Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Null ønske om å forbedre min opplevelse. Skylder på "støy" og eksterne problemer, som selvfølgelig ikke har noe med deres utstyr å gjøre.
Setter opp prisen hvert år uten å øke en kilobyte 5 år på rad. Jeg har meldt meg interesse til homenet FIBER, med GIGA 1000/1000 linje, betaler man kun 599,- mnd. mens hos vikenfiber koster Altibox Fiberbredbånd 1000/1000* 1 580,- mnd, altså 3 ganger så dyrt.
Ny kunde hos altibox fra oktober ifjor og siden da har alt vært problemer.. Bestilte 500/500 linje og er jeg heldig så har jeg kanskje ett snitt på 200 .. Ikke det jeg betaler for. Kundeservicen er elendig, de holder ikke avtaler som er gjort og heller ikke det de lover selv. Bør unngåes. Dette er lavmål.. Bedre linje fra Canal digital og adsl. Anbefales ikke.. Ei heller min verste fiende. Men 1 ting er positivt da, og det er TV tjenesten. Synd man ikke får delt det opp i 2 separate produkter her vi holder til.
Har hatt 1000/1000 - 300/300 og nå 500/500 via Lyse. Er ikke i nærheten av å få disse hastighetene, kabel direkte i hjemmesentralen. Finner aldri ut av det, aldri noe feil der. Har prøvd flere maskiner, får bare til svar at disse sikkert ikke kan takle slike hastigheter. WiFi ligger stabilt max på 40 mbps med kablet Altibox WiFi pluss. Tragisk. Ellers er tv boksen ganske bra og stabil. Kan til tider være treg, men bra grensesnitt og muligheter.
Middelmådig produkt, dårlig kundeoppfølging. Da det ble installert, var det om å gjøre å ikke strekke fiberen langt inn i huset, for det ville være så fryktelig dyrt for BKK. Dermed står boksen rett ved sikringsskapet. Når jeg i ettertid har problemer med nettkvalitet pga. plasseringen toer man sine hender og sier at alt er riktig fram til boksen. Har du flere alternativ å velge mellom, unngår du Altibox.
Fungerer som det skal! Alltid høy hastighet og alltid vært fornøyd!
Forbindelsen til server brytes hver 10 min. skjer ikke når jeg kobler tilbake til min gamle 4G router
Betaler for 500/500. Det har de aldri levert. Har klaget flere ganger uten at de klarer å fikse hastighet. Brukte en time med kundeservice i forrige uke. koblet direkte i port 3 med router i bromodus og sendte ip fra speedtest til dem. Nå ble jeg kontaktet av dem igjen og bedt om å gjennta hele prosessen da de påsto at jeg ikke hadde testet i bromodus. De nektet på at det var dere feil, og tilbydde å sende hjem en tekniker på min regning. Har fått nok, og sendte en klage til forbrukertilsynet for uriktig markedsføring. TRAGISK!
Har hatt Altibox i mange år. Jeg er knallfornøyd med dem på alle vis! Jeg har av en eller annen grunn hatt en del tull og vas med TV-tjenesten, og de har gjort ALT de kan for å løse dette! Jeg er og veldig fornøyd med kundeservicen. En stund da jeg hadde det som verst med problemene rundt TV-tjenesten, var jeg så oppdatert på ledninger, koblinger mm at jeg antakelig kunne jobbet i kundeservice selv. Det som provoserte meg da, var når kundebehandlerne begynte på punkt "A" på sjekklistene sine, enda jeg var ferdig med til og med punkt "Å" femti ganger. Til slutt gikk sakene rett til teknikerne - og problemene ble mer eller mindre løst. Internett er fjellstøtt. Aldri hatt problemer der.
Kundeservice svarer nesten døgnet rundt, fikk hjelp via facebook natt til søndag. Veldig bra. Raskt og stabilt nett.
Jeg oppgraderte til Altibox 500/500 Standard pakke for noen måneder siden og fikk installert ny hjemmesentral. Etter det har jeg hatt veldig dårlig nettverk som både er tregt og ofte faller ut. Har snakket med Altibox kundeservice flere ganger, og eneste råd jeg har fått er å gjøre en reset av systemet. Dette har jeg gjort en rekke ganger. Siste uken har jeg måtte gjøre 2 fulle reset av systemet. Det kan vel ikke stemme at jeg skal fortsette på denne måten når Altibox reklamerer med «Stabilt bredbånd»? For meg er det relativt ustabilt. I tillegg har jeg aldri kommet i nærheten av den hastigheten Altibox markedsfører.
Det er det dummeste jeg noen gang har opplevd, det trådløse nettet dems er så dårlig at jeg rett og slett blir kvalm. Tregt ustabilt og detter ut hele tia.. nekter å betale ei krone for dette her.. forbanna søppel, minus 5 stjerner.
Utrolig bra hastighet, bra rekkevidde på signaler. Har FMG hjemmesentral og er veldig fornøyd.
Får ikke varen jeg skal betale for og behandler meg som en dritt på telefonen og ber meg kjøpe nye pcèr i huset, og når jeg sier jeg ikke vil ha dette, sier de jeg er bundet til å betale 12.000 kr altså binding på 1 år. Jeg kommer til å benytte meg av reklamasjonsretten min som forbruker. De er så frekke på telefon at jeg har aldri vært borti verre "kunde service" behandler kundene som dritt og er ganske så frekk i ord bruken,svarer du tilbake sier de at de kutter samtalen vist tonen skal være sånn. Jeg lurte KUN på hvor nettet mitt var blitt av.. Jeg skal ha 500/500 og har dårligere nett enn når jeg kun hadde 50 hos Canal Digital. ANBEFALES IKKE å vurdere en gang fibernett fra Bergen fiber Altibox dritt. Verste valget du tar og kommer til og angre deg grønn. Lover deg 3 gratis måneder, men dette er bare tull. Skulle hatt internett 01.01.19 , men fikk ikke et eneste signal før etter minst 2 uker. Nå har jeg hatt dette dritet i et par dager og det tar evigheter bare å få åpnet avisen på nett og det e så elendig at man ikke engang kan høre en låt via youtube. Møkka selskap og møkkanett. Det jeg hadde før betalte jeg 249,- mnd. for dette skal de ha 999 kr mnd. for!
Etter at vi fikk ny hjemmestentral, og oppgraderte til Altibox 1000/1000, så har nettverket vært nærmest ubrukelig. Det tar opptil flere minutter å åpne en enkel nettside. Vi har gjentatte ganger vært i kontakt med kundeservice hos Lyse/Altibox, men etter å ha gått gjennom en lang rekke av vanlige tester, som å resette systemet eller bytte nettverkskabler m.m, så er svaret fra leverandør at de ikke har ansvar for den trådløse leveransen.. De kan kun ta ansvar for at produktet fungerer som det skal inn til hjemmesentral. For meg synes dette som en gigantisk ansvarsfraskrivelse.. Vi ser nå på muligheten for å bytte nettleverandør, og kommer definitivt ikke til å anbefale noen å velge Altibox slik det er i dag!
Som ny kunde hos Altibox har jeg fått en elendig start. Det begynte med at de hadde glemt å sende ut hjemmesentral. Deretter løy de og sa dette var sendt, noe det ikke var. Det har tatt 6 dager siden dette skulle være på plass, og de har ennå ikke klart å sende det ut! Når jeg kontakter kundeservice er det bare ansvarsfraskrivelse og de snakker seg bort med dårlige unnskyldninger. Har ikke noe positivt å si om de så langt.