Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Sbanken
1.3
1 544 verifiserte omtaler

Sbanken omtaler og erfaringer

Ingen trend

Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.3
Forferdelig
1 544 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Sbanken er rangert
#116 av 116 dagligbanker
41%
Middels
41% anbefaler Sbanken
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 544 omtaler om Sbanken

FILTRER OMTALER
534
89
46
115
760
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Sluttet å bruke S’banken fordi nettbanken forsvant

Omtale av  Torstein

Mistet oversikten med appen, det var lett da det nettbank.Den gamle nettbanken var meget godt utformet; den var rask og intuitiv. De få gangene jeg trengte Helpdesk fikk jeg raskt kontakt og hjelpen var meget bra.

Styr UNNA!

Omtale av  Anonym

Sbanken endret betingelsene på mine kontoer til å bli uten renter. Jeg som kunde/offer tapte mye penger før jeg fant ut av dette!

Tragisk og dårlig

Omtale av  Kai

Takk for 21 trofaste år. Synd at du måtte stikke av med den rikeste bølla i byen. Du har mistet sjarmen din og nettbanken, du er lite raus og tilbyr stusslige 0.0% rente på brukskonto, mobilappen din er blitt både stygg, lite brukervennlig og mangler mange funksjoner som fungerte utmerket når du fortsatt var uavhengig. Sbanken oppleves ikke lenger som uavhengig og det er overraskende mange funksjoner hvor man blir rutet direkte til DNB.

DNBs "spesialoperasjon" mot banken har ødelagt mye av det vi satte pris på.

Omtale av  Håkon

DNBs "spesialoperasjon" mot banken har ødelagt mye av det vi satte pris på. En bank som kun tilbyr en mobilapptilgang er ikke lenger en seriøs bank. DNBs erstatning er en katastrofe. På vei ut.

Fra (ganske) himmel til DnB-Helvete.

Omtale av  Thomas

Burde byttet umiddelbart da DnB kjøpte SBanken for etter mange måneder er fremdeles ikke Fondene flyttet. iOS Appen er elendig, med både ting som ikke fungerer, ikke lenger er mulig eller bare virker laget av noen uten verken mål eller mening. Det er heller ikke mulig å tilpasse særlig slik at man kan få noe som er brukbart i det daglige. Finanstilsynet burde hatt anledning til å gi dagbøter for trenering av AKS flyttinger. Var kunde hos Parat24 for lenge siden til de ble kjøpt opp av DnB, det endte også med elendig brukeropplevelse og rasert tilbud.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dnb driter i kundene

Omtale av  Odd N

Ingen nettbank på mac'en min lenger og heller ikke Apple pay. Har beholdt kontoen i Sbanken men uten ett øre på den. Håper det kan være et stikk til Dnb. Om noen mener at Dnb tjener på at jeg beholder kontoen (riktignok tom for penger) så gi beskjed så sletter her alt. Ha det Dnb

Alt er dårligere enn før.

Omtale av  Arne J

Alt er dårligere enn før. Tungvint. Ikke automatisk betaling av kredittkortregningen, noe denne banken hadde før. Nå er det lagt opp til at man skal gjøre feil.

Ikke som lovet

Omtale av  Houseman

Etter over 20 år som superfornøyd med Skandiabanken ventet jeg med å bytte fra SBannken fordi DNB lovet at appen skulle bli helt ny og veldig bra. Ren bløff i vanlig DNB stil og appen er en katastrofe. Selvfølgelig hjelper det med en lønn på MNOK 16 når man skal lyve offentlig til hele kundemassen. Skam deg!

Sbanken takk for følget gjennom 20 år

Omtale av  Bankflytter

Har bare gått nedover med Sbanken etter at de ble kjøpt opp av DNB. Nettbank er borte, Apple pay er borte, elendig og uoversiktlig mobil app. Flytting av ASk konto fra dem har tatt snart tre måneder, og nå aner jeg ikke hvor mine fond og penger er. Borte fra Sbanken, og ingenting i hos min nye bankforbindelse.

Kaos bank

Omtale av  Bård P

Ingen ting virker lengre. Om man prøver å kontakte s-konseptet blir man kasteball melom konseptet og dnb. Inngen vet noe. Jeg bytter bank

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Hold dere langt unna DnB

Omtale av  Knut

Banken har gått fra god til absolutt tragisk etter oppkjøp av DnB. Lite intuitive nettbank sammenlikned med hvordan den tidligere var.

Dårlig

Omtale av  Harry

Dårlig rente etter oppkjøp av Dnb. Ikke for PC. Har vært kunde siden nesten oppstart av banken, men nå bytter jeg bank

Alt rundt fond er lite brukervennlig

Omtale av  Håvard

Gåt fra utmerket til elendig for fondshandel og oversikt. Du ser ikke lenger hvor mange andeler du eier i et fond, du må regne det ut selv med kalkulator. Du ser ikke prosentvis endring for et fond siste døgn, du må bruke Nordnet eller andre for å se dette. Du kan ikke lenger redigere spareavtaler, du må slettes og opprette på nytt Du får heller ikke overført fra en ASK-delkpnto til ASK hovedkonto uten å slette spareavtaler først. For å se fond oversikt i appen, blir du redirected til en mobil nettside utenfor selve appen. Kort sagt; alt rundt fond har blitt mindre brukervennlig og Sbanken anbefales ikke lenger for fondshandel.

Verste

Omtale av  Dag

Ifra best til verst på noen måneder…… Skandale at DNB fikk kjøpe dette .arrg

Fra super til ubrukelig

Omtale av  Arne

Har vært kunde i over 20 år. Gjort alt selv i en utmerket nettbank og app. Etter at DNB tok over er alle smarte løsninger fjernet og man får ikke gjort de mest selvfølgelige ting. ApplePay er borte. Fondshandel er dårlig og man kan ikke få gjort selv de minste endringer i spareavtaler (som endre beløp eller bytte trekkdato) uten å slette hele avtalen å opprette den på nytt.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Sbanken - en saga blått.

Omtale av  Frederik

Etter at Sbanken ble kjøpt av DnB, har ikke EN endring vært til kundens eller min fordel. Alt virker til å være styrt av bankens interesser. Konkret: - Apple Pay forsvant på grunn av DnB's holdning til Apple sitt "monopol" på betalingsløsninger. Nå som Apple har åpnet opp og DnB har fått sin "seier" - vil de trolig innføre tæpping med Vipps, men tilbyr ikke Apple Pay. Jeg som kunde lider videre under deres monopol på Vipps. Jeg ser ikke annen råd enn å finne meg en annen bank da jeg mener at så lenge DnB kun vil tilby Vipps, vil dette bidra til å hindre innovasjon, skape færre valgmuligheter og gi mindre kostnadseffektive betalingsløsninger for meg som sluttkunde. - Nettbank/mobilbank. Jeg trodde en stund på det når de sa at de skulle utvikle en ny app, og trodde at dette kanskje ble spennende og nyskapende. Det de derimot gjorde var å ta en blåkopi av DnB's mobilbank og flyttet meg som kunde over dit - nettbanken var borte, og vi satt igjen med en nettbank som ikke var ferdig utviklet, med langt færre muligheter. Fra DnB's perspektiv forstår jeg at der er på jakt etter stordriftsfordeler og kunne kjøre alt på samme IT systemer, den ser jeg, men igjen, det er ikke meg som kunde som er i fokus, min opplevelse oppleves ikke som prioritert fra banken sin side. - Kredittkort. Sbanken hadde tidligere en sømløs integrasjon av Visa kredittkortet i nettbanken. Jeg overførte penger mellom konto og kredittkort på sekundet, og ny saldo/kreditt var synlig. Kjempeflott, enkelt og sikkert med netthandel eller på tur i utlandet - lett å holde kredittgrensen under kontroll og "fylle på". DnB avslutter dette og går over til sin mastercard løsning i stedet, ikke mulig å overføre med umiddelbar virking, det går i beste fall til neste døgn. Igjen, endring til fordel for banken, hvordan jeg som kunde opplever dette virker ikke til å være like viktig. - Barne og ungdomskort klarte de ikke lenger å tilby - da blir man henvist til DnB. - Priser på fond gikk opp, ikke minst ble det vanskeligere å holde oversikt og kontroll. En mobilapp holder ikke til formålet. For fullskjerm oversikt blir man sendt videre til DnB sin portal - den ligner for øvrig en nettbank fra tidlig 2000 tallet - men det blir en digresjon. Man skulle tro at når Norges minst likte bank, finner på å kjøpe Norges mest likte bank igjennom 25 år, at de lyttet, at noe lærdom skulle hentes, det ser ikke slik ut. Dette ser ut til å være en hostile take-over. Når de ytrer meningsløse setninger om at "endring kan være krevende", "Løsningen som vi har tilbudt Sbanken-kundene var kanskje ikke så optimal som vi hadde håpet at den skulle vær [.]" , "vi merker oss mye engasjement". Så er det for meg bare tegn på at de enten ikke forstår at de har gjort noe feil, ikke tørr å innrømme det eller pakker det inn på en svært gjennomsiktig og kronglete måte. Alt som har foregått er rett og slett en studie i skikkelig dårlig merkevarbygging. Sbanken framstår i beste fall som et kundeprogram i DnB - Sbanken finnes ikke lenger. Min spådom er at dette blir for dyrt å drifte i DnB etter at kundegrunnlaget forsvinner, og at dette blir lagt ned.

Har tilegnet profilen
Sbanken deltar på Bytt.no

Sbanken har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Sbanken besvarer omtaler

Sbanken har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Sbanken henter ikke inn tilbakemeldinger

Sbanken benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR