Telinet Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg og mannen min har vært kunde et halvt års tid og har seriøst spart penger. Velkomst tilbudet er over, så vi skiftet over til spotpris. Her var fyren på telefon utrolig grei å ha med å gjøre. Skulle det være noe jeg savner, så er det min side.
Hei Ann, Hyggelig at du er fornøyd! Med vennlig hilsen Telinet Energi, Kundeservice
Mange har kommentert at de har penger til gode hos Telinet. De fleste som har hatt forskuddsbetaling, har betalt altfor mye inn de to siste årene, uten å få opplyst dette. For en tid tilbake ble det sendt ut oversikter fra Telinet som viste hvilke beløp en hadde til gode. Dette beløpet skulle godskrives konto 29.09.16. Da denne datoen ble passert, kom det imidlertid ingen penger inn på bankkontoene. Beløpene ble purret uten at noe skjedde og det var vanskelig å få noen fornuftige svar fra Telinet. Til slutt fikk jeg kontakt med et opplyst menneske på kundesenteret. Hun kunne opplyse at pengene ikke skulle utbetales, men var overført til KUNDEKONTOEN HOS TELINET. Jeg opplyste da (torsdag 27.10.) Om at jeg hadde byttet selskap og ønsket pengene tilbakebetalt til min bankkonto omgående. Dette ble godtatt, men kundebehandleren sa at de trolig ikke greide å få betale pengene ut før på tirsdag (i dag). Og i dag er pengene de skyldte meg, betalt inn på min bankkonto. En ting skal kundeservice ha: når du står i kø på telefonen, og får opplyst at du kan trykke 9, så blir du oppringt igjen, så ringer de alltid tilbake!
Her tar Telinet Energi seg den frihet til å kanalisere strømkundens forskudds innbetalinger inn i virksomheten som rentefritt usikret lån. Ingen fortløpende informasjon om det aktuelle forbruk i forhold til innbetalt forskudd. I mitt tilfelle utgjør overfaktureringen 2-3 ganger mitt årsforbruk over en 3-års periode, eller et rentefritt "lån" til Telinet på kr. 60 000,- som jeg muligvis må avskrive.
Hei, Jeg vil veldig gjerne se nærmere på det du her viser til, men trenger opplysning om hvem måleren står på. Fint om du kan sende det til [email protected] Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice
Har vært i kontakt med kundeservice gjentatte ganger, og blitt lovet utbetaling, men ingen ting skjer. Jeg ser nå, etter å ha vært inne på siden her at det er flere som skulle hatt utbetalt den 29.09 og som har fått Null oppfølgning, bare lovnader uten noen form for begrunnelse. Har ikke sett noe i media om saken, ganske utrolig når det tydeligvis er en større gruppe som har utestående store summer over lengre tid. Leser også forslag om å bruke facebook eller å iverksette rettslig prosess for inndrivelse, det er klart at noe må gjøres når pengene ikke tilbakebetales.
Hei Ante, Fint om du sender meg en mail på [email protected] hvis dette fortsatt ikke er gjort opp. Jeg tar tak i det med en gang jeg får info om hvem måleren står på. Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice
Telinet sender ut for høye regninger og betaler ikke tilbake det de skylder kunden. De lover og lover men ingenting skjer.
Hei Elisabeth, Jeg kjenner ikke saken din. Fint om du sender meg en mail på [email protected], så får vi ordnet dette. Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice
Nesten en måned etter at kr 44 000, - skulle vært tilbakebetalt, har jeg blitt lovet nok en gang at pengene skal oversendes ; denne gang mandag. De siste to ukene har jeg blitt lovet å motta pengene torsdag i forrige uke og torsdag denne uke (i dag). Kan det være Telinet Energi ikke har omløpsmidler nok, eller er de rett og slett på konkursens rand? Forfall på kreditnotaen var 29/9-16.
Hei Bjørn, Vi beklager om du har blitt feilinformert. Fint om du sender meg en mail på [email protected] så får jeg sett på det. Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice
Etter mange år som kunde synes jeg det har vært veldig bra. Noen ganger har det vært litt lang svartid, men det er jo veldig billig. Litt begrenset hvor mye som er å si om et strømselskap, det er jo nettselskapet som styrer med kabler og måler og sånn.