Sparebank 1 Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vært kunde i banken i 20 år, men de har tapt seg i forhold til konkurrerende banker. Ventetiden på forespørsler er nå mangedoblet i forhold til tidligere.
Lite samarbeidsvillig og dårlig kundebehandling. Bytt fra denne banken. Med Sbanken som sammenligning er de milevis unna alt.
Helt ubrukelig bank. Ingen hjelp å få av noen. Anbefaler på det sterkeste å ikke engang vurdere denne banken
De maser litt om forsikring, og de har lagt ned mange minibanker, noe som kan gjøre det vanskelig for de eldre. Men for det meste er jeg fornøyd med tjenestene fra denne banken.
I forbindelse med kjøp av leilighet gjennom Megler 1 fikk vi spørsmål om vi ønsket tilbud fra Sparebanken 1. Sa oss interessert, siden jeg er medlem av LO, og ble kontaktet av banken. Ryddet plass på kalenderen og dro i møte. Hyggelig kundebehandler som skulle komme med tilbud etter at megleren hadde tatt verdivurdering av eneboligen som skal selges. Møtte i dag på nytt møte og forventet et tilbud. Men etter å ha tatt fri nok en gang viste det seg at det var en annen kundebehandler som ikke hadde et tilbud, men skulle ha alle opplysninger på nytt. Lite kundevennlig og oppførselen fra kundebehandler var ufin. Forlangte også å få oppgitt hvem vi ellers hadde tilbud fra.
Banken fungerer utmerket som nettbank med en oversiktlig meny. Har også lite nedetid og er ellers brukervennlig. Kjapp responstid på evt. spørsmål.
Topp service og god rådgiving. Enkelt å forholde seg til. Svar på spørsmål omgående
Har brukt lokalbanken som nå er en del av Sparebank1 BV i ca. 40 år. Har vært klar over at de har høye utlånsrenter og lave renter på innskudd, men sett gjennom fingrene med dette da jeg tidligere har erfart god kundeservice, Men, det var før det! Nå er det Sparebank1 og etter min erfaring null service. Siste hendelse: Oppdaget ved en tilfeldighet at det var reservert et beløp på mitt kredittkort og ringte umiddelbart til SB1 og sa ifra at dette ikke måtte utbetales da dette ikke var noe jeg hadde kjennskap til. Det brydde ikke SB1 seg om og utbetalte beløpet. Ved henvendelse fikk jeg beskjed om at jeg måtte skaffe bevis for at dette kravet ikke var riktig. Beløpet er av en slik størrelse snaue 2000,- at jeg ikke kunne prioritere etterforskning av hva dette kunne være. Ble da etter noen dager oppringt av saksbehandler som spurte hva jeg hadde funnet ut på etter min mening en nedlatende og arrogant tone. Var absolutt ikke villig til å hjelpe, altså ingen service overhodet fra den kanten. Ba da om i det minste om å få bilag/underlag som SB1 BV Nøtterø har utbetalt beløpet og som de har krevd inn fra meg. Ikke engang det har jeg fått. Vel, er i gang med å bytte til en seriøs bank med mye høyere innskuddsrente så tjener nok dette tapet inn igjen, men kommer nok til ha vond følelse om kundebehandlingen til evig tid.
Meget gode erfaringer som privatkunde hos dem men som bedriftskunde var det langt fra godt nok. Styr unna som bedriftskunde.
Har vært kunde i nesten 20 år og har bare positive erfaringer. Har både lån, forsikring, osv i banken og har alltid møtt velvillighet og imøtekommende kundeservice.
Sikkerheten ved kortbruk på nett og i butikk er blitt så dårlig at jeg er regelrett skremt. Har en venninde som har blitt tappet på kontoene sine for over 100 000 kroner. På mange nettsteder kan kortet belastes for tusenvis av kroner med kortnr og den 3 sifrede CVC koden bak på kortet. Samt mange kortterminaler i butikk kan belastes for inntil 250 kr bare ved å legge kortet inntil terminalen. Hvor i all verden er sikkerheten blitt av hen? Når banken kontaktes angående dette får en til svar at CVC koden bør skrapes bort for å unngå dette. Skal vi huske på enda flere koder forruten pin koder. Helt bak mål spør du meg. Nei jeg er så skremt etter det som skjedde min venninde at jeg har skaffet skum safe til lommeboka og kommer til å skifte bank til en som har alt på stell når det gjelder kundetilfredshet og sikkerhet. På toppen sier banken det er myndighet belagt og legge 12000 kr i potten fra kundens side, for å få behandlet reklamasjons sak ved tapping av konto når en har opptrådt med forsiktighet når det gjelder oppbevaringen av kortene. Unngå for all del denne banken. Fysjom for en bank.
Det er greit så lenge du er med i et av de mange fordelsprogrammene. Er du ikke det, belastes du for kortbruk og betalinger i nettbank, og da blir det fort dyrt. Ellers setter jeg pris på ha en filial å gå til, for å få satt inn kontanter på en enkel måte.
Elendig dekning. Null hjelp. Avslår før man får sendt inn skademelding. «Norges beste innbo forsikring»..... ikke i nærheten en gang. Mer arrogante kundebehandlere skal du lete lenge etter.
Har vært kunde i 20 år, og har vært godt fornøyd. I dag skiftet jeg til en annen bank for å få lavere boliglånrente. Sparebank 1 SR-bank strakk seg langt for å matche den andre bankens rente, men de ville ikke strekke seg langt nok. Når vi fikk vårt første huslån strakk de seg langt for at vi skulle få gode betingelser. Generelt lav rente på brukskontoer og sparekontoer. Ellers er det enkelt å få god hjelp via telefon. De har meget god nettbank og bankapp. Forsikring viser seg å være mye dyrere enn hos konkurrentene.
Jeg har huslån, forsikringer, kredittkort, aksjefond, pensjonssparing, høyrentekonto osv. i Sparebank 1. Har vært kunde i rundt 10 år og bare opplevd velvillighet. Skiftet først fra Nordea over til Postbanken. Men var ikke fornøyd med noen av dem. Deretter forhørte jeg meg også med DnB, men da ingen av disse bankene kunne matche Sparebank 1 i forhold til lånetilbud eller forsikringer. Derfor valgte jeg å flytte til Sparebank 1. Jeg har fått rask hjelp og pengene overført ved ulike forsikringssaker nesten umiddelbart. Lånerenten er god og de er veldig behjelpelige med bankproblemer man måtte ha. Jeg anbefaler absolutt Sparebank 1.
Jeg fant ut at de opererte med en lavere rente på tilsvarende lånebeløp på deres hjemmeside. Sikker i min tro søkte jeg om tilsvarende lavere rente men fikk til svar at jeg ikke hadde høy nok inntekt(!) samt at jeg hadde et overtrekk på lønnskontoen i 4 hele timer med beløp, hold deg fast, på hele 64 kroner. Snakket selv med kundebehandler som bekreftet dette jeg trodde var en dårlig spøk. Imponerende