SpareBank 1 Østlandet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Dårlig bank på alle områder, spesielt på forsikring. Kundeservice er feaværende
Forferdelig kundeservice og ydmykende holdningen fra personalet! Enslig eldre og innvandrere hold unna banken! Opplevd økonomisk og psykisk vold fra banken!
Har aldri fått noe som helst form for hjelp og forståelse fra banken, i ulike viktige anledninger. Kundeservice er veldig dårlig, og det er tydelig at de ikke ønsker å ta vare på egne kunder. Anbefales ikke!
Sparebank 1 Østlandet . Svært god nettbank . Jeg liker spesielt godt at man legge inn region sperre på alle Bank og Kredittkort. Man kan sperre et Bank/Kredittkort for bruk i utlandet og netthandel. Banken støtter Google Wallet og Google Pay . Banken har vel kun en hoved filial på Hamar som er fysisk åpen for alle banktjenester. Man finner alle banktjenester tilgjengelig i nettbanken . Sparebank 1 er en av to norske banker som man fortsatt kan bruke kodebrikke og passord eller biometri for innlogging på telefon
Veldig fornøyd med banken, god kundebehandler som forstår dine behov. Har ikke noe negativt og si, kunde i over 40 år
Finansrådgiver i Sparebank1 Østlandet brukte 13 arbeidsdager, 20 dager f.o.m. 6 mai t.o.m 26. mai på å behandle søknaden min til finansieringsbevis. Han unngikk også å svare på epostene, og jeg vil tenkt meg om før du søker i denne banken, og hvilke krav du bør stille til rådgiveren før du søker. I mellom 6. mai til 26. mai sendte jeg fire eposter den 10, 16, 19 og 24. mai som jeg aldri fikk noe svar på. Her rapporterte jeg nødvendig informasjon, og dokumentert også økonomisk vekst i bedriften jeg er ansatt i. Jeg klagde og etterspurte flere ganger på at det har gått lang tid, men fikk aldri svar på epostene. Jeg måtte selv ringe rådgiveren flere ganger for å høre om han jobbet med søknaden. Han tok opp telefonen, men det var alltid veldig vage svar og annet som måtte prioriteres. Det visste seg i telefonsamtalen den 25. at han ikke hadde åpnet eller orientert seg om mailene eller vedleggene, siden han klarte ikke engang å finne dem og etterspurte noe han allerede hadde bedt om tidligere og fått på mail. Da hadde da gått 19 dager med helg siden søknaden var sendt. Ved hver telefonsamtale var det bare men ditt og datt, skepsis og unnasluntring. Jeg fikk aldri noe konkret svar og hørte bare at han skal "se på det" og "høre med banksjefen" om de "får til dette". Har aldri opplevd lignende diplomatisk unngåelse fra en bankansatt som latet som han gjorde jobben sin. Som om det ikke var nok: da jeg nevnte jeg hadde 40k NOK i USD som jeg skal sette inn på eksisterende kapital, begynner han å le av meg og stiller spørsmål. Han var mer opptatt og skeptisk til hvor valutaen kom fra enn faktisk å tenke at han har ikke gjort jobben sin på 19 dager. Jeg har rimelig grunn å tro at rådgiverens behandling er dømmende basert på min bakgrunn og arbeidssted. Så tenker jeg også hva slags mennesker er det som representere Sparebank1 som ler av deg?, unngår deg og aldri svarer på e-post? På slutten av dagen 26. mai før pinse står søknaden som ubehandlet i nettbanken min i Sparebank1, og jeg får en e-post med halv setning som sier at søknaden er behandlet; "Søknaden din er nå ferdigbehandlet, og vi beklager at vi ikke kan imøtekomme den. Dette etter en helhetsvurdering" Rådgiver har ikke engang anstendighet å gi en begrunnet avslag. Vil anbefale å holde unna Sparebank1, og vil anbefale DNB og Obos hvor du møter mennesker som ser og hører deg, som ikke finner på unnskyldninger, ikke ler av deg eller behandler deg dårlig pga. bakgrunn eller arbeidsplass. Sparebank1 burde ta seg en vernerunde!
Katastrofalt dårlig kunde behandlere i SR Østlandet avdeling. Det tok 2 måneder å åpne en vanlig konto. Til slutt etter alt papirene ble sendt med vanlig post til Hamar (fra Oslo) i år 2023 selv om jeg har vært personlig i Oslo kontor og ble lovet at alt skal bli i orden etter 2 dager.