Telinet Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
1. Cheating price strategy. Announced 14.9 øre/kWh to grab clients, 4 days at 19.9, 10 days at 39.9, then raised to 63 øre/kWh, which is double of most of suppliers. 2. Promised 1 week warning of price changes. Never send warning! 3. Free monthly cost on contract, but charge 49 Kr / Mon 4. You must control E-invoice before automatical payment. Invoices are confusing. 5. Five days response time on email with 2 reminders. Just answered some of my questions. Telinet Energy is the most expensive supplier I have used in 10 years. Never touch it again!
Hver gang jeg ringer telinet for spørsmål, tar det ikke lange tiden for svar. De er hyggelig og løser problemet raskt og enkelt. Billig er de og! 😊.
Her hopper prisen fra 19øre kw til 70øre kw uten varsel, dette uten varsel og du får en regning langt over normalen.
Hei Kaare, Det er riktig at prisen endrer seg etter introduksjonstilbudet og vi kan opplyse om at vi og bransjen generelt har begynt med standardisert prisvarsling. En fin ting med våren er at nå går det mot lavere kraftpriser! Vennlig hilsen Telinet Energi, Kundeservice
Ga meg et lokketilbud, etter en uke 5 ganget de prisen. De er langt over dobbelt så dyre på normalpris.
Hei, Det er beklagelig at du har hatt en så dårlig opplevelse. Vi har kampanjetilbud og det innebærer en ren sponsing av strøm. Dette gjøres som en velkomst og etter det er vi konkurransedyktige på pris. Ta gjerne kontakt om du vil at vi skal finne en annen avtale til deg, vi har ingen bindingstid annet enn på fastpris. Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice
Fikk et tilbud gjennom BA for hundre år siden (eller i hvert fall 10-12...) Som eg slo til på og får fortsatt billig spotpris.
Hadde kampanje tilbud. Etter 2 uker skrudde de opp prisen og etter 3 uker doblet de prisen. Føler meg direkte lurt. Aldri mer Telinet for meg.
Hei Geir, Vi beklager at du har opplevd det slik. Det er riktig at vi har velkomsttilbud, men vi skal også være konkurransedyktige etter at dette er over. Vi er midt på vinteren nå, og da er dessverre innkjøpsprisene høye. Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice
Det er visse vilkår som er inkludert i noen av strømavtalene som man ser bare en gang under bestillingen. I ettertid finner man ikke de fullstendige vilkårene på websiden og de blir heller ikke sendt på mail. En slik vilkår fastsetter at dersom man ikke opprette BÅDE e-faktura og AvtaleGiro, så går avtalen over i det de kaller for 'Standard Variable', som har en skyhøy KWt pris på over det tredobblede av avtaleprisen. Dette er utspekulert og lite forbrukervennlig!
Hei, På alle våre produkter som har krav om efaktura og avtalegiro står dette tydelig fremhevet i tillegg til at det står i vilkårene. Grunnen til dette kravet er at vi får reduserte kostnader som gjør at vi kan holde lave priser. Men hvis du ordner det i ettertid kan vi bytte deg over til den billige avtalen igjen, for det er ingen bindingstid. Du må gjerne ta kontakt om vi skal hjelpe deg med noe! Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice