Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ødelegger markedet

Omtale av  Jan O

Kjøper opp andre banker og ødelegger markedet. Dyr, vanskelig og alt for stor til sitt eget beste.

Svar fra DNB Bank
05.02.2024 12:54

Hei Jan, det er leit å høre at du ikke er fornøyd. /Viktoria

Respektløs kundebehandling.

Omtale av  Ola

Respektløs og arrogant bank. Holder sperret brukskonto , bankkort , bank id over 30 dager uten noen grundig forklaring . Kundeservice er elendig , halv parten er psykisk ustabile og truer hele tida å legge på uten å svare på konkret spørsmål. Kundeservice har ikke engang tilgang til saken den er skjult, da er det spørsmål HVEM behandler egentlig saken, det ser ut at DNB leier ut andre selskaper for dette uten å informere kunder om dette. Det har jeg fått bekreftet å ringe til nummeret fra DNB men fikk svar at det er ikke DNB , deler dere sensitive opplysninger til 3. person uten samtykke? Ingen direkt kontakt med saksbehandler bare e-post hvor ingen svarer på e-post fra kunde , bare sender egne e-poster uten mening . Kommer til å anmelde DNB til Politi for stjeling av penger fra kunde. Jeg oppfatter dette som stjeling når bankkonto blir sperret i så langt tid bare at DNB mistenker noe , tror noe . Enten det er brudd på loven fra kunde og dere kommer fram med konkret paragraf med begrunnelse eller det er ulovlig sperring og kunde krenkende desinformasjon.

Svar fra DNB Bank
05.02.2024 12:57

Hei Ola, så trist å høre at du ikke er fornøyd. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker og kundeforhold her på åpne kanaler. Så her får jeg ikke sett hva som har skjedd. Anbefaler deg å kontakte kundesenteret som kan hjelpe deg i denne saken. /Viktoria

Vil ikke anbefale DNB til private eller bedrift

Omtale av  Ivan

Vil ikke anbefale DNB til private eller bedrift. Styr unna velg en bank med bedre styring og kundeservice.

Svar fra DNB Bank
02.02.2024 12:47

Hei. Leit å høre at du ikke er fornøyd. Vi har ikke mulighet til å se på enkeltsaker her på åpne sider, men vi ønsker gjerne at du kontakter kundesenteret vårt slik at vi kan se på problemstillingen sammen. Kundesenteret har åpent hele uken fra 07:00-23:00. /Elisabeth

Dårligste Norske Bank

Omtale av  Tor

Nei, hvor skal jeg begynne. Dette er den verste banken jeg har vært borti. Selv om jeg aldri selv har blitt kunde, har jeg nå 5 ganger blitt ufrivillig flyttet dit etter oppkjøp. Seneste tilfellet er Sbanken. De lytter ikke til kundene i det hele tatt. Jeg har i snart 10 år prøvd å få dem til å fikse slik at når man får meldinger i nettbanken så får man varsel om dette på SMS eller e-post. Men det får jeg ikke når jeg kun har ett kredittkort og tidligere hadde pensjon. Fikk til svar at for at dette skal virke så må man være bankkunde og opprette bankkonto. Men det har jeg ingen interesse av. Dette må vel kunne ordnes uten det, det er jo valg for varsling men det virker ikke. Dette er jo bare ett eksempel på hvor håpløst dette er. En annen ting er det etiske, selv om det ikke er ulovlig å kjøpe opp Sbanken, så er det ganske uetisk av den minst likte banken å kjøpe opp den mest likte, for så å rasere den. Nei folkens, bruk deres forbrukermakt og kom dere vekk fra DNB.

Svar fra DNB Bank
01.02.2024 10:57

Hei Tor. Blir trist av å høre inntrykket du har av oss. Vi jobber stadig med å forbedre oss og setter pris på tilbakemeldingen. /Thomas

Styr unna DNB!

Omtale av  Betta

DNB bank er ikke en bank for personkunder. De har høye gebyrer og de setter opp lånerenten først og ned sist. Dårlig rente på spareprodukter og 0% på brukskonto. Ødelegger gode konkurrenter ved å gjennomføre oppkjøp (sist Sbanken som var elsket av kundene - nå ødelagt av DNB). Hvis kundesenteret svarer på dette innlegget, bør de heller prioritere å behandle kundehenvendelser - ser at det er flere som klager på kundeservicen. Styr unna DNB!

Svar fra DNB Bank
31.01.2024 12:42

Hei! Dersom du er misfornøyd med renten du har på sparekonto er det bare å ta kontakt med kundesenteret, så kan vi hjelpe deg med å finne andre alternativer :-) /Frida

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Bruk av banken kan få fatale konsekvenser

Omtale av  Anders K

ADVARSEL : Dere som fremdeles er kunder i S-banken som jeg... desverre (enda). Idag mistet jeg tilgang på mine penger.... S-banken opplyser at jeg ikke har tilgang på mine penger siden jeg har dem på Kredtittkonto. Dvs. jeg har mer penger på denne enn kreditten. S-banken og DNB har sperret dette siden jeg blir tvunget over på Mastercard og DNB. Da på Torsdag får jeg tilgang på mine penger.... Det kan da umulig være lovlig ? HOLD AVSTAND.

Svar fra DNB Bank
31.01.2024 12:40

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Anbefaler deg å ta kontakt med kundeservice hos Sbanken, så kan de se nærmere på saken din nå./Frida

Stengt dør

Omtale av  Trond S

Døren er låst. Gikk bort til banken på Hamar, men den er stengt. Skannet en QR kode og la inn alle opplysninger, men ingen respons. Har ikke tid til å stå her foran banken å vente lenger. Jeg bør nok bytte bank til en bank hvor det går an å komme inn. Går heller ikke an å ringe, da kommer bare en snakkerobot som ikke skjønner noen ting. Trist at DnB har forfalt på denne måten. Ser meg om etter en annen bank. Hilsen Trond

Svar fra DNB Bank
31.01.2024 12:45

Hei! Mange av kontorene våre er rådgivningskontorer uten drop-in. Det gjelder for kontoret på Hamar, så der må det bestilles time for rådgivning. Vi kan gjerne hjelpe deg med å booke en time der, eller så kan vi hjelpe med det meste både på telefon og chat. Du kan ringe inn til 915 04800, eller starte en chat i nettbank/mobilbank, så hjelper vi deg. Der er vi tilgjengelige hver dag mellom 07-23 :-) /Frida

Det finnes så mange bedre banker der ute.

Omtale av  Giovanni

De konkluderte før jeg fikk lagt frem alt av dokumentasjon. Rådgiveren sluttet til slutt å svare på henvendelsene per epost. Godt det finnes andre banker der ute som tar vare på kundene sine. Lånesøknaden ble sendt for snart ett år siden. Andre banker kastet seg over meg for å ta meg inn i varmen. Opplevelsen med DnB etter denne hendelsen satte sine spor. Har fått deler av familien min til å bytte bank og flere er i prosessen med å flytte vekk fra DnB.

Svar fra DNB Bank
30.01.2024 12:25

Hei, leit å høre du har fått denne oppfatningen av oss. Hvis du kontakter vårt kontaktsenter på 915 04800 eller chat, vil vi kunne se nærmere på saken din og få sett hva vi kan gjøre for å rette opp i dette. Normalt behandles lånesøknader innen 48 timer, så om den ikke har blitt behandlet må det ha skjedd en feil, det vil vi gjerne se nærmere på /Vinjar

Vanskelig å velge riktig hjelp!!!

Omtale av  Bodil H

Se ovenfor, ikke automatisk svar fra DnB men ha en person som skjønner hva du mener. Veldig dårlig service

Svar fra DNB Bank
29.01.2024 12:34

Hei Bodil! Leit å lese at du er misfornøyd med servicen hos oss. Vi ønsker gjerne å forbedre oss, så takker for at du gir beskjed. /Marthe

Føler oss lurt av lånerådgiver

Omtale av  Sara

Unngå for alt i verden. Makan til dårlig kundebehandling har jeg aldri vært borti. Vi har regelrett blitt lurt av lånerådgiver i fbm. Med et boligbytte. Alt var i orden i fht. Å overføre lån. Vi fulgte alle instrukser til punkt og prikke. Vi oppfyller alle kravene som ble satt. Og nå forteller at vi ikke får lånet etter salg av gammel bolig. Der er så dårlig kundeveiledning. Rådgiver lager nye regler for hver uke som er til hinder.

Svar fra DNB Bank
26.01.2024 12:34

Hei Sara! Dette var ikke kjekt å lese. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, så jeg vil anbefale deg at du sender oss en klage slik at vi får sett på saken din. Du kan sende inn klage her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon. /Tonje

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Trist

Omtale av  Anna

Jeg ble tvunget over til Dnbs løsninger etter oppkjøpet av Sbanken. Svært dårlig kommunikasjon gjennom hele prosessen og dårligere betingelser, til tross for fagre ord da fusjonen var et faktum. Styr unna.

Svar fra DNB Bank
26.01.2024 12:32

Hei Anna! Det er trist å høre at du ikke er fornøyd. Du har alltid full valgfrihet til å velge den merkevaren du ønsker å bruke. Så om du heller ønsker å være kunde i Sbanken kan en av våre rådgivere på kundesenteret gå gjennom produktene og behovene dine, og se hva som må endres/flyttes for at du skal kunne bli totalkunde i Sbanken. /Tonje

Verstingen av de verste

Omtale av  Leni

Arrogant, useriøs, misleder og fører kunder bak lyset og opererer i grenseland på det meste. Besitter så mange inside -og behind the scenes historier at folk hadde rygget baklengs inn i fuglekassen om de hadde kjent realiteten. Av taushetspliktige årsaker relatert jobb, kan det dessverre ikke deles detaljer.

Svar fra DNB Bank
25.01.2024 11:20

Hei. Kjedelig å høre at du mener det om oss. Vi kan ikke kommentere enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 915 04 800 hvis det er noe vi kan hjelpe med. /Elisabeth

Aksjehandel

Omtale av  Affi

System svikt, ble min skyld og tapte 2 mill. Fikk ingen veiledning. Værste banken i Norge.

Svar fra DNB Bank
25.01.2024 11:21

Hei. Her er det vanskelig å si hva som har skjedd dessverre. Forsøk gjerne å ta kontakt med DNB Markets dersom det er noe som er uavklart. /Elisabeth

Høye gebyrer og 0% renter på brukskonto

Omtale av  Eivind

DNB med høye gebyrer på bankkort. En ordentlig rotete nettbank og kundeservice som virker og ikke bry seg. 0% renter på innskudd på brukskonto. Hever alltid renten først.

Svar fra DNB Bank
25.01.2024 11:24

Hei. Årsgebyr på kort er vanlig i de fleste banker, og så finnes det enkelte gebyr for kortbruk. F.eks. kontantuttak medfører et gebyr for oss som bank per kontantuttak, og med bakgrunn i dette har vi også måtte sette en fastpris per kontantuttak i butikk for våre kunder. Brukskonto er ikke ment som en plasseringskonto, men vi har konkurransedyktige renter på de ulike konti for sparing om det er et alternativ for deg. Du kan se en oversikt over de ulike sparekonti vi har her: https://www.dnb.no/sparing/sparing-pa-konto/sparekonto /Elisabeth

Tjuvpakk

Omtale av  Lille M

Byttet ut DNB for mange år siden, som presterte å ta "gebyr" da BSU-kontoen min ble flyttet til ny bank. rundt 8000,- hadde forsvunnet fra BSU-kontoen uten forvarsel. Fikk høre i ettertid at dette "gebyret" var ulovlig, men har ikke sett snurten av pengene de stjal fra meg på ulovlig vis. Styr unna!

Svar fra DNB Bank
25.01.2024 11:20

Hei. Ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt slik at vi kan finne tilbake til kontoutskrifter (opptil 10 år tilbake) hvor vi kan se nærmere på dette. /Elisabeth

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Fornøyd kunde

Omtale av  Asbjørn S

Totalt sett veldig fornøyd! Aldi noen problemer og veldig oversiktelig.

Svar fra DNB Bank
25.01.2024 11:22

Hei. Så hyggelig å lese! Takk for fin tilbakemelding. /Elisabeth

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR