Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
En bank som lever de tjenestene jeg forventer. Å utvide boliglånet fungerte helt fint. Stoppe avdrag en måned fungerte helt fint (bare tastetrykk på app). Et par ganger har jeg savnet web versjon av nettbank, men løste det enkelt ved å koble opp en annen bank sin nettbank til kontoene mine i Bulder bank
Hei Frede Godt å høre at Bulder fungerer bra for deg. Vi skal stå på for å holde deg like fornøyd i fremtiden. Hilsen alle oss i Bulder :)
Jeg har brukt Bulder i ca. 2 år, å har absolutt ikke noe å klage over. De er lave på rentene og gir også god avkastning på sparepengene. En suveren bank.
Hei Johan Du har vært med oss en stund du da! Så bra å høre at vi har levert på forventningene dine hele tiden. Det skal vi fortsette med. Bra å høre at Bulder fungerer godt for deg. Hilsen alle oss i Bulder:)
Denne banken kan jeg anbefale. Har vært kunde der i 1,5 år og liker denne type bank bedre enn en tradisjonell bank.
Hei Tom Da har du vært med oss en stund. Vi er glade for å høre at vi har levert på forventningene dine. Godt å høre at Bulder fungerer bra for deg, og at du ikke savner det tradisjonelle! Der er vi helt enig ;) Hilsen alle oss i Bulder :)
Hos Bulder Bank opplever jeg en bank som gir kjappe svar, den er enkel å bruke digitalt samtidig som rentenivåer både på lån og innskudd er av det beste i markedet. Det er dette jeg liker med Bulder
Hei Trond Du beskriver oss akkurat som vi ønsker å være. Kjapp, enkel og med gode betingelser. Så bra å høre at Bulder fungerer godt for deg og dine behov. Vi skal jobbe på for å holde deg like fornøyd fremover. Hilsen alle oss i Bulder:)
Vært kunde i tre år snart nå. Valgte Bulder fordi de hadde markedets beste rente på boliglån. Å flytte lånet var superenkelt, ble godkjent på dagen. Etter at jeg hadde søkt om lån oppdaget jeg at de ikke har nettbank, de har kun en app. Det kunne de kanskje ha fortalt litt tydeligere før jeg søkte? Men jeg laster ned og installerer. Appen virker bra den, men de forlanger biometri for å bruke den. I mitt yrke passer det veldig dårlig. Må av med dekselet på telefonen for å komme til fingeravtrykksensoren, som dessuten ikke kjenner igjen fingeren min siden sist pga små sår, fuktighet osv. Det er ikke alle som sitter på kontor hele dagen ser dere. Bulder mener jeg må kjøpe meg dyrere telefon. Virkelig? Kjøpe ny telefon kun for bank-appen? Og en dyrere? (Jeg har en helt normal medium priset Android telefon som er max 1 år gammel.) Bulder mener en pinkode er utrygt. La meg fortelle hva jeg må gjøre hver gang jeg skal betale noe i appen: Ettersom fingeravtrykket ikke blir gjenkjent, må jeg inn i telefoninnstillingene for å legge inn et nytt. Appen ser da at jeg har vært inne i innstillingene, så jeg må logge inn med BankID. BankID på mobil krever fødselsdatoen min (lett tilgjengelig info) og telefonnummeret mitt (står på gulesider.no). I tillegg til det må jeg taste inn... Du gjettet riktig, EN PINKODE!!! Gratulerer Bulder, dere har gjort livet mitt tungvint samtidig som dere har bedret sikkerheten veldig lite. Kunne jeg ikke i det minste ha fått identifisert meg direkte med BankID da? Jeg skulle gjerne brukt Bulder på alle banktjenester, lån, sparing, kredittkort... Men så lenge de tviholder på biometri blir det bare boliglån. Dukker det opp en konkurrent med nettbank og like bra rente skal jeg bytte på dagen. Men masse unyttige funksjoner har de klart å få inn i appen de siste tre årene, det skal de ha.
Hei Kalle Vi skjønner veldig, veldig godt at dette er frustrerende. Dette er ikke spesielt friksjonsfritt og selvsagt ikke en opplevelse vi ønsker for deg. Bare for å ha sagt det, pinkoden du bruker i forbindelse med BankID er en del av en tofaktor-autentisering, og derfor sikrere enn en pinkode alene. Men forstår at det nok ikke gjør frustrasjonen din noe mindre. Du er ikke den eneste android-brukeren som har problemer med dette. Det er flere enn deg som rapporterer om at yrke og fritidsaktiviteter kan gå utover fingrene og mobilens evne til å kjenne dem igjen. Vi ser på hvordan vi kan løse dette bedre enn vi klarer i dag. Hilsen alle oss i Bulder
En juksebank, som er mest opptatt for å lokke inn mest mulig kunder. Ville flytte boliglån på huset vi har kjøpt for 4,35 mil med 50% i egenkapital. Har samlet inntekt på 989 000. Ingen andre gjeld. Høyeste BIS score på 5 " lav risiko". Fikk først beskjed om vi kan få lavest mulig rente på boliglån innenfor 50%, men da må vi begge bli kunder Så var det starten på tullemas... Måtte laste ned Bulder-App, så fingeravtrykk..Var heldige at vi slapp det med øyescanning og bloddråpe. Fikk to kontoer til hver og bankkort var tilsendt i full hast. Så ble det helt stilt.. App-en hang seg uendret med beskjed " du har gjort alt,men vi trenger litt tid" i flere dager. Ringte selv og fikk høre at det var sendt et brev, som vi har aldri fått forresten. Neste dag er det ny runde med telefonen, og vi får vite at vi fikk avslag. " Fikk du ikke vite om dette igår",- spør hun meg overraskende)))))) Årsaken da??? Jo da...Bonus og overtidspenger er ikke å regne som inntekt))) Jeg er i fast jobb 16 år, kona 4 år Vi har avsluttet kundeforhold samme dag. Fikk nå to bankkort i postkassa, som vi har flyttet på til søppeldunk. Bulder er en juksebank, som gir først inntrykk om at det er alt i orden, for så å gi deg avslag, men lokke deg som kunde... Nei takk...
Hei Vakha Det var synd å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Slik du beskriver søknadsprosessen så kan det virke som om dere har misforstått at dere har fått et tilbud. Dersom status i appen sier at vi trenger litt tid, så betyr det at du ikke har fått et tilbud enda. Men vi har forståelse for at dette ikke alltid kan være like lett å skjønne. Fingeravtrykk og ansiktsgjennkjenning er et valg vi har tatt fordi det er sikrere og raskere for brukeren enn PIN-kode. Bulder står for åpne priser, ingen skuffetilbud eller lokkepriser. Vi har ingenting å vinne på å skulle forvirre kunder om de har fått lån eller ikke. Kortene går automatisk ut til alle som blir kunde i Bulder, og disse koster en god del å produsere. Når disse går i søppelet så er det penger tapt for vår del. Håper dere skjønner at vi selvsagt aldri vil forsøke, og heller aldri vil ha noe å tjene på å få folk til å bli kunder på feil premisser. Hadde vi hatt det som praksis ville vi ikke blitt Kundefavoritt her på bytt.no to år på rad. Hilsen gjengen i Bulder
Fått 2 avslag på boliglån selv om vi har 1,3 mill i inntekt og godt under 3 mill i bolig gjeld med en verdi på 4,3++ ingen mislighold eller kreditt. Første gang klagde jeg og fikk en megler jeg pleier bruke et verdipapir og da ble det innvilget etter klage , men begge gangene har ikke endt med bytte da de ikke er noe billigere en hva jeg har 👍
Hei Jone Det kan være mange grunner til avslag, og det er dessverre ikke alltid så tydellig hvorfor for den som søker. Så bra å høre at du har fått gode betingelser på lånet ditt til slutt uansett. Hilsen gjengen i Bulder
Byttet til Bulder Bank og har ikke angret. Lett å bruke, oversiktlig, lavere rente på boliglån, rente på sparing. God hjelp når det er nødvendig 👍😊
Hei Anne Godt å høre at du er fornøyd, og ikke angrer. Vi skal jobbe på for at det forblir slik også i fremtiden. Rådgiverne våre er dyktige! Det er bra å høre at du synes det samme. Hilsen alle oss i Bulder
Prøvde å flytte mitt boliglån til Bulder, men det ble bare masse mas om at min samboer også måtte flytte sitt lån etc etc. Ingen andre banker som krever dette. Ingen som svarer på spørsmål, de bare sender nye SMS om at man skal forte seg med å bytte.
Hei Ivar! Det stemmer. Dersom to samboere har felles adresse i folkeregisteret og eier boligen sammen, har vi et krav om at man må søke sammen. En person kan ikke søke et lån på en bolig som en annen person også eier, uten at denne personen er med på lånet. Denne regelen har vi av hensyn til parten som også eier boligen skal ha full oversikt og kontroll på hvor mye av boligen som er belånt. SMSene som sendes ut går automatisk og er ment for å hjelpe kunder å huske å fullføre søknaden. Disse vil slutte å komme etter noen dager. Vil du stoppe dem med en gang er den raskeste måten å logge inn og slette søknaden dere har påbegynt. Hilsen alle oss i Bulder :)
Jeg savner å kunne bruke nettbank på PC. Dette er den eneste årsaken til at jeg muligens må bytte bank.
Hei Kris! Så bra du synes alt er perfekt. At vi ikke har laget tradisjonell nettbank er et aktivt valg fra vår side. Vi tror på å sette all vår kraft inn i å gjøre appen så god som mulig. Bankkunder i Norge bruker mobilen mye mer enn nettbank på en datamaskin. Derfor prioriterer vi mobilappen 100 % og vil ikke vanne ut kvaliteten på denne med å drifte en nettbank parallelt. Det er en god del kunder som er skeptisk til dette i første omgang, men etter en stund melder flere tilbake til oss at de er veldig fornøyd med å gjøre alt i appen. Vi håper det gjelder deg også snart. Hilsen alle oss i Bulder :)
Tenkte jeg skulle vurdere bulder bank grunnet god rentevilkår og mange gode omtaler på bytt.no Registrerte meg på appen, svarte på alle mulige spørsmål, men etter en stund kom det opp feilmelding at registreringen krevde manuell gjennomgang, og registreringen ble stoppet. Fikk ikke vite på hva som var galt. I appen trykket jeg da på kundeservice og chat for å få hjelp. Dette skulle de sjekke opp i var svaret, men kundeservice ble overrasket og skjønte ikke hvorfor jeg fikk tilgang til chat uten å være kunde. Har forøvrig ikke hørt noe mer etter dette. Ble jeg kunde eller ble jeg ikke kunde i appen? Jeg gikk ta inn på bulder bank sin nettside og trykket på den siden for å se om man kan flytte lån til bulder bank. Fylte inn alle nødvendige opplysninger, logget inn med bank id. Jeg har idag 3 selveier leiligheter i sentrale strøk i sør Norge og 3 boliglån. 1 av 3 boliger var visst ikke gode nok for bulder bank sine kriterier , så den ville de ikke tilby lån til. Jeg trykte meg da videre på en av de andre 2. Fylte inn alt av nødvendige opplysninger og helt til slutt kom det et standard formulert avslag om at bulder bank ikke kan tilby lån til meg. Ingen mer informasjon om hva som var galt eller mulighet for å klage på vedtaket. Jeg har fast jobb med ok lønn, leieinntekter og ingen betalings anmerkninger. Men tydeligvis ikke god nok for bulder bank, selv om jeg allerde har lån i andre banker... Kanskje like greit... Ble ikke helt overbevist over dette opplegget, så da skal jeg heller fortsette med å legge igjen pengene mine hos noen andre som ønsker å ha meg som kunde. Men var jo verdt et forsøk, tydeligvis andre som har bedre erfaring med bulder bank, bra for de. Men er tydelig at bulder bank er svært selektive med hvilke kunder de vil ha.
Hei Jan Forklaringen på det du beskriver som "alle mulige spørsmål" er spørsmål alle banker er pålagt å spørre til sine nye kunder. Myndighetnene krever at vi har i hvem kundene er og hvor pengene deres kommer fra. Du kan søke om lån uten å måtte være kunde i Bulder. Men du må bli kunde for å kunne få utbetalt lånet. Ta gjerne kontakt med oss igjen om du ønsker det. Hilsen alle oss i Bulder
4 leiligheter som sikkerhet, belåningsgrad 47%, under 5X og millioninntekt = avslag. Forstå det den som kan. Hadde ikke tenkt å klage eller skrive anmeldelse, men når dere fortsetter å spamme meg flere uker etter jeg har slettet "kundeforholdet", blir jeg sur!
Hei Y Forstår at det kan være irriterende. Det er ikke vårt ønske å "spamme deg". Det du har fått er nok påminnelser om å fullføre søknadsprosessen du har startet. Disse får man selv om man er kunde eller ikke, for det skal være mulig å søke lån i Bulder uten å måtte være kunde først. Disse påminnelsene vil stoppe opp av selg sev. Men vil du fjerne dem raskere er den beste måten å gjøre det på å logge inn og slette den påbegynte søknaden din. Hilsen alle oss i Bulder :)
I Bulder får man lån i forhold til belåningsgrad. Når jeg søkte havnet jeg innenfor 55%, men etter at søknaden var ferdigstilt hadde de justert oss slik at vi havnet på 57%, og dårligere rente. Dette var pga av de hadde justert ned verdien på boligen med flere hundretusen etter at vi hadde startet søknadsprosessen. Vi fikk ingen beskjed om dette. Prøvde å kontakte kundeservice flere ganger, men får bare et generisk svar om at rente blir satt ut fra belåningsgrad. Får ingen svar på hvordan de kan justere boligverdien på den ene uken låneprosessen tok, uten å gi oss noen form for beskjed om dette. Etter min mening har avtalen blitt inngått på falske premisser. Det står ganske klart på sidene deres at de aldri vil justere boligen ned i verdi, men de gjør tydeligvis dette etter at du har startet en flytteprosess (før prosessen er fullført). Svært skuffet over det som skulle være et ukomplisert kundeforhold. Må være den eneste banken i Norge som ikke gir deg den avtalen du får når du søker, og i tillegg nekter å fikse opp etter seg. Har startet prosessen med å flytte etter bare en uke.
Hei Christoffer Forstår at det har vært frustrerende å først komme innenfor 55 % belåning og deretter havne over. Vi oppdaterer alle boligverdier månedlig. Når man først har blitt kunde, slår et boligprisfall aldri ut til ugunst for deg som kunde. Man får ikke høyere rente om belåningsgraden stiger som følge av endring i boligverdien. Men om dette skjer i prosessen mens man holder på å bli kunde, er det ikke noe vi kan gjøre med det. Vi kan ikke gi lånebetingelser på historisk boligverdi. Forstår at det kan være frustrerende om boligverdi synker før søknadsprosessen er fullført. Men slik må det være. Hadde det gått andre veien, at boligverdien steg mens prosessen pågikk, kunne du fått bedre rente. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kan si at at dette er den mest moderne mobilbanken i Norge. Liker designen og hvor enkel den er å bruke.
Hei Zhabrail Utenom et spennende fotball-VM er det ikke så mange grunner til å ønske seg tilbake til 2010. Helt enig der! Så bra å høre at Bulder fungerer godt for deg og at du føler du har gått fra fortid til nåtid i banklivet ditt. La oss gå for fremtiden! Hilsen alle oss i Bulder
Ønsket å flytte alt over fra Danske Bank fra Bulder, boliglånet gikk veldig fint å flytte men når det kom til bankkort og kredittkort måtte jeg ha hjelp av kundeservice via chat var det lite hjelp å få. Har felleskonto med min kone for felles utgifter, men å bestille et familiekort og muligens et felles kredittkort. I danske bank gikk dette veldig fint å bestille men hos bulder måtte ektefelle selv kontakte bulder selv om jeg oppga all informasjon til min ektefelle og kortet trekker fra konto som står i mitt navn. Vi prøvde også å bestille kredittkort med samme ramme som i Danske Bank (ca 1 månedslønn), her fikk vi bare beskjed om at vi ikke hadde betjeningsevne for kredittkort hos bulder. Når jeg spurte kundeservice om dette fikk jeg bare beskjed om at bulder sin kalkulator var streng og kunne ikke si noe om vi kunne få kort med lavere ramme eller om det ble lettere om vi stengte det gamle kredittkortet i danske bank. Eneste beskjed var å prøve igjen om 30 dager, men det var ikke sikkert det gikk da heller. Vurderer å bare la boliglånet bli og bruke danske bank som dagligbank.
Hei Erlend Takk for tilbakemeldingen din. Deling av konto setter du enkelt opp selv i appen. Vi er prisnipielt alltid "strenge" når det kommer til å opprette banktjenester i andres navn. Der må kunden det gjelder selv gjøre handlingene som kreves for å få tjenestene. Dette er av hensyn til den andre partens sikkerhet og rettigheter. Det stemmer at regelsettet for kredittkort hos oss nok sikkert er strengere enn mange andre steder. Vær også klar over at med stigende renter og stigende priser så blir likviditetsberegningen strammere for alle. Det betyr at det nok er mange som vil få avslag på et kredittkort i dag som de gjerne fikk innvilget for noen år siden. Vi håper dere tar kontakt med oss om dere trenger hjelp og tror dere vil bli fornøyd med å bruke Bulder til mer enn lån. Men det er ingenting i veien med å bare ha boliglånet hos oss dersom dere ønsker det. Bruk oss der dere mener vi er best, og andre der dere mener de er bedre. Hilsen alle oss i Bulder
Veldig skuffet over denne banken. Lett og bli kunde, veldig vanskelig å slette kundeforholdet igjen og få ut rentepengene. Vi fikk ikke lån, ba om lån innenfor 30% av biligverdi, men fikk avslag. Hvordan i all verden kan det være mulig når vi er to voksne mennesker med inntekt, drittbank med dårlig kundeservise rett og slett
Hei Kari Det er synd å høre at dere har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det kan være mange grunner til et avslag, og ikke alle er like tydelige eller forståelige for kunden. Bulder er også gjerne litt mer firkantet i forståelsen av inntektsbildet enn det banker som går gjennom søknadenen helmanuelt er. Husk også at med stigende renter (bankene må ta høyde for margin over dagens nivå), stigende priser på husholdningsutgifter så blir beregnet likviditet lavere og mange vil nok oppleve at de ikke ville fått et lån i dag, som de fikk for noen år siden. Hilsen alle oss i Bulder