DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kjøper opp andre banker og ødelegger markedet. Dyr, vanskelig og alt for stor til sitt eget beste.
Hei Jan, det er leit å høre at du ikke er fornøyd. /Viktoria
Respektløs og arrogant bank. Holder sperret brukskonto , bankkort , bank id over 30 dager uten noen grundig forklaring . Kundeservice er elendig , halv parten er psykisk ustabile og truer hele tida å legge på uten å svare på konkret spørsmål. Kundeservice har ikke engang tilgang til saken den er skjult, da er det spørsmål HVEM behandler egentlig saken, det ser ut at DNB leier ut andre selskaper for dette uten å informere kunder om dette. Det har jeg fått bekreftet å ringe til nummeret fra DNB men fikk svar at det er ikke DNB , deler dere sensitive opplysninger til 3. person uten samtykke? Ingen direkt kontakt med saksbehandler bare e-post hvor ingen svarer på e-post fra kunde , bare sender egne e-poster uten mening . Kommer til å anmelde DNB til Politi for stjeling av penger fra kunde. Jeg oppfatter dette som stjeling når bankkonto blir sperret i så langt tid bare at DNB mistenker noe , tror noe . Enten det er brudd på loven fra kunde og dere kommer fram med konkret paragraf med begrunnelse eller det er ulovlig sperring og kunde krenkende desinformasjon.
Hei Ola, så trist å høre at du ikke er fornøyd. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker og kundeforhold her på åpne kanaler. Så her får jeg ikke sett hva som har skjedd. Anbefaler deg å kontakte kundesenteret som kan hjelpe deg i denne saken. /Viktoria
Vil ikke anbefale DNB til private eller bedrift. Styr unna velg en bank med bedre styring og kundeservice.
Hei. Leit å høre at du ikke er fornøyd. Vi har ikke mulighet til å se på enkeltsaker her på åpne sider, men vi ønsker gjerne at du kontakter kundesenteret vårt slik at vi kan se på problemstillingen sammen. Kundesenteret har åpent hele uken fra 07:00-23:00. /Elisabeth
Nei, hvor skal jeg begynne. Dette er den verste banken jeg har vært borti. Selv om jeg aldri selv har blitt kunde, har jeg nå 5 ganger blitt ufrivillig flyttet dit etter oppkjøp. Seneste tilfellet er Sbanken. De lytter ikke til kundene i det hele tatt. Jeg har i snart 10 år prøvd å få dem til å fikse slik at når man får meldinger i nettbanken så får man varsel om dette på SMS eller e-post. Men det får jeg ikke når jeg kun har ett kredittkort og tidligere hadde pensjon. Fikk til svar at for at dette skal virke så må man være bankkunde og opprette bankkonto. Men det har jeg ingen interesse av. Dette må vel kunne ordnes uten det, det er jo valg for varsling men det virker ikke. Dette er jo bare ett eksempel på hvor håpløst dette er. En annen ting er det etiske, selv om det ikke er ulovlig å kjøpe opp Sbanken, så er det ganske uetisk av den minst likte banken å kjøpe opp den mest likte, for så å rasere den. Nei folkens, bruk deres forbrukermakt og kom dere vekk fra DNB.
Hei Tor. Blir trist av å høre inntrykket du har av oss. Vi jobber stadig med å forbedre oss og setter pris på tilbakemeldingen. /Thomas
DNB bank er ikke en bank for personkunder. De har høye gebyrer og de setter opp lånerenten først og ned sist. Dårlig rente på spareprodukter og 0% på brukskonto. Ødelegger gode konkurrenter ved å gjennomføre oppkjøp (sist Sbanken som var elsket av kundene - nå ødelagt av DNB). Hvis kundesenteret svarer på dette innlegget, bør de heller prioritere å behandle kundehenvendelser - ser at det er flere som klager på kundeservicen. Styr unna DNB!
Hei! Dersom du er misfornøyd med renten du har på sparekonto er det bare å ta kontakt med kundesenteret, så kan vi hjelpe deg med å finne andre alternativer :-) /Frida
ADVARSEL : Dere som fremdeles er kunder i S-banken som jeg... desverre (enda). Idag mistet jeg tilgang på mine penger.... S-banken opplyser at jeg ikke har tilgang på mine penger siden jeg har dem på Kredtittkonto. Dvs. jeg har mer penger på denne enn kreditten. S-banken og DNB har sperret dette siden jeg blir tvunget over på Mastercard og DNB. Da på Torsdag får jeg tilgang på mine penger.... Det kan da umulig være lovlig ? HOLD AVSTAND.
Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Anbefaler deg å ta kontakt med kundeservice hos Sbanken, så kan de se nærmere på saken din nå./Frida
Døren er låst. Gikk bort til banken på Hamar, men den er stengt. Skannet en QR kode og la inn alle opplysninger, men ingen respons. Har ikke tid til å stå her foran banken å vente lenger. Jeg bør nok bytte bank til en bank hvor det går an å komme inn. Går heller ikke an å ringe, da kommer bare en snakkerobot som ikke skjønner noen ting. Trist at DnB har forfalt på denne måten. Ser meg om etter en annen bank. Hilsen Trond
Hei! Mange av kontorene våre er rådgivningskontorer uten drop-in. Det gjelder for kontoret på Hamar, så der må det bestilles time for rådgivning. Vi kan gjerne hjelpe deg med å booke en time der, eller så kan vi hjelpe med det meste både på telefon og chat. Du kan ringe inn til 915 04800, eller starte en chat i nettbank/mobilbank, så hjelper vi deg. Der er vi tilgjengelige hver dag mellom 07-23 :-) /Frida
De konkluderte før jeg fikk lagt frem alt av dokumentasjon. Rådgiveren sluttet til slutt å svare på henvendelsene per epost. Godt det finnes andre banker der ute som tar vare på kundene sine. Lånesøknaden ble sendt for snart ett år siden. Andre banker kastet seg over meg for å ta meg inn i varmen. Opplevelsen med DnB etter denne hendelsen satte sine spor. Har fått deler av familien min til å bytte bank og flere er i prosessen med å flytte vekk fra DnB.
Hei, leit å høre du har fått denne oppfatningen av oss. Hvis du kontakter vårt kontaktsenter på 915 04800 eller chat, vil vi kunne se nærmere på saken din og få sett hva vi kan gjøre for å rette opp i dette. Normalt behandles lånesøknader innen 48 timer, så om den ikke har blitt behandlet må det ha skjedd en feil, det vil vi gjerne se nærmere på /Vinjar
Se ovenfor, ikke automatisk svar fra DnB men ha en person som skjønner hva du mener. Veldig dårlig service
Hei Bodil! Leit å lese at du er misfornøyd med servicen hos oss. Vi ønsker gjerne å forbedre oss, så takker for at du gir beskjed. /Marthe
Unngå for alt i verden. Makan til dårlig kundebehandling har jeg aldri vært borti. Vi har regelrett blitt lurt av lånerådgiver i fbm. Med et boligbytte. Alt var i orden i fht. Å overføre lån. Vi fulgte alle instrukser til punkt og prikke. Vi oppfyller alle kravene som ble satt. Og nå forteller at vi ikke får lånet etter salg av gammel bolig. Der er så dårlig kundeveiledning. Rådgiver lager nye regler for hver uke som er til hinder.
Hei Sara! Dette var ikke kjekt å lese. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, så jeg vil anbefale deg at du sender oss en klage slik at vi får sett på saken din. Du kan sende inn klage her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon. /Tonje
Jeg ble tvunget over til Dnbs løsninger etter oppkjøpet av Sbanken. Svært dårlig kommunikasjon gjennom hele prosessen og dårligere betingelser, til tross for fagre ord da fusjonen var et faktum. Styr unna.
Hei Anna! Det er trist å høre at du ikke er fornøyd. Du har alltid full valgfrihet til å velge den merkevaren du ønsker å bruke. Så om du heller ønsker å være kunde i Sbanken kan en av våre rådgivere på kundesenteret gå gjennom produktene og behovene dine, og se hva som må endres/flyttes for at du skal kunne bli totalkunde i Sbanken. /Tonje
Arrogant, useriøs, misleder og fører kunder bak lyset og opererer i grenseland på det meste. Besitter så mange inside -og behind the scenes historier at folk hadde rygget baklengs inn i fuglekassen om de hadde kjent realiteten. Av taushetspliktige årsaker relatert jobb, kan det dessverre ikke deles detaljer.
Hei. Kjedelig å høre at du mener det om oss. Vi kan ikke kommentere enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 915 04 800 hvis det er noe vi kan hjelpe med. /Elisabeth
System svikt, ble min skyld og tapte 2 mill. Fikk ingen veiledning. Værste banken i Norge.
Hei. Her er det vanskelig å si hva som har skjedd dessverre. Forsøk gjerne å ta kontakt med DNB Markets dersom det er noe som er uavklart. /Elisabeth
DNB med høye gebyrer på bankkort. En ordentlig rotete nettbank og kundeservice som virker og ikke bry seg. 0% renter på innskudd på brukskonto. Hever alltid renten først.
Hei. Årsgebyr på kort er vanlig i de fleste banker, og så finnes det enkelte gebyr for kortbruk. F.eks. kontantuttak medfører et gebyr for oss som bank per kontantuttak, og med bakgrunn i dette har vi også måtte sette en fastpris per kontantuttak i butikk for våre kunder. Brukskonto er ikke ment som en plasseringskonto, men vi har konkurransedyktige renter på de ulike konti for sparing om det er et alternativ for deg. Du kan se en oversikt over de ulike sparekonti vi har her: https://www.dnb.no/sparing/sparing-pa-konto/sparekonto /Elisabeth
Byttet ut DNB for mange år siden, som presterte å ta "gebyr" da BSU-kontoen min ble flyttet til ny bank. rundt 8000,- hadde forsvunnet fra BSU-kontoen uten forvarsel. Fikk høre i ettertid at dette "gebyret" var ulovlig, men har ikke sett snurten av pengene de stjal fra meg på ulovlig vis. Styr unna!
Hei. Ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt slik at vi kan finne tilbake til kontoutskrifter (opptil 10 år tilbake) hvor vi kan se nærmere på dette. /Elisabeth
Totalt sett veldig fornøyd! Aldi noen problemer og veldig oversiktelig.
Hei. Så hyggelig å lese! Takk for fin tilbakemelding. /Elisabeth