Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har hatt Tibber i 2 år nå, og tar endringene i selskapet med knusende ro. Tibber er et strømselskap, og ikke en bank. Om du må betale noe av strømmen på forskudd, hva er problemet? Regninga kommer uansett. Man kan snu hele settingen på hodet og ta en arbeidsgiver som får halve måneden på forskudd med arbeidskraft, og forskuttere resten. Strålende fornøyd med selskapet, da de var bane brytende med siste teknologi. Nå halter resten etter....
Tibber er et av mange tilfeller hvor ledelse tar kundene for gitt. De vet at mange er bundet opp med produkter som må byttes hvis man sier opp og kalkylen viser sikkert at forskuddsfakturering med høye forbruksestimater lønner seg selv med 25-30 % reduksjon i kundemassen. Tror de har bommet her, vi får se. Lurer også på hvorfor Tibber formidler strøm i utgangspunktet, de påstår at de ikke har noen inntjening på strømformidlingen men tap, hvorfor holder de på med dette da? De kunne enkelt solgt abbonement og produkter uten å drive med tap på strøm. svaret er vel at de har inntjening på strømsalget på en eller annen måte. Uansett
Forskuddsbetaling er uaktuelt. Ekstremt dårlig kommunikasjon og kort tid ved innføring av det. Regningene har også blitt rotete og uoversiktelige. Fantastisk å se hvordan et selskap klarer å gå fra å være ledende til værst i klassen.
Vi må betale inn forskudd på mange tusen kroner mens kundene rømmer selskapet - Er redd vi er i en ond sirkel der vi som fortsatt er kunder sitter igjen med sorteper (tapt forskudd) om selskapet går over ende. Tibber er markedsledende på app/strømstyring, har vært det på kundebehandling (ikke nå lenger) - men der stopper alt det som er bra med Tibber. Manglende gjennomfakturering, og nå forskuddbetaling er noe som for min del gjør at jeg nå ser meg om etter ny leverandør - problemet er at da mister jeg kombinasjonen integrert varmestyring og elbillading - men uten at Tibber snur vedr. forskuddsfakturering så er der ingen annen mulighet. Tibber er heller ikke ledende på pris lenger, så prisøkning er heller ikke noe Tibber kan gjennomføre. Vi må ha Tibber tilbake der Tibber var før meldingen om endret fakturering - det er eneste mulige løsning.
Selskapets modell var strålende og nyskapende frem til de begynte å bruke sine egne kunder som bank midt i en global energikrise. Og deretter ikke en gang forstår det selv….men fortsetter å forsvare en av de minst markedsorienterte avgjørelsene noe selskap har tatt i nyere tid.
Tibber var et innovativt og spennende selskap med konkurransedyktige priser. Veldig fin app og tekniske løsninger for strømstyring osv. Og så går de rett og slett bort og ødelegger rykte sitt ved å kreve forhåndsbetaling, fordi de ikke har likviditet til å fortsette som før... Og når de sier at de må ha gratis lån, uten sikkerhet, av sine kunder, da vil ikke jeg være kunde lenger. Og egentlig burde jeg takke tibber for at de skøyt seg selv i foten. Den nye avtalen hos GE er faktisk billigere og jeg får strømstøtte fratrukket regningen, noe tibber ikke tilbyr. Dropp tullet med forhåndsbetaling, så skal jeg vurdere å bli kunde igjen.
God app Fast pris Veit kva ein får. Ingen skjulte kostnader som er erfaring med alle andre.