Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hadde et godt inntrykk av Bulder, moderne, lav rente og få gebyrer. Så ingen steder at de krevde 100% pantsettelse uavhengig av lånesum. Hadde ikke behov for å pantsette eiendommen for et lån på 1/5 av panteverdien.
Hei Stian! Du er ikke den første som spør om dette. Forklaringen på hvorfor vi ønsker 100 % pant er at vi da vil kunne sette deg automatisk ned til en lavere rente med en gang du kvalifiserer for det. Men om du har et lån som er under 50 % av boligverdien så har du allerede vår beste pris. Vi kommer nå til å endre praksis for pantestørrelsen på lån for kunder med belåning som er lavere enn 50 % av boligverdien. For disse kundene vil fremover sette panteverdien til 75 %. For kunder med veldig lave belåningsgrader så kan vi ta individuelle vurderinger av pantestørrelsen – slik at den blir på mest mulig hensiktsmessig nivå sammenlignet med lånestørrelsen og boligverdien. Forresten, selv om banken har pant som er større en lånesummen vil den ikke ha rett til å drive inn mer enn det kunden skylder ved mislighold av lånet. Håper det var forståelig formulert. Hilsen gjengen i Bulder Bank.
Her må det grunnleggende matematikk på plass i appen (androidversjonen). Mye useriøst i appen som ikke blir rettet opp selv om "gjengen" har blitt gjort oppmerksom på det. På nedbetalingsplanen min blir feks 16000 i avdrag og 2000 i renter til 24000 totalt!? Jeg fikk tilbud om å få riktig nedbetalingsplan på mail, men jeg ønsker å ha riktig nedbetalingsplan i app (jeg vil ha det lettvint). Andre rare ting er feks at siste betaling jeg har gjort visstnok er i 2030 (10 år frem i tid), mens den egentlig var den 1 sept 2020. Og nei, jeg veksler ikke med innfrielsesdato her, som er et eget punkt (eller "innfris dato" som dere har valgt å kalle det).
Hei Trond Her hjalp du oss å finne to visningsfeil i appen. Dette har vi nå fått fikset. Ditt skarpe blikk har nå gjort Lånedetaljer-siden i Bulder-appen bedre. Takk for tipset. "Gjengen" i Bulder :D
Vi har prøvd å søke, men får bare beskjed om at det ikke kan gis lån til oss. Hva som skal til, kan jeg virkelig ikke forstå, da vi har under 50% belåning av vår bolig, og kun 30000 i kredittkort utenom. Vi har også 7-sifret inntekt, og er voksne mennesker med ryddig økonomi. Merkelig også at ved bare å legge inn personnummer, får man avslag, altså før man har lagt inn inntekt, lånebeløp osv. Virker useriøst. Styr unna!
Hei Tone Det kan være at dere bor i et område der vår automatiske prisvurdering av boligen ikke er presis nok. I de tilfellene kan vi ikke gi lån. Da skal det stå på skjermen sammen med avslaget. Dersom det er dette som er tilfelle så vet vi det allerede når du har tastet inn personnummeret, da dette er knyttet til boligen din i registrene. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Alt med denne banken hittil var en fantastisk opplevelse! Å flytte lån og øke beløpet til 50% belåningsgrad var helautomatisk Innvilgelse av lån var lynrask, uten at vi måtte sende kjedelig dokumentasjon Verdi på boligen var anslått automatisk uten at vi blir maset med meglere og slike tull Vi hadde ikke noe behov til bankkort, ikke noe problem, kansellert! I tillegg har de den minste boligrenten i markedet, og det er avgjørende. Veldig fornøyd!
Hei Lovro Ja! Sant det er deilig å slippe kjedelig dokumentasjon og å hente inn takst bare for å flytte lånet? Bra du er fornøyd. Når du har sett hvordan vi leverer på boliglån, så håper jeg du vil la oss levere på dagligbanktjenestene dine rundt neste sving. Gøy å høre at du er veldig fornøyd! Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kundeservice bruker lang tid på å svare på mail, og når de først svarer, svarer de ikke på det du spør om ,men sender et standardsvar med arrogant tone og frekke vendinger. Har EK på 9 ganger det jeg søker om lån, halvparten i likvide midler. Lånebeløpet jeg søker om er 1,8 ganger min inntekt etter skatt. Panteobjektet er taksert til 4 ganger verdien av lånet. Likevel er jeg uønsket som kunde. Jeg har stabil inntekt uten variasjoner. Vet ikke hva det skyldes, men jeg er kanskje svartelistet etter å ha prøvd og feilet. Jeg vil ikke utsette meg selv for den dårlige behandlingen av banken og gir opp Bulder bank. De fikk meg også til å kjøpe ny telefon og redusere kredittrammen på min(e) kredittkort. Alt til ingen nytte.
Hei Laila Det høres litt rart ut at søknaden din ikke gikk gjennom. Vi har snakket sammen, og ingen i support-gjengen husker saken din fra det du beskriver her, og uten mer informasjon kan vi heller ikke slå den opp i våre systemer. Vi kan imidlertid love deg at du ikke er svartelistet. Vi svartelister ingen. Du sier at du har gitt opp Bulder Bank, men om du vil send gjerne en epost til [email protected] og forklar det du har gjort her. Så skal vi se på hvorfor du har fått avslag og gi deg en bedre forklaring enn det du har fått. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Det kunne virke litt fremmed og uvirkelig å etablere en ny bankforbindelse nå når jeg nylig har blitt pensjonist. Etter noe knoting frem og tilbake knekte jeg koden og etter det ser det så langt ut til å bli bedre enn forventet. Lånesøknaden er riktignok ikke innvilget enda, men jeg har fått noen positive SMSer i frisk ungdommelig språkdrakt. Så langt så virker det nesten for godt til å være sant i den trauste bankverdenen. Håper ikke det dukker opp noe «snag» som jeg ikke har klart å fange opp. Lykke til videre!
Hei, Tusen takk for fin omtale😊 Vi satser på at lånesøknaden din har kommet i orden nå. Om du skulle lure på noe mer underveis, kan du alltids kontakte oss enten på chat i appen, på [email protected] eller på telefon 46871000. Og vi lover at vi skal gjøre vårt ytterste for at du skal slippe å oppleve noe "snag" hos oss😎 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Jeg fikk ikke bytte bank som jeg ville, jeg kunne spart ca 1500 i måneden på å fått bytte til bulder bank, jeg har har DNB bank og den har jeg hatt i ca 20 år og ikke hatt noe problemer med betaling. Jeg søkte om ett bra kreditt kort som har en god reise forsikring, og det fikk jeg på dagen.
Hei Roy Vi skulle gjerne hatt deg som kunde, men ikke alle lånesøknader går gjennom. Det kan være flere grunner til det, og vi er litt mer firkantet enn mange andre banker. Husk at ting kan endre seg, og du må gjerne prøve igjen en annen gang.
Etter å hatt lokalbanken i hele mitt trettifem-årige liv var tiden inne for å bytte bank. Jeg var lei av å ha en bank som hadde liten eller ingen teknologiske nyvinninger, samt at renta måtte jeg til stadighet mase på for å få satt ned. Byttet til Bulder gikk veldig enkelt og greit, det tok en ukes tid så var lånet flyttet, brukskonto opprettet og Visa-kort i posten. Appen er ikke helt ferdig, men dette var jeg klar over før jeg ble kunde. Ser frem til mer og nye fuknsjoner i appen. Hvis det er et forbedringspotensial her så er det at Bulder mangler mulighet for Apple Pay.
Hei Jørn, Tusen takk for en fantastisk omtale😎 Raske og enkle løsninger er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Vi vet at mange med deg er lei av å måtte mase på banken for å få satt ned renten, og det er nettopp derfor vi har utviklet boliglånet vårt som skrur seg selv ned i pris etter hvert som belåningsgraden din går ned. Fremover vil vi fokusere på videre utvikling av ny og spennende funksjonalitet i appen. Blant annet jobber vi med nye konsepter innenfor sparing og visning av pengebruk som vi gleder oss til å vise dere. Apple Pay har vi dessverre ikke umiddelbare planer om per i dag. Kult at du er med oss🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Styr unna, app som ikke fungerer. Satte løpetiden til 25 år. Hadde søkt om 14 år. Kunne ikke forandres. Ønsket oss ikke som kunde, siden kona er utenlands statsborger. Kunne ikke rette opp feil de selv hadde begått. Betaler heller høyere rente for å slippe dette surret. Kan ikke anbefales. De har en lang vei å gå til å få denne appen til å fungere.
Hei Tore Løpetid velger du når du søker om lånet. Du kan kontakte oss dersom du vil endre denne etter at lånet er utbetalt. Fra 30. juni ble systemene våre kompatible med å ta imot søknader fra utenlandske statsborgere. Så her kan dere prøve på nytt. Ingen skal måtte betale for høye renter :)
Selv om alt går gjennom mobilen, men mobilappen er helt suvern, magisk og utrolig behagelig å bruke. Veldig fancy, du merker med en gang at mobilapp'en er ikke en jalla jalla versjon, som alle fleste bankene tilbyr sine kunder. Jeg kan hele prosessen går automatisk og mer oversiktlig.
Hei Hawar, Tusen takk for omtalen😎 Bulder-appen er bygget med den nyeste og beste teknologien, så ingen jalla her i gården. Kult å få tilbakemelding på at du liker den. Om du har forslag eller innspill til hvordan vi kan gjøre opplevelsen din enda bedre, må du gjerne bli med i vårt brukercommunity her: https://community.bulderbank.no/🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Byttet til Bulder Bank da de hadde best rente på min type boliglån. Appen synes jeg i starten var litt «rotete», men har nå blitt utviklet/forbedret og har blitt veldig bra!! BB kan anbefales👍😊
Hei Line, Tusen takk for omtalen😊 Kult å høre at du sparte penger på å flytte til oss, og at du liker appen bedre nå. Fremover vil vi slippe enda mer spennende funksjonalitet i appen, blant annet innenfor sparing og visning av pengebruk. Om du har innspill til hvordan vi kan bygge en enda bedre bankopplevelse for deg, hører vi gjerne fra deg på vårt brukercommunity her: https://community.bulderbank.no/ 🙌 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Har nylig flyttet lånet til dem. Merkelig bank.. altså.. dem gjør alt riktig osv.. men alt går via app og sms.. plutselig så endre dem renta.. i mitt favør heldigvis.. men må innrømme at jeg er litt skeptisk og redd.. redd pga dette er helt nytt og en ny måte å få lån på.. lånet basere seg på boligverdi.. dem har radar på boliger så dem følger opp hva boligen er verd for en hver tid.. og renta basere seg også på verdien.. så lenge økonomien er grei i Norge så går det bra for meg.. men får man en boligboble.. og den sprekker.. det er det jeg er redd for.. kommunikasjon mellom kunde og bank er særdeles ungdommelig.. det kan skremme endel eldre kunder.. med Hey! og Yo! osv i sms`ene..Dette er en bank for de som kan gjøre jobben selv! Og jeg digger det!
Hei, Tusen takk for en veldig nyttig tilbakemelding, Ole😊 Her har vi en jobb å gjøre med å tydeliggjøre konseptet vårt, og hvorfor det er til det beste for deg som kunde. Grunnen til at vi har justert ned renten din, er enten at boligen din har økt i verdi, eller at du har betalt ned så mye på lånet at du har gjort deg fortjent til en lavere rente. Som du skriver, er dette er en helt ny måte å gi lån på. Bakgrunnen for at vi har valgt å gjøre det på denne måten er egentlig ganske enkel: Etter hvert som du betaler ned på lånet ditt, blir belåningsgraden din lavere og lavere. Og jo lavere belåningsgrad du har, jo mindre risiko utgjør du som kunde for banken. Da fortjener du også en bedre rente. I tradisjonelle banker må du ringe og prute for å få en bedre rente. Hos oss får du det automatisk. Og det beste av alt? Selv om boligen din skulle falle i verdi, så justerer vi ikke opp renten din igjen. Vi justerer renten basert på boligverdi BARE når det er i din favør😊 Vi håper at denne forklaringen bidro til å gjøre deg mindre skeptisk og redd. Intensjonen bak den automatiske rentejusteringen er nemlig at du skal ha én bekymring mindre😎 Kult å ha deg med oss, Ole!🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Her kjeder man seg ikke når man prater til kundeservice. Å ha en helt annen vri på hvordan man behandler kunder samt beholde servicen, er sunt og det er bra med forandring noe de andre bankene ikke har som er ganske A4 og rett fram. Slipper å bruke PC-en så mye når denne banken er mere app basert, og vi som er bak tlf og bruker den daglig, så gjør man alt fra en telefon istedenfor.
Hey Mickey, Tusen takk for strålende omtale! Ekstra kjekt å få gode tilbakemeldinger på de suverene folkene vi har på kundesupport – de er de beste😊 Bulder er bygget for deg som mener at bank passer best i en app, og er klar for å gjøre alt på mobilen. Til gjengjeld skal vi gi deg den ultimate mobilopplevelsen. Kult å ha deg med oss🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Har vært kunde i Sbanken siden de startet opp, men byttet til Bulder Bank fordi Sbanken ikke lenger er konkurransedyktig på boliglån, særlig når sikkerheten er god (innenfor 50 %). Er Sbanken blitt for trauste og late? Er Bulder den nye Sbanken? Men den barnslige språkbruken kan Bulder med fordel slutte med. De fleste kundene deres er vel ikke i tenårene? 5 stjerner hvis appen blir bedre.
Hei Rune, Tusen takk for fin omtale😎 Supert å høre at du fikk bedre betingelser hos oss enn hos din forrige bank. Når det gjelder språkbruken vår, så er det rett og slett det språket som har utviklet seg hos oss. Vi er ikke så opptatt av å skrive korrekt "banksk", slik mange banker er. Noen liker det, andre ikke😉 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Lånerenten er som nevnt god, og det er enkelt å bli kunde og flytte et lån fra en annen bank, men mangel på nettbank reduserer seriøsiteten til banken med mange hakk, det gjør også sikkerhetsmekanismene, eller mangel derpå i appen (biometrisk innlogging alene er eneste godkjente måte å logge inn). Appen i seg selv er også ~40% ferdig, så om du er avhengig av å faktisk bruke den etter at lånet er flyttet har du et problem. På et tidspunkt i flytteprosessen ble et dokument oversendt meg, og i mangel på å dokumentmottak i appen ble det gjort med en lenke på SMS til en kvasi-webmail fra 1999 hos Sparebanken Sør-Vest eller hvem det nå er som eier Bulder. Når det er sagt er appen og banken veldig cool og hip, med permanent "dark mode", fjasete meldinger i bakgrunnen mens status oppdateres, flust med emoticons, of alt er signer med "gjengen fra Bulder bank", som om det skal få oss til å glemme at det er gamlinger i dress (eller buksedress) som står bak. :)
Hei Lars Glad for å høre at du er fornøyd med lånerenten og prosessen med å bli kunde. Mangelen på nettbank er helt bevisst. Vi er en bank-app og bare det. Vi kommer aldri til å bygge en nettbank. Det er frodi vi vil konsentrere all vår innsats i å skape den beste mobilopplevelsen. Det klarer vi ikke om vi samtidig skal drifte en nettbank. Det stemmer at appen fremdeles venter på noen features som vi likevel viser frem med "kommer snart"-skilt. Vi ønsker å vise hva vi lager og inkludere kundene i dette. Slik appen er nå skal du klare å gjøre det aller meste av det du trenger til din bankhverdag. Når det gjelder vårt "Hello fellow kids"-spårk :D så er det rett og slett det språket som har utviklet seg hos oss. Vi er ikke så nøye på om alt skrives på korrekt "banksk" slik de fleste banker er. Noen liker det, andre ikke. Jeg skjønner at du blir skeptisk når du hører noen fra bank-verdenen snakke om "gjeng". Men når jeg ser utover de som jobber her nå - rundt 25 stykker - med en snittalder tidlig i 30-årene - så er vi en gjeng. Så vi kommer til å fortsette å kalle oss det. Ha en fin sommer Eirik, en av gjengen i Bulder Bank ;)
Er du født utenfor Norge, så får du ingen boliglån i Bulder Bank. En sak for likestillingsombudet.
Hei Mari Den 30. juni ble systemene våre kompatible med å ta imot søknader fra personer med utenlandsk statsborgerskap. Det ser ut som du forsøkte like før denne endringen kom. Du kan lese mer om det her: https://e24.no/naeringsliv/i/dO64EO/naa-faar-ogsaa-utlendinger-norges-laveste-rente