Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Altibox Bredbånd
2.6
435 verifiserte omtaler

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
435 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#56
Forferdelig
Altibox Bredbånd er rangert
#56 av 67 fiberleverandørerer
26%
Dårlig
26% anbefaler Altibox Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 435 omtaler om Altibox Bredbånd

FILTRER OMTALER
67
32
56
86
194
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig trådløs dekning på deres hjemmesentral

Omtale av  Endre

Null ønske om å forbedre min opplevelse. Skylder på "støy" og eksterne problemer, som selvfølgelig ikke har noe med deres utstyr å gjøre.

Setter opp prisen hvert år uten å øke en kilobyte

Omtale av  Tommy L

Setter opp prisen hvert år uten å øke en kilobyte 5 år på rad. Jeg har meldt meg interesse til homenet FIBER, med GIGA 1000/1000 linje, betaler man kun 599,- mnd. mens hos vikenfiber koster Altibox Fiberbredbånd 1000/1000* 1 580,- mnd, altså 3 ganger så dyrt.

Elendig

Omtale av  Nils O. K

Ny kunde hos altibox fra oktober ifjor og siden da har alt vært problemer.. Bestilte 500/500 linje og er jeg heldig så har jeg kanskje ett snitt på 200 .. Ikke det jeg betaler for. Kundeservicen er elendig, de holder ikke avtaler som er gjort og heller ikke det de lover selv. Bør unngåes. Dette er lavmål.. Bedre linje fra Canal digital og adsl. Anbefales ikke.. Ei heller min verste fiende. Men 1 ting er positivt da, og det er TV tjenesten. Synd man ikke får delt det opp i 2 separate produkter her vi holder til.

Betaler for hastiget jeg aldri får.

Omtale av  Kenneth

Har hatt 1000/1000 - 300/300 og nå 500/500 via Lyse. Er ikke i nærheten av å få disse hastighetene, kabel direkte i hjemmesentralen. Finner aldri ut av det, aldri noe feil der. Har prøvd flere maskiner, får bare til svar at disse sikkert ikke kan takle slike hastigheter. WiFi ligger stabilt max på 40 mbps med kablet Altibox WiFi pluss. Tragisk. Ellers er tv boksen ganske bra og stabil. Kan til tider være treg, men bra grensesnitt og muligheter.

Middelmådig produkt

Omtale av  Askeladd

Middelmådig produkt, dårlig kundeoppfølging. Da det ble installert, var det om å gjøre å ikke strekke fiberen langt inn i huset, for det ville være så fryktelig dyrt for BKK. Dermed står boksen rett ved sikringsskapet. Når jeg i ettertid har problemer med nettkvalitet pga. plasseringen toer man sine hender og sier at alt er riktig fram til boksen. Har du flere alternativ å velge mellom, unngår du Altibox.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Har fungert feilfritt i 2 år

Omtale av  Torstein O

Fungerer som det skal! Alltid høy hastighet og alltid vært fornøyd!

Forbindelsen brytes ca hver 10.min. samme om jeg bruker kabel eller wifi

Omtale av  Øyvind

Forbindelsen til server brytes hver 10 min. skjer ikke når jeg kobler tilbake til min gamle 4G router

Holder ikke hva de lover

Omtale av  Roy

Betaler for 500/500. Det har de aldri levert. Har klaget flere ganger uten at de klarer å fikse hastighet. Brukte en time med kundeservice i forrige uke. koblet direkte i port 3 med router i bromodus og sendte ip fra speedtest til dem. Nå ble jeg kontaktet av dem igjen og bedt om å gjennta hele prosessen da de påsto at jeg ikke hadde testet i bromodus. De nektet på at det var dere feil, og tilbydde å sende hjem en tekniker på min regning. Har fått nok, og sendte en klage til forbrukertilsynet for uriktig markedsføring. TRAGISK!

Kjempefornøyd!

Omtale av  Svein A. S

Har hatt Altibox i mange år. Jeg er knallfornøyd med dem på alle vis! Jeg har av en eller annen grunn hatt en del tull og vas med TV-tjenesten, og de har gjort ALT de kan for å løse dette! Jeg er og veldig fornøyd med kundeservicen. En stund da jeg hadde det som verst med problemene rundt TV-tjenesten, var jeg så oppdatert på ledninger, koblinger mm at jeg antakelig kunne jobbet i kundeservice selv. Det som provoserte meg da, var når kundebehandlerne begynte på punkt "A" på sjekklistene sine, enda jeg var ferdig med til og med punkt "Å" femti ganger. Til slutt gikk sakene rett til teknikerne - og problemene ble mer eller mindre løst. Internett er fjellstøtt. Aldri hatt problemer der.

Fantastisk kvalitet og bra kundeservice

Omtale av  Eon

Kundeservice svarer nesten døgnet rundt, fikk hjelp via facebook natt til søndag. Veldig bra. Raskt og stabilt nett.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Veldig ustabilt etter at jeg oppgraderte til nytt 500/500 Standard pakke hos Altibox

Omtale av  Erik

Jeg oppgraderte til Altibox 500/500 Standard pakke for noen måneder siden og fikk installert ny hjemmesentral. Etter det har jeg hatt veldig dårlig nettverk som både er tregt og ofte faller ut. Har snakket med Altibox kundeservice flere ganger, og eneste råd jeg har fått er å gjøre en reset av systemet. Dette har jeg gjort en rekke ganger. Siste uken har jeg måtte gjøre 2 fulle reset av systemet. Det kan vel ikke stemme at jeg skal fortsette på denne måten når Altibox reklamerer med «Stabilt bredbånd»? For meg er det relativt ustabilt. I tillegg har jeg aldri kommet i nærheten av den hastigheten Altibox markedsfører.

Styr langt unna! Søppel

Omtale av  Charles

Det er det dummeste jeg noen gang har opplevd, det trådløse nettet dems er så dårlig at jeg rett og slett blir kvalm. Tregt ustabilt og detter ut hele tia.. nekter å betale ei krone for dette her.. forbanna søppel, minus 5 stjerner.

Høy netthastighet, bra kundeservice og bra pris i forhold til mange andre leverandører

Omtale av  Geir

Utrolig bra hastighet, bra rekkevidde på signaler. Har FMG hjemmesentral og er veldig fornøyd.

Elendig

Omtale av  Lindus

Får ikke varen jeg skal betale for og behandler meg som en dritt på telefonen og ber meg kjøpe nye pcèr i huset, og når jeg sier jeg ikke vil ha dette, sier de jeg er bundet til å betale 12.000 kr altså binding på 1 år. Jeg kommer til å benytte meg av reklamasjonsretten min som forbruker. De er så frekke på telefon at jeg har aldri vært borti verre "kunde service" behandler kundene som dritt og er ganske så frekk i ord bruken,svarer du tilbake sier de at de kutter samtalen vist tonen skal være sånn. Jeg lurte KUN på hvor nettet mitt var blitt av.. Jeg skal ha 500/500 og har dårligere nett enn når jeg kun hadde 50 hos Canal Digital. ANBEFALES IKKE å vurdere en gang fibernett fra Bergen fiber Altibox dritt. Verste valget du tar og kommer til og angre deg grønn. Lover deg 3 gratis måneder, men dette er bare tull. Skulle hatt internett 01.01.19 , men fikk ikke et eneste signal før etter minst 2 uker. Nå har jeg hatt dette dritet i et par dager og det tar evigheter bare å få åpnet avisen på nett og det e så elendig at man ikke engang kan høre en låt via youtube. Møkka selskap og møkkanett. Det jeg hadde før betalte jeg 249,- mnd. for dette skal de ha 999 kr mnd. for!

Elendig kvalitet på trådløst nettverk, og en leverandør som totalt fraskriver seg ansvaret!!

Omtale av  Silje

Etter at vi fikk ny hjemmestentral, og oppgraderte til Altibox 1000/1000, så har nettverket vært nærmest ubrukelig. Det tar opptil flere minutter å åpne en enkel nettside. Vi har gjentatte ganger vært i kontakt med kundeservice hos Lyse/Altibox, men etter å ha gått gjennom en lang rekke av vanlige tester, som å resette systemet eller bytte nettverkskabler m.m, så er svaret fra leverandør at de ikke har ansvar for den trådløse leveransen.. De kan kun ta ansvar for at produktet fungerer som det skal inn til hjemmesentral. For meg synes dette som en gigantisk ansvarsfraskrivelse.. Vi ser nå på muligheten for å bytte nettleverandør, og kommer definitivt ikke til å anbefale noen å velge Altibox slik det er i dag!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Mye rot!

Omtale av  Anette

Som ny kunde hos Altibox har jeg fått en elendig start. Det begynte med at de hadde glemt å sende ut hjemmesentral. Deretter løy de og sa dette var sendt, noe det ikke var. Det har tatt 6 dager siden dette skulle være på plass, og de har ennå ikke klart å sende det ut! Når jeg kontakter kundeservice er det bare ansvarsfraskrivelse og de snakker seg bort med dårlige unnskyldninger. Har ikke noe positivt å si om de så langt.

Altibox Bredbånd

Har tilegnet profilen
Altibox Bredbånd deltar på Bytt.no

Altibox Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Altibox Bredbånd besvarer ikke omtaler

Altibox Bredbånd har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Altibox Bredbånd henter ikke inn tilbakemeldinger

Altibox Bredbånd benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR