DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har nylig prøvd å refinansiere lån hos DnB. Fikk klarsignal på at alt var i orden. 1 uke etter får jeg tlf om at dette ikke går allikevel fordi jeg tjener for dårlig! Boligen har økt med over 300 000kr og så dårlig tjener jeg ikke. Kundebehandleren mente at det var nye regler fra 01.01-17, helt Ok, men dette burde de informert om ved første samtale og ikke komme 1 uke etterpå og trekke avtalen!
Jeg er en fornøyd kunde med mange års kundeforhold der. Hyggelige ansatte, god nettbank, et rentenivå jeg kan leve med.
Elendig kundeservice. Svarer ikke på det man spør om i henvendelsen. Henviser kun til et brev som er sendt. Men man blir ikke klokere av det når innholdet er uklart, og det er det man trenger forklaring på. Tar beslutninger på feil grunnlag. De trenger etter min mening å sette seg bedre inn i saken før de tar avgjørelser og svarer. Men det virker som det er enklere for dem å la være å svare og heller lukke saken. Ingen vilje til å sette seg inn i fakta. Glad jeg ikke er kunde etter alt annet negativt jeg har hørt om dem. Bare synd de har utestengt meg fra VIPPS - og det på et grunnlag de ikke engang kan fortelle meg. Håpløst og diskriminerende. Blir behandlet som en kriminell.
Jeg ble nå fakturert for 275 kroner for Visa på mitt debetkort til min brukskonto. Etter å ha chattet med Julie, og fortalt at jeg ikke ønsker visa på mitt debetkort, sier hun at det ikke er mulig å ha kort uten visa. Hun sier at hun kan melde ut kortet mitt om jeg ikke vil ha det. Jeg ønsker kun et debetkort uten visa, siden det er det de sier de fakturerer for. De sniker inn gebyrer alle steder.
Tull med nettbank til stadigheter Skandalesaker om DNB ASA, som ingen grenser har. Tull og tøys med nettside og fakturering. Får ikke til å opprette Avtalegiro og eFaktura. Eksisterende AvtaleGiro'er står som "aktiv", selv om de ikke blir trukket. Hva er dette for noe tull? Dette har skjedd mye siste tiden, men før var dette intet problem. Dårlig kundeservice - dyrt å ringe dit for å høre musikk i en halvtime, og gjerne lengre. De er vokst seg altfor stor og har nå masse gebyrer, for at kunde skal betale for å spare penger. Helt sykt! Jeg vurderer seriøst å bytte bank!
De er KUN etter å selge og bryr seg meget lite om kundene sine. Vet selv siden jeg jobbet der!!
De flår deg på gebyrer... Og har en banksjef som ikke hadde hørt om Luxenburgavtalen!!! Den hørte jeg om for minst 15 år siden, så man må da være temmelig tett i pappen for ikke å få med seg det. Mulig det er bra bank hvis man skal plassere store beløp og har barn som trenger jobb i bank osv...
Møtte på en saksbehandler fra bygda i nærheten av der jeg er født og kommer fra, Oppland. Søkte om ett tilleggslån på 600000,- for å utvide eksisterende boligmasse til hybeldel. Dette ville innbringe oss ca 10.000, - ekstra pr. mnd, skattefritt. Boligens verdi har på 2,5 år økt med 3 millioner kroner. (siden takst nov 15) Dette område vi eier bolig på er ett av de mest populære knutepunktene i bærum. Sentralt til t-bane, buss, tog etc. (i etterkant snakket jeg med en megler som ville antyde en prisstigning i dette område til 3,5-4 mill på de 3 årene jeg har bodd her. For det første etter å ha innsendt alle lønnslipper, alltinn opplysninger, dokumentasjon fra firmaer vi eier og diverse så fikk vi avslag. Vi fikk beskjed om at vi egentlig ikke hadde økonomi til å ha det huset vi i dag har....?? Javel tenkte jeg. Pussig at vi da har klart oss bra i 3 år allerede. Vi har i dag ett mnd. huslån på ca. 22.000,- og leier ut en leilighet i underetasjen for 15.000,- pr. mnd skattefritt. Vi har ca.totalt 1.3 mill brutto totalt pluss ca. 200.000,- vi tar ut av ett firma i sommermånedene. Det endte opp med at vi tok opp ett lån fra firmaet istedet for å slippe å høre på sånt "tulleprat" fra en "bygdebank" som ikke forstår seg på forskjellen mellom "grisgrendte strøk innafor" og oslosonen og som ikke tar hensyn til verdiøkning ei heller inntekter dette genererer. Så jeg bare forundrer meg over saksbehandlere som kan sitte hvor som helst i landet og ikke vite grunnlaget for mulighetene det faktisk er i ett strøk som er "sprengt" dvs. Oslo-Akershus og hvor uteleieprisene er såpass høye at man nesten bare kan leve av å leie ut kjelleren. Og ikke nok med det! Jeg fant jo en åpen facebookprofil på saksbehandleren der hvor han har skrevet personlige ting som om at "ja, nå må regjeringen stramme inn lånekravene" og diverse andre ting som han kanskje ikke burde lufte så veldig siden han er en bankens representant. Så etter og faktisk å ha lest innleggene til saksbehandler så skjønte jeg jo at her var løpet egentlig kjørt før det i det hele tatt hadde begynt. Oppfordrer alle til å sjekke opp hvem man snakker med før man kaster bort sin egen tid. Vi kommer også til å skifte bank etter nyttår. DNB har jeg brukt siden jeg var liten men nå er det over.
Har dessverre kun dårlig erfaring med DNB. Det er en rekke ting jeg ser etter i en bank. 1. Banken skal vise omtanke og fremstå som en service til sine kunder, her bommer DNB helt. Banken har en elendig nettbank som støtt og stadig er nede. Selv etter en rekke kommentarer fra kundene i de siste årene har ingenting endret seg. Like så kan det sies om mobilbanken. 2. Banken forvalter pengene mine etisk riktig (i hvert fall unngår kjente etiske overtrampt). DNB har vært i søkelyset for en rekke etisk forkastelige handler og forvaltninger av pengene mine. Alt fra Panama Papers til Dakota Access Pipeline. Her må DNB rydde opp. 3. Banken har ingen spesielle tilbud som gjør opp for de forrige 2 punktene, og det er dermed like greit å bytte bank. 4. Og bare for å slenge med poenget til slutt... Jeg venter enda på en bank som overfører penger i helgene!
Kundeservice på telefon snakker engelsk uten å velge det, samme situasjon på chat, de begynner å skrive engelsk. I tillegg hvis banken måtte ringe deg tilbake du må vente lang tid. Ikke fornøyd.
Veldig misfornøyd med DNB. Dårlig kundeservice. Treg hjelp. VELDIG dyrt. Rett å slett ett selskap som ikke bryr seg om kunden, men vil tjene masse penger. Aldri igjen :)
I forbindelse med boligkjøp ble det innhentet tilbud på finansiering fra flere banker, deriblant DNB og det er det verste jeg har vært med på når det gjelder kundeservice. Det tok 5 uker fra første kontakt og saksbehandler måtte purres kontinuerlig. Når første tilbud kom hadde ikke saksbehandler klart å legge inn riktig opplysninger, enda alt var sendt inn på e-post flere ganger. Det endelige tilbudet var forsåvidt greit, men etter dårlig og lang saksbehandling hjalp ikke det!
Syns de er for dyre ift. konkurrentene. De økte nå renta uten at styringsrenta er rørt. Bruk av VISA burde være gebyrfritt i 2016! De gjorde totalt ran via mellomfinansiering ved boligkjøp. Snart ingen filialer igjen. Dårlig etikk mtp. rørledningen i USA, skatteparadisene i Panama osv osv...
En bank som raner lommeboka. Vært kunde i mange år men nå er det nok, har ikke råd til å bli her.
Dette er primært en omtale om kundeservicen til DNB. Forvent lang ventetid på kundeservice. Hjelper lite om nummeret er åpent 24/7 om de ikke svarer. I tillegg høres kunderådgiverne ut som de helst ikke vil at du skal ringe. Kjenner noen som har platinum visa, og disse kommer alltid til en rådgiver i løpet av sekunder og får god service. I ganske stor kontrast til vanlige kunder. Når det kommer til bilforsikring, tilbyr de også veihjelp. Den ene gangen jeg trengte dette, ble jeg lagt på to ganger av serviceagenten.
Dårlig kundebehandling, får aldri svar men må purre på med mailer konstant for deretter få avslag. Har lån på 1. 5 mill og takst på gården er 3,2 mill. Ene del av gården skal selges for 1,2 mill, men enda får vi ikke refinansiert til oppussing som en overgang til ene delen er solgt. Anbefaler overhodet ikke DnB til noen lenger. Bytter bank og skal aldri mer skryte av denne banken mer.