Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Kunne vært bra om jeg bare kunne fått et kredittkort fra dem. Jeg har ingen gjeld, og er villig til å avslutte hele kontoen min i Sbanken, inkludert kredittkortet. Men det automatiske systemet vil ikke godkjenne søknaden min og kundeservice kan ikke forklare hvorfor og deres eneste råd er "å prøve igjen senere". Dette kunne ha vært den nye banken for oss, men nei...
Hei Neela Synd at det ble et avslag og at dette stoppet deg fra å bli kunde hos oss. Du har rett i at det automatiske systemet kan oppleves som i overkant strengt, og at vi ikke alltid klarer å se helheten like godt som en menneskelig rådgiver kan klare. Hilsen alle oss i Bulder:)
Veldig bra nettbank. Enkelt å flytte boliglån uten verdivurdering. Flinke folk på kundeservice. Anbefales !!
Hei Knut Herlig å høre at det var enkelt å flytte lånet og at Bulder fungerer så bra for deg. Takk for anbefaling! Hilsen alle oss i Bulder :)
Bankbyttet gikk knirkefritt via app. Bulders bank-app har et veldig oversiktlig grensesnitt og betalinger og overføringer gjøres med ett eller få trykk. Akkurat som om appen skjønner hva du skal gjøre og jeg trenger bare klikke OK. Oversikt over bankkort, forbruk og lån etc. presenteres på en veldig god måte som gir meg en ny og bedre innsikt og oversikt i egen økonomi. Kundeservice via chat er raskt på og gir konkrete svar, men jeg hadde funnet det selv om jeg hadde kjent menyvalgene mine litt bedre. Alt i alt min nye favorittbank. VELDIG bra
Hei Geir Så bra å høre at bankbyttet gikk knirkefritt og at appen fungerer så bra for deg! Vi skal jobbe knallhardt på videre for å holde deg like fornøyd! Hilsen alle oss i Bulder :)
Byttet til Bulder fra DNB har vært en svært positiv opplevelse. Appen er i en helt annen liga med nyttige funksjoner og svært god brukervennlighet. Eneste jeg savner er mulighet for konto for barna, men det er fortsatt noen år til de er store nok så krysser fingrene for at det kommer på plass innen den tid. Det er også deilig å føle at banken ikke gjør sitt ytterste for å tyne meg for penger, men i stedet automatisk setter ned boliglånsrenten når verdien på boligen går opp.
Hei Anna Så bra at du er fornøyd med byttet og at du trives bedre med bank på nyemåten - heller en gamlemåten. Det høres ut som Bulder fungerer veldig bra for deg. Vi deler åpent om fremtidsplanene våre, både når det er positivt og negativt. Når det kommer til konto for barn, så har vi ingen planer om det på kort sikt i alle fall. Men jo flere kunder som kontakter oss om dette, jo mer aktuelt kan det bli. For å holde oss gode på det vi er gode på må vi fokusere innsatsen optimalt. Velkommen til Bulder Hilsen alle oss:)
Var i kontakt med Bulder i dag. De aksepterer ikke kausjonist og heller ikke under 20% egenkapital. Dette gjelder ved overflytting av lån fra Sparebank 1. Det er ikke rart de kan gi god rente når de bare tar lånesøker med god egenkapital og bedre økonomi.
Hei Marius Det stemmer, vi flytter boliglån med opp til 80 % belåningsgrad. Dette kan endre seg i fremtiden. Hilsen alle oss i Bulder :)
Enklere kan det ikke bli, hele banken i hånden og full oversikt over det som trengs. I tillegg er det utrolig morsomt å spare samt å følge med på rentene som kommer inn en gang i måneden. Jeg har heller aldri opplevd en så enkel løsning for å flytte Autogiroer fra andre banker en det Bulder har gjort her. Jeg sparer mange penger på mitt boliglån ifht tidligere bank, og er trygg på at Bulder ordner opp med riktig boligverdi, lånegrad og justering av renter i min favør. det eneste negative jeg kommer på er at jeg har ventet altfor lenge med å bytte til Bulder. Men nå er det gjort og takk og lov for det
Hei Jan For en herlig tilbakemelding! Tenk at bank kunne bli morsomt :) Så bra å høre at Bulder fungerer så godt for deg. Velkommen til Bulder! Hilsen alle oss :)
Bulder er nok uten tvil den beste banken jeg har hatt både på boligrente og lån. Dessutener bulder appen fantastisk lettvint å enkel å bruke. Allerede anbefalt Bulder bank til venner og bekjente.
Hei Stein! Så bra at Bulder fungerer så godt for deg og dine bankbehov! Takk for at du anbefaler oss til venner og kjente🙌 Hilsen alle oss i Bulder :) 🙌
Veldig flinke til å følge med og gi rapporter, eneste banken som setter renten ned uten å be om det :-)
Hei Tom Herlig å høre at du er fornøyd og ikke minst - at du har spart penger på å få lavere rente uten å be om det. Vi digger å sette kundene våre ned i rente. 🙌 Hilsen alle oss i Bulder :)
Har nå vært Bulder kunde i vel 2 måneder, etter at Sbanken avvikler Apple payment. Bulder var noenlunde raske med overføring av låneavtaler etc, men det er likevel noen store svakheter som gjør at man kan syned dette er optimalt. 1. Når man tar seg bryet med ETAKST, og betaler for det, så oppdaterer Bulder veriden manuelt. Det går noen uker, så endrer systemet taksten dramatisk ned igjen, pga "algoritmer". Så å spandere på seg Etakst som Bulder kunde, er som å pisse i buksa for å holde varmen, kortvarrig glede. Dette tok jeg opp med Bulder på Support, enda ikke besvart siste melding. 2. Valuta gebyr er 2% som en av de dyreste ved bruk av kort. 3. Straksbetaling ikke mulig, noe som også er sørgelig når mange kom fra Sbank og verdsatte denne muligheten. 4. Utenlandsbetaling ikke mulig. Konklusjon: små justeringer vil tippe Bulder langt oppover på fornøyd skalaen. Etakst problematikken må løses ved å låse takst minimum 12 mnd etter den er brukt penger på.
Hei Terje Den automatiske verdisettingen av boligen din er det som gjør det mulig å flytte lånet til Bulder uten å måtte hente inn takst, og som gjør det mulig å gi deg lavere rente når belåningsgraden synker. Denne verdien er det ikke vi som setter, men vi henter den inn fra en underleverandør som kartlegger boligverdiene i hele Norge. Dersom en kunde mener boligverdien ikke er presis nok kan kunden levere en e-takst, slik du har gjort. Erfaringsmessig har vel de fleste fått oppleve at boligverdier sjelden står stille et helt år. Noe vi blir påminnet månedlig når Eiendom Norge legger frem månedlig utvikling i boligprisene. Vi kan derfor ikke låse en boligverdien til samme nivå i 12 måneder. Det vil reflektere den faktiske verdien på en dårlig måte. Det vil komme kunden til ulempe om boligverdien faktisk stiger det året, og banken til ulempe om den faktisk synker. Derfor fungerer det slik at en e-takst kan brukes for å justere verdien av boligen, men over tid vil den automatiske verdisettingen fases inn igjen. Husk at dersom du har nådd et lavere rentetrinn på grunn av at boligen din har steget i verdi, så vil du aldri bli flyttet opp igjen på et høyere rentetrinn selv om boligen skulle synke i verdi igjen. Vi tar kun utgangspunkt i boligverdiens påvirkning på renten når det er til fordel for kunden. Det stemmer at vi ikke har straks- eller utenlandsbetaling per dags dato. Hilsen alle oss i Bulder :)
De er gode på boliglånsrenter- enkel opp/ned justering av verdien av bolig.
Hei Rune! Det stemmer. Den automatiske oppdateringen av boligverdi gjør det mulig for oss å gi deg lavere rente automatisk dersom du treffer et nytt rentetrinn. Husk at vi aldri setter deg opp igjen på et høyere rentetrinn dersom boligverdien synker. Vi bruker bare endringer i boligverdien når det kommer kunden til gode. Hilsen alle oss i Bulder:)
Må vel snart komme seg til og bli en nettbank da vi som er eldre og trenger større skjerm og lese fra, om ikke må jeg bytte bank!
Hei Harald Vi må nok skuffe deg. Vi har ingen planer om å bygge en tradisjonell nettbank. Det er et strategisk valg vi har tatt for å gjøre oss selv i stand til å bygge verdens beste bankapp. Har du en nyere Mac eller Chromebook er det mulig å laste ned og kjøre Bulder-appen på den. Det er også mulig å kjøre Bulder-appen på en iPad. Hilsen alle oss i Bulder:)
Bytt.no sier jeg har 38%, men Bulder sier 65%, så jeg vil aldri kunne komme inn under lavere rente enn ved 60%. Attpåtil justere de ned verdien på eiendommen uten grunn, så skal du opprette verdi må du ha ny eTakst til 5000,- kr hvert halvår. Erfaring etter kontakt med Eiendomsmegler i kommune
Hei Paul Belåningsgraden er størrelsen på lånet delt på verdien av boligen. Så vidt jeg kan se så må man selv legge inn boligverdi og lånesum på bytt.no. De beregner en belåningsgrad på verdiene du har lagt inn. Vi henter boligverdien din automatisk, ved å se på estimater fra vår underleverandør som kartlegger og overvåker alle eiendommer i Norge. Du vil som alle andre kunne komme lavere i belåning. Enten ved at du betaler ned lånestørrelsen, eller ved at boligen din øker i verdi. Vi justerer ikke ned verdien av en eiendom uten grunn. Dersom den blir nedjustert er det fordi vår underleverandør mener at det er negativ prisutviklingen for boligen din. Noe som ikke er uvanlig i Norge for øyeblikket. Husk at det er store regionale forskjeller. Selv om boligprisverdiene kan øke i snitt på nasjonalt nivå, kan de fortsatt ha negativ utvikling regionale steder. Husk at vi aldri setter deg opp igjen på et høyere rentetrinn som følge av at boligverdien synker. Har du først nådd for eksempel 60 % belåningsgrad, vil du alltid beholde dette rentetrinnet selv om boligverdien din skulle falle. Det eneste som vil flytte deg opp igjen i rentetrinn er dersom du skulle øke lånesummen din ved en opplåning. Håper dette var oppklarende Hilsen alle oss i Bulder :)
Søknad om refinansiering innenfor 60% avslått uten grunn og uten videre kommunikasjon
Hei Skuffet Skjønner at det er skuffende å få avslag. Vi skulle i utgangspunktet gjerne flyttet lånene til alle som søker lån hos oss, det er det vi tjener penger på. Så avslag er like kjedelig for oss som for deg. Men vi må forholde oss til reglene som gjelder for utlån. For eksempel at man ikke kan låne mer enn 5 ganger inntekten osv. Bankene må også ta høyde for at renten kan stige til mye høyere nivå enn dagens. Når dagens nivå er relativt høyt betyr det at det er vanskeligere å få lån nå, enn når renten er lav. Det vil kreve en høyere inntekt for å betjene et lån på for eksempel 3 millioner i dag, enn det ville gjort for to år siden da renten var lav. Vi vet at vi kan bli bedre på å forklare avslagene vi gir. Det er frustrerende for deg som søker å ikke forstå hvorfor du får et avslag. Dette skal vi derfor bli bedre på. I mange tilfeller gir vi bedre forklaringer enn det du har fått. Vi skal sørge for at enda flere får en god forklaring. Hilsen oss i Bulder:)
Var fornøyd kunde en stund, og syntes Bulder var en morsom utfordrer i en konservativ bransje og et friskt pust. Men etterhvert kom en rekke svakheter frem. For det første mangler en del viktige funksjoner, som at de ikke tilbyr noen muligheter for utlandsbetaling. Det lot seg ikke gjøre å overføre en helt enkel liten sum til en venn i Danmark. Deretter dukker problemer med andre tjenester som Vipps og Apple pay opp. Når jeg tok kontakt med kundeservice for hjelp, foreslo de å prøve ting som jeg allerde hadde skrevet i e-posten at jeg hadde prøvd uten hell, og de ønsket at jeg heller tok kontakt med Vipps, selv om kortene mindre fra andre bakker fungerte uten problem og det kun var kortet fra Bulder det var problem med. Deretter slettet plutselig kundeservice uten forvarsel kortet mitt, så jeg plutselig stod en fredag ettermiddag og skulle betale i butikk og deretter ut og reise, uten et fungerende kort, vipps eller Apple pay. Jeg var helt lammet og kundeservice nektet å svare på hva som hadde skjedd og satte meg stadig på lange hold-pauser uten at det førte til noen løsning og jeg til slutt ga opp. Boliglånsrenten er heller ikke noe lavere enn hos konkurrenten, så jeg ser ingen fordeler med å gå for Bulder, med mindre man synes det er helt utrolig gøy og viktig med en bank som bruker masse emojis og disser andre banker i markedsføringen sin...
Hei Bulderkunde Det er kjedelig å høre at du har gått fra fornøyd til misfornøyd kunde. Det stemmer at vi ikke har prioritert å bygge utenlandsbetaling enda. De fleste av våre kunder har et kundeforhold i en annen bank som de kan bruke til utenlandsbetaling selv om de bruker Bulder til resten. Kundeservice skal ikke kunne slette kortet ditt uten at du har bedt om det. Her høres det ut som noe kan være misforstått mellom deg og kundeservice. Når det er sagt så forstår jeg veldig godt at det må ha vært fortvilende å ikke kunne betale når du skulle ut å reise. Vi beklager om vi på noen måte har vært skyld i det. Om du sender en epost til [email protected] kan vi finne ut hva som skjedde i ditt tilfelle. Vipps skal fungere helt fint med våre kort. Håper vi får sjansen til å vinne tilbake tilliten og fornøydheten din en gang. Hilsen alle oss i Bulder:)
Alt fungerer veldig bra. Veldig fin og intuitiv app. Beste bankappen jeg har vært borti. Litt irriterende at man ikke har nettbank på PC, men alt det andre positive gjør opp for det.
Har vært kunde en god stund og egentlig veldig fornøyd. Men ser dessverre en tendens til at de ikke er så konkurransedyktige på renter som da jeg byttet.