Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har i dag en 300/300 linje med grunnleggende tvpakke. Hadde tidligere en 150/150 linje. Hastigheten har hele tiden vært som lovet og har kun opplevd midlertidig nedetid to ganger i løpet av et år. Og det kan muligens skyldes på ruteren.
Nettet hakker ofte, må ofte bruke 4G på mobilen for wifi'n er tragisk dårlig. Må ofte slå av og på boksen.
Helt latterlig hvor dårlig internett det er. Styr unna, du får ikke hva du betaler for. Skal bytte bredbånd fortest mulig
Kundeservice legger all skyld på brukeren når jeg klager på ustabilitet og dårlig båndbredde. Jeg nektet å betale en måned fordi det var så ustabilt. Da stengte de bare hele nettet. Ingen problemløsere der mao.
Vi har veldig sjelden problemer. Nå har vi 2 etg. hus og har satt opp WIFI-extender i kjelleren, da funker signalene perfekt over hele huset. Vi er fem mann som surfer jevnt og trutt på Bredbånd med hastighet 80/80. Prisen trekker noe ned. Vi betaler kr 578 i mnd for den hastigheten. Prisen er egentlig kr 629, vi får kr 51 i rabatt. Muligens fordi vi har TV i tillegg. Tv signalene har vi aldri hatt trøbbel med. Kundeservice svarer fort og de kan hjelpe.
Altibox leverer ikke avtalt hastighet og nettet er ustabilt og det henger. Ikke er kundeservice noe å skryte av heller. De på kundeservice lytter ikke. En som mente at jeg burde være superfornøyd når deres hastighetsmåler viste 60-70 trådløst når jeg betaler for 300/300.
Langt unna hva jeg hadde forventet. Dårlig, dyrt og elendig.
Altibox sin wifi ruter klarer ikke engang å levere hastigheter tilsvarende Get. Jeg har samme nettverkskort i PC'en, og må faktisk koble opp en ekstern ruter for å få driten til å fungere sånn halvveis. Kundeservice konkluderer med at det er MITT utstyr det er en feil med. Og vil selge meg en ny ruter... Svindel!!
Har hatt altibox på tre adresser over de siste ti årene. Da gangene jeg har flyttet har de en gang installert hjemmesentral på ny adresse innen 24 timer fra bestilling av flytting. Den andre gangen ble abonnement flyttet til eksisterende hjemmesentral på adresse. Begge gangene har jeg uten problem fått overlappe så jeg har hatt internett på begge adresser under flytteperioden, uten tillegg i prisen. På ti år har jeg opplevd totalt en halvtime med nedetid. De få gangene jeg har hatt behov for support har jeg fått raskt svar, enten det er på telefon, mail, eller facebook. Eneste jeg har å utsette er at laveste hastighet er noe dyr. 40/40 til 498 kunne fint vært 50 eller 100 kr billigere.
Altibox TV signal er ubrukelig. Vi har endret fra canal-digital til altibox. TV funker ikke lenger, bilde står stille i 10 minutter, så funker det ett minutt før det stå stille igjen. Dårlig!
Vi gikk over til Altibox for snart 2 år siden og ble lovet superhastighet og stabilt nett selv med mange brukere. Vi har fra begynnelsen opplevd et forferdelig ustabilt nett. Vi har brukt flere tusener i utstyr for å prøve å bedre tilstanden uten hell pluss at vi har kjøpt alt ekstra utstyr som altibox tilbyr. Treg kundeservice via mail og lang ventetid på tlf. På chat er det bare standard svar å få. Anbefaler ikke å kaste mye penger for så lite. Vi har nå 300/300Mbs men når vi tester så ligger vi mellom 1- 70Mbs.
Kundeservice: Hyggelig, men finner ikke ut av problemet mitt Fart på fiber: Til tider bra. Router: Helt elendig. Wi-Fi kobler totalt ut med jevne mellomrom. Har aldri hatt dette problemet med Get da jeg hadde de før Altibox, selv om Get heller ikke var optimalt. TV: Veldig bra. Nesten aldri problemer. Sum: Må nok si opp avtalen og teste noe annet. Hater at nettet forsvinner og det er ufattelig irriterende.
Har pr idag 500/500 etter bytte til fiber. Men hastighetene er elendig til altibox og generel internett. Greit, huset har 3 etasjer og wifi kan ikke alltid være på topp. Men ble anbefalt Altibox wifi pluss, hjalp ingenting. Men kundeservice har generelt var bra, og tilgjengelig. Men har endel forbedringspotensial.
Enkelt og greit: For få og altfor dyre valgmuligheter.
Altibox bredbånd er de siste årene blitt latterlig dårlig. Det er veldig ustabilt, på målinger hopper det fra 10mb til 180-190 på det beste, jeg betaler for 300/300. Ringer du kundeservice behandler de deg som at det er du som er problemet og ikke deres bredbånd. Slik var det ikke for 4-5 år siden, da tok de deg seriøst, og hastigheten lå alltid 10-15mb over det du betalte for, dønn stabilt. I dag er det utrolig ustabilt, hastigheten hopper opp og ned, ikke bare på WiFi, men også på kablet nett. Har spurt dem om hvorfor det er slik, om Noden er overbelastet kanskje? Jeg ser stadig service bilen utenfor Noden, men nei det er ikke noen problemer hos dem, det ligger nok hos meg :/.
Å ha FTTH her på en små landsby i Lofoten (Stamsund) er bare utrolig. Helt stabil fra første dag. En ting som pleier å være problematisk med kunder som kan ikke vet mye om datamaskiner er at 99% av problemene ikke er Internett eller router problemer. Problemene er 99% av tiden dårlig dekning på grunn av de valgte å ha router under TVen, nær til høyttalere, eller ved siden av noe andre ting med magneter eller strøm som er full av interferenser. Endre router plassering eller få en ekstra tilgangspunkt (hvis huset dit er stor). Problemet løst. ;)