⚠️
Blakk Week på
strøm mobil bredbånd forsikring lån
Spar opptil 20 000 kr
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert desember 2024
TrøndelagKraft
2.7
62 verifiserte omtaler

TrøndelagKraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

TrøndelagKraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.7
Middels
62 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#78
Forferdelig
TrøndelagKraft er rangert
#78 av 82 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler TrøndelagKraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 62 omtaler om TrøndelagKraft

FILTRER OMTALER
18
12
3
14
15
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med TrøndelagKraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Billig og bra.

Omtale av  Tor O

Strømmen er billig. Enkelt å få hjelp. Fin hjemmeside.

Svar fra TrøndelagKraft
31.05.2021 11:29

Hei Tor. Tusen takk for din tilbakemelding. Det setter vi veldig stor pris på. Så godt å høre at du er fornøyd med din strømavtale og kundeservice. Vi håper å gjøre deg fornøyd fremover også. Ønsker deg en riktig så fin dag. Med vennlig hilsen TrøndelagKraft

Strøm må en ha..

Omtale av  Klopp

Fornøyd. Får strøm til å holde liv i både lys og varme. Kunne kanskje sagt fra at avtalen jeg hadde var gammel og at jeg kunne spare noen øre på den nye avtalen dem hadde innført. Men fant ut av det selv og byttet det veldig greit.

Svar fra TrøndelagKraft
31.05.2021 11:29

Hei Klopp. Tusen takk for din tilbakemelding. I likhet med veldig mange andre bransjer, så lønner det seg å alltid å ta en kikk på strømavtalen sin da det alltid kommer nye tilbud. Så bra at du fikk byttet og er fornøyd. Ha en riktig så fin dag videre. Med vennlig hilsen TrøndelagKraft

telefon kundesenter

Omtale av  Roy K

Stått og ventet i 20 minutter på kundesenter til nå. Tar ikke telefonen og har heller ikke tjeneste ved og legge igjen sitt telefonnummer slik at de ringer tilbake. Får heller ikke beskjed hvilken plass man står i køen.

Svar fra TrøndelagKraft
28.05.2021 08:56

Hei Roy K. Leit å høre at du har opplevd lang ventetid når du ønsker å komme i kontakt med oss - slik skal det ikke være. I perioder er det svært mange kunder som ønsker å komme i kontakt med oss, noe som forlenger ventetiden noe. Det kan se ut til at du har hatt skikkelig uflaks denne dagen. Dersom du skulle oppleve dette ved en senere anledning, er det lurt å sende oss en e-post. Da vi vil besvare så raskt vi får anledning. Håper du fikk løst problemet ditt - ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen TrøndelagKraft.

Dårlig på prismatch

Omtale av  Kim S

De skryter av at de kan matche eventuell bedre avtale du får hos andre, men i virkeligheten så er ikke den prismatchen verdt spesielt mye. Ikke om du forblir værende som kunde hos dem en god stund. Fordi det er nemlig slik at: - De matcher bare ny-kunde tilbud fra et selskap som de ikke har matchet tidligere. - Og kun for 30 dager, selv om tilbudet du får kanskje har en varighet på 6 måneder. Tenkt eksempel, du får tilbud om minus 30 øre i påslag, i 6 måneder. Du bytter. Når 6 måneder har gått bytter du til noen andre som tilbyr tilsvarende avtale. Hadde du istedenfor benyttet deg av Trøndelag Kraft sin prismatch ville du fått denne prisen i 2 måneder og du vil da ikke senere kunne matche mot lignende avtale hos samme selskap. Det er ikke så mange strømleverandører i Norge og enda færre som konkurrer hardt på pris. Etter ett år kanskje så er det veldig, veldig lite å spare på prismatchen deres. Trøndelag kraft er ikke elendig, de på kundeservice er stort sett veldig hjelpsom, hjemmesidene deres er ganske oversiktlige, men de er nok ikke billigst i klassen. Og noen av avtalene deres er veldig uoversiktlig. Ser noen andre har nevnt Full kontroll, den bør man styre unna. Jeg ble forklart at det var en strømavtale som ga meg veldig forutsigbar pris. Jeg endte opp med å betale dobbelt det spot koster på sommeren og allikevel var jeg i minus når jeg byttet strømleverandør.

Svar fra TrøndelagKraft
08.02.2021 09:50

Hei Kim, og takk for tilbakemeldingen. Jeg må innrømme at jeg sitter og klør meg i hodet mitt her nå, for de to punktene om Prismatch stemmer rett og slett ikke. Hvis du har fått disse beskjedene fra vår kundeservice har du rett og slett blitt feilinformert. Du finner alle vilkårene for Prismatch her: https://www.trondelagkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/, og jeg kan forsikre deg om at vi matcher f.eks en 6 mnd lang avtale i 6 mnd hos oss. Hvis du har blitt feilinformert må jeg bare beklage, og jeg vil oppfordre deg til å benytte deg av Prismatch på nytt. Jeg lover deg at det ikke er så tungvindt som du har fått inntrykk av. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen TrøndelagKraft

Dårlig kundeservice

Omtale av  Martin

Ble stående på et dyrt abonnement som ikke tilbys lengre. Ble tilbud et billiger abonnement over telefon, men takk nei og bytter heller leverandør.

Svar fra TrøndelagKraft
23.06.2020 10:20

Hei Martin og takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Så leit å høre at du ikke var fornøyd med din strømavtale. Vi har gjennom flere år kommet med ulike avtaler for å møte konkurransen i strømmarkedet, og eldre avtaler vil derfor ikke alltid være lik nye avtaler. Du skal selvsagt ikke straffes for å ha inngått en avtale for en stund siden, og kan derfor alltid bytte til den avtalen du selv ønsker ved å kontakte oss på kundeservice eller via våre nettsider. Det er leit å høre at du ønsker å bytte leverandør som følger dette, men hvis det skulle være noe jeg kan hjelpe med er det bare å ta kontakt med vår kundeservice på telefon 73506161 eller start en chat via vår nettside. Jeg finner dessverre ikke noe kontaktinformasjon til deg her som gjør at jeg kan hjelpe deg uten at du tar kontakt. Ønsker deg en riktig så fin dag videre, og nok en gang takk for din tilbakemelding. Med vennlig hilsen TrøndelagKraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Supert

Omtale av  Ørjan K

Veldig bra selskap har vært kunde i flere år og har sittet på den samme spot pris avtalen med 3 øre i påslag i hele perioden, kombinerte dette med mobil fra fjordkraft veldig billig og bra leverandør.

Svar fra TrøndelagKraft
22.05.2020 10:02

Hei Ørjan, og tusen takk for den fine tilbakemeldingen! Det setter vi stor pris på. Hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det bare å ta kontakt. Med vennlig hilsen TrøndelagKraft

God service

Omtale av  Kjell G

God kundeservice, hurtige svar på forespørsel. Fornøyd med tjenesten Solstrøm.

Svar fra TrøndelagKraft
19.02.2020 14:03

Hei Kjell, og mange takk for den hyggelige omtalen! Det er godt å høre at du er fornøyd med oss og Solstrøm-avtalen din. Om det er noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det bare å kontakte oss på telefon, chat eller Facebook :) Med vennlig hilsen TrøndelagKraft

Feilaktig markedsføring og dårlig organisert

Omtale av  Villedende M

For det første så er det et evinnelig rot om de er Trøndelag Kraft og Fjordkraft og det står feil i annenhver mail fra de. Videre så holder ikke prismatchen deres i det hele tatt. De lar deg ikke beholde din eksisterende avtale med å matche prisen, men flytter deg over på en annen avtale når du ber de matche prisen til en konkurrent. Elendig konsept og langt over grensen til lureri.

Svar fra TrøndelagKraft
10.02.2020 14:47

Hei, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Hvis du har opplevd rot i kontakten du har hatt med oss må vi bare beklage, for slik skal det ikke være. Når det gjelder Prismatch så fungerer det på denne måten: Alle privatkunder hos TrøndelagKraft kan benytte seg av Prismatch. Vi matcher prisen dersom du som kunde får tilbud om tilsvarende avtale til lavere pris hos en konkurrent og kan fremlegge dokumentasjon på dette. Prisene må være dagsaktuelle og allment tilgjengelige. Du kan lese alt om Prismatch her: https://www.trondelagkraft.no/privat/prismatch/ Når man benytter seg av Prismatch endrer vi også avtalenavnet til Prismatch, rett og slett fordi vi ikke kan endre prisene på en allerede eksisterende strømavtale. På denne måten kan vi selv legge inn prisene som skal matches. Etter endt periode gjelder standard avtale, tilsvarende den avtaletypen du har blitt tilbudt - dette informerer vi også om i vilkårene til Prismatch. Jeg håper dette var oppklarende. Vi prøver på ingen måte å lure noen, og jeg er glad for at du spurte, slik at vi kunne forklare dette på en skikkelig måte. Ønsker deg en fortsatt fin uke. Med vennlig hilsen TrøndelagKraft

Uetisk

Omtale av  Anne

Innhenter tilbud fra flere kraftleverandrører, og skal sammenlikne pris mm. Selger fra TrøndelagKraft gir et tilbud, sier han ringer dagen etter. Dagen etter får jeg mail fra opprinnelig kraftleverandør med melding om kraftbytte. Når jeg undersøker dette så har selger fra TrøndelagKraft avsluttet mitt kundeforhold til opprinnelig kraftleverandør, uten mitt samtykke, og overført meg som kunde til TrøndelagKraft. Uetisk og sleipt.

Svar fra TrøndelagKraft
19.12.2019 09:52

Hei Anne, og takk for at du gir oss beskjed om denne hendelsen. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre, og vi vil veldig gjerne se nærmere på hva det er som har skjedd. Hvis du kunne kontaktet oss på telefon, chat eller Facebook, og fortalt oss når og hvor dette fant sted, hadde vi satt veldig pris på det. Håper å høre fra deg. Med vennlig hilsen TrøndelagKraft

Faktura etter utflyttning

Omtale av  Ruben R

Trøndelag kraft har sendt meg regninger lenge etter at jeg har flyttet ut fra leiligheten min i Trondheim. Har hatt flere ufyselige runder med kundeservice som nekter å tro på meg før vi har kranglet lenge. De er frekke mennesker som ikke lar folk flytte ut dersom huseier nekter å ta over sin egen strømmåler. 0/10 anbefaler ingen å gå for Trøndelag Kraft.

Svar fra TrøndelagKraft
12.12.2019 15:47

Hei Ruben, og takk for at du gir oss beskjed om dette. Siden jeg bare har fornavnet ditt kan jeg ikke gå inn og se på detaljene i denne saken, men jeg har snakket med vår klagebehandler, og han vil veldig gjerne at du kontakter oss på [email protected]. Dette høres ut som noe vi bør se nærmere på, og jeg håper vi hører fra deg. Med vennlig hilsen TrøndelagKraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Fryktelig kundebehandling!

Omtale av  Line

Hadde abonnement som het full kontroll, men hadde ingen kontroll overhodet! Fikk ikke beskjed før etter et år om at vi lå i minus med 20000,-! Har prøvd og betale dette ned i to år men pga den fryktelige høye strømprisen vi hadde går ikke dette! Får heller ingen godvilje på å få kuttet dette ned noe. Avsluttet full kontroll avtalen og skulle få restbeløpet på nedbetaling, men så fant de plutselig ut at det får vi ikke likevel. Så da sitter vi her med 10000,- i minus og inkassoregning på det! Har hatt så mange samtaler med kundeservice iløpet av de to årene og stort sett alle er spydige og dårlige kundebehandlere! Skifter strømleverandør idag!

Svar fra TrøndelagKraft
10.12.2019 09:04

Hei Line, og takk for tilbakemeldingen. Det er veldig leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse med oss. Det beklager jeg. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg heller ingen innsikt i hva det er som har skjedd i saken din. Jeg vil derfor oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice på telefon, chat eller Facebook, slik at vi kan hjelpe deg bedre. Jeg forstår at dette ikke er et oppmuntrende svar med tanke på at du sier du allerede har vært mye i kontakt med oss, men jeg greier dessverre ikke å finne ut av hvem du er med bare et fornavn å gå etter. På generelt grunnlag kan jeg si dette: Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Dette er med andre ord ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste som tar de forventede årlige strømutgiftene dine og deler de på 12. Hvis strømforbruket ditt øker i forhold til forventningene, må også det månedlige beløpet oppjusteres, slik at totalsummen i løpet av året blir riktig. Hvordan du kan ha endt opp med 20.000 i minus kan jeg ikke svare på uten å ha tilgang til kundenummeret ditt. Jeg håper du vil ta kontakt med oss. Med vennlig hilsen TrøndelagKraft

Grei strømavtale, men...

Omtale av  Johan

Grei strømavtale, men ufyselige selgere. Forsøker med mersalg når argumentene om strømprisen deres ikke går gjennom. Skulle klare å spare 2000,- bed å bytte mobilabn mente dørselgeren deres. Ufin var han også.

Svar fra TrøndelagKraft
21.10.2019 13:15

Hei Johan, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selgere. Hvis du ønsker å melde dette inn til oss vil jeg anbefale deg å kontakte vår kundeservice og fortelle hvor og når dette fant sted. På den måten kan vi ta dette videre internt hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen TrøndelagKraft

Gode priser

Omtale av  Maiken F

Aldri opplevd noe dårlig med TrøndelagKraft. Vært kunde i flere år.

Svar fra TrøndelagKraft
20.06.2019 09:40

Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen Maiken. Det setter vi stor pris på! Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen TrøndelagKraft

Dårlig kundeservice

Omtale av  Even

Veldig lang ventetid på kundeservice. Når man er i Kø på chat må man vente for evig for å få svar. Virker som de kun har 1 på jobb på kundeservice?

Svar fra TrøndelagKraft
12.06.2019 12:47

Hei Even, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Vi har dessverre hatt unormalt lang ventetid på vår kundeservice den siste tiden. Dette er heldigvis ikke normalen hos oss, men vi skjønner godt at det er frustrerende når man sitter der og trenger hjelp. Jeg kan forsikre deg om at vi har mer enn 1 person som jobber på kundeservice, men vi har hatt en god del flere henvendelser enn forventet den siste tiden. Vi har allerede tatt grep for å forsikre oss om at dette vil bli bedre i fremtiden. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen TrøndelagKraft

TrøndelagKraft

Har tilegnet profilen
TrøndelagKraft deltar på Bytt.no

TrøndelagKraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
TrøndelagKraft besvarer omtaler

TrøndelagKraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
TrøndelagKraft henter ikke inn tilbakemeldinger

TrøndelagKraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR