Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telinet Energi
2.9
206 verifiserte omtaler

Telinet Energi omtaler og erfaringer

Ingen trend

Telinet Energi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
206 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#80
Forferdelig
Telinet Energi er rangert
#80 av 88 strømselskaper
52%
Middels
52% anbefaler Telinet Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 206 omtaler om Telinet Energi

FILTRER OMTALER
76
29
5
9
87
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telinet Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Drittsekker

Omtale av  Strømkunde

Ga meg et lokketilbud, etter en uke 5 ganget de prisen. De er langt over dobbelt så dyre på normalpris.

Svar fra Telinet Energi
21.03.2017 10:50

Hei, Det er beklagelig at du har hatt en så dårlig opplevelse. Vi har kampanjetilbud og det innebærer en ren sponsing av strøm. Dette gjøres som en velkomst og etter det er vi konkurransedyktige på pris. Ta gjerne kontakt om du vil at vi skal finne en annen avtale til deg, vi har ingen bindingstid annet enn på fastpris. Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice

Billig i 12 år

Omtale av  Steve

Fikk et tilbud gjennom BA for hundre år siden (eller i hvert fall 10-12...) Som eg slo til på og får fortsatt billig spotpris.

Føler meg lurt

Omtale av  Geir

Hadde kampanje tilbud. Etter 2 uker skrudde de opp prisen og etter 3 uker doblet de prisen. Føler meg direkte lurt. Aldri mer Telinet for meg.

Svar fra Telinet Energi
23.02.2017 13:02

Hei Geir, Vi beklager at du har opplevd det slik. Det er riktig at vi har velkomsttilbud, men vi skal også være konkurransedyktige etter at dette er over. Vi er midt på vinteren nå, og da er dessverre innkjøpsprisene høye. Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice

Utspekulert

Omtale av  Nc

Det er visse vilkår som er inkludert i noen av strømavtalene som man ser bare en gang under bestillingen. I ettertid finner man ikke de fullstendige vilkårene på websiden og de blir heller ikke sendt på mail. En slik vilkår fastsetter at dersom man ikke opprette BÅDE e-faktura og AvtaleGiro, så går avtalen over i det de kaller for 'Standard Variable', som har en skyhøy KWt pris på over det tredobblede av avtaleprisen. Dette er utspekulert og lite forbrukervennlig!

Svar fra Telinet Energi
23.02.2017 13:01

Hei, På alle våre produkter som har krav om efaktura og avtalegiro står dette tydelig fremhevet i tillegg til at det står i vilkårene. Grunnen til dette kravet er at vi får reduserte kostnader som gjør at vi kan holde lave priser. Men hvis du ordner det i ettertid kan vi bytte deg over til den billige avtalen igjen, for det er ingen bindingstid. Du må gjerne ta kontakt om vi skal hjelpe deg med noe! Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice

Bevisst overfakturering

Omtale av  Webjørn

Mulig Telinet er blant de billigste, men de overfakturer systematisk på forskudd og tilbakebetaling ved årsoppgjøret kommer først når man maser. Jeg har brukt de i mange år, men nå gidder jeg ikke mer mailing frem og tilbake om store fakturaer som skal krediteres og sendes på nytt.

Svar fra Telinet Energi
23.02.2017 13:33

Hei Webjørn, Vi vil gjerne opplyse om at vi også har avtaler med etterskuddsbetaling. Det kan virke som om det ville passe bedre for deg. Ta gjerne kontakt om vi kan hjelpe deg med noe! Vennlig hilsen Telinet Energi, Kundeservice

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Ser bra ut, men svarer de på det du spør om?

Omtale av  John A

Har prøvd å legge til en avtale til, hytta, men kan ikke se å ha mottatt svar fra kundeservice på denne enda det har gått mer enn en uke? Mulig at tjenesten er helautomatisk, og at slike forespørsler på mail ikke blir sett? Uansett savner svar på mitt spørsmål. Utenom det ser det bra ut.

Svar fra Telinet Energi
30.01.2017 18:28

Hei John A, Du skal absolutt få svar, hvis ikke beklager jeg. Om du fortsatt savner svar er det fint om du kontakter meg på [email protected] Vennlig hilsen Telinet Energi AS Kundeservice

Telinet er et ryddig og greit firma å forholde seg til

Omtale av  Erik A

Bra: Fleksible med flere valgmuligheter. Bra priser ikke minst. Veldig hyggelige og hjelpsomme på kundeservice og at man kan ringe å spørre når det er noe man lurer på.

Svar fra Telinet Energi
16.01.2017 16:23

Hei Erik, Dette var veldig hyggelig tilbakemelding å få! Mvh Telinet Energi, Kundeservice

Tilbakebetaler ikke tilgodebeløp

Omtale av  Stein

Telinet har overfakturert meg over lengre tid, og sluttavregning etter bytte av kraftleverandør i november viste flere tusen kroner til gode. Beløpet er etter 2 måneder fortsatt ikke tilbakebetalt, og jeg får heller ikke svar når jeg henvender meg skriftlig til kundeservice. Saken er nå klaget inn til elklagenemda.

Svar fra Telinet Energi
16.01.2017 16:22

Hei Stein, Jeg ser det har blitt en stor forsinkelse her og beklager det. Pengene er nå sendt. Skulle det være noe, er det bare å ta kontakt direkte på [email protected] Mvh Telinet Energi, Kundeservice

Helt latterlig kundebehandling

Omtale av  Vegar

Man tegner en Telinet Variabel avtale som endres til Telinet Standard uten å informere. Avtalen ble endret tilbake Telinet Variabel, men da stiger prisen til langt over det konkurrentene har, 59øre/kwt. Forutsetter dessuten avtalegiro slik at regningen betales automatisk i nettbanken. Alt for å hindre at kunden aktivt sjekker faktura for evt. feil eller forhøying av priser. Godt råd, hold deg unna Telinet!

Svar fra Telinet Energi
16.01.2017 16:21

Hei Vegar, Prisene har dessverre vært høye i det siste, det gjelder alle leverandører. Årsaken til kravet om avtalegiro/efaktura er å holde kostnadene og dermed prisene nede. Efakturaen er absolutt lett å kontrollere, den er jo tilgjengelig hele tiden. Mvh Telinet Energi, Kundeservice

Kjeltringer

Omtale av  Espen B

Hold dere vekk fra denne aktøren, de bruker deg som bank! Og er direkte useriøse! Jeg har tilgode 35.000 etter oppsigelse av mitt abonnement som jeg ba overført for 2 mnd siden. Når jeg kikket på kontoen min i går var de fortsatt ikke kommet inn. Jeg tok en telefon inn i dag og spurte om hvorfor? Svaret var at de ikke hadde hatt kapasitet da de kun er 4 ansatte og den som betaler ut penger er sykemeldt, jeg kunne heller ikke forvente meg pengene mine den nærmeste tiden. Bare det at jeg har 35.000 tilgode etter tre års forbruk på hytta sier sitt, dette er lang over grensen!

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Misbruk av kundeforhold

Omtale av  Erling H

Etter å ha tegnet avtale, har prisene blitt økt måned for måned, uten varsel. Vår pris er nå økt fra 13,90 øre/kWh til 63 øre/kWh nå. I tillegg ble det lagt til gebyrer, selv om vår avtale ikke inkluderer gebyr. Styr unna!

Overfakturering

Omtale av  Anders

Ikke å anbefale, overfakturerer og putter pengene på egen konto, så må man krangle med dem får å få igjen pengene sine, som du har krav på. USERIØSE.

Solid kundeservice

Omtale av  Camilla

Glimrende service når man ringer inn til kundeservice. Får informasjon om avtaler som kan passe oss bedre, noe som resultert i endring av opprinnelig avtale.

Kundebehandling

Omtale av  Jorun

Veldig god service. Meget god kundebehandling. Hyggelig og hjelpsom, og til en god pris.

På kanten til svindel

Omtale av  Henning

Telinet overfakturerer forskudd med gaffel!!! Avregnet i november 2016 for perioden 01.01.2014 - 01.11.2016. Overfakturert med 14.000 som de skriver er godskrevet konto. Dette er misvisende, da de overførte beløpet til kundekontoen hos Telinet og ikke til min bankkonto. Når jeg påpekte dette fikk jeg beskjed om at pengene ville overføres til meg innen kort tid. Har måttet purre gjentatte ganger og true med forbrukerrådet for å få overført tilgodehavende. Dette selskapet er useriøse, og ikke til å stole på. Styr unna!

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fornøyd

Omtale av  Hans S. P

Fornøyd med servicen. Bedret seg siden første gang jeg ringte.

Telinet Energi

Har ikke tilegnet profilen
Telinet Energi deltar ikke på Bytt.no

Telinet Energi har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telinet Energi besvarer ikke omtaler

Telinet Energi har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telinet Energi henter ikke inn tilbakemeldinger

Telinet Energi benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR