Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fungerer veldig dårlig. Høy ping og lav fart. Gaming og TV fungerer dårlig.
Elendig support og laaang ventetid før en kommer igjennom til kundesupport. Ingen info fra Telia selv om at de var klar overproblemer med TV signaler de siste fem dagene. Blir ikke dette fikset iløpet av kort tid så sier jeg opp og går tilbake til fiber.
Selskapet opererer med at kunden alltid tar feil.... lei av å bli behandlet som en idiot
Telia hadde en for flink dørselger. Installeringen ble forsert, fikk ikke 14 dagers angrefrist på oss før installatøren var her. Ønsker å kansellere hele avtalen da vi mener vi ikke har fått det vi forventet å få.
5G-nettet har vært veldig ustabilt. Akkurat nå er nettet helt nede. Ingen informasjon på nettsidene og en time i kø hos kundeservice. Tommelen ned!
Forferdelig.!!! Lovnader holdes ikke, det tok kundservice mere en 1 måned å sende et sim kort som skulle brukes i en 5G bredbåndsruter. Nb jeg har enda ikke motatt denne og fikk beskjed idag at forsendelsen var kanselert. Skulle få gratis data til dette var ordnet og kortet var motat. Isteden fikk jeg regning på ekstra data. Fikk også beskjed ifra kundeservice at jeg måtte reise til nærmeste Telia butikk for å hente et simkort. det er 60 mil tur retur. Jepp denne personen var også virkelig sur og påståelig, og ville ikke høre om noe annet. De sendte feil extender og mente jeg måtte betale ekstra for å få den nye modemet som passet.
Jevnt over dyrt, og stadige dekningsutfall uten noen form for kompensasjon.
Dårlig nett ift at det faller ut hele tiden. Det er også en elendig service i selskapet generelt. Lite tilgjengelige, venter på tlf alt fra 30 min yil 60 min før man får svar.
Internettet faller støtt og stadig ut i timesvis, ikke mulig å fikse det på egenhånd- og telia kundeservice er ubrukelig. Chat bot er en vits, stegene som blir anbefalt for å fikse tilkobling har ALDRI fungert. Mistet nettet på nyttårsaften 2022, er fortsatt ikke tilbake over 12 timer senere, ikke mulig å ta kontakt med kundeservice på tlf da de selvvalgt er stengt første nyttårsdag.
I normal sendetid er hastigheten 1 - 4 mbit/s. Hadde raskere analoglinje for over 20 år siden. Mellom 1 og 2 timer i telefonkø før de svarer. Og når de svarer løses ofte ikke problemer. Rot og uoversiktelig faktura. Heller ikke imponert over den androide tvboksen og mulighet til å sortere programmene. Konklusjonen er: Dårlig kapasitet på linja. Håpløs kundeservice samt utrolig lang ventetid før svar på telefonen. Må hele tiden passe på faktura da de ALDRIG stemmer.
Forferdelig dårlig nett! Faller ut flere ganger for dagen og har bare problemer hele tiden. Angrer på at jeg gikk fra fiber.
Jeg fikk et godt tilbud på bredåndspakke TV/internett til kr. 869,- som jeg takket ja til. Det var en fast basispakke på de vanlige kanalene og man kunne selv velge hva man ville se på av andre kanaler, dette virket jo greit, t.o.m. Netflix var inkl. i denne prisen i følge selger. Men valg av kanaler og apper er et poengsystem der hver kanal og app har en poengverdi. Inkl. i abonnementet var det 50 poeng og Netflix alene er 50, så det vil si at man må kjøpe poeng for å velge ut andre kanaler. Jeg oppdaget etterhvert at 869,- kun var på 6 mnd, og da økte mnd. pris med 249,- og etter 12 mnd. så må man betale 49,- i leie av ruter. Jeg fikk heller ikke noe svar på hva poeng kostet etter telefonsamtale og chat, de visste ikke sa de. Telia driver å lyver og lurer folk for å kapre kunder og dette er 2. gang jeg er blitt lurt, så idag har jeg sagt opp mitt kundeforhold til Telia. Jeg har også brukt 2 timer på å få kontakt med kundeservice disse 2 siste dagene, ca. 45 min. vent idag på telefon. Når det er så vanvittig lang ventetid på telefon og chat, så må det være et tegn på ekstremt mange missfornøyde kunder. Hvis man ikke vil bli lurt og svindlet, så hold deg laaaangt borte fra Telia.
Styr unna telia. Jeg streamer tv via router som får signaler fra telia sitt nettverk. Til stadighet så dårlige signaler at det er umulig å se tv uten bufring. Jeg gjorde alt jeg kunne ved kjøp av ny mobil, ny router og bestilte nytt simkort. Langt om lenge innrømte chilimobil at telia ikke strakk til i mitt område, men allikevel krever de full betaling. Altså, styr unna både telia og chilimobil
Ustabilt nett ganske lang tid nå og dermed helt håpløst når man planlegger med hjemmekontor. Og dette skal vi betale for! Kommer helt klart å ta dette opp med borettslaget jeg bor i.
Hold dere unna Telia, de har ikke tid til å hjelpe kundene sine. Det er minst 1 times ventetid på telefon. Når du endelig kommer igjennom så svarer kundeveileder, det kan vi ikke hjelpe dere med. Telia er ubrukelig. Bra så lenge det virker, skulle du være uheldig med å få problemer så kan det ta flere uker/ måneder før de kan komme å hjelpe deg med en tekninker. Styr unna Telia er mitt råd. Ikke svarer de på mail eller klager som sendes inn.
de gir deg overhodet ikke informasjon. De vil bare ha pengene dine. De gjør så lite som mulig