Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Enormt tregt nett hele dagen. Ville ikke anbefalt dette til noen som helst. Eneste bra er at det er billig, men resten er dritt.
Fikk innstallert fiber og altibox, montør satt den trådløse enheten i et rom i ytterkant av huset, nå har vi nesten ikke dekning i 2. etg og i andre enden av huset som er ca 5 meter unna. Mister også dekning rett i nærheten av den trådløse ruteren. Enten så er det utrolig dårlig produkt de har valgt som ruter eller nettet er fabelaktig ustabilt. Har lyst til å si opp alt.
Det trådløse nettverk er ustabilt og hastigheten meget dårlig sammenlignet med kablet nettverk. Har vært i kontakt med andre Altibox kunder som mener det samme. Når Altibox selger sitt produkt på nettopp høy netthastighet, blir dette som å kjøpe katten i sekken. TV delen er jeg generelt veldig fornøyd med. Skjønner dog ikke at eurosportpakken rommer 12 kanaler uten sendinger. Man burde kunne velge blant de enkelte sportskanaler.
Har hatt de i 4 år. Alltid behjelpelig for å finne ut hva som er feil. Viktig at man er litt våken selv også da teknologien går ganske fort i dag. Når hastigheten ble oppgradert fikk vi problemer. Vi byttet hjemmesentralen. Da rettet det seg. Rask levering. En venninne manglet fjernkontroll som leietaker hadde tatt med ved flytting. Fikk ny i postkassen neste dag. Hvilken service.👍👍☺Vi er superfornøyd
Jeg betaler MYE mer enn da jeg hadde telenor. Jeg har internett, men ting går ofte veldig tregt. På HBO Nordic stopper det stadig opp. Spotify kobler ut stadig vekk et minutt av gangen. Mitt råd: Styr unna dette "tilbudet".
Har fiber fra altibox som har avtale med Viken fiber i Oslo. Masse feil - det var ikke satt klart til innflyttingsdato, så kræsja nettet etter få dager. Montør nekter å ta imot nøkkel, men krever at man er hjemme når de kommer. Dvs ta fri en halv dag fra jobb med tapt arbeidsfortjeneste. Montør bryter avtalen om å legge nøkkelen i postkassa, så mannen min kom hjem fra julebord til låst hus. Når vi endelig får tak i de påfølgende mandag er beskjeden at vi skal bli oppringt innen senest neste dag for å avtale ny dato. Vi er fortsatt uten nett... venter i spenning... Og når jeg spør om kompensasjon blir jeg avfeid med at det får vi EVENTUELT se på etter at de har fiksa feilen.
Fått Altibox (via Signal Bredbånd). Pluss: + Veldig raskt, holder 500/500 som lovet (etter litt tweaking) + Ryddige og proffe installatører (div. el-firma) + TV fungerer bra, liker poengsystemet Noen minus også: - Routerdelen/wifi i hjemmesentralen taklet jobben dårlig (FMG) - Måtte bytte til bromodus og kjøre egen ruter/wifi, noe som forsåvidt var greit (flere muligheter, FMG er veldig basic) - Signal hadde veldig lite og dårlig informasjon i forkant av installasjonsprosessen, dvs. tilnærmet null. Det skaper forvirring og drar ned mye for meg. Bør være enkelt å informere underveis med tanke på fremdrift. Vi kunder må planlegge hverdagen vi også... litt dumt å måtte ta fritt fra jobb fordi installatøren plutselig står på døra og lurer på om han kan få montere hjemmesentralen Oppsummert: Så langt 8 av 10.
Fornøyd med Altibox innholdstjenester, og har blitt møtt med god kundeservice. Fiber er en kjempefordel, og vi opplever et stabilt og raskt nett.
Greit nok at Altibox ikkje er full MESH WiFi, men sjølve fiberlinja leverer. Vi får faktisk 500/500 og det er superbra. Ingen andre kan levera tilsvarande her som vi bur. Den lokale Altibox-leverandøren har jo folk på jobb, på kontoret og ute i feltet, der vi bur. Av med hatten. Det har ingen av konkurrentane!!
Løsningen fungerer etter in oppfatning bra - frem til du får problemer teknisk. Etter utallige telefoner / chatter med noe som kaller seg teknisk sitter du igjen med utallige restarter av alle bokser og kjøp av nye oppgraderte bokser. I det øyeblikk du får gehør for at du må ha en tekniker blir det virkelig vanskelig. De har en selvpålagt ventetid på inntil 3 dager. Jeg har i dag, når jeg skriver dette, ventet i en uke med daglige purringer. Spørsmål om å heve avtalen blir ikke besvart - men regningen, de kommer...
Særdeles varierende kvalitet på nettet. Men og på utstyr og kundeservice. Når ting virker er hastigheten meget god. Bare det å få paret wifipluss som egentlig er å trykke på 2 knapper ble vanskelig. Vanskelig å få ordnet når opp kundeservice har meget begrensede åpningstider som gjør at det blir vanskelig å være hjemme når det skal fikses. På chatten så får man ikke svar. Rett og slett håpløst. Det som er dumt er at de eier fibernettet i byggefeltet her så man får ikke byttet leverandør. De har monopol, og da er innsatsen deretter. Det er bare å vente på andre løsninger evt gå tilbake til vanlig breiband
Har hatt Altibox noen år nå, er fornøyd med datalinje, har vært stabilt og raskt. MEEEN!!! Tv programmene som kun er repriser opp til flere ganger i året kan de trøkke opp en viss plass! når man faktisk betaler noen tusenlapper i året for og ha noe og se på, så forventer man faktisk noe annet enn REPRISER hele året.
Altibox fungerer for det meste fint, og lever stabilt og raskt nett. Men utstyret er dårleg, og dei forlangar vanvitige prisar for å oppgradera gamalt til nytt. Og når utstyr av nyare dato ikkje fungerer, får me molbo-svar av typen "plasser ruteren annleis". Prisane har også blitt mykje verre dei siste åra. For å pressa folk over på dei dyre TV-løysingane og større bandbreidde, har dei skrudd opp prisane for folk som berre vil ha internett med normal fart.
Jeg har en 40/40 linje som har fungert greit. I perioder forsvinner hele hastigheten, men etter litt frem og tilbake på telefon med dem, har vi klart å få den opp igjen inntil neste gang den forsvinner. Mye re-setting av utstyr og feilsøking på linjen. Fikk for kort tid siden, en telefon fra dem om at jeg kunne oppgradere til dobbel hastighet mot et tillegg i prisen som ville bety 3500-4500kr ekstra i året for en hastighet jeg absolutt ikke trenger til mitt bruk (kun 1 person i denne husstanden). Jeg sa at jeg ikke hadde behov for mer hastighet, og fikk til svar at jeg fint kunne beholde 40/40 linjen jeg allerede hadde til den prisen jeg hadde inngått avtale på, men hvis jeg byttet bort fra denne avtalen, kunne jeg ikke få opprettet samme avtale igjen da 40/40 ikke skulle tilbys som alternativ for nytegning. Jeg valgte da å beholde den hastigheten jeg har idag på 40/40. 1mnd senere kommer det en epost om at de nå setter opp prisen på 40/40 linjen slik at den nå koster 568kr/mnd. Dette er en betydelig overpris, og ikke i henhold til den avtalen jeg signerte med dem. Har prøvd å finne andre som kan levere, men de får ikke bruke fiberlinjen som er lagt og er dermed fanget hos Altibox/BKK. Om de skulle sette prisen på 40/40 linjen til 10.000kr pr. mnd, så har jeg 3 valg. Enten å være uten internett, oppgradere til noe jeg ikke ønsker eller trenger, eller å betale den sum de krever (uansett hvor urimelig den måtte være). Ved første anledning skal jeg bytte leverandør, og kommer aldri til å velge hverken BKK eller Altibox igjen dersom det finnes alternativer. Jeg betaler heller for legging av ny fiberkabel enn å fortsette under disse så fort det åpner opp for det. Mafia-tendenser med press og monopol. Dersom du ikke gjør som de sier, så priser de tjenesten du har så langt opp at du ikke har noe valg. Styr unna dersom det finnes alternativer!!!!
Min mor bruker dessverre Altibox per. i dag. Da min far gikk bort, sto alt av abonnement registrert på han, bare å få endret navnet var det så mye styr med! I samme vaset gikk selve hoved stasjonen til heden og den måtte da byttets. Kundeservice forklarte til min mor at hun måtte bytte ledning og forsøkte å flytte TV og hele hopprennet uten at dette hjalp. Jeg forlangte å snakke med sjefen på kundeservice - han lovte å ringe min mor tilbake for å beklage. Det gjorde han IKKE! det gikk såpass langt, at jeg snakket med avd.sjefen. Fikk aldri noe beklagelse fra leder på kundeservice. ENESTE grunnen for at hun enda er kunde i Altibox, er på grunn fiber. Hadde hun kunne valgt, hadde det aldri i verden blitt Altibox. For ett dårlig selskap! STYR UNNA!!!!
Jeg skulle ønske at jeg hadde noe positivt å si om Altibox/Lyse, men finner faktisk absolutt ingenting. Har nå bodd på flere adresser med Altibox, og det er like elendig hver eneste gang. Du får ikke det du betaler for, signalet er ustabilt som bare fy og kontakter du kundeservice får du beskjed om at du må bytte ruter (det er alltid din feil og ikke deres). Faktisk er det så dårlig nett her nå, som det ofte er, at jeg måtte gå over på mobildata for å skrive denne omtalen.