Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det er ingen grunn til å være kunde hos en leverandør av homogene varer/tjenester om de priser seg ut eller setter ugunstige betingelser. Strøm er strøm og Tibber leverer ikke på det mest basale nivået; pålitelighet og ærlighet. Bytter før de går konkurs og jeg ikke får pengene de stjeler tilbake.
Tibber funket flott før, men har valgt å innføre forskudds betaling som varierer betydelig nå som strømpriser er volatile. De har heller ikke fått ordnet med fakturering av nettleie på samme faktura. Har byttet leverandør i går, da jeg ikke tør å gi forskudd til et selskap som må hente penger på denne måten for å overleve..
Forskuddsbetaling og alt for høyt estimat for neste 14 dagers forbruk. Er lei av å låne Tibber penger gratis. App. var en gang noe nytt og spennende , nå er det flere som har like bra. Kanskje Adm.dir kan låne eget selskap penger , siden han bikker millionen i lønn ?
Hva er det som skjer, var veldig fornøyd men plutselig er det bare tull,endres det ikke slik at man betaler for det man bruker da er det bare å bytte til en seriøs leverandør 😡😡😡😡
Jeg er fornøyd med Tibber. At jeg kan spare cirka 500 kr. per år ved å bytte til Vibb, utgjør ikke den helt store gevinsten. Håper Tibber holder koken. På Tibber-appen kan jeg følge med strømprisen for hver time i døgnet. Man kan kjøpe smarte strømsparende effekter, Man blir premiert for å verve nye kunder. Det er hyggelige folk vi har med å gjøre hos Tibber. God kundeservice.
Godt fornøyd med Tibber frem til de begynte med forhåndsfakturering. Jeg har nå den besynderlige situasjonen at Tibber prøver å forhåndsfakturere for kr 8000(!) for halve desember (1.-14.), samtidig som forbruksestimatet for i appen for HELE desember er kr 7300. Vanskelig å se det som noe annet enn et forsøk på å låne penger gratis utover kostnaden til innkjøp av strøm som de forventer å ha (som er den offisielle begrunnelsen for forhåndsfaktureringen). Da hjelper det ikke at appen ellers er bra. Avventer forklaring fra Tibber før jeg bytter til annen leverandør.
Samme gamle leksa. Store ord, men lite innhold. Lei av å være bank for tibber! Bytter leverandør!
Styr unna Tibber! Fikk beskjed om at jeg kunne bytte hvis jeg ikke er fornøyd, og det har jeg gjordt!!!
Dårlig service avtale brudd og dårlige vekstprognoser som gjør at likviditeten blir hentet hos kundene. App er bra da. Lykke til videre Tibber
Latterlig å forskuttere på strøm med 3 gangen, når det viser seg 4 år på rad at faktisk forbruk hos oss har blitt lavere grunnet mere bevisst bruk av strøm og varmtvann, og i tillegg 1 person av 3 har mer eller mindre også flyttet ut! Jeg vil betale for strøm vi bruker, ikke hva dere TROR vi vil bruke! Har vært fornøyd kunde i 2 år, men at dere nå bruker meg som deres "innskuddsbank" er bare bak mål! Og ekstra påslag som endrer seg hver måned... nei, takk for meg !
Har vært så utrolig fornøyd med Tibber inntil de begynte med forhåndsfakturering av estimert forbruk. Sørgelig vending som de helt sikkert smertelig erfarer i form av massiv kundeflukt. Takk for meg Tibber.
2 år som fornøyd Tibber kunde, men å kreve over 8000kr i et estimat frem til neste forfallsdato tvinger meg over til et annet selskap.
Som mange andre har kommentert skal ikke kunder fungere som en bank som gir rentefritt lån til Tibber. Bedriften har sannsynligvis store likviditetsproblemer, og panteheftelser hoper seg opp for deres gjeld. Fjorårets tall for Tibber AS på proff.no ser heller ikke lovende ut for framtidig drift. Forskuddsbetaling var et desperat forsøk på å redde likviditeten, noe som ikke var mulig med banklån eller emisjon. Overestimerte priser for forskuddsbetaling var neste forsøk. Med kundeflukten som følge av innføring av disse tiltakene må nok Tibber slå seg konkurs innen et halvt års tid.
Forskutterer strøm og gir triple regninger. Bruker kundene sine penger som bank, og lever i sus og dus på toppene. Styr unna!
Har vært kunde hos Tibber en stund og var fornøyd - helt til de nå begynte å endre fakturamodellen. Når en blir presentert en faktura på nesten kr 12000 i desember når forbruket var på kr 3500 gjorde valget til en no-brainer. Ny leverandør bestilt med bytte om to dager. Tibber har en bra app med god integrering av tredjeparts leverandører, men prismodellen kan på ingen måte forsvares. Fakturaene har blitt vanvittig uforutsigbare. Man gir i praksis Tibber et rentefritt lån uten sikkerhet.
Fint med app hvor man kan følge med, men det å måtte betale en halv mnd i forskudd er helt natta. Estimert for 14 dager i to runder i høst har vært over 12.000 kr til sammen. Galskap. I tillegg rotes det med det som da had blitt betalt inn for mye. Når det ikke er kundeservice man kan ringe til på toppen av det hele er tålmodighetsgrensen min mer enn passert.