Nordax Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
De hevder at de utbetaler vanligvis etter 1-2 dager, men på arbeidsdag 5 begynner man å lure på hva slags selskap man har rotet seg bort i- og epost svarer de ikke heller.
Ser ikke ut til at man har navn og personnummer forbundet med innskuddskonto, penge tilsendt fra annen bank, forsvant i 6 uker ,uten forklaring, end at de nokk lå i felleskasse, selv med vedlegg fra avsender ,fannt man ikke pengene ,leste åpenbart heller ikke vedlegget i Mailen ( frustrerende)
Jeg har et betydelig innskudd i Nordax bank som jeg for 3 uker siden har bedt om å få overført til en annen bank. Dette kunnes ikke la seg gjøre i nettbanken deres. Jeg måtte fylle ut et papirskjema og sende det inn gjennom nettbanken. Først kunne de ikke overføre til min brukskonto, så måtte jeg fylle ut et nytt skjema der jeg oppga en ny konto som de etter hva de sa kunne benyttes til overføringen. Dette måtte også skrives ut på papir og sendes via deres nettsted. Nå har jeg ventet på pengene i 3uker og de svarer meg ikke engang når jeg henvender meg til dem via nettstedet. På mail får jeg et automatisk svar om at de ikke kan svare på epost på grunn av bankens taushetsplikt.. Jeg burde egentlig aldri benyttet meg av denne useriøse banken da jeg hadde en dårlig opplevelse for noen år siden. Da steg rentene og likeså Nordax sine innskuddsrenter. Det var bare det at det gjaldt ikke den kontoen jeg hadde. Jeg måtte nemlig opprette en ny konto i Nordax og overføre pengene til denne for å få den beste renten. Alt dette måtte selvsagt gjøres på papirformularer og sendes i posten! Nei, styr unna dette useriøse fortaket!!
Refinansierte for en tid tilbake noen smålån til Nordax. Alt virket greit til og begynne med, og jeg betaler alltid på riktig forfallsdato samt noe ekstra hver måned. Passet på å få tiselndt nedbetalingsplan ved gjevne mellomrom, jeg hadde redusert nedbetalingstiden med ca 6 mnd pga innbetalingene. Så plutselig ved melding om renteøkning så ser jeg at månedsummen på lånet er redusert. Tar da kontakt å får greie på at de har økt lånetiden til opprinnelig avtale. Jeg protesterer på dette og har flere innspill mot behandlingen men får bare beskjed om at de ikke har mer å tilføye i saken og anser saken som avsluttet. Kan dette være lovlig? Min økonomiske situasjon tilsier at jeg greit kan nedbetale mer enn det regningen pålyder. De truer jo alltid med hvitvaskingsloven osv. På sidene står at om man innbetaler under 3 ganger månedsum så skal lånetiden reduseres, noe jeg har gjort. Men nå har de altså økt den igjen og satt ned månedsummen uansett. Må man virkelig engasjere advokat for å få orden på dette. Har heldigvis alle betalingsplaner og tidligere innbetalinger utskrevet på papir. Ved omlegging til nytt bank system så er alle tidligere dokumenter forsvunnet. De produserer jo betalingsproblemer også for folk som betaler regningene sine. Kan ikke anbefale noen å låne penger her. De tjener godt med penger på dette lureriet
Uansett hvor mye du skal betale og uansett hva som står i nedbetalingsplanen blir beløpet samme hver måned. Jeg lurer på om noen klarte å nedbetale forbrukslån
Rask utbetaling av lånet og fikk senere satt ned renten til et meget godt nivå sammenlignet med andre banker. Veldig god og behagelig kundeservice. Gir deg opptil 3 betalingsfrie måneder i året som er greit å benytte seg av hvis man får ekstra utgifter en eller flere måneder. Og de gir deg den beste renten du kan få på sparing. Det eneste minuset jeg kan nevne er at de krever dokumentasjon på hvor pengene kommer fra når du skal innfri lån. Men det er jo enkelt å få gjort uansett. Anbefales.
Kjempefornøyd, kan anbefales🙂 Her kan du ha over 500’ uten begrensinger. Og renten blir raskt endret etter markedet👍🏻
Positivt: +ivrige på å gi deg et lån +ok tidsaspekt på utbetaling Negativt: - ingen god nok info - får ikke kontakt via mail - får ikke skriftlig dokumenter tilsendt, som inneholder avtaleinngåelser. -fikk bare en sms med link til underskrift av lån, og da jeg etterspurte om å få all info på mail, hørte jeg ikke mer fra de. - svært dårlig nettside med minimalt innblikk på «MIN SIDE». - alt for svakt konsept. - virker useriøse. - ikke kundevennlig
God rente på sparekonto. I toppen av sparekontorenter man kan få nå. Verdt å benytte seg av!
Velkommen som kunde ...du er innvilget lån på sms umiddelbart. Deretter tar det 7 dager oj jeg ringer, det vil ta ytterligere 3-4 dager. Leser deretter omtale her og blir skremt. Ringer og makulerer lånesøknaden og all info om meg. Samt at jeg ikke vil ha brev som er mottatt månedlig de siste årene med tilbud om lån. En på kundeservice veldig imøtekommende - neste svarer som på autopilot
Jeg vet ikke hva jeg skal si. For en heksejakt. Hvis du ikke betaler PÅ DAGEN, så forvent terror på telefonen i allefall 2 ganger om dagen. De ringer og gir seg ikke om du er litt forsinket med betalingen, fra forskjellige telefonnummere!! Og OM du snakker med de, null forståelse hos «kundeservice». Gleder meg til dagen lånet er nedbetalt og jeg ALDRI må ha noe med nordax bank å gjøre igjen. Fyyy faen for et møkkafirma, i tillegg til skyhøye renter!!!! STYR UNNA!!!!
Alt tar fryktelig laaaang tid. Når de sier alt er i orden så er det ikke det.
Virker både useriøse og griske. Vanskelig å avslutte kundeforhold. Forferdelig firma
Helt elendig bank, Dårlig oversikt for det første, og når du først betaler inn litt større beløp for og bli kvitt gjelda hos dem, så skal dem ha full historikk hvor pengene kommer ifra, og bare masse styr! ANEBFALER IKKE noen denne banken! Den er mer styr en noe annet jeg har vært borti!!!
Grei bank inntil du må forholde deg til de.. . I likhet med en annen person her, så virket det som de ikke ville gi meg pengene tilbake og avslutte kontoen min. De førte opp feil kontonummer på skjemaet (uten noen beklagelse), informerte ikke om raskere framgangsmåte og ga ikke nødvendig info... det virket som de trenerte så mye de kunne. Etter flere uker med fram og tilbake, sier de plutselig at jeg må sende kopi av ID. Det tok 1,5 - 2 mnd før jeg fikk avsluttet kundeforholdet.Det skjedde fordi jeg til slutt kom borti EN hjelpsom ansatt-. Aldri mer Nordax.
De er frekke, graver i privatlivet til folk og de følger ikke med når kunden snakker. Det er noe de må forstå, noe de åpenbart ikke gjør, at vi er kunder hos de, og de er ikke namsmannen. Dette er bare et par eksempeler av dårlig kundebehandling: - Jeg måtte gjøre en nedbetalingsplan pga. en mnd med dårlig inntekt, men de nevnte aldri noe om at purringene vil fortsette. Da var det jo ingen poeng i å gjøre en avtale med de(!), jeg kunne like greit ha gjort dette på egenhånd uten å ha sagt ifra. - Det andre må være dems mangel på kontroll; de ringer kunden uten å ha satt seg inn i situasjonen. Så det ender på lik behandling som telefonterror. Det samme gjelder alle brevene de sender med feil info når man har inngått en avtale med de. Jeg blir å finne noen andre, for jeg orker ikke noe mer av dette inkompetente firmaet..