DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Min mor kan vært kunde i 50 år. Aldri hatt anmerkning, vært i jobb hele sitt liv. De siste årene har hun leid leilighet, samtidig som hun har spart over 600000.Bil er nedbetalt og hytte til 2,5 millioner er nedbetalt. Nå skulle hun søke lån til en liten leilighet med en leileboer og medlåner...hun ble tilbudt 200000 i lån. Jeg er sjokkert,men ikke overrasket. DnB er og forblir en elendig bank. Anbefaler alle å bytte bank. Pensjonister fortjener mer verdighet.
Jeg har hatt DNB i hele mitt liv(28 år) fordi min mor jobber der. Jeg har alltid vært en sikker betaler, spart mye og har ikke annet lån enn et lite studielån. Min partner(sikker betaler med god inntekt) og jeg(grei inntekt) søkte 12.juni finansieringsbevis i DNB. Jeg snakket med flere kunderådgivere, for å legge inn søknaden rett. Kunderådgiver bekreftet 13.juni at alt lå riktig. Han fortalte at de var overbemannet om dagen og at det kunne ta opp til 5 dager før noen av deres ansatte «plukket» vår sak. Man står med andre ord ikke som et nr i køen. De ansatte velger hvem de hjelper. Ikke greit. Jeg hørte ikke mer fra DNB. 26.juni etterlyste jeg igjen(har spurt flere ganger) hva som skjedde med finansieringsbeviset vårt. De beklaget at de hadde «glemt saken vår» Sparebanken Vest, derimot, leverte finaniseringsbevis til oss 30 minutter etter vi tok kontakt. Med høyere sum enn vi søkte. Så mitt råd er - Bytt bank! Det var veldig lett! Man tjener ikke mye penger på å ha penger i banken i dag. Bankene slåss om kundene. Så det minste de han gjøre er jobben sin - Svare kundene sine
Jeg tror DNB sitter med mye gammel «legacy» og en historikk som gjør at de ikke er vant til å måtte konkurrere om kundene. Konsekvensen av det er fragmenterte og dårlige kundeopplevelser som gjør at de henger lenger og lenger etter konkurrenter som KLP og Sparebank1 på kundeservice og relevans. Jeg byttet nylig til KLP og var mye mer fornøyd.
Det kan være lett å la seg friste av DNBs fancy reklamer med tjenester du egentlig ikke trenger. Min sparebank som ble åpnet når jeg ble døpt endte opp som DNB og gjennom 46 år som trofast kunde har jeg fått ingenting igjen utover dårlig service. Det endte med at jeg byttet bank men å si opp kontoen tok flere år. Grunnen var gebyrer for kort jeg hadde avbestilt (og heller ikke fikk tilsendt) og forrenting som det var umulig å få i null fordi det hele tiden løp nye ører på og dermed nye regninger og nye gebyrer.... Aldri mer DNB!
Det som er bra er at jeg som ufør får trygda mi 1 dag før sparebank 1 og lignende banker.
Det er ingenting jeg finner bra ved DNB Bank. De har det verste kundeservice som jeg har opplevd noen gang. Det virker som de gjør alt i sin makt for å ikke ha noe menneskelig kontakt med kundene sine. Har man et problem som man trenger nød hjelp til, er det nesten som de sier direkte "synd, du kan henvende deg til et annet sted eller til de du har problem med". Når alt kan løses på noen minutter dersom man kunne bare møte noen ansikt til ansikt så vil de gjøre alt for at det skal ikke skje. Nei, det verste kundeservice som finnes!
Kommer ikke gjennom på telefon, den automatiske spørreren der du skal fortelle hva det angår, skjønner ikke temaet. Håpløst og dyrt alternativ!
Søker huslån av diverse banker, ser hvem som gir best "deal"... Har over 65% i egenkapital....ifølge DNB er jeg ikke verdig langtidslån???... hvem i alle dager er "geniene" som driver denne institusjonen!?!?
Kommer ikke på noe å klage på. Får alltid god service i den banken.
De lurer folk til a tro at de blir ivaretatt med DNB sin reiseforsikring gjennom kredittkortet, dersom man blir alvorlig syk eller havner i en ulykke mens man er pa ferie i utlandet så er det en stor ekstrabelastning å hanskes med DNB sin reiseforsikring i tillegg til at man er syk, sannsynligvis vil man bli mye fortere frisk dersom man slipper a ha noe med DNB forsikringen a gjøre!!, oppi all elendigheten når man virkelig trenger hjelp så etterspør de bevis på at man er forsikret, til tross for at de har sendt meg forsikringsbevis på engelsk som jeg har printet ut og har med meg på ferie!!, i tillegg er saksbehandler så frekk at han sier: Så du har egentlig ikke noen forsikring du da... jeg svarer jo jeg har gyldig reiseforsikring gjennom mitt kredittkort, da spor han om jeg har bevis på at jeg har betalt minimum 50% av reisens kostnader med kredittkortet, jeg måtte til tross for sykdom skaffe kontoutskrift mens jeg var på ferie og sende dem kontoutskriften på email, når de hadde mottatt kontoutskriften så fakset de over en mengde med skjemaer til sykehuset som skulle behandle meg og sa at jeg måtte fylle de ut.., jeg var svært syk og medtatt og skjønte egentlig ikke hva jeg skrev under på..., men de sa at det måtte fylles ut dersom jeg ønsket hjelp!! Sykehuset trengte en betalingsgaranti fra DNB for å kunne behandle meg...., det var DNB aldrig behjelpelige med, når jeg hadde oversendt all dokumentasjon de etterspurte så kom de med en ny unnskyldning og sa at de ikke fikk utstedt betalingsgaranti til sykehuset fordi hovedkontoret til DNB som tar slike henvendelser er stengt.....p.g.a 6.timer tidsforskjell mellom Thailand og Norge..., jeg brukte mange hundre kroner på å ringe dem men fikk aldrig noen betalingsgaranti eller hjelp, etter tre dager ringte de meg å spurte hvordan det gikk med meg...., da hadde jeg forlatt sykehuset uten behandling... Forsikring blir på folkemunne kalt lovlig svindel og jeg tror det stemmer. La deg ikke lure av at de villig sender deg forsikringsbevis..., sannsynligvis så får du ingen hjelp dersom det hender noe....
Jeg må begynne med å si at jeg og min kone tjener vel over gjennomsnittet. Vi har 2 bedrifter som går meget bra. Vi har over 1.5mill i egenkapital hvis vi selger hus på taks. Jeg sendte en søknad om å låne 250k på huset da det trenger en liten runde utenfor. Jeg ble avslått fordi min kone var i mammapermisjon. Jeg måtte prøve når hun var tilbake i arbeid. Hun driver eget firma med 14 ansatte. Det er ingen tvil om at hun har arbeid. Søknaden tok 14 dager før jeg fikk svar. Jeg ringte sbanken. Dem ba meg gjøre det elektronisk. Jeg gjorde som jeg ble fortalt. Fikk innvilget lån umiddelbart. Tok nøyaktig 2min å få svar. Jeg fikk mye bedre rente. Med de 250k oppå det jeg allerede har fra før av så gikk mnd betalingen ned med 1850kr. i mnd. Jeg angrer at jeg har vært kunde hos dere i 15år. ALDRI igjen.
Nettbanken som er lettest å bruke. Finn kundebehandling. Bytter aldri hovedbank. Prøvde Norwegian kredittkort på reise. Bare surr med faktura. Har avsluttet kredittkortet. Fin bank!
Elendig kundeservice. Uorganisert og elendig nettside. Mobilbanken er en spøk, du kan kunn se hvor mye penger du har. Dersom du som dnb kunde overfører penger til en annen dnb kunde tar det 1 virkedag, i motsetning til andre banker.
Veldig vanskelig bank, alt er så jæ#la vanskelig for de vrange kundebehandlerne. Anbefales ikke i det hele tatt, så vi har byttet bank! og vi angrer ikke!
Fikk veldig god hjelp i DNB når jeg skulle kjøpe bolig under boliglån- ung/ akademiker dealen. Har også fått god veiledning/ rådgivning i forbindelse med boligkjøp nr 2, som viser seg å være mye vanskeligere enn det første. Det jeg har mest å utsette på DNB pr i dag, er at de har bestemt seg for å redusere renten på BSU fra 3,2% til 0,55% for de over 34 år for å "motivere" (les sarkasme) folk til å bruke BSUèn sin. Skjønner ikke at banken har lov til å bryte sine egne betingelser i en gjensidig avtale som ble inngått for mange år siden. Generelt er nettbanken noe uoversiktlig og har mye og unødvendig informasjon/ man må lete seg frem/ noen tjenester kan være vanskelig å vite hva heter. Har egentlig lyst å bytte bank grunnet BSU renteendring/ bryte avtale, men må være i denne banken en stund til fremover.
Forstår ikke hvorfor folk klager på kundeservicen? Den er utmerket god! Kjøpte en vare på nettet og det viste seg å være "falsk", da valgte jeg å sende inn en klage til dem. 2-5 dager ble saken lukket og jeg fikk tilbake 100 prosent av det jeg hadde brukt! Mistet kortet mitt også og de sendte meg et nytt kort med A post! Jeg bruker også vipps ganske ofte og pengene kommer inn etter 5 sekunder, helt utrolig! (Jeg tror at andre kommer også til å få denne fordelen, men eyyy)