Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Etter at Tibber endra faktureringspraksis har alt blitt heilt vanvittig uforutsigbart. Førehandsfakturering med eit forbruk på 3x mnd.forbruk fram til midt av mnd. Det å bomme so fullstendig i tillegg til at vi som forbrukara må legge ut dette i førehand. For so å vente til neste mnd for å få kompansert straumstøtte og få godskreve for mykje betalt straum er heilt latterleg! Styr unda solenge dei fortsett med denne faktureringspraksisen!
Fikk kort varsel og estimert forbruk jeg skulle betale for var 600kr og vanligvis på en måned bruker jeg ca 200. Det var drøy å plutselig betale 200 for november + 600 for kun halve desember. Den matten var bare rar
Krever rentefritt lån fra kunden og kaller det "betaling for estimert forbruk for inneværende måned frem til forfall" istedenfor for forskuddsbetaling eller rentefritt kundelån.
Skjønne ikke hvorfor de starte med sånn betale mye til neste mnd så fant de ut at jeg brukt for liten strøm da få penge tilbake. Det bare tull + ønske har 2 faktura til en (strømregning og nettleie). Skal bytte selskap men må finne riktig selskap først. Jeg vil betale jo betale regning for de jeg brukt strøm, ikke betale framtid strømbruk
Har ikke hatt noen problemer med Tibber. Kjedelig med forskuddsbetalingen. Men ellers alt vel!
Min erfaring med Tibber er i grunn upåklagelig. Men når de er de valgte å gå for forskuddsbetaling uten at jeg som kunde tjener noe på det, så vil jeg ikke stå som garantist for de. Det kan fort bli en selvoppfyllende profeti at det går skeis for Tibber når kunder forsvinner og jeg er lite keen på å stå igjen med svarteper.
Hadde det ikke vært for at appen er den beste innen strømkjøp, hadde det blitt en stjerne. Det spiller liten rolle at man får justert fakturaene fra foregående halvdel...å gjette på strømpriser og å ta opp lån fra kundene gagner ene og alene Tibber. Etterhvert som kundemassen økte sank kundeservice tilsvarende. Det tar ofte flere dager å få kommunisert med de. I tillegg har de begynt å slå av for kommentarer på Facebook. DET er tynn suppe. Et lite påslag på strømmen hadde vært mange ganger bedre. Sjefen i Tibber påstår dette: "Vi gjorde dette valget basert på undersøkelser blant kundene." Virkelig? Har vært kunde siden de dukket opp. Aldri fått noe spørsmål om dette, ei heller de 10+ andre kundene jeg har "skaffet" Tibber. Om ikke de snur på dette kan de like godt legge ned. Man betaler for det man bruker, ikke for det Tibber tror man kommer til å bruke. 2+2 = 4. Det er synd...for Tibber var best.