gjelder ventetiden har vi dessverre hatt større pågang til vårt kundesenter enn normalt den siste tiden og dette har ført til lenger ventetid enn vi ønsker. Vi har satt i gang tiltak som vi håper vil hjelpe kundene våre med å komme raskere i kontakt med oss. Mvh Norges Energi