SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Blir ikke informert om bruddgebyr. Frekke og innpåslitne selgere. Dette er ikke måten å skaffe seg nye kunder på. Vik unna!!!!
Hei Kristin, Takk for din omtale her på bytt.no. Det er beklagelig å høre at du har hatt en negativ opplevelse i kontakten med oss. Vi gjør vårt beste for at våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Derfor mottar alle kunder et velkomstbrev med produktark og vilkår, i tillegg til digital informasjon. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Siden det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, så har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde! Hilsen Espen SkandiaEnergi
Har bare positiv erfaring med selskapet! Enkel faktura i nettbank, å penger tilbake hver måned!
Selger i SkandiaEnergi kontaktet meg vedr. bytte av strømleverandør i forrige uke. Jeg ønsket da skriftlig tilbud for å vurdere sammen med kona over helga. Leser meg opp på omtaler på bl.a. bytt.no og takker høflig nei pr. epost med basis i blandede omtaler på nett (bl.a. skjulte gebyrer, bruddgebyr, svak kundeservice). Jeg ber samtidig om ikke å bli oppringt, samt å bli slettet fra ringelister. Selger ringer meg likevel opp i dag og sier han ikke har sett eposten med svaret mitt (ok?), jeg forklarer da det samme pr. telefon. Selger slenger da på røret! Basert på denne erfaringen kan jeg derfor bekrefte at SkandiaEnergi fremstår som en useriøs aktør som bør unngås. De negative omtalene her er høyst sannsynlig reelle. Styr unna!
Hei Vegard, La oss ta kommentarene på Bytt.no, og andre sider først. Vi er opptatt av at alle våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Derfor mottar alle kunder et velkomstbrev med produktark og vilkår, i tillegg til digital informasjon. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er således ingen skjulte gebyr, alt dokumenteres. Siden det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, så har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde! Når det gjelder din kontakt med oss, så beklager vi at den ikke var bedre. Vi arbeider hver dag for at all vår kundekontakt skal fremstå, så profesjonell som mulig. Vi er sikre på at du er godt ivaretatt av din nåværende strømleverandør, men skulle du i fremtiden ønske å få billig og grønn strøm, så håper vi du tar kontakt. Hilsen Lars SkandiaEnergi
Uoversiktlig og kjempedyrt. Hold dere unna folkens.
Selgeren ga et godt inntrykk av SkandiaEnergi som en leverandør uten skjulte kostnader. Da avtalevilkårene ble lest opp for meg ble ikke et bruddgebyr på 490 kr nevnt. De har senere bekreftet at de alltid utelater dette. De nevner kun en avtaletid på 9 måneder. Det kan godt være at praksisen er lovlig, men den fremstår for meg som uredelig og sleip. Slikt gjør at jeg mister tilliten til leverandøren og bevist unngår Skandia fremover.
Hei Jens T. Ø. Takk for din omtale her på bytt.no Her er det en misforståelse, og en noen som snakker mot bedre viten. Vi gjør vårt beste for at våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Derfor mottar alle kunder et velkomstbrev med produktark og vilkår, i tillegg til digital informasjon. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Siden det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, så har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde! Hilsen Espen SkandiaEnergi
Jeg er utrolig fornøyd med kundeservice til skandia. Når jeg ringte inn som en "vansklig kunde" med noen spørsmål så fikk jeg beskjed om at de skulle finne ut av alt jeg lurte på. mot slutten av dagen ringte samme person meg opp igjen for å forklare alt jeg lurte på. Det er trist at det finnes selgere der ute som bryr seg mer om seg selv en firma de reklamerer og prater for, dermed så blir det slike teite bagateller. Skandia har ALLE priser og abonnoment på sin hjemmeside der alle eventuelle påslag og tillegsavtaler finnes. Skandia prøver ikke å lure folk, alle omtalene jeg har lest her som er negative har faktisk blitt løst! uten noe surr. så for å være ærlig så må det visst være veldig gøy for noen personer og syte på internett siden de netopp har lært seg å google
Hei Joakim, Tusen takk for hyggelig omtale her på bytt.no. Hilsen Espen SkandiaEnergi
Lite smidighet for å komme ut av bruddavtale som det ikke ble opplyst om, selvom den ikke var startet opp. Eidsiva energi betaler og ordner opp i saken...
Hei Cathrine L. Det kan nok føles lite smidig å komme ut av vår avtaletid. Det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, så derfor har vi valgt å ha avtaletid og bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter avtaletidens utløp, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde! Hilsen Lars SkandiaEnergi
Fra første stund har jeg opplevd bra kundeservice, samtidig som de er en av markedets billigste strømleverandør. Absolutt til å anbefale.
Hei Yasir, Tusen takk for hyggelig omtale her på bytt.no. Hilsen Espen SkandiaEnergi
Har ingen dårlige tilbake meldinger , veldig fornøyd. Var litt skeptisk etter å ha lest omtaler. Men er veldig fornøyd! Anbefalt!
Hei Trygve N Tusen takk for hyggelig omtale her på bytt.no. Hilsen Espen SkandiaEnergi
Ingen informasjon fra pågående telefonselger om bindingstid. Strømprisen økte med minst 100% fra tidligere leverandør. Selgerne / kundesenter velger å forlenge avtalen min til tross for at jeg aktivt har valgt en annen leverandør Når jeg tegnet avtale med et annet selskap ringte disse meg opp og ville ha meg som kunde fremdeles. Jeg takket nei og fikk deretter en sms der de takker meg for at jeg fortsatt vil være kunde. Dermed sitter jeg i dag med to strømavtaler.
Jeg ble ringt av en selger som overtalte meg til å bytte til Skandiaenergi. Han sa jeg hadde 100% fornøydgaranti, men fortalte ikke at jeg måtte betale 490kr hvis jeg ikke var fornøyd. Jeg ringte inn dagen etter for å forsikre meg om at jeg kunne komme unna avtalen hvis jeg ikke var fornøyd, og det kunne jeg - gratis sa han. Etter en mnd fikk jeg et inkassokrav på 570kr. Da jeg ringte inn kl 9 for å høre hva dette var sa hun at det var et bruddgebyr, selv om jeg ikke skulle det. Hun lovte meg å ringe meg tilbake, noe hun aldri gjorde. Jeg ringte inn 15.30 da hun enda ikke hadde ringt tilbake og jeg ble fortalt at dette hadde tatt hele dagen å finne ut hva dette var. Inkassokravet ble da til slutt slettet etter mye om og men. Selgeren fortalte meg også at månedsprisen er kr 9, men han fortalte aldri at det koster ekstra for topp-3 garanti og at det koster ekstra for noe som heter "pristak". Oppsummert: - uærlig selger - dårlig kundeservice og lang ventetid på svar - ekstra gebyr for topp-3 garanti og pristak - cowboy-virksomhet
Ble oppringt av en selger fra dem som var uærlig og uhøflig. Jeg ble sagt at i TOPP-3 garanti betaler man innkjøpspris og ekstra 9,-. I virkeligheten finnes det ekstra påslag som inkluderes i elsertifikat. De kommer å si at alle må betale elsertifikat, som er sant. Det som ikke nevnes er ekstra påslaget. Totalt blir det dyrere enn andre leverandører. Ikke la deg å bli overbevist av en selger fra dem.
Gode erfaringer med Skandia Energi. Aldri vært bedre besparelse i stikkontalten.
Je byttet til Skandiaenergi fra Trønderenergi-strøm i februar og har vært ganske overasket i forskjellen på prisen. Hadde også spørsmål om noen ekstra avtaler jeg hadde ordnet med skandiaenergi og fikk lett kontakt med hyggelig kundeservice som gidde meg all informasjonen jeg trengte på forståelig måte.
Hei Ronny, Tusen takk for hyggelig omtale her på bytt.no. Hilsen Espen SkandiaEnergi
Veldig bra kundeservice og en god avtale på spotpris
Her bør myndighetene innblandes. Jeg klarte å la meg overtale til å bytte fra Glitre til Skandia Energi etter å ha snakket med en telefonselger. Etter mye mas på telefon fra Glitre om å bytte tilbake, og påstander om at Skandia var mye dyrere, bestemte jeg meg for å bytte tilbake til Glitre og legge det hele bak meg. Jeg byttet tilbake, og fikk plutselig en regning på 900kr+ av Skandia, i tillegg til en regning for samme måned av Glitre. Jeg ringte Glitre for å finne ut av dette, og fikk beskjed av dem at jeg kun hadde vært kunde hos Skandia i 12 dager. Jeg fikk altså et relativt heftig straffegebyr på over 900kr fra Skandia, enda jeg meldte inn kansellering av abbonnementet allerede dagen etter. Sendte en lang mail til Skandia for å få oppklaring på gebyret, og har enda ikke fått svar en måned senere. Det kan da ikke være lovlig å gi ut slike arbitrære straffegebyr!? Håper noen saksøker dem for rubbel og bit.
Hei Thomas, Her må det være noen misforståelser. Vi har IKKE bruddgebyr i den størrelsen du nevner. Som de fleste strømleverandører har vi et bruddgebyr fordi det påløper kostnader i forbindelse med oppstart og etablering av en ny kunde. Hvorfor strømregningen ellers har beløpet du nevner er vanskelig å svare på. Rent generelt vil imidlertid strømregningen være et resultat av strømforbruket og strømprisen. I tillegg kan du ha fått gjennomfakturert nettleie. Det vil også synes på totalbeløpet. Det beste hadde vært om du kontaktet vårt kundesenter, så kan vi gå gjennom fakturaen, og se om det er noen feil knyttet til den. Til slutt, det stemmer vel ikke helt at Glitre er mye billigere enn oss. Alle deres avtaler har høyere månedspåslag enn vårt på kun kr 9,- pr mnd. Hos oss får du i tillegg Grønn og 100% fornybar energi sikret av opprinnelsesgarantier inkludert i prisen. Hilsen Espen SkandiaEnergi