Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ikke noe apple pay

Omtale av  Philip L. A

Skjønner ikke hvorfor DNB ikke bare legger til apple pay, det er ingen grunn til å ikke gjøre det, det blir bare bedre for kunden hvis DNB åpner opp til flere muligheter til å betale på. Personlig så skulle jeg virkelig ønske det var apple pay, jeg tror det er mange som også hadde satt pris på om Dnb la til dette. Vipps og apple pay er to forskjellige konsepter, vipps funker bra til å overføre penger til andre, men detbli brukt svært lite til å betale i butiikker, derfor burde apple pay komme til DNB.

Svar fra DNB Bank
20.09.2022 22:33

Hei, per dags dato støtter vi ikke Apple Pay grunnet Apple sin måte å styre denne tjenesten på. Det er ikke bare vi som har tatt avstand fra denne løsningen, du kan lese mer om hvorfor vi og flere banker i hele Europa + EU har valgt å ikke støtte Apple i denne løsningen her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ Skulle Apple endre sitt ståsted, vil vi raskt begynne å tilby tjenesten :) /Vinjar

Ref. min omtale om DNB Kundeservice for ca 3 uker siden/sperring av konto

Omtale av  Anne

Gjelder ikke lenger bare Kundeservice men DNB generelt. Styr unna denne banken og unngå unødvendig trøbbel. Min konto i DNB ble altså sperret for overføring til egen konto i annen norsk bank. Ref tidligere omtale. Men den var fortsatt åpen for innskudd. Som jeg ikke kjente til, og som jeg iht sperringen altså ikke kunne motta!! På spørsmål til DNB fikk jeg beskjed om at de jo ikke kunne sperre for pensjoner o.l. Har den siste tiden kontaktet banken flere ganger, snakket for 3 dager siden med en tilsynelatende normal og hyggelig person. Han ba om mitt kontonummer i annen bank, han kunne deretter overføre innestående beløp fra min DNB konto. Jeg regnet med at alt nå ville ordne seg. Men så enkelt skulle det ikke bli… intet skjedde… Den 16.d.m. fikk jeg 2 x beskjed fra dame (vet ikke om det var samme) at kontoen ville være åpen 1 time for overføring fra meg. Men ingen hadde sagt noe om at jeg først måtte slette forutgående forsøk på overføring (samme beløp). Det ble jeg etterhvert fortalt av «kontoen». Har sjekket idag, søndag 18.09, beløpet står fortsatt på min konto i DNB. !!!!!

Svar fra DNB Bank
19.09.2022 12:56

Hei. Det er leit at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss. Vanskelig å si hvorfor det har vært en del frem og tilbake i dialogen, men ta gjerne kontakt på telefon eller på chat (når du er innlogget i nettbanken) så kan vi se om overføringen går i orden. /Elisabeth

Ingen mulighet for Apple pay

Omtale av  Eggman

DnB støtter kun kontaktløs betaling telefon/klokke på Android enheter. DnB vil bare satse på Vipps, men som de fleste vet er Vipps en middelmådig løsning sammenlignet med Google wallet/Apple pay på butikk og lignende. Og ikke minst, en tryggere måte å betale på i innlandet og utlandet sammenlignet med gamle fysiske kredittkort. Var nettopp i kontakt med DnB kundestøtte, og de sa at det er mange som etterspør Apple pay. Selv er planen nå å bytte bank, selv om jeg ellers var fornøyd med DnB.

Svar fra DNB Bank
20.09.2022 22:35

Hei, den primære grunnen til hvorfor vi ikke tilbyr Apple Pay er måten Apple tar full kontroll over NFC-løsningen og ikke lar andre 3. parts tjenester benytte seg av løsningene på sine telefoner. En slik løsning syns vi ikke er brukervennelig for våre kunder, eller markedet. Du kan lese mer her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ om hvorfor vi og flere andre banker over Europa tar avstand fra løsningen. Vårt ståsted vil endre seg raskt om Apple endrer driftingen av sine tjenester. /Vinjar

Ingen Apple Pay og rotete nettbankløsning

Omtale av  Rich

DNB har fortsatt ikke støtte for Apple Pay. Norges største bank burde gå foran som et godt eksempel når det kommer til teknologi. Det at markedet ikke er modent nok, og at det ikke er nok etterspørsel etter Apple Pay er dårlige unnskyldninger. Når Norges største bank ikke kan tilby tjenesten, så blir jo etterspørselen og modenheten holdt tilbake naturlig nok. Apple / iOS-enheter er de mest populære mobilenhetene i landet, men på tross av dette er det ikke noe problem å tilby både Google, Fitblt og Garmin Pay… Nettbanken er også rotete og fremstår som utdatert. Det er også frustrerende at mobilbank-appen og nettbanken har forskjellige funksjoner som ikke kan benyttes om hverandre.

Svar fra DNB Bank
20.09.2022 22:37

Hei, den primære grunnen til hvorfor vi ikke tilbyr Apple Pay er måten Apple tar full kontroll over NFC-løsningen og ikke lar andre 3. parts tjenester benytte seg av løsningene på sine telefoner. En slik løsning syns vi ikke er brukervennelig for våre kunder, eller markedet. Du kan lese mer her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ om hvorfor vi og flere andre banker over Europa tar avstand fra løsningen. Vårt ståsted vil endre seg raskt om Apple endrer driftingen av sine tjenester. Nettbanken vår gjennomgår for øyeblikket mye endringer som vi håper å kunne lansere snart, men vi er ikke uenig i at den trenger en oppdatering. Endringene vi jobber med skal ikke bare endre utsende, men også effektiviteten på våre tjenester, og derfor trengs det noe lengre tid enn vi hadde ønsket! :) /Vinjar

Bidrar med all informasjon og service jeg trenger forPrivat Bankink

Omtale av  Hans O. C

Bidrar med aii informasjon og service jeg trenger som kunde i DNB Private Banking

Svar fra DNB Bank
16.09.2022 11:06

Tusen takk for fin tilbakemelding! :) \Maren

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Elendig

Omtale av  Kjersti Ø

Elendig service de er mest kjendt for å ødelegge kunder og sperre kort blir nok en anmeldelse på dnb

Svar fra DNB Bank
16.09.2022 11:07

Kjedelig at du føler det slik. Hvis du kontakter kundesenteret så kan de hjelpe deg med en løsning på problemet. \Maren

Ingen mulighet for å betale med Apple Pay

Omtale av  Ingmar

Hvorfor i alverden er det ikke mulig å bruke Apple Pay med DNB... helt forferdelig...

Svar fra DNB Bank
15.09.2022 12:12

Hei! Vi vurderer alle betalingsløsninger forløpende, men har foreløpig ikke konkludert på noe ang Apple Pay. Takker for tilbakemelding og engasjement. /Marthe

Verste kunde bemøtt

Omtale av  Christy

Møttet opp idag på DNB hovedkontor i Oslo. Hadde avtalt å komme for å tolke for en kunde som hverken kan snakke norsk eller engelsk. Kunden ventet på meg inne i banken. Når jeg møtte opp så ble jeg stoppet av en dørrvakt med asiatisk utseende som nektet meg å komme inn. Ikke for at jeg har noe problem med å stille meg i kø men i dette tilfelle skulle jeg tolke for en kunde til DNB. Jeg prøvde å forklare på en hyggelig måte men det ikke noe respons å få. Han var rett og slett uhyggelig og frekk. Lurer på hvor i alle dager ansatter DNB folk som ikke kan oppføre seg normalt. Det var rett å slett en diskriminerende dørrvakt. Etter dagens hendelse har jeg mistet all respekt og tillitt.

Svar fra DNB Bank
14.09.2022 08:52

Hei. Takk for tilbakemelding. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse på kontoret vårt og jeg skal ta det med videre. Det er ikke slik det skal være. /Elisabeth

Umulig å kontakte uten e-mail og kundeforhold.

Omtale av  Ola

Får ikke kontante for å svare på trussel om stengt konto, Finner ingen mail-adresse for kontakt.

Svar fra DNB Bank
13.09.2022 09:49

Hei Ola, dette ønsker vi gjerne å sjekke opp i. Du kan kontakte oss både via innlogget chat i nettbanken eller på telefon 91504800. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager (inkludert lørdag og søndag). Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld. /Lisa

Veldig Bra

Omtale av  Kim B. L. R

Jeg har på under en uke hatt to hendvendelser til DNB Fantastisk Service Fantastisk Hjelp Fantastisk god kunskapet sakbehandler har. Til alle dere i DNB TUSEN TAKK

Svar fra DNB Bank
13.09.2022 09:45

Hei Kim! Anmeldelser som dette gjør oss skikkelig glad. Tusen takk for flott tilbakemelding :-) /Lisa

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Avsluttet min konto

Omtale av  Anne

Dette er for dårlig av dnb. Eg bor i Egypt og har gjort det i 8 år og vert like lenge kunde i dnb, eg har ikke hatt noen problem før nå. Eg reiste helt til Norge i april og åpner nettbankbrikke med norsk tlf og nummer, identifiserte meg og reise tilbake til Egypt 13 mai. Fikk meld på tlf 17 juni om å oppdatere kundeforhold noe som eg gjorde og har ikke hørt noen ting fra banken før 7 september med mail om at kontoen er avsluttet. Ringte å styrte og sitter her uten visa kort uten BankID eller nettbankbrikke. Dei sier at det er noe mer dei luere på ang kundeforhold og at dei har sendt meg meld I nettbanken noe som eg ikke har gått eller sett. Ingen brev til den norske adressen min i Norge eller mail eller sms eller tlf om at dei vil avslutte kontoen min visst eg ikke tar kontakt. Nå sitter eg og kan risikere å bryte visumet mitt i Egypt noe som er straffbart og blir store problemer for meg med immigration police har ikke mulighet til å kjøpe bilett til Norge eller åpne ny konto for eg må til Norge for å identifisere meg. Får heller ikke betalt husleie eller kjøpt mat, å bryte eg visumet kan eg heller ikke få penger sendt via western union. Så. Dnb setter meg i en situasjon der eg bryter loven i Egypt og ingen vet hvor lang tid det vil ta å gjenåpne kontoen min. Dnb burde ringt meg når dei ser at eg ikke har svart på meld innboksen da dei vet eg bor i Egypt og vet konsekvensene visst dei avslutter kontoen og eg har alltid oppdatert mine kundeforhold i dnb, så dnb dette får dere rydde opp i. Går ikke an å sette mennesker i en slik m situasjon at dei bryter loven pga dere

Svar fra DNB Bank
12.09.2022 13:11

Hei! Dette ønsker vi gjerne å sjekke opp i, så ta gjerne kontakt med oss på telefon 915 04800. Om du har oppdatert kundeinformasjon og legitimasjon skal konto ikke avsluttes. Vi er tilgjengelige på telefon hver dag mellom kl 07-23. /Frida

Bank ID

Omtale av  Iman

Så kjipt og dumt at DNB har sperret min bank ID fordi jeg ikke har Norsk pass! Hvordan skal de som venter på Norsk pass betale regningene sine uten bank ID?? Er det ikke reisebevis, ID kort eller norsk førerkort gyldig for identifisering?? Skam!!!

Svar fra DNB Bank
08.09.2022 13:33

Hei Iman! Nå er jeg litt usikker på hva du mener her. Dersom du har fått kundeforhold sperret i påvente av legitimering, så er det også gyldig med nasjonalt id-kort, norsk førerkort utstedt etter 1.1.1998 samt bankkort med bilde fa annen bank. Da anbefaler jeg å ta kontakt med vårt kundesenter som vil kunne bistå i den forbindelse så vi får oppdatert legitimasjon på deg hos oss. Dersom du derimot mener å få utstedt BankID uten norsk personnummer så tilbyr vi ikke det per i dag. Det er fortsatt fullt mulig å betale regninger uten å ha Bankid tilknyttet kodebrikken fra oss. Da logger man inn med alternativet "Uten bankid" og så kan man legge til og bekrefte betalinger med kodebrikken. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du opplever problemer i den forbindelse så vil de kunne bistå med dette. Ønsker deg en fin dag! /Lars

Norges verste bank.

Omtale av  Jorunn T

Måtte ha et personlig møte med DNB på Lillehammer i går, møtte stengte dører. Prøvde å ringe (kun et tlf.nr. tilgjengelig uansett tjenester) Gjelder hele landet fikk beskjed at ventediden var 40 minutter!!!!! etter ca 30 min. kutter banken forbindelsen. Dette er rett og slett dritt oppførsel. Jeg og mine venner og bekjente fjerner alle konti fra DNB for alltid. Anbefaler alle å oppsøke sparebanker med personlig service.

Svar fra DNB Bank
12.09.2022 13:08

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse og kom til et stengt bankkontor. Vi har møtebooking på de fleste bankkontorene nå, så det vil dessverre ikke være alle som har åpent for drop-in. Om du ønsker hjelp via nettbank kan du gjerne starte en chat med oss der eller sende en melding via postkassen i nettbanken, så slipper du å ringe inn. Vi er tilgjengelige på chat hver dag mellom kl 07-23. Ønsker deg en fin dag! /Frida

Skuffende

Omtale av  Knut

En velfungerende bedrift? Nei, det kan jeg ikke påstå er et inntrykk jeg sitter igjen med etter interaksjonen jeg har hatt med DNB. DNB har ingen spesiell interesse i å ta vare på sine kunder. Henvendelser som blir stående ubesvart, selv med direkte telefonkontakt. Kundebehandlere som faktisk ikke kan gi et svar og finne en løsning på enkle spørsmål. Hvilke valg står man igjen med da? Jo, komme seg ut av kundeforholdet så fort som mulig. De fleste bedrifter ville ha slitt med å skaffe seg oppdrag og kunder med slikt virke. Stiller meg litt undrende på hvordan DNB likevel greier å holde det gående som tilbyder i det private segment. DNB viser få tegn til endringsvilje, dessverre.

Svar fra DNB Bank
02.09.2022 15:50

Hei Knut! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke undersøke enkeltsaker her på bytt.no for kundeforholdet ditt, men håper du kan ta kontakt med kundeservice igjen slik at vi får undersøkt det du måtte trenge hjelp med. Vi gir svar i første kontakt der det lar seg gjøre, men avhengig av spørsmålet kan det variere om vi må konferere med annen avdeling for å få et svar på det man spør om. Det er vanskelig for meg å svare på her hva du eventuelt mener du ikke har fått svar på fra rådgiver du har vært i dialog med, men normalt sett pleier vi å gi svar på det man spør om når man tar kontakt med oss. Dersom rådgiver må konferere med annen avdeling først for å finne ut svar på det man lurer på så pleier rådgiver å ringe opp eller å sende svar via postkassen i nettbanken når hen har fått svar. Ønsker deg en fin helg! /Lars

Alle kundene deres er Ikke helt unge, som meg.

Omtale av  Karl A

Umulig å komme i kontakt med banken. Telefon er jo helt umulig. Oppgir en grunn for at jeg tar kontakt. En bruker alt for lang tid for å finne ut hvor en skal gå inn. Så finner en omsider noe som kanskje kan passe, men nei feil! Sitter igjen med en masse som skal leses. Alle disse opplysningene som ramses opp er ikke lett å ta inn for en som er over sin første ungdom. Jeg tilhører generasjonen som liker kontakt med mennesker. Om noe er uklart har man mulighet å spørre omigjen, og får så et svar man forstår! Jeg får hive meg i bilen og dra til banken med mine spørsmål. En ting er sikkert: DnB er ikke den som er lett å kontakte på noe vis. Føler det som om dere ikke vil ha personlig kontakt eller telefon kontakt. DnB

Svar fra DNB Bank
02.09.2022 10:16

Hei Karl! Leit å høre at du synes det er vanskelig å komme i kontakt med oss. Når man ringer til oss så blir man spurt av roboten hva man lurer på og hvor man så blir koblet videre til riktig avdeling som vil kunne bistå med det man lurer på. Vi er også tilgjengelig i flere kanaler og kan også nås via innlogget chat i nettbanken samt via nettbankmelding (Dagligbank og lån – Postkasse – Skriv til oss) – og vi er også tilgjengelig via kontor om man vil møte oss fysisk. Vi har stort fokus på å være tilgjengelig for våre kunder og har derfor åpningstider 07-23 hver eneste dag (inkludert lørdager og søndager) på chat, telefon og nettbankmelding. Ønsker deg en fin dag! /Lars

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Rot og manglende kontroll

Omtale av  Rune

Etter mye om og men fikk jeg den 18 mai bekreftelse på at min Id var ok og registrert i Dnb sine systemer. 30 august mottok jeg brev fra Dnb at mine kontoer er oppsagt pga manglende Id. At Dnb er en bank uten kontroll på systemene sine er lite tillitsvekkende og meget urovekkende, med utgangspunkt i å ivareta kundenes midler/finanser

Svar fra DNB Bank
01.09.2022 10:38

Hei Rune! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Dersom du mener at kundeforholdet ditt er feilaktig oppsagt anbefaler jeg deg å ringe oss på telefon 91504800 slik at vi kan se på det. /Tonje

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR