Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Byttet fra Get til Altibox. Fra 01.09.2020 så har vi begynt å bruke 4G nett i husholdningen. Vi gikk fra 100% dekning med ustabil nett til 10% dekning med perfekt nett. Hadde vært kjekt å vite at vi trengte 3 ekstra Google Nest helt fra begynnelsen av slik at vi slapp å bruke opp 4G nettet. Montøren glemte å ta med TV-dekoderen. Vi hadde vel aldri fått den med mindre jeg tok kontakt med personen som solgte oss "tilbudet". Fikk den dagen derpå (03.09.2020), men den vil jo selvfølgelig ikke kobles til siden nettet rekker ikke til TVen i stuen. Dermed blir det verken nett eller TV fra Altibox før en stund da. Nimbus Direct solgte oss Altibox-tilbudet. Ringte dem ang. tilkoblingsproblem, men han tok ikke telefonen. Han sendte derimot et tilbud til meg et par minutter etterpå som skulle sendes til en annen. Så han ignorerte rett og slett telefonen og var opptatt med sitt neste salg. Han svarte heldigvis på mail, men måtte gjennom sjefen sin først, så her ble en dag til sløst bort, og vi betaler enda mer for 4G på mobilen. Jeg kan dermed ikke skylde på Altibox enda siden tjenestene deres er enda ikke prøvd ut. Nimbus Direct derimot bryr seg bare om salg, ignorerer kunder og bryr seg bare om sitt beste. Forstår ikke hvorfor du har en telefon når du ikke tar den fra kunden? Nimbus Direct må vel tåle konsekvensen fra en småhissig kunde når vi har måttet bruke 4G nett 3+ dager samt montøren som glemte TV-dekoderen som hadde bare vært borte hvis vi ikke sa ifra. Konklusjon: Altibox: Usikker hvordan tjenesten fungerer siden vi har enda ikke klart å prøvd det ut skikkelig i løpet av 3 dager. Nimbus Direct: Dårlig kundeservice, ignorerer kunder etter salg, "glemmer" produkter og m.m. Hvis det er noen har kontakt info til Nimbus Direct si ifra her så skal jeg sende en klage til dem også.
Forferdlig nettleverandør, bytt nettverk med en gang! Nettverket kræsjer flere ganger i året, dårlig tilkobling, dårlig hastighet. Har hatt en helt forferdlig brukeropplevelse med denne nettverksleverandøren. STYR UNNA
Har har hatt altibox bare4 mnd men allerede hatt problem med fjernkontoller2 ganger og dekokoder en gan Nte Steinkjer er min leverandør.rigte sevic telefon torsdadkveld fikk svar etter 1 time og 40min snaket med en mann og trodde problemet var løst varte i6 min. Ringte igjenn traff en ny mann som viste seg å vere helt blank all hans råd resulterte i at alt kollapset .endte med at han ble flygsint å la på røret, ventet til fredag tok dekoder og FJ kontroll med til Nte men fikk ikke snakke mente måtte ringe servcnomret utenfra.fikk i nytt utstyr det måtte sendes inn å testes.så å bestille nytt fra hovedlager ville ta flere dager. Da ble jei miltsakt frustrert å sa jeg ville snakke med overordnet vorpå vedkommende tok med telefon med seg på åpen linje inn til sin sjef med disse ord, jeg har en utidig kunde på tråden her hva gjør jeg, svaret bruk ikke tid på slike legg på , å var den servicen takk til Steinkjer Nte for en hyggelig start på kundeforoldet til kr1199 PR måned. Hilsen Odd p tvilsom på varigheten vår kundeforhold fikk ikke nytt utstyr der nei.gjelder dekoder med tilbehør
Elendig kundeservice. Svært ustabilt. Ruteren deres er også dritt. Dyrt er det også. Går over til get asap. Styr unna!
Prøvde i 3 år å få hjelp med tregt Internett fra dem uten å få hjelp. De er ikke interessert i å hjelpe kunder i det hele tatt bare ute etter pengene dine. Bryr seg ikke om du får det du betaler for så lenge du betaler og betaler du ikke sender de det til inkasso og stenger abonnementet selv om man er i dialog med dem om at man ikke vil betale før de leverer det man skal betale for. Skremmende behandling av kundene. Den eneste anbefalingen jeg kan gi angående dette firma er styr langt unne disse kjeltringene🤬
Treg hastighet på dagtid. Liten vilje fra kundeservice til å erkjenne problemet
Se tittel. Er ikke verre enn at hastigheten er langt fra forventningene iftar ruteren er 2m unna reciever. Kan ikke spille av en Netflix-serie uten at den loader masse og har dårlig kvalitet.
Jeg ønsker meg konkurranse, altibox er alt for dyrt
Har hatt problemer med fibernettet mitt lenge, har 80/80, og kan ikke streame en film og lese vg på tlf samtidig. Jeg har klaget på dette mange ganger og de prøver med oppdatering og reset av modem uten at det blir noe bedring og skylder på ting som kan forstyrre, men modemet står fritt og uten noe i veien. kundeservice avbryter meg når jeg prøver å forklare problemet og er direkte ufin og nedlatende i talemåten. Anebfaler ingen å benytte seg av deres tjenester.
Aldri hatt et eneste problem!! Aner ikke hvordan kundeservice er! Har aldri hatt behov for å ringe dem! Prøvde Get i en periode......huttetu!
Fuldstendig udueligt, men der findes ingen alternativer i Stavanger. Har ca. 500kb - 3mb i gennemsnitt, og perioder hvor det går helt dødt. Har boet i bananrepubliker tidligere, men de havde bedre internet en hvad der bliver tilbudt her.
Har hatt masse feil på utstyret når det gjelder tv og internett.
Nettet var bra for noen år siden. Nå er det dårligere og dårligere dekning og hastighet med hyppige brudd. I stedet for å gjøre noe med problemene, ringer selgere fra et innleid selskap ofte og maser om nye "kostnadsfrie" oppdateringer som det viser seg koster masse penger. De tre fire gangene vi har skiftet tv/bredbåndboks har ingenting bedret seg.
Styr unna dette selskapet!!! De har en kundeservice som står til stryk. De er positive til du har tegnet avtale, men derfra er det tragisk. Vurderer du å tegne avtale med Altibox, så les alt med liten skrift i kontrakten. Vi opplevde plutselig at det gikk en ny ledning fra boksen som Altibox hadde på vår yttervegg. Ledningen gikk langs bordkledningen og over til naboen - dette uten at vi var forespurt. Da vi klagde på dette viste selskapet til avtalen vi hadde signert. Der sto det visstnok, etter Altibox sin tolkning, at de kunne bruke vår boks som utgangspunkt til flere husstander om Altibox ønsket dette/ så det formålstjenlig. Dette gjaldt visstnok også for alltid, også om vi avsluttet vårt kundeforhold til Altibox. Dette medfører blant annet for vår del at når vi nå skal skifte bordkledning, så må vi forestå utgifter knyttet til å få lagt om ledningen langs vår yttervegg og over til naboen. Videre opplevde vi i vinter at vi mistet alt av nett- og TV-signaler i fem dager. Dette grunnet feil lenger ned i gata - feil som tilbyder (Altibox) hadde skyld i. I denne perioden måtte vi bruke mobiler som wifi- punkt i hjemmet. Vanlig internettbruk, kombinert med noe streaming for å se TV, medførte påfyll på en par hundre kroner på telefonabonnementet etter hvert som grensen på datatrafikk var brukt opp. Det vi forventet å få kompensert, var fratrekk på faktura for de fem dagene vi hadde vært uten fiber. Det føltes urimelig å betale for en vare i de fem dagene man ikke har fått varen levert. Men også i dette tilfellet utviste Altibox en utrolig arroganse. Vi måtte pent betale også for de fem dagene vi hadde vært uten fiber. Konklusjonen er at Altibox er et selskap vi sterkt fraråder å binde seg til. Så snart Telenor eller andre tilbydere er på plass i vårt område, vil vi for vår del avslutte vårt forhold til Altibox.
Nettet de leverer er stabilt og bra, men prisene er hårreisende og øker stadig. TV løsningen deres er ikke bra på noen måte og bør unngås for en hver pris
Skal ha 500/500, får 150 med kabel og 40 på wifi. Dette er ikke godt nokk så jeg må se på andre leverandører. Min svoger har 500/500 fra Telenor og når jeg måler ute i hagen på tlf viser den 200.