Tibber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Krever forhåndsbetaling av forbruket, og går de konkurs står kunden igjen som svarteper.
Ikke hør på sutrerne og de som ikke forstår hva "forhåndsfakturering" er.
Jeg har vært kunde hos Tibber i mange år, og har ikke angret et sekund (selv etter de la om faktureringsrutinen for fortsatt å kunne levere billig strøm). Det beste med Tibber er at de hjelper deg til å spare strøm. Den billigste strømmen er den du ikke bruker. App'en til Tibber er støttet av power-ups mot varmepumpe og andre strømforbrukere, som sammen med gunstige priser, gjør at jeg kommer best ut med dem. Det koster meg ikke noe mer i det lange løpet at de har lagt inn en prognose i faktureringen, jeg betaler uansett ikke for mer enn jeg bruker.
Som de fleste vet så endret de jo faktureringsmodell ut av det blå, som har skapt store konsekvenser for mange kunder. Å være så respektløse overfor kundene sine fortjener ikke god omtale, selv om de har flere gode løsninger knyttet opp mot smartere bruk av strøm. De gjorde ikke noe med tingenes tilstand før det ble oppslag i media, kundeflukt og klagestormer. Personlig mener jeg det sier litt om hva intensjonen var. Hvis du vil ha et troverdig selskap, så hold deg unna Tibber. De har også kun nettbasert kundeservice, så hvis det er mange som trenger hjelp samtidig, må du regne med flere dager før du svar.
Estimatene på forskuddsbetaling virker ikke å ha rot i virkeligheten, og er altfor høye...
Jeg valgte Tibber fordi de er innovatøren i Norge som sørget for at alle andre leverandører nå har åpnet sine API-er til kundene sine. Det eneste negative med prisen til Tibber er månedsgebyret som dekker faste utgifter Tibber har siden de ikke tjener penger på forbruket mitt. Jeg ser få grunner til å bytte vekk fra Tibber, men for mange vil det være en ulempe med forskuddsvis fakturering, men jeg har mer tillit til Tibber enn andre gribber i bransjen. Kundeservicen deres er veldig tilgjengelig via chat på appen. Jeg har ikke ringt de en eneste gang.
Må betale nesten 10.000,- nå før jul, selvom regningen min for november var på under 3000,-. Helt latterlig. Alle andre strømselskap klarer utlegget. Utrolig frekt å bruke kundene som bank.