NTE har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Inngikk "Slå spot" avtale med NTE etter en overbevisende presentasjon av dørselger, som antageligvis ikke forstod avtalen noe bedre enn jeg gjorde der vi stod. Etter snart et år er det tydelig at avtalen har kostet meg mer enn enhver ordinær avtale om spotpris, muligens opp mot et par tusen kroner, men det krevde en grundig kikk på de faktiske fakturaene opp mot vilkårene i andre avtaler for å forstå det. Påslaget per kw/h gjør det antageligvis nærmest umulig å over tid sitte igjen med en lavere pris enn spotpris som forbruker. Oppdaget også at Forbrukerrådet advarer sterkt mot denne typen avtaler.
Hei, Henrik. Takk for tilbakemeldingen din. Om slå spotpris er mer lønnsom enn for eksempel vanlig spotpris kommer an på forbruket hos hver enkelt. Det kan derfor bli noen kroner i forskjell, men ikke flere tusen kroner. Da må du ta kontakt med oss slik at vi får sett nærmere på dette. ([email protected] eller ring oss på 741 50 200). Slå spotpris betaler du spotpris + 10,275 øre/kWh, mens ved vanlig spotpris hos oss betaler du spotpris + 42kr i mnd. og 5,215 øre/kWh som blant annet inneholder kostnad for lovpålagt elsertifikat. Om du føler at selger ikke har oppgitt tilstrekkelig med informasjon, så beklager vi det. Takk for at du tok deg tid til å skrive til oss, vi verdsetter all tilbakemelding. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen oss i NTE.
Bruker dørselgere med villedende priser. Hadde dem i nærmest 2 år. Gammeldags og dårlig, forjener ingen kunder. Byttet til Tibber, gjør det du også..
Hei, Kim. Ser du har hatt en dårlig opplevelse med oss, og det er vi lei oss for. Våre dørselgere skal være ærlig om priser og informere om vilkår. Opplever du det motsatte så ønsker vi gjerne å bli kontaktet slik at vi kan se nærmere på saken. På den måten får vi forbedret oss. Det er synd å høre at du mener at vi ikke fortjener kunder. Hva du mener er gammeldags og dårlig er vi interesserte i å høre mer om. Deres tilbakemeldinger er ekstremt viktige for oss, og det er alltid kjekt å få vite hvordan vi oppfattes utad. Om du har tid og lyst til å komme med en mer utfyllende tilbakemelding, kontakt oss gjerne på Facebook per melding eller via e-post til [email protected]. Med vennlig hilsen oss i NTE.
Jeg har NTE for mer enn ett år og har vært veldig fornøyd med NTE . Det var helt ok priser, men etter det siste måneder betalte jeg dobbelte av det vi hadde betalt tidligere
Hei, Za. Så hyggelig å høre at du har vært fornøyd med oss. Med hensyn til prisøkningen; har du tatt kontakt med vår kundeservice for å se på hvorfor prisen har steget hos deg? Send oss gjerne en melding på Facebook eller en e-post til [email protected], sånn at vi kan få en oppklaring i dette :) Med vennlig hilsen oss i NTE.
Som tidligere kunde får vi og andre i området flere ganger per år besøk av unge dørselger (studenter) som serverer samme lekse om at NTE er valgt som leverandør i boområdet etter at Trønderenergi sluttet med strømsalg. Det er korrekt at Trønderenergi har sluttet med strømsalg og har solgt denne enheten til Fjordkraft, ikke NTE, men som kjent er strøm fritt omsettelig i motsetning til nettleveranser. Nettenheter i tidligere Trønderenergi og NTE har fusjonert til Tensio. Spurte siste selger som var på døren hvem som hadde fortalt hen at NTE var valgt til leverandør i boområdet og gjett hvem.... Syns det grenser til svindel og lure sine unge selgere og eventuelle nye kunder å formidle en sånn påstand. Når det til stadighet dukker opp nye selgere tyder vel heller ikke det på at forsøk på å kapre nye kunder har vært noen stor suksess.
Jeg byttet til NTE da de tilbød en "slå spot" avtale og jeg ikke var helt fornøyd med den forrige strømleverandøren. Begynte med helt ok priser, men skjøt i været etter noen måneder og endte på over det dobbelte av det vi hadde betalt tidligere. Dette viste seg ved nærmere undersøkelse å ikke være en spotprisavtale i det hele tatt og med 6 måneders binding så virker det heller som en forretningsmodell for å loppe folk før de bytter tilbake til en seriøs aktør. Angret bittert på at jeg lot meg overtale til det som virket som et godt tilbud.
Ble villedet av dørselger til å inngå avtale om "Bedre enn innkjøpspris, dvs Spot" Her ble avtalen fremstilt med meget gunstige betingelser. Dette viste seg så absolutt ikke å stemme med virkeligheten. Tvert imot. Strømkostnadene ble betydelig høyere enn ved en "normal" spotavtale. Det viser seg også i ettertid at Forbrukerrådet sterkt fraråder denne type avtaler som karakteriseres som meget ugunstige og uoversiktlige for kundene. Forbrukerrådet klarer faktisk ikke å sammenligne prisene i denne avtalen mot "normale" spotavtaler pga. de uryddige betingelsene. Ved henvendelse til NTE henvises det bare til 6 mnd binding og det er ingen interesse i å gjøre noe før bindingstiden utløper, selv om kundebehandler innrømmer den villedende markedsføringen. Problemet for NTE er bare at denne typen kundebehandling er oppskriften på et kort og varig avsluttet kundeforhold. Kanskje noe å tenke på? En ærlig og redelig markedsføring må da være det som lønner seg i det lange løp. Bytter til annen leverandør så fort som mulig, men "takker" for erfaringen.
Vi var NTE kunder i en kort periode da de lover oss billige strøm enn spottpris. Fakturering var svært uoversiktlige med flere faktura per mnd. Prisen var omtrent dobbelt så høy som tidligere leverandør. Vi føler oss lurt av NTE. De slutter ikke å ringe oss for å få oss tilbake som kunder.