Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg har overførtpenger til utlandet 12.12.2023. Det har vært 1 uke og de har ikke fått penger. Jeg prøvd å ringe Nordea men de har ventetid ca 47 minutter. Chat bot Nova var ikke hjelpsom. Jeg overført penger til samme kontonummer og landet flere ganger før og aldri hadde problemet. Hva kan være problemet nå? Det er ca 11000 penger.
Hei Net, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Det er leit å høre at du har hatt problemer med en utenlandsbetaling via Nettbanken. Årsaken til at betalingen ikke er hos mottaker kan være flere. Når kontoen din er belastet sendes pengene ut av Norge, videre er det mottakende bank i utlandet som tar i mot overføringen og krediterer mottakers konto. Vi skal naturligvis undersøke dette nærmere for deg. Jeg vil anbefale deg å ringe til oss fra Mobilbanken under fanen "Hjelp", her er du ferdig identifisert når du ringer hvor ventetiden normalt er kortere enn om du ringer direkte på telefon 232 06001. Ønsker du å chatte med oss skriver du "Menneske" i dialog med Nova, hun setter deg da i kontakt med kundeservice. /Steffen
Det er gjort framskritt, men ofte må jeg gi opp å følge bankens anmodninger "om å gjøre jobben selv elektronisk" for behov i nettbanken utover det rent hverdagslige. Et par nylige eksempler 1) Kvittering for transaksjon. I dag må må jeg sende bevis på at jeg i dag har betalt for en bil jeg har kjøpt. På "kvitteringen" jeg får i mobilbanken står det i Til-feltet: Nettbetaling. Ingen ved sine fulle fem vil stole på en slik "kvittering", hverken mottakers navn eller kontonummer fremkommer. (Jeg forstår at kvitteringen kanskje vil oppdateres om noen dager, men da er det for sent for mitt behov). 2) I går skulle jeg betale fra et rammelån på den ovennevnte bilen. Finner ut at beløpet er for høyt i forhold til månedlig beløpsgrense. Så da må jeg finne fram til en side for å øke beløpsgrensen får jeg beskjed om. Ok. Men når jeg har gjort det får jeg beskjed om at beløpsgrensen jeg ber om er for høy. Så da blir det å allikevel ringe. Begge tilfeller utløser kanskje 20 minutter i telefonkø og annen feilsøking for å finne fram i dette, samt at jeg måtte begynne på nytt for å få betalt regningen. Jeg oppfordrer dere til å prøve løsningene selv, så dere forstår hvor mangelfulle de er. Frustert kunde
Hei Ole! Så leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Tjenestene våre i Nettbanken og Mobilbanken er stadig under utvikling og forbedring, så setter pris på en tilbakemelding som dette. Jeg vil sende din tilbakemelding og dine tips videre😊 /Andrine
Utrolig mye surr og elendig kommunikasjon i det sise, jeg er faktisk bekymret om banken faktisk har kontroll på ting og må derfor vurdere å bytte. Mye standardsvar hvis man kommer igjennom, eventuelt blir man lagt på hvis man krever svar eller "nå må du gi deg, det er 20 andre som (ikke) skal få hjelp også skjønner du" uff! :(
Hei Rune😊 Det er svært beklagelig at du har denne opplevelsen hos oss. VI jobber hver dag for å yte god service og gi gode kundeopplevelser, så takker for din tilbakemelding. /Andrine
At Nordea klarer å være i topp 2 med å sette opp rentene hver gang, men har null plan for hva som skal skje med hundrevis av kunder på Nordea Direct, har null chat å tilby om du ikke får logget inn med BankID (som de har fucket opp), følger opp med å ikke ha tenkt langt nok til å ha ordentlig bemanning på telefonen den dagen dette sprenger (jeg satt 56 minutter på vent, og at en seriøs aktør ikke har mulighet for callback er nok et bevis på hvor svake de ønsker å være overfor kunder som trenger kontakt), og så efter å ha løst problemet, plutselig sletter BankID-tilgjengeligheten på ny, hvorpå man fortsatt ikke har muligheter for chat... Da kommer man ikke unna 1 stjerne. Jeg har brukt mer tid på Nordea og deres rot, enn på de 3 siste bankleverandørene mine til sammen.
Hei Truls og takk for din omtale! Vi beklager på det sterkeste at flere av våre kunder ble rammet av denne BankID-feilen. Vi har satt inn ekstra bemanning for å få ned køen disse dagene som følge av dette, og håper at trafikken på linjen vil roe seg igjen fortløpende. Vi er veldig lei oss for at dette har gått utover kundeopplevelsen. /Andrine
Kommer ikke igjennom på kundeservice i går eller i dag. Får bare beskjed om at de har stor pågang. Det ringte i 1 time i går før jeg gav opp. Får ikke ordnet det jeg må, siden dette ikke kan ordnes i nettbank, noe det burde kunne.
Hei Tone😊 Takk for din tilbakemelding! Vi har opplevd ekstra stor pågang de siste dagene, noe vi beklager på det sterkeste. Jeg vil tipse om å benytte hele vår åpningstid, og prøve å unngå tidspunkter med økt trykk som er fra rundt kl. 10-15. Vi har åpent 08-21 alle hverdager og søndager, og 08-17 lørdager og røde dager. Du kan også ta kontakt med oss på chat via Mobilbanken/Nettbanken, og skru på varslinger for "Gi meg beskjed om en serviceagent som er klar til å chatte" under "profil". Da vil du bli varslet når en kunderådgiver sitter klar for å hjelpe deg😊 /Andrine
Kom ikke igjennom etter en time, da ga jeg opp,prøvde i dag og fikk beskjed om at det er stor pågang,anbefales å prøve en annen dag.Det er stadig tull med bankid,og samme problem å få tak i en kundebehandler.Nordea er en bank som ikke bryr seg om kundene sine.
Hei Per😊 Før helgen ble det sendt ut beskjed til kunder med utløpte BankID-avtaler fra tidligere Nordea Direct. Dette førte til ekstra stor pågang de siste dagene, noe vi beklager på det sterkeste! Jeg vil forsikre deg om at kundene våre er det viktigste for oss, og er derfor veldig lei oss for at en slik situasjon oppstod. Håper du er villig til å gi oss en ny sjanse. /Andrine
Nordea har ikke greid å å oppretthold noe av kundekontakt fordelen en hadde med Gjensidige bank før en ble flyttet til Nordea Direct og så igjen til Nordea Bank. Chat som er ubrukelig. Telefon kontakt umulig. Har sittet med tlf fra kl 10:30 til stengetid 21:00, og lyktes kun å få en samtale, der dessverre vedkommende hadde en så dårlig forklaringsevne at det var bare å gi opp. Det blir å må bytte bank.
Hei Bent! Vi har dessverre opplevd mer trykk enn vanlig siste dagene, noe som er svært beklagelig. Vi håper trafikken vil roe seg i løpet av uken og at du er villig til å gi oss en ny sjanse. /Andrine