Telinet Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Lover billige strømpriser for så å endre avtalen uten å si ifra til kunden. Betaler plutselig fire ganger så mye. Elendig kundeservice med kopier og lim inn svar. Hold dere langt unna!!
Useriøs aktør. Har forlengst opprettet avtalegiro med Telinet. Likevel sender de meg faktura der de krever forhåndsbetalt 4x estimert forbruk for neste periode. Trekker fra ca. 350, - for mye betalt fra forrige periode OG klarer å beregne seg 8,5 % rente!!! Unødvendig å si at kundeservice ringer opp og kobler ut på telefon og at nettsidene ikke fungerer!
Dyrere i forhold til de andre selskapene, og etter og ha hatt i ett år overfører de kundeforholdet til sitt datterselskap som uten forvarsel krever 3 mnd forskudd på strøm.
Vet ikke noe som er bra. Var kunde hos Agva, som skrudde opp prisene drastisk. Skiftet til et kampanjetilbud hos Telinet sist jul. Etter 1 måned ble prisene skrudd opp til det 5-dobbelte. Dyrere enn de fleste andre leverandører. Og så har de slått seg sammen med Agva, som jeg ikke ønsker være kunde hos noen sinne mer. Finnes ikke noen minside der du kan følge med på hva som skjer med dine strømpriser. Elendige nettsider. Ligg langt unna om du ikke tenker følge med daglig på hva som skjer med dine strømpriser, og hvilken avtale du muligens har. Jeg går tilbake til Gudbrandsdalen, som blir billigst i lengden!!!
Inngått avtale brytes. Tar en mye høyere pris en avtalt uten å varsle i forkant.
Hei Kjell, Vi er svært nøye på å overholde avtaler, så her må det være en misforståelse. Fint om du tar kontakt med kundeservice eller sender meg en mail direkte på [email protected] Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice
Overfakturerte over flere år. Sa de skulle tilbakeføre over 5000 kr til meg som kunde, men har beholdt pengene. Fortsatte å forhåndstrekke mer enn forbruk fra godskrevet konto. Begynte å sende ut faktura igjen når det fortsatt er 3500 kr til gode. Sendte faktura som kom fram i posten 2 dager før forfall (kanskje på grunn av påske), når jeg har hatt elektronisk faktura tidligere.
Hei Yngve, Dette vil jeg gjerne ta en titt på. Kan du sende meg en mail direkte på [email protected] så skal jeg se på det med en gang! Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice
Very unhappy with Telinet Energi. Kept my own copy of the terms and conditions when I signed up to their Spotpris Web plan in April 2016. There was no mention of any possibility to change the price within the first 12 months. Absoultely shocked to find that a 10 øre/kWh påslag and 49 kr/month gebyr was introduced in January 2017, in violation of the terms and conditions of the contract. Furthermore, no notice was given to me before the change, in violation of Forbrukerombudet requirements (see Section 6 in https://forbrukerombudet.no/content/2016/09/standard-kraftleveringsavtale-2016.pdf). Telinet customer service refused to admit any wrong doing on their part, so I'm going to refer my complaint to Elklagenemnemnda.
Hi Tyson, I'm afraid I don't totally get Your message. You are writing that you have a fixed price plan but then later In you post you are writing that you have the “Spotpris web” price plan which is a price plan that changes price from day to day. It’s hard to help you here but if you contact our customer service, we will try to explain the situation to you and try to find a solution. Best Regards, Telinet, Customer service
Telinet drev en julekampanje i fjor hvor kunder fikk gratis strøm i én måned og en svært lav sats på 14,90 øre/kwth. Strømmen var svært billig i to uker før de skrudde opp prisen til 19,80 øre/kwth. Ok, de må tjene litt penger på dette, tenkte jeg. 19,80 øre er fortsatt en bra deal. Én uke etter det skrudde de opp prisen ytterligere til 39 øre/kwth, for så å ende opp mot 69 øre/kwth bare to uker etter dette! Fikk en svimlende strømregning på 1700 kr, altså dyrere enn nettleia! For de som ikke følger med og oppdaterer seg på strømprisene er Telinet et selskap man må styre langt unna! De drar deg inn med et lokke tilbud for så å tredoble prisen bare en måned etter de har fått deg med. Useriøs business, kommer aldri til å ha noe med dette selskapet å gjøre igjen.
Unngå dette selskapet. Useriøst. Strømavtalene virker billige og kommer ofte bra ut på prisbarometrene, men påslagene i pris kommer etter kort tid. Vi hadde en avtale med forskuddsvis betaling, hvor selskapet hadde tatt inn >14000 kr i for mye forskudd. Måtte mase for å få igjen dette når avtalen var sagt opp.
Her blir mange svindlet! Lokketilbud og priser som endrer seg på få dager, enda kontrakt sier 14 dagers varsel... Skyhøye påslag! Forhåndsfakturering og umulig å følge med på. Har hørt de ikke har regnskapet sitt i orden, så om firmaet skylder dere penger, sørg for å få de tilbake snarest, før det går galt! Forbrukerombudet burde sjekket opp litt nærmere her! Styr unna!
Forskuddsfakturering med høye beløp. Har aldri før fått beskjed om mitt tilgodehavende i løpet av 3 år som kunde før det dukket opp et brev ved juletider 2016. Der stod det at mitt tilgodehavende var 22000. Jeg var i sjokk. Klagde og pengene skulle komme på min konto. Ingen penger kom. Klagde igjen. Ingen penger kom. Svarte at penger skulle komme på konto i løpet av 1 uke. Ingen penger kom. Klagde. Svarte ikke på mail. Sendte mail i retur lurte på hvorfor de ikke svarte på mail. Så fikk jeg et brev i posten om at pengene var overført til konto. Men det var ikke på min bankkonto men deres egen. Snakk om kjeltringer. Nå gidder jeg ikke mer. Byttet strømleverandør for 2 dager siden. Hvis jeg ikke får pengene mine som jeg har tilgode kommer jeg til å gå rettens vei til en anmeldelse av dette selskapet. Her prøver de å holde på kundene sine ved å holde tilbake kundens penger.
Vi gikk vis "elskling.no" for å finne rimelig leverandør, og Telinet dukket opp. Kunne garantere billigste markedspris med 14,9 øre. Med etterskuddsvis fakturering og ingen varsel om prisøkning, er regningen på 63 øre pr kWh. Lureprisen holdt i en uke. Dropp Telinet!!! De pumper penger fra uinformerte kunder. Svineri!!!
Økte strømprisen til 40 øre over spotpris. Det er svindel.
1. Cheating price strategy. Announced 14.9 øre/kWh to grab clients, 4 days at 19.9, 10 days at 39.9, then raised to 63 øre/kWh, which is double of most of suppliers. 2. Promised 1 week warning of price changes. Never send warning! 3. Free monthly cost on contract, but charge 49 Kr / Mon 4. You must control E-invoice before automatical payment. Invoices are confusing. 5. Five days response time on email with 2 reminders. Just answered some of my questions. Telinet Energy is the most expensive supplier I have used in 10 years. Never touch it again!
Hver gang jeg ringer telinet for spørsmål, tar det ikke lange tiden for svar. De er hyggelig og løser problemet raskt og enkelt. Billig er de og! 😊.
Her hopper prisen fra 19øre kw til 70øre kw uten varsel, dette uten varsel og du får en regning langt over normalen.
Hei Kaare, Det er riktig at prisen endrer seg etter introduksjonstilbudet og vi kan opplyse om at vi og bransjen generelt har begynt med standardisert prisvarsling. En fin ting med våren er at nå går det mot lavere kraftpriser! Vennlig hilsen Telinet Energi, Kundeservice