Tibber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Om ikke eierne eller banken vil finansiere din strømleverandør bør ikke du som kunde heller gjøre det! Måten beregningen av forskuddet du må betale gjøres på går ikke til din fordel. Både estimert forbruk og estimert pris settes høyere enn hva den er! Bare å bruke din makt som forbruker og rømme slike selskaper!
Har vært ekstremt fornøyd med Tibber i starten før de sendte en faktura som var like mye for 15 kommende dager = 2-3 fulle måneder forbruk estimert. Måneden etter fikk jeg helt gratis strøm da jeg hadde betalt veldig mye mer sammenlignet med det som var på faktura. Om jeg også bruker strøm når prisen er lav får jeg likevel større beløp. (Kan virke som snitt istedet for faktisk bruk time for time) Appen er best av mange. Den har god oversikt over både forbruk, historikk og generell info. Trist at Tibber endret måten de fakturerer da beløpet de estimerer kan ha dobbel prisestimat fra faktisk kommende priser. Estimat på 450-500 og ender opp på 190-220 i bruk. Kommer tilbake til Tibber og 4 eller 5 stjerner når de endrer struktur 😉
Krever forhåndsbetaling av forbruket, og går de konkurs står kunden igjen som svarteper.
Ikke hør på sutrerne og de som ikke forstår hva "forhåndsfakturering" er.
Jeg har vært kunde hos Tibber i mange år, og har ikke angret et sekund (selv etter de la om faktureringsrutinen for fortsatt å kunne levere billig strøm). Det beste med Tibber er at de hjelper deg til å spare strøm. Den billigste strømmen er den du ikke bruker. App'en til Tibber er støttet av power-ups mot varmepumpe og andre strømforbrukere, som sammen med gunstige priser, gjør at jeg kommer best ut med dem. Det koster meg ikke noe mer i det lange løpet at de har lagt inn en prognose i faktureringen, jeg betaler uansett ikke for mer enn jeg bruker.
Som de fleste vet så endret de jo faktureringsmodell ut av det blå, som har skapt store konsekvenser for mange kunder. Å være så respektløse overfor kundene sine fortjener ikke god omtale, selv om de har flere gode løsninger knyttet opp mot smartere bruk av strøm. De gjorde ikke noe med tingenes tilstand før det ble oppslag i media, kundeflukt og klagestormer. Personlig mener jeg det sier litt om hva intensjonen var. Hvis du vil ha et troverdig selskap, så hold deg unna Tibber. De har også kun nettbasert kundeservice, så hvis det er mange som trenger hjelp samtidig, må du regne med flere dager før du svar.
Estimatene på forskuddsbetaling virker ikke å ha rot i virkeligheten, og er altfor høye...